abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:36:02 #1
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_71564390
Ditmaal met toestemming van forumadmin Mike, vraag ik jullie hulp!

recreatieve en sportieve fietsers gezocht!

Momenteel verblijf ik enkele maanden op Kreta voor een stage voor de opleiding sportmarketing. Een onderdeel hiervan is een onderzoek naar de behoeften van recreatieve en sportieve fietsers in Nederland. Dit omdat de focus van het bedrijf waarbij ik stage loop, vooral op de Nederlandse markt is gevestigd.

Hiervoor vraag ik ongeveer 5 minuten van jullie tijd. Ik heb een enquete opgesteld met daarin vrijwel alleen meerkeuze vragen, dus ben je er zo doorheen!
Het onderzoek bestaat uit 4 delen, nl:
- algemene vragen
- vragen over vakanties
- vragen over fietsvakanties
- vragen over Kreta

Indien je geen ervaring hebt met fietsvakanties of met fietsen op Kreta, vraag ik toch om deze in te vullen. De vragen over Kreta zijn belangrijk om een imago te onderzoeken.

Belangrijk: Als dank worden er prijzen weggeven. Een Skil shimano shirt, maxim voedingspakket en een fietsbon van ¤25 euro worden aan het eind vergeven. Gegevens die zijn ingevuld worden NIET voor andere doeleinden gebruikt. emailadressen worden uiteindelijk weer verwijderd indien ingevuld.
Om het onderzoek open te houden, is het mogelijk de onderoeksresultaten te ontvangen. Hiervoor is een aparte vraag opgenomen waarbij je een emailadres kunt achterlaten!

Het onderzoek:
http://www.thesistools.com/?qid=86590&ln=ned

Alvast bedankt!!

Vragen/ opmerkingen/ tips en suggesties zijn altijd welkom!

[ Bericht 1% gewijzigd door hellmondunited op 03-08-2009 15:00:17 ]
OJAAJOH?
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:41:36 #2
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_71564551
Van de lente nog wezen fietsen op kreta.

Enquete ingevuld etc.
pi_71564560
Ingevuld.
Where facts are few, experts are many.
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:44:58 #4
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_71564633
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:41 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Van de lente nog wezen fietsen op kreta.

Enquete ingevuld etc.
Aha! Waar ben je ergens geweest? Ben benieuwd naar ervaringen! Wat je wel en niet leuk vond e.d.

Eigen fiets meegenomen? Ik zit hier met een mtb van de organisatie waar ik stage loop, maar had zo graag mijn racefiets bij me willen hebben.. De wegen in de bergen zijn vrij nieuw en is heerlijk om daar overheen te knallen!!
OJAAJOH?
pi_71564746
Ingevuld... maar sommige vragen kun je geen/moeilijk antwoord op geven (tevens tvp voor resultaten)
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:50:57 #6
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71564792
Enquete ingevuld, wist alleen niet wat evenemeten zijn

ben 1 keer op Kreta geweest maar niet gefietst. Wel hardgelopen. Zou er graag willen mountainbiken. Door de Samariakloof bijvoorbeeld Tussen alle toeristen en lamme jongeren door.
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:53:12 #7
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_71564846
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:50 schreef Superher0 het volgende:

ben 1 keer op Kreta geweest maar niet gefietst. Wel hardgelopen. Zou er graag willen mountainbiken. Door de Samariakloof bijvoorbeeld Tussen alle toeristen en lamme jongeren door.
grrr heb die fout laten wijzigen, maar blijkbaar is dat niet gelukt.. ga het nog eens proberen.
OJAAJOH?
pi_71564877
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:50 schreef Superher0 het volgende:

vooral die trap aan het begin lijkt me een uitdaging
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_71564950
Deze enquête is dus alleen voor mensen die regelmatig in hun vrije tijd voor de lol gaan fietsen
You dream it, I live it.
pi_71564981
Ingevuld. 's zomers op kreta fietsen lijkt me wat warm maar mrt-mei moet wel kunnen lijkt me. Ben eigenlijk alleen nog maar zomers op Kreta geweest (oud-chersonissos, chania)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:58:40 #11
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71564997
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:54 schreef Deetch het volgende:

[..]

vooral die trap aan het begin lijkt me een uitdaging
Was ik helemaal vergeten. zat met mijn gedachten aan het eind dat je het dorp binnen komt stuiven
Die trap moet wel lukken toch, goed achterop je zadel zitten, misschien er zelfs achter en goed de remmen blijven aanknijpen.

Heb er bijna weer een week Chersonissos voor over!

Ook leuk is om met dernies (schrijf ik dat goed? brommertjes) te rijden, lekker in het wiel. Wel gevaarlijk, met wat daar rond rijdt.
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:59:15 #12
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_71565021
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:56 schreef Meddo het volgende:
Deze enquête is dus alleen voor mensen die regelmatig in hun vrije tijd voor de lol gaan fietsen
Jep, woon- werk verkeer is het enige wat niet meedoet. Indien je een keer op een zondag een rondje op de heide gaat fietsen, mag het ook al ingevuld worden.
OJAAJOH?
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:01:42 #13
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_71565086
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:58 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Was ik helemaal vergeten. zat met mijn gedachten aan het eind dat je het dorp binnen komt stuiven
Die trap moet wel lukken toch, goed achterop je zadel zitten, misschien er zelfs achter en goed de remmen blijven aanknijpen.

Heb er bijna weer een week Chersonissos voor over!

Ook leuk is om met dernies (schrijf ik dat goed? brommertjes) te rijden, lekker in het wiel. Wel gevaarlijk, met wat daar rond rijdt.
Dat gaat prima hier! Zoveel fietsen in NL, zoveel brommertjes in Griekenland! Die Grieken weten dan ook totaal niet wat ze meemaken kan ik je zeggen
OJAAJOH?
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:06:35 #14
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71565199
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:01 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Dat gaat prima hier! Zoveel fietsen in NL, zoveel brommertjes in Griekenland! Die Grieken weten dan ook totaal niet wat ze meemaken kan ik je zeggen
Het zijn niet de Grieken waar ik mij zorgen om maak, meer die Engelsen die ruzie maken over wie nou eerder bij die taxi was

Wat ik ook mis in de enquete: fietshuur, goede fietsen wel te verstaan. Het is veel gedoe om je fiets te laten vervoeren. Ik heb een carbon race fiets en ik zit er niet op te wachten om deze met een vliegtuig te vervoeren. Huur liever een fiets in mijn maat. Mountainbike hetzelfde, praat over 12 kilo wat ook nog betaald moet worden om te vervoeren. Het kost behoorlijk wat.

Tevens de motivatie waarom nou op fietsvakantie te gaan. Ik wil dan uitdaging, lees bergen. En ik wil goed en veel voedsel. pasta als ik terug ben van een paar uur fietsen en dan s'avonds weer een 5 gangen menu! Wij fietsers eten veeeeeeeel...
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:13:28 #15
154307 Oxyligen
I do not seek. I find
pi_71565399
Done.
Regelmatig gefietst op Kreta (omgeving Rethymno) maar vind het niet echt veilig: totaal niet ingesteld op fietsers.
Aan namen heb ik niks. Rugnummers moet ik hebben!
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:13:44 #16
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_71565405
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:06 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Het zijn niet de Grieken waar ik mij zorgen om maak, meer die Engelsen die ruzie maken over wie nou eerder bij die taxi was

Wat ik ook mis in de enquete: fietshuur, goede fietsen wel te verstaan. Het is veel gedoe om je fiets te laten vervoeren. Ik heb een carbon race fiets en ik zit er niet op te wachten om deze met een vliegtuig te vervoeren. Huur liever een fiets in mijn maat. Mountainbike hetzelfde, praat over 12 kilo wat ook nog betaald moet worden om te vervoeren. Het kost behoorlijk wat.

Tevens de motivatie waarom nou op fietsvakantie te gaan. Ik wil dan uitdaging, lees bergen. En ik wil goed en veel voedsel. pasta als ik terug ben van een paar uur fietsen en dan s'avonds weer een 5 gangen menu! Wij fietsers eten veeeeeeeel...
Ik weet het. Ben zelf ook een fanatieke fietser.. men weet in mijn omgeving soms geen raad met al het voedsel dat aangeleverd moet worden
De vraag waarom op fietsvakantie te gaan is inderdaad niet expliciet gesteld. Wel wat de motivatie zou kunnen zijn om naar Kreta te gaan omdat dit ook het belangrijkste voor de organisatie is.

Overigens: wat die Engelsen betreft valt het mij tot nu toe erg mee! Ik zit hier nu al drie maanden en ze zijn vooral niet altijd even snugger.. Heb al wel meerdere Grieken hier voor de deur zien sneuvelen met auto/ brommer/ etc. Vaak vanwege veel te veel alcohol op
Ik moet daarbij wel zeggen dat ik in een niet super toeristische stad verblijf (Rethymnon) Wellicht dat Chersonissos 1000x erger is wat Engelsen betreft..
OJAAJOH?
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:13:49 #17
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71565406
ook ingevuld..
Kom maar op met die prijzen..
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:15:32 #18
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_71565468
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:13 schreef Oxyligen het volgende:
Done.
Regelmatig gefietst op Kreta (omgeving Rethymno) maar vind het niet echt veilig: totaal niet ingesteld op fietsers.
In de stad is het een bende! Maar zodra je buiten de stad komt en lekker de rustige wegen opzoekt is het prima te doen! Wel belangrijk is dat je een kaart o.i.d bij je hebt en van dorp naar dorp fietst. Zit je zonder drinken, dan kan de tocht erg lang duren..
OJAAJOH?
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:20:38 #19
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71565611
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:15 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

In de stad is het een bende! Maar zodra je buiten de stad komt en lekker de rustige wegen opzoekt is het prima te doen! Wel belangrijk is dat je een kaart o.i.d bij je hebt en van dorp naar dorp fietst. Zit je zonder drinken, dan kan de tocht erg lang duren..
Kaart? Kaart... man, wat ouderwets. GPS! beetje moderne fietser heeft wel GPS (Garmin) bij zich. Ik ben zo van Salzburg naar Venetie gefietst met een GPS apparaat. Erg handig. Geen gedoe, gewoon stippellijn op je apparaat volgen. naast het vele eten is de fietser ook verwend geworden!! ;-)
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:21:16 #20
154307 Oxyligen
I do not seek. I find
pi_71565631
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:15 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Wegen met kuilen, doodlopende wegen, veel grint in afdalingen, te hard rijdend verkeer. Vind het wel leuk hoor maar ook blij weer veilig 'thuis' te zijn: dat is dan bij mijn zus, woont net buiten Platanes (met een oprit van 20%..)
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:24:39 #21
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_71565706
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:20 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Kaart? Kaart... man, wat ouderwets. GPS! beetje moderne fietser heeft wel GPS (Garmin) bij zich. Ik ben zo van Salzburg naar Venetie gefietst met een GPS apparaat. Erg handig. Geen gedoe, gewoon stippellijn op je apparaat volgen. naast het vele eten is de fietser ook verwend geworden!! ;-)
Dat klopt, maar die heb ik nog niet aangeschaft.. GPS is inderdaad 100x handiger! :-)
Ik ben wat dat betreft een stereotype fietser: Moet altijd het beste materiaal hebben en het nieuwste van het nieuwste, maar een GPS systeem. Waarom heb ik die nog nooit gekocht?!?!
OJAAJOH?
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:26:37 #22
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_71565762
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:21 schreef Oxyligen het volgende:

[..]

Wegen met kuilen, doodlopende wegen, veel grint in afdalingen, te hard rijdend verkeer. Vind het wel leuk hoor maar ook blij weer veilig 'thuis' te zijn: dat is dan bij mijn zus, woont net buiten Platanes (met een oprit van 20%..)
Wat leuk! Ik zit daar zelf ook.. (Adelianos Kampos) Das dus ook net buiten Platanes!! Die zus van jou heeft niet toevallig een Nederlands restaurant??
OJAAJOH?
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:31:28 #23
154307 Oxyligen
I do not seek. I find
pi_71565887
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:26 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Wat leuk! Ik zit daar zelf ook.. (Adelianos Kampos) Das dus ook net buiten Platanes!! Die zus van jou heeft niet toevallig een Nederlands restaurant??
Nee hoor Ze is wel een tijdje reisleider geweest (oa Samaria) maar nu niet meer.
Achter Adele zie je wat huizen op de heuvel, daar is het er 1 van. Pigi heet het geloof ik officieel, bij de kartbaan omhoog fietsen iig
pi_71567535
Ingevuld.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:29:34 #25
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_71568967
Degene die tot dusver al hebben ingevuld: Hartelijk dank!!

Ik kan er nog een hoop gebruiken, dus ga zo door!
OJAAJOH?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')