Dit topic gaat niet over of het wel of niet echt is denk ik, maar ervaringen van mensen die geloven dat het wel echt is. Ook zij hebben recht van spreken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:28 schreef Matteüs het volgende:
Van dit hele gedoe valt niets te bewijzen. Alle ervaringen en persoonlijke, danwel op andere gerichte, resultaten zijn de slot conclusies van de mensen zelf. En al die mensen geloofden er al in.
WC-eend? Iemand?
Tot heden is dit niks meer dan 2 kinderen die soldaatje spelen en zich inleven in hun gefantaseerde wereld:
Erik:"Kijk, daar komt de Duitse invasie aan!"
Joep:"Jah! Ik zie ze! Dekking zoeken!"
Zolang er geen god in vermengt zit wordt dit lachend afgedaan als spelende kids. Zodra god er in komt en volwassenen die hersenspinsels uitspreken is het allemaal waar. En het enige bewijs tot nu toe is de verklaring van de uitgedrevene of de uitdrijver, dan wel spectators die er net zo heilig in geloven als de slachtoffers zelf. Nog niemand heeft het in zijn hoofd gehaald om het spel van kinderen als echt te zien en als een idioot door de straten ze rennen en te roepen:"Ze komen! De Duiters!"... omdat ze weten dat ze voor gek worden versleten.
De goddelijke versie is al zo wijd verspreid over de wereld, en zo vaak aangehoord of verfilmd, dat men er niet meer zo vreemd van op kijkt. Daardoor zijn de demonen gelovers minder belemmert om dit soort verhalen te verspreiden. Maar daarmee is niks bewezen. Hoe vaak ze het ook herhalen. Tot nu toe is er niets wat erop wijst dat ook maar 1 demonen/duivel uitdrijving echt is. Net als die kids die soldaatje spelen, speelt dit zich in de hoofden af en nergens anders.
Mocht je onomstotelijk bewijs hebben dat mij tegenspreekt: show me
Filmpjes van youtube waarop mensen als gekken op bed schreeuwen of whatever, is geen bewijs. Wel bewijs voor iets anders, maar ik zal de beledigingen voor me houden.
Ik vertel ze toch ook niet dat ze hun mond dicht moeten houden, ofwel?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit topic gaat niet over of het wel of niet echt is denk ik, maar ervaringen van mensen die geloven dat het wel echt is. Ook zij hebben recht van spreken.
Bewijs maar eens dat sinterklaas niet bestaat. Het blijven subjectieve opvattingen van mensen. Dat jij een demon hebt gezien wilt niet zeggen dat deze ook voor mij bestaat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:16 schreef Summers het volgende:
[..]
Mocht jij onomstotelijk bewijs hebben dat demonen niet bestaan
dan horen wij dat ook graag
Maar als men jou niet van het bestaan kan overtuigen, wat dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:36 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik vertel ze toch ook niet dat ze hun mond dicht moeten houden, ofwel?
Of wilde je Bastard aansporen hier mij ook te laten vertellen dat ik offtopic ben en ik zo eruit geknikkerd wordt?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |