abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:07:40 #61
189777 zagevent
what's in a name
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:14:45 #62
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_71563830
Het blijft wonderbaarlijk waarom Hergé in heel de wereld meer roem heeft weten te vergaren dan wijlen Vandersteen. Zeker in de blauwe reeks was hij gewoon een veel betere tekenaar.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_71563976
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Het blijft wonderbaarlijk waarom Hergé in heel de wereld meer roem heeft weten te vergaren dan wijlen Vandersteen. Zeker in de blauwe reeks was hij gewoon een veel betere tekenaar.

²
Alleen al die domme tekening boven jouw post spreekt de verbeelding van kleine jongetjes meer aan dan 20 stripboeken van Suske en Wiske (die meer geschikt zijn voor jongens én meisjes).
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71564061
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Het blijft wonderbaarlijk waarom Hergé in heel de wereld meer roem heeft weten te vergaren dan wijlen Vandersteen.
Nee hoor. Suske en Wiske is leuk voor kinderen tot een jaar of 8 met bijbehorende aandachtsspanne. In Kuifje zit veel meer inhoud.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:34:02 #65
13462 BansheeBoy
pi_71564334
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor. Suske en Wiske is leuk voor kinderen tot een jaar of 8 met bijbehorende aandachtsspanne. In Kuifje zit veel meer inhoud.
Dat zijn de albums buiten de blauwe reeks. De albums in de blauwe reeks zijn zowel qua verhaal en tekentechnisch van een zeer hoog niveau. Hoger dan dat van Kuifje.

De Schat van Beersel bv. is een echt pareltje:

http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/recensies/111.php

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_71564468
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat zijn de albums buiten de blauwe reeks. De albums in de blauwe reeks zijn zowel qua verhaal en tekentechnisch van een zeer hoog niveau. Hoger dan dat van Kuifje.

²
Hoe dom kun je zijn om dit te posten terwijl je voorganger het heeft over de aandachtsspanne van een 8-jarige
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:41:12 #67
13462 BansheeBoy
pi_71564536
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:38 schreef badwurm het volgende:

[..]

Hoe dom kun je zijn om dit te posten terwijl je voorganger het heeft over de aandachtsspanne van een 8-jarige
Omdat dit niet opgaat voor de albums uit de Blauwe reeks.

²
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:45:23 #68
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_71564642
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Omdat dit niet opgaat voor de albums uit de Blauwe reeks.

²
Achterlijke trolls als Weltschmerz moet je gewoon negeren BB, dan hebben ze er ook geen lol aan en verdwijnen ze vanzelf weer.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_71564801
quote:

[..]

²
Ik ken ze niet of ze zijn me niet bijgebleven, ik denk het eerste. Ten eerste moet je natuurlijk geen erkenning als kunstenaar verwachten als je vooral massaproductie draait met niemendalletjes. Ik ken het niet en ik zal me er dan ook niet over uitlaten, hoewel ik niet vermoed dat ik het leuk zou vinden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand die zijn naam zet onder Suske en Wiske en dat dus leuk genoeg vindt, iets maakt wat ik leuk zou vinden.

Maar dan nog is het nogal wat om te claimen dat hem dezelfde erkenning toekomt als iemand voor wie het geen uitschieter was maar die daar zijn leven aan heeft gewijd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:59:11 #70
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_71565017
quote:

[..]

²
Mee eens. Het is jammer dat Vandersteen nooit op die lijn is verder gegaan, alhoewel dat productioneel heel lastig zou zijn geweest: de albums uit de blauwe reeks waren door hun detail veel arbeidsintensiever om te maken dan de gewone albums. Gelukkig hebben Vandersteen en Geerts daarna nog allerlei mooie historische albums gemaakt die wel wat van de kwaliteiten van de albums van de blauwe reeks hadden (Angst op de Amsterdam, De duistere diamant en het Drijvende dorp bijvoorbeeld).

Het grappige is natuurlijk wel dat Vandersteen de strips uit de blauwe reeks oorspronkelijk maakte voor het weekblad Kuifje. Hergé was er dus eigenlijk zelf verantwoordelijk voor dat Vandersteen hem qua tekenkwaliteiten oversteeg.
pi_71568397
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:07 schreef zagevent het volgende:
De neushoornscène:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:22:20 #72
262650 kitao
prikplaatje
pi_71568791
En dan ook nog erbij zetten dat het om een natuurfilm gaat , het afschieten van een neushoorn.
Typisch voor het kolonialisme met hun volledige disrespect voor de natuur en hun fatale aanslag op het wildleven aldaar. Of was dat nu juist de bedoeling?
Maar het blijft een strip en met een handboor een staaf dynamiet plaatsen is op zich wel grappig.
megalomaniac
pi_71569511
Kijk anders eens naar recente dingen, zoals Monkey Dust. Vind ik veel racistischer dan een stripboek uit 1931.

Verder is het gewoon een discussie die nergens rond draait.

*yawn*
  † In Memoriam † vrijdag 18 september 2009 @ 18:15:23 #74
230491 Zith
pls tip
pi_72881974
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 04:16 schreef kitao het volgende:

[..]

Hé , je beledigt mijn opa uit Swaziland !.......

Dat die negertjes niet dom waren wisten ze in 1600 ook al , anders hadden ze hun wel een scheepscruise naar Florida voorgeschoteld en waren die kettingen ook niet nodig.......

Is Kuifje rascistisch , ik vind van niet , eerder stereotypisch. Afbeeldingen zoals :

[ afbeelding ]

Is helaas het beeld dat sommigen hebben van de Afrikaan.
Is het uit de lucht gegrepen en nooit gebeurd ? Nee, ook niet.

[ afbeelding ]

André van Duyn (Nederlandse komiek) had ook eens problemen toen hij het verwijt kreeg debiele mensen na te apen. Is goed om af en toe eens bij stil te staan , en dan gewoon verder blijven lachen.
Wel met betere humor dan , maar ja , smaak verschilt.
Hi,

Dit is een plaatje van uit een geschiedenisboek over indianen in noord amerika (dicht bij new york zelfs).

Mvg.

Sebastian
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_72882223
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:15 schreef Zith het volgende:
Hi,

Dit is een plaatje van uit een geschiedenisboek over indianen in noord amerika (dicht bij new york zelfs).

Mvg.

Sebastian
Ik kon geen plaatje vinden van negroïde kannibalen , vandaar.
Maar indianen hebben toch geen baardgroei , die kerel op de achtergrond wel.
Ik vind die indianen erg op blanken lijken.
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')