Ik bedoel, dan blijft er toch weinig over?quote:Onveilige plaatsen
• de buurt van of onder alleenstaande bomen;
• in de buurt van of op open water;
• boven of langs een hoog gebouw, heuvel, uitzichtspunt, enz.;
• open veld;
• omheiningen (ook niet-metalen omheiningen), bedradingen of leidingen;
• een raam (ook gesloten ramen);
• in bad, douche, tijdens handen wassen;
• telefoongesprekken via het vaste net.
• een tent
Ik bedoel als 't halverwege nou echt ZO erg wordquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gewoon niet gaan fietsen met slecht weer!
quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:38 schreef Heider00sje het volgende:
plat op de grond gaan liggen, en wachten totdat het slechte weer is overgewaaid
http://www.zowerkt.nl/natuur/weer/bliksem_schuilen.htmquote:Ga niet op de grond liggen. Als de bliksem de grond raakt in de buurt waar je ligt, gaat er een electrische stroom door de bodem die zich vanaf het inslagpunt vandaan in jouw richting beweegt. Als je op de grond ligt kan die stroom ook op je lichaam overspringen.
quote:
quote:Veel mensen denken dat het veilig is om in een auto te schuilen voor bliksem, omdat de atuo op rubber banden staat, en omdat rubber geen electriciteit geleidt. Dat is niet waar. In sterke electrische velden (zoals bij blikseminslag) zijn rubber banden zelfs prima geleiders voor electriciteit.
Doorfietsen tot de eerste de beste fatsoenlijke schuilplek. Je zit in NL, het is bijna in nergens voor meer dan een km onbewoondquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:38 schreef Cahir het volgende:
[..]
Ik bedoel als 't halverwege nou echt ZO erg word
wel eens van een kooi van Farraday (hopelijk goed geschreven) gehoord ? auto is echt de veiligste plek en daar hebben rubberen banden geen fuck mee te maken...quote:
Dat betwist ik dan ook niet...quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:40 schreef Klonk het volgende:
[..]
wel eens van een kooi van Farraday (hopelijk goed geschreven) gehoord ? auto is echt de veiligste plek en daar hebben rubberen banden geen fuck mee te maken...
dan wacht je tot er een auto voorbij komtquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:43 schreef Cahir het volgende:
ALS DE AUTO NOU EENS GEEN OPTIE IS WANT DIE HEB IK NIET
deze vraag stel ik puur voor als 't onderweg echt ZO erg word...
ha-ha...quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:45 schreef Rijpie het volgende:
[..]
dan wacht je tot er een auto voorbij komt
Sowieso de voorspelling goed in de gaten houden. Als een dag prachtig begint, maar er zwaar onweer voorspeld word, dat je dan je plannen er wat op aanpast.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik zou ook weleens willen weten wat ik moet doen als ik word overvallen door onweer in de bergen. Ga binnenkort mountainbiken in de bergen rondom het Gardameer. Het weer kan daar ineens flink omslaan, dus als iemand tips heeft... kom maar op dan!
In de bergen heb je volgens mij genoeg schuilplaatsen. Sowieso ben je dan nooit het hoogste punt, dus de kans dat je daar de pineut bent, is nihil. Platte, open velden, dat is het risicogebied!quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik zou ook weleens willen weten wat ik moet doen als ik word overvallen door onweer in de bergen. Ga binnenkort mountainbiken in de bergen rondom het Gardameer. Het weer kan daar ineens flink omslaan, dus als iemand tips heeft... kom maar op dan!
Dat is inderdaad wel een goede tip jaquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:50 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Sowieso de voorspelling goed in de gaten houden. Als een dag prachtig begint, maar er zwaar onweer voorspeld word, dat je dan je plannen er wat op aanpast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |