Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik vraag mij af of dit wel eigenlijk door de deur kan en of mijn lever het wel goed vind.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:09 schreef teknomist het volgende:
Ik neem elke dag van de maand een borrel ongeacht het tijdstip.
Wat denk je nou? Dat je van 12 borrels per maand een aanslag op je lever pleegt? Zal wel loslopen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:11 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik vraag mij af of dit wel eigenlijk door de deur kan en of mijn lever het wel goed vind.
Ik zou het zelf niet weten, ik heb zeker al 5 jaar geen biologie meer gehad al vind ik het wel interessant.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:13 schreef Skiet het volgende:
[..]
Wat denk je nou? Dat je van 12 borrels per maand een aanslag op je lever pleegt? Zal wel loslopen.
Als je zo doorgaat sterf je binnen een jaar aan levercirrose.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:11 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik vraag mij af of dit wel eigenlijk door de deur kan en of mijn lever het wel goed vind.
3 per dag schijnt goed te zijn. Dus als je boven de 90 per maand komt dan moet je je zorgen gaan maken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:14 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik zou het zelf niet weten, ik heb zeker al 5 jaar geen biologie meer gehad al vind ik het wel interessant.
Per jaar zelfs als ik de OP mag geloven. Het boeit helemaal niets. Voor mannen geldt dat drie glazen alcohol per dag nog gezond is, dus borrel erop los. Voor de variatie zijn bier en rode wijn natuurlijk ook lekker en gezond.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:13 schreef Skiet het volgende:
[..]
Wat denk je nou? Dat je van 12 borrels per maand een aanslag op je lever pleegt? Zal wel loslopen.
Wat is levercirose, is dat een ziekte waarbij je lever afsterft?quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:15 schreef teknomist het volgende:
[..]
Als je zo doorgaat sterf je binnen een jaar aan levercirrose.
Je lever transformeert dan naar littekenweefsel en verliest geleidelijk aan haar functionaliteit. Maar zoiets krijg je alleen als je heel, heel hard doordrinkt. Bedenk dat de meeste echte alcoholisten makkelijk een paar flessen wodka per dag drinken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:23 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Wat is levercirose, is dat een ziekte waarbij je lever afsterft?
Paar flessenquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:24 schreef TNA het volgende:
[..]
Je lever transformeert dan naar littekenweefsel en verliest geleidelijk aan haar functionaliteit. Maar zoiets krijg je alleen als je heel, heel hard doordrinkt. Bedenk dat de meeste echte alcoholisten makkelijk een paar flessen wodka per dag drinken.
Ja, hoe ernstig moet je eik zuipen om een leveraandoening te krijgen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:24 schreef TNA het volgende:
[..]
Je lever transformeert dan naar littekenweefsel en verliest geleidelijk aan haar functionaliteit. Maar zoiets krijg je alleen als je heel, heel hard doordrinkt. Bedenk dat de meeste echte alcoholisten makkelijk een paar flessen wodka per dag drinken.
Ik heb er inmiddels (student hèquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:29 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ja, hoe ernstig moet je eik zuipen om een leveraandoening te krijgen?
Maximaal 20 glazen per week is nog gezond, maar het slaat toch daarboven niet gelijk om in zeer schadelijk?
Ok.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:40 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik heb er inmiddels (student hè) de nodige uren naar gegoogled, maar ik heb geen enkel hard bewijs kunnen vinden. Er zijn zelfs artsen die claimen dat een fles wijn per dag (zes glazen) nog niet schadelijk is. Terwijl er 1000 bewijzen zijn dat roken schadelijk is, is zoiets over alcohol (m.u.v. bizarre hoeveelheden) niet te vinden, behalve dan bij jonge kinderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |