quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:11 schreef WesCAddle het volgende:[..]
Goed begin van de Blues! Denk dat zij wel eens dé grote verassing van dit jaar kunnen gaan worden.
Veel mensen zien 't als een ploeg waar de grote sterren Ktachuk en Kariya op hun retour zijn. Als je verder kijkt valt 't op dat ze bizar veel talent hebben: Oshie, Berglund, Backes, Perron, Johnson, etc.
Net ook ff de line-ups bekeken van de wedstrijden tegen Detroit:
Perron - McDonald - Boyes
Kariya - Tkachuk - Backes
Oshie -Berglund - Winchester
Steen - McClement - Crombreen
Lijkt niet al te spectaculair, maar als je de cijfers erbij pakt dan zit er toch veel potentie in. Denk niet dat er een speler in zit die bijv. meer dan 90 punten zal halen (of Boyes moet een superseizoen kennen / Kariya moet helemaal terug komen), maar van ALLE spelers op de eerste drie linies (op Winchester na?) wordt geacht dat ze aan 't einde van 't seizoen wel minimaal zo'n 50 punten kunnen halen. Alle spelers kunnen scoren (zelfs de checking line), dat lijkt me voor een tegenstander zeer lastig verdedigen.
Ben vooral benieuwd naar Oshie, haalde vorig seizoen -uit m'n hoofd- 37 punten in 52 wedstrijden in 't reguliere seizoen vanaf de derde line... Stel nou dat hij dit seizoen 82 wedstrijden speelt en dat hij zich nog verder doorontwikkelt...
Ik vind het ook een heel leuk en vooral veelzijdig team. Ze gaan vast niet allemaal 50+ punten halen, maar de breedte van de selectie lijkt prima in orde. Ze zijn niet echt afhankelijk van 1 bepaalde speler.
Als je de verdediging er ook even bij pakt:
4 Eric Brewer "C" 6' 3" 222 Apr 17, 1979 30 Vernon, BC, CAN
28 Carlo Colaiacovo 6' 1" 200 Jan 27, 1983 26 Toronto, ON, CAN
5 Barret Jackman "A" 6' 0" 210 Mar 5, 1981 28 Trail, BC, CAN
6 Erik Johnson 6' 4" 236 Mar 21, 1988 21 Bloomington, MN, USA
27 Alex Pietrangelo 6' 3" 206 Jan 18, 1990 19 King City, ON, CAN
46 Roman Polak 6' 1" 225 Apr 28, 1986 23 Ostrava, CZE
44 Darryl Sydor 6' 1" 211 May 13, 1972 37 Edmonton, AB, CAN
43 Mike Weaver 5' 9" 186 May 2, 1978 31 Bramalea, ON, CAN
Zijn gewoon allemaal zeer betrouwbare verdedigers, en in een aantal zit nog voldoende rek om beter te worden. Voornaamste natuurljik Erik Johnson, maar ook van Pietrangelo verwacht ik leuke dingen. Sydor is natuurlijk een goede superervaren verdediger die de jonkies op sleeptouw kan nemen, en Brewer en Jackman zijn ook betrouwbare en ervaren verdedigers.
In mijn play-offspecial had ik ze ook op een play-offplaatsje ingeschaald, en voorspeld dat ze de play-offs dit jaar makkelijker zouden halen dan vorig jaar.