abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71591742
Zwahiel, ik ben overigens ook 1 van de WO'ers die solliciteren naar HBO-functies . Er is inderdaad weinig aanbod op WO-niveau en vaak vraagt men voor dergelijke functies minimaal 5 jaar werkervaring. Die werkervaring heb ik niet, dus dan kom je snel op wat lager ingeschaalde functies uit. Echt heel erg vind ik dit niet, ook HBO-fucties kunnen uitdagend zijn, dat ligt helemaal aan het soort werk dat je doet. En vaak zijn er goede doorgroeimogelijkheden, of kan je wat meer/andere werkzaamheden naar je toe trekken als je je wél zou vervelen. Maar ook ik heb nog geen baan gevonden .
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:27:05 #202
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71591827
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Het zal in Leiden allicht een stuk erger zijn dan in Delft; de vereniging is namelijk ook lang niet zo oud (toch?).
suf verhaal want ik heb geen leven dus lopen googelen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_71591949
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:08 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Bij het samenstellen van jaarclubjes bij corpora blijven er altijd wat mensen over die niemand erbij wil, die vormen dan maar hun eiegen jaarclubje: clubje nul

O echt?? Ik haatte het hele corpsgedoe altijd al uit het diepst van mijn hart en dat wordt er nu ik dit hoor niet beter op. Gatverdamme.
pi_71591976
Kwak heeft weer niets te doen op haar werk!

Wageningen heeft sowieso zo'n andere sfeer dan de andere universiteitssteden Een vriendin van mij studeerde er. Nou ja, Delft is ook best ehh... apart

Eindhoven heeft toch ook nog iets wat voor een corps moet doorgaan?
  Vis een optie? dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:32:10 #205
70532 loveli
N
pi_71591995
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:30 schreef conleche het volgende:

[..]

O echt?? Ik haatte het hele corpsgedoe altijd al uit het diepst van mijn hart en dat wordt er nu ik dit hoor niet beter op. Gatverdamme.
Komen er eigenlijk veel van dat soort studenten kunst kopen?
crap in = crap out
pi_71592058
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:30 schreef conleche het volgende:

[..]

Sja, het hele corps-gedoe is natuurlijk altijd wat elitair, voor kindjes van ouders met geld & adellijk volk enzo, maar er is altijd een aanzienlijk deel dat helemaal niet zo'n achtergrond heeft maar er gewoon bij wil horen.

Ik zou natuurlijk ook in die laatste categorie vallen; daarom ben ik er maar geen lid geworden

Ik denk dat De Lullo's een vrij accuraat beeld schetst
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:34:15 #207
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_71592068
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:22 schreef zwahiel het volgende:
nope
Sorry, my bad...

Tis hier best gezellig
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  Vis een optie? dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:35:42 #208
70532 loveli
N
pi_71592094
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:34 schreef Whiskers het volgende:

[..]

Sorry, my bad...

Tis hier best gezellig
Ja he? Welkom in slank en hoeveel wil je kwijt?
crap in = crap out
pi_71592106
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:32 schreef loveli het volgende:

[..]

Komen er eigenlijk veel van dat soort studenten kunst kopen?
Niet bij mij in ieder geval. Ik denk dat het kunstbudget al op is aan bier.

Wel veel stelletjes tegen de dertig, die ik ervan verdenk, zich op zijn minst zijdelings bezig te hebben gehouden met balachtige activiteiten.........
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:36:27 #210
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71592121
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:31 schreef ColdFeet het volgende:
Kwak heeft weer niets te doen op haar werk!

Wageningen heeft sowieso zo'n andere sfeer dan de andere universiteitssteden Een vriendin van mij studeerde er. Nou ja, Delft is ook best ehh... apart

Eindhoven heeft toch ook nog iets wat voor een corps moet doorgaan?
St Olof ofzo? ja die horen er dus niet bij. Ik denk dat ze bij het Allerheiligen verbond dinges zitten (net als Quintus en Lanx (t corps van de VU en dus ook géén corps))

ik hou er neit van en ik hou er van. ik vind t est interessant dat wereldje zolang ik maar niet mee hoef te doen...

edit: jup, alle nét niet corpora

Leiden A.L.S.V. Quintus
Nijmegen Carolus Magnus
Delft K.S.V. Sanctus Virgillius (de papen!!)
Wageningen K.S.V. St Franciscus Xaverius
Amsterdam L.A.N.X.
Groningen R.K.S.V. Albertus Magnus
Rotterdam R.S.V. Laurentius
Tilburg T.S.C. St Olof

behalve dan nog Tragos uit Maastricht...
pi_71592229
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:36 schreef kwakveense het volgende:

[..]

St Olof ofzo? ja die horen er dus niet bij. Ik denk dat ze bij het Allerheiligen verbond dinges zitten (net als Quintus en Lanx (t corps van de VU en dus ook géén corps))

ik hou er neit van en ik hou er van. ik vind t est interessant dat wereldje zolang ik maar niet mee hoef te doen...
Nee, er is ook nog een AHC-vereniging, geloof ik. Maar goed, in Eindhoven zit sowieso alles op één hoop.

Ergens vind ik het ook wel intrigerend, hoor. Dat die corps-studiegenootjes, totaal onafhankelijk van hoe competent ze waren in hun studie, nu allemaal bij Shell en BCG en andere 'hippe' bazen werken Blijkbaar is dat genetwerk toch ergens goed voor
  Vis een optie? dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:39:57 #212
70532 loveli
N
pi_71592231
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:36 schreef conleche het volgende:

[..]

Niet bij mij in ieder geval. Ik denk dat het kunstbudget al op is aan bier.

Wel veel stelletjes tegen de dertig, die ik ervan verdenk, zich op zijn minst zijdelings bezig te hebben gehouden met balachtige activiteiten.........
Een vriend van me heeft in z'n studententijd een deel van de erfenis van z'n grootouders geinvesteerd in een mooi schilderij, ik kan me zo voorstellen dat een student met (een pappie met) geld ook wel wat moois wil hebben.
crap in = crap out
pi_71592277
Ik dacht dat Lanx de soos was van de HvA

My bad.
  Vis een optie? dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:41:48 #214
70532 loveli
N
pi_71592301
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:36 schreef kwakveense het volgende:

[..]

edit: jup, alle nét niet corpora

Leiden A.L.S.V. Quintus
Nijmegen Carolus Magnus
Delft K.S.V. Sanctus Virgillius (de papen!!)
Wageningen K.S.V. St Franciscus Xaverius
Amsterdam L.A.N.X.
Groningen R.K.S.V. Albertus Magnus
Rotterdam R.S.V. Laurentius
Tilburg T.S.C. St Olof

behalve dan nog Tragos uit Maastricht...
Zijn er niet in elke stad 2 van dat soort verenigingen, corpora (protestant) en hun katholieke tegenhanger? Ik heb weer een klok-klepel momentje.
crap in = crap out
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:43:04 #215
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71592344
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:24 schreef Phaidra het volgende:
Zwahiel, ik ben overigens ook 1 van de WO'ers die solliciteren naar HBO-functies . Er is inderdaad weinig aanbod op WO-niveau en vaak vraagt men voor dergelijke functies minimaal 5 jaar werkervaring. Die werkervaring heb ik niet, dus dan kom je snel op wat lager ingeschaalde functies uit. Echt heel erg vind ik dit niet, ook HBO-fucties kunnen uitdagend zijn, dat ligt helemaal aan het soort werk dat je doet. En vaak zijn er goede doorgroeimogelijkheden, of kan je wat meer/andere werkzaamheden naar je toe trekken als je je wél zou vervelen. Maar ook ik heb nog geen baan gevonden .
het is niet erg dat men daarop solliciteert, volstrekt normaal. Maar wat wel erg is, is dat bedrijven zo tussen neus en lippen door laten weten dat je hbo diploma eigenlijk volstrekt geen waarde voor hun heeft, terwijl ze wel adverteren met "wij willen hbo-ers", "wij willen praktisch ingestelden" en dat soort kreten.

* zwahiel heeft nu al een aantal keer de deksel op de neus gehad.
Toppunt was een jobbeurs. Specifiek voor HBO. Als je daar aan kwam met ik heb een hbo diploma dan praatte de meeste grote bedrijven niet eens met je! Maar toen ik zei dat ik bezig was met mijn wo was het ineens een ander verhaal.

CF, ik zou wel verder kunnen gaan en dat is ook serieus overwogen door mezelf. Maar om nu als 28 jarige net afgestudeerd te zijn vind ik een beetje ver gaan. Ik vind mezelf nu met 27 eigenlijk al te oud...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_71592411
Dus even een ander vraagje iemand nog een lekker recept voor lasagne
  Vis een optie? dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:45:44 #217
70532 loveli
N
pi_71592433
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:43 schreef zwahiel het volgende:
CF, ik zou wel verder kunnen gaan en dat is ook serieus overwogen door mezelf. Maar om nu als 28 jarige net afgestudeerd te zijn vind ik een beetje ver gaan. Ik vind mezelf nu met 27 eigenlijk al te oud...
Niet mee eens. Ook al ben je 37... Gewoon doen wat je wilt, ongeacht je leeftijd.
crap in = crap out
pi_71592450
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:45 schreef Miss_S het volgende:
Een slank of een lekker recept ?
pi_71592469
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:43 schreef zwahiel het volgende:
Ah joh, ik ben ook 30 tegen de tijd dat ik hier klaar ben, terwijl de meeste van mijn Vlaamse collega's met 27 al wel alles afgerond hebben Het voordeel is natuurlijk dat de markt misschien tegen die tijd ook weer wat is aangetrokken (want volgens mij is het voor veel WO-communicatiemensen ook nog niet zo simpel om een baan te krijgen).
pi_71592484
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:46 schreef P.F het volgende:

[..]

Een slank of een lekker recept ?
Beide
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:47:27 #221
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71592493
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Zijn er niet in elke stad 2 van dat soort verenigingen, corpora (protestant) en hun katholieke tegenhanger? Ik heb weer een klok-klepel momentje.
ja van oorsprong wel. daar komt het verbond ook vandaan. meestal is de katholieke vereniging ook net iets jonger dan de algemene vereniging en dus geen corps maar "net niet" (in de ogen van het corps). uiteindelijk zijn de senaten van het corps en het AHC zo gegroeid als tegenpolen dat het LANX, dat eigenlijk gereformerd is, nu bij het AHC is gegaan...

SSR heb je ook in diverse steden, das van oudsher een christelijke club maar dat is er al heel lang uit verdwenen. maar S.S.R. Rotterdam hoort daar weer niet bij, die hebben de puntjes namelijk gehouden in tegenstlling tot de andere SSR'en

ik weet er teveel van...dat krijg je van een jaar besturen en netwerken...ook al was t maar een koor en orkest...
pi_71592535
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Beide
Hm.. Dat recept van mij vond ik lekker, maar ik weet niet hoe gezond dat is. Ik zal de kcal wel even uitrekenen.

Ik vind canelloni ook altijd heel lekker, maar ipv dat je er rolletjes van maakt, leg je het neer als lasagne.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:48:45 #223
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71592542
@ zwahiel: ik ben straks 27/28, gepromoveerd en totaal kansloos op de arbeidsmarkt met mn letterenpromotie. en als ik mn zin krijg plak ik er nog een hbo opleidinh met 2% baankans achteraan (conservatorium) waar ik dan op mn 31e klaar mee ben... ik bedoel maar: doen wat je leuk vindt!
pi_71592607
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:45 schreef Miss_S het volgende:
Slankverantwoord? Maak m dan met spinazie en geen/weinig vlees, en een magere kaassoort.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:51:52 #225
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71592634
is wel zo, je moet doen wat je wil doen. Maar ik hou niet zo van die oplopende lening van de IB-groep.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')