abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:45:15 #1
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71550977
Hoi, Ik had een klein vraagje.

ik ben van plan te solliciteren voor een bedrijf. Nu had ik een aantal jaren geleden al eens gesolliciteerd bij hetzelfde bedrijf op een andere functie. Ik ben het toen niet geworden.

Is dat een minpunt? Moet ik geen slapende honden wakker maken en hopen dat men niet doorheeft dat ik de sollicitant van toen ben?
Of gooi ik dan juist mijn eigen glazen in? Wie weet?

In ieder geval bij voorbaat heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Grtz,
Rubber Johnny
pi_71551078
Ik zou het persoonlijk wel positief vinden, kennelijk wil je daar echt werken

Mijn ex heeft hetzelfde gedaan, toen ze er een paar maanden werkte vond de HR-miep ineens haar oude sollicitatie bij het opruimen. Die vond het vooral grappig
pi_71551242
Misschien zijn ze je vergeten. Het kan iig geen kwaad. Wat valt er te verliezen? Als je niet solliciteert krijg je die baan ook niet, dus...
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:01:06 #4
144213 Adidah
Het was wraak
pi_71551466
Een beetje bedrijf zal ongetwijfeld gegevens van sollicitanten bijhouden in een CRM of iets dergelijks. Ik zou het wel gewoon vermelden.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:02:22 #5
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71551504
Dankjewel voor jullie antwoorden!
pi_71551599
Niet vermelden, tenzij je een reden hebt om het te melden die én heel relevant is voor je nieuwe sollicitatie én die je heel overtuigend in jouw voordeel weet uit te leggen. Dat geldt overigens voor alles wat je noemt bij een sollicitatie. Het moet relevant zijn, en in jouw voordeel.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:09:07 #7
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_71551732
Ik zou het wel vermelden, omdat je inderdaad laat zien dat het bedrijf je zo aanspreekt dat je er echt wilt werken. En weet je ook wat de reden is dat je het toen met de vorige sollicitatie niet geworden bent? Dan zou je eventueel nog specifiek kunnen toelichten welke ontwikkeling je de afgelopen jaren hebt doorgemaakt waardoor je nu wel helemaal geschikt/passend oid bent voor de functie.
Succes in ieder geval!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:14:03 #8
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_71551882
Ik zal het vanuit een HR-kant proberen te bekijken, aangezien ik wel een beetje thuis ben in die wereld.

Het eerste wat ik me afvraag is wat voor sollicitatie het was de vorige keer en waarom je het niet bent geworden? Ben je het gewoon niet geworden omdat ze iemand hadden die beter was of was er een andere reden?

Waarom heb je de vorige keer gesolliciteerd bij het bedrijf? Wilde je er graag werken om een bijzondere reden of was het gewoon toeval? Waarom solliciteer je dit keer?

Als ik je één advies mag geven (het is al deels benoemd hier): probeer het feit dat je eerder gesolliciteerd hebt, in je voordeel te gebruiken. Veel HR-mensen leven helemaal op wanneer ze iemand voor zich hebben die bij hun bedrijf in het bijzonder wil werken. Dat straalt een bepaalde motivatie af, die HR-managers (en lijnmanagers) graag zien.
pi_71552309
Hangt er vanaf wat de reden is dat je de vorige keer niet bent aangenomen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_71552349
Tenzij ze je de vorige keer afgewezen hebben op ongeschiktheid zou ik het zeker vermelden.

Laat zien dat je nog steeds bij dit bedrijf wil werken.

Succes
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_71553038
Voorbeeld wanneer je het wel kunt noemen: als je eerst heb gesolliciteerd direct na je afstuderen, toen bent afgewezen omdat ze geen starters zochten, en je nu drie jaar relevante werkervaring hebt.

Ik kan mij eigenlijk geen andere omstandigheid bedenken waaronder je het wel zou noemen.
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:32:45 #12
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71559588
tnx!
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:06:13 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71560545
Ik weet dat bij ons sollicitaties 5 jaar bewaard worden en dat standaard gekeken word of iemand al eerder gesolliciteerd heeft en wat toen de reden van afwijzen was. Dan kun je kijken of die reden nu nog steeds geld of dat er inmiddels een verandering is zoals bv werkervaring.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')