Alleen al die domme tekening boven jouw post spreekt de verbeelding van kleine jongetjes meer aan dan 20 stripboeken van Suske en Wiske (die meer geschikt zijn voor jongens én meisjes).quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Het blijft wonderbaarlijk waarom Hergé in heel de wereld meer roem heeft weten te vergaren dan wijlen Vandersteen. Zeker in de blauwe reeks was hij gewoon een veel betere tekenaar.²
Nee hoor. Suske en Wiske is leuk voor kinderen tot een jaar of 8 met bijbehorende aandachtsspanne. In Kuifje zit veel meer inhoud.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Het blijft wonderbaarlijk waarom Hergé in heel de wereld meer roem heeft weten te vergaren dan wijlen Vandersteen.
Dat zijn de albums buiten de blauwe reeks. De albums in de blauwe reeks zijn zowel qua verhaal en tekentechnisch van een zeer hoog niveau. Hoger dan dat van Kuifje.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor. Suske en Wiske is leuk voor kinderen tot een jaar of 8 met bijbehorende aandachtsspanne. In Kuifje zit veel meer inhoud.
Hoe dom kun je zijn om dit te posten terwijl je voorganger het heeft over de aandachtsspanne van een 8-jarigequote:Op maandag 3 augustus 2009 14:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zijn de albums buiten de blauwe reeks. De albums in de blauwe reeks zijn zowel qua verhaal en tekentechnisch van een zeer hoog niveau. Hoger dan dat van Kuifje.²
Omdat dit niet opgaat voor de albums uit de Blauwe reeks.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:38 schreef badwurm het volgende:
[..]
Hoe dom kun je zijn om dit te posten terwijl je voorganger het heeft over de aandachtsspanne van een 8-jarige
Achterlijke trolls als Weltschmerz moet je gewoon negeren BB, dan hebben ze er ook geen lol aan en verdwijnen ze vanzelf weer.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat dit niet opgaat voor de albums uit de Blauwe reeks.²
Ik ken ze niet of ze zijn me niet bijgebleven, ik denk het eerste. Ten eerste moet je natuurlijk geen erkenning als kunstenaar verwachten als je vooral massaproductie draait met niemendalletjes. Ik ken het niet en ik zal me er dan ook niet over uitlaten, hoewel ik niet vermoed dat ik het leuk zou vinden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand die zijn naam zet onder Suske en Wiske en dat dus leuk genoeg vindt, iets maakt wat ik leuk zou vinden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zijn de albums buiten de blauwe reeks. De albums in de blauwe reeks zijn zowel qua verhaal en tekentechnisch van een zeer hoog niveau. Hoger dan dat van Kuifje.
De Schat van Beersel bv. is een echt pareltje:
http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/recensies/111.php²
Mee eens. Het is jammer dat Vandersteen nooit op die lijn is verder gegaan, alhoewel dat productioneel heel lastig zou zijn geweest: de albums uit de blauwe reeks waren door hun detail veel arbeidsintensiever om te maken dan de gewone albums. Gelukkig hebben Vandersteen en Geerts daarna nog allerlei mooie historische albums gemaakt die wel wat van de kwaliteiten van de albums van de blauwe reeks hadden (Angst op de Amsterdam, De duistere diamant en het Drijvende dorp bijvoorbeeld).quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zijn de albums buiten de blauwe reeks. De albums in de blauwe reeks zijn zowel qua verhaal en tekentechnisch van een zeer hoog niveau. Hoger dan dat van Kuifje.
De Schat van Beersel bv. is een echt pareltje:
http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/recensies/111.php²
quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:07 schreef zagevent het volgende:
De neushoornscène:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hi,quote:Op maandag 3 augustus 2009 04:16 schreef kitao het volgende:
[..]
Hé , je beledigt mijn opa uit Swaziland !.......![]()
Dat die negertjes niet dom waren wisten ze in 1600 ook al , anders hadden ze hun wel een scheepscruise naar Florida voorgeschoteld en waren die kettingen ook niet nodig.......![]()
Is Kuifje rascistisch , ik vind van niet , eerder stereotypisch. Afbeeldingen zoals :
[ afbeelding ]
Is helaas het beeld dat sommigen hebben van de Afrikaan.
Is het uit de lucht gegrepen en nooit gebeurd ? Nee, ook niet.
[ afbeelding ]
André van Duyn (Nederlandse komiek) had ook eens problemen toen hij het verwijt kreeg debiele mensen na te apen. Is goed om af en toe eens bij stil te staan , en dan gewoon verder blijven lachen.
Wel met betere humor dan , maar ja , smaak verschilt.
Ik kon geen plaatje vinden van negroïde kannibalen , vandaar.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:15 schreef Zith het volgende:
Hi,
Dit is een plaatje van uit een geschiedenisboek over indianen in noord amerika (dicht bij new york zelfs).
Mvg.
Sebastian
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |