abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71560566
Wie doet eigenlijk hetzelfde? Ik neem altijd de eerste maandag van de maand een borrel ongeacht welk tijdstip ik zal een borrel drinken. Heb ik dat als enige of hebben er meer mensen last van deze vage tic?
pi_71560624
Ik neem elke dag van de maand een borrel ongeacht het tijdstip.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_71560667
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:09 schreef teknomist het volgende:
Ik neem elke dag van de maand een borrel ongeacht het tijdstip.
Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik vraag mij af of dit wel eigenlijk door de deur kan en of mijn lever het wel goed vind.
pi_71560732
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:11 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik vraag mij af of dit wel eigenlijk door de deur kan en of mijn lever het wel goed vind.
Wat denk je nou? Dat je van 12 borrels per maand een aanslag op je lever pleegt? Zal wel loslopen.
pi_71560775
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:13 schreef Skiet het volgende:

[..]

Wat denk je nou? Dat je van 12 borrels per maand een aanslag op je lever pleegt? Zal wel loslopen.
Ik zou het zelf niet weten, ik heb zeker al 5 jaar geen biologie meer gehad al vind ik het wel interessant.
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:15:31 #6
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71560803
Of het door de deur kan?
pi_71560809
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:11 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Als je zo doorgaat sterf je binnen een jaar aan levercirrose.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:15:57 #8
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_71560821
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:14 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik zou het zelf niet weten, ik heb zeker al 5 jaar geen biologie meer gehad al vind ik het wel interessant.
3 per dag schijnt goed te zijn. Dus als je boven de 90 per maand komt dan moet je je zorgen gaan maken.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:23:13 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71561028
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:13 schreef Skiet het volgende:

[..]

Per jaar zelfs als ik de OP mag geloven. Het boeit helemaal niets. Voor mannen geldt dat drie glazen alcohol per dag nog gezond is, dus borrel erop los. Voor de variatie zijn bier en rode wijn natuurlijk ook lekker en gezond.
pi_71561037
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:15 schreef teknomist het volgende:

[..]

Als je zo doorgaat sterf je binnen een jaar aan levercirrose.
Wat is levercirose, is dat een ziekte waarbij je lever afsterft?
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:24:40 #11
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71561065
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:23 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Wat is levercirose, is dat een ziekte waarbij je lever afsterft?
Je lever transformeert dan naar littekenweefsel en verliest geleidelijk aan haar functionaliteit. Maar zoiets krijg je alleen als je heel, heel hard doordrinkt. Bedenk dat de meeste echte alcoholisten makkelijk een paar flessen wodka per dag drinken.
pi_71561166
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:24 schreef TNA het volgende:

[..]

Je lever transformeert dan naar littekenweefsel en verliest geleidelijk aan haar functionaliteit. Maar zoiets krijg je alleen als je heel, heel hard doordrinkt. Bedenk dat de meeste echte alcoholisten makkelijk een paar flessen wodka per dag drinken.
Paar flessen

Joh dan ben je wel heel dronken
pi_71561199
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:24 schreef TNA het volgende:

[..]

Ja, hoe ernstig moet je eik zuipen om een leveraandoening te krijgen?

Maximaal 20 glazen per week is nog gezond, maar het slaat toch daarboven niet gelijk om in zeer schadelijk?
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:40:09 #14
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71561472
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:29 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ja, hoe ernstig moet je eik zuipen om een leveraandoening te krijgen?

Maximaal 20 glazen per week is nog gezond, maar het slaat toch daarboven niet gelijk om in zeer schadelijk?
Ik heb er inmiddels (student hè ) de nodige uren naar gegoogled, maar ik heb geen enkel hard bewijs kunnen vinden. Er zijn zelfs artsen die claimen dat een fles wijn per dag (zes glazen) nog niet schadelijk is. Terwijl er 1000 bewijzen zijn dat roken schadelijk is, is zoiets over alcohol (m.u.v. bizarre hoeveelheden) niet te vinden, behalve dan bij jonge kinderen.

Kortom, als je niet dagelijks dronken bent hoef je je m.i. niet snel zorgen te maken. Die paar glazen per dag zijn hoe dan ook veilig en het levert volgens mij geen enorme schade op om af en toe eens goed dronken te worden. Dit alles natuurlijk los van de sociale effecten zoals je werk vergeten te doen en mensen in elkaar timmeren na een krat bier.
pi_71562237
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:40 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik heb er inmiddels (student hè ) de nodige uren naar gegoogled, maar ik heb geen enkel hard bewijs kunnen vinden. Er zijn zelfs artsen die claimen dat een fles wijn per dag (zes glazen) nog niet schadelijk is. Terwijl er 1000 bewijzen zijn dat roken schadelijk is, is zoiets over alcohol (m.u.v. bizarre hoeveelheden) niet te vinden, behalve dan bij jonge kinderen.
Ok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')