abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71544207
Ik zit met het volgende,
op mijn ipod touch kun je je locatie zien via wifi,
nu vraag ik me af hoe ze dit flikken, als ik mijn eigen IP namelijk whois komen er echt geen locatie gegevens naar boven. Beschikken hun over adres informatie over elk IP? En kun je op andere IP's ook zoeken waar ze zouden moeten zitten?

Voorbeeld,
De blauwe cirkel is dus waar de app denkt dat je zit.
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_71544257
Wat een slecht beeld.
pi_71544293
Je moet je I-lenzen indoen als je scherp beeld wil.
Nee.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 augustus 2009 @ 18:28:07 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71544314
is dat niet op basis van gsm locatie?

-edit- nee, dat gaat niet op de ipod touch,
pi_71544345
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:24 schreef Remake het volgende:
Ik zit met het volgende,
op mijn ipod touch kun je je locatie zien via wifi,
nu vraag ik me af hoe ze dit flikken, als ik mijn eigen IP namelijk whois komen er echt geen locatie gegevens naar boven. Beschikken hun over adres informatie over elk IP? En kun je op andere IP's ook zoeken waar ze zouden moeten zitten?

Voorbeeld,
De blauwe cirkel is dus waar de app denkt dat je zit.
[ afbeelding ]
Is dat niet gewoon via GPS?
Met een IP kom je niet zomaar op je eigen huisadres uit.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71544348
Locatie berekening via telefoonmasten? GPS locatie?
pi_71544366
Zit er geen gps op zo'n ding?
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:31:43 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71544411
iPod touch heeft geen GPS, noch GSM.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:33:34 #9
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_71544452
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_71544455
De ipod touch kan mijn locatie vinden puur op basis van wifi internet dus...
Nee.
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:36:06 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71544510
Misschien dat er mensen zijn geweest met iPhones in de buurt, zodat gevonden wifi-netwerken gelinkt kunnen worden aan hun GPS-locatie van dat moment?

M.a.w:
1. een iPhone komt online met GPS
2. de iPhone zendt (af en toe) de gevonden wifi netwerken en zijn GPS-locatie naar een server. Zo wordt een centrale mapping opgebouwd van wifi-netwerken naar locaties
3. jouw iPod zendt gevonden wifi netwerken naar de server en krijgt de eerdere GPS-locatie terug
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71544554
quote:
Nee dit is het niet, dit XPS team gaat zelf op pad om alle ssid's te vinden en maakt er dan een mapping van.
En op 10 hoog met een slecht wifi bereik van me modem is het onwaarschijnlijk dat die amerikanen langs mijn huisje zijn gereden en de afgesloten lift naar boven hebben genomen.

Teves is dat XPS nogal vaag, gebruikt wifi, gps en gsm masten, terwijl je met alleen gps al zelf kunt kijken waar je bent....
Nee.
pi_71544592
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:36 schreef eleusis het volgende:
Misschien dat er mensen zijn met iPhones in de buurt, zodat gevonden wifi-netwerken gelinkt kunnen worden aan hun GPS-locaties?

M.a.w:
1. een iPhone komt online met GPS
2. de iPhone zendt de gevonden wifi netwerken en zijn GPS-locatie naar een server
3. jouw iPod zendt gevonden wifi netwerken naar de server en krijgt de eerdere GPS-locatie terug
Ik heb dit truukje op veel plekken geprobeert, ook platte land bij de lokale boer etc,
je zou dus overal een iphone moeten hebben gehad om dit te mappen, lijkt me onlogisch.

Lijkt me toch een truukje met het IP, maar locatie gegevens worden toch niet vrijgegeven door de provider?...

IP adres vernieuwen en ssid aanpassen hebben geen effect op het vinden by the way....
Nee.
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:39:21 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71544599
Wat ook nog kan is dat je eigen adres wordt gebruikt uit je address book. Synchroniseer je je iPod met je comp? Ook je adresboek? Werkt het op allerlei locaties?

Edit: hm, ja dus.
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:40:29 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71544628
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:39 schreef Remake het volgende:

[..]

Ik heb dit truukje op veel plekken geprobeert, ook platte land bij de lokale boer etc,
je zou dus overal een iphone moeten hebben gehad om dit te mappen, lijkt me onlogisch.

Lijkt me toch een truukje met het IP, maar locatie gegevens worden toch niet vrijgegeven door de provider?...
Een IP-adres is onmogelijk naar locatie te mappen (behalve door de provider, als die zijn database goed bijhoudt).

Ik vind het ook onlogisch, maar misschien mis ik iets slims.
pi_71544646
Dit werkt ook op een ipod net uit de verpakking dus daar ligt het ook niet aan.
En als het me adresboek zou kopieren * die ik niet heb * zou het alleen op een handjevol locaties moeten werken, niet overal.
Nee.
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:44:05 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71544717
Ik heb wel wat gevonden, het lijkt erop dat de iPod inderdaad skyhook gebruikt: "Apple sells the most innovative mobile products on the market today, and now iPhone and iPod touch include Skyhook's Wi-Fi positioning"

Info over Skyhook: http://blogs.chron.com/te(...)s_find_their_lo.html

De data automatisch pakken van iPhone users lijkt me ook ethisch problemen opleveren...
pi_71544865
Skyhook now employs a fleet of 500 drivers to feed a database that spans North America, Asia and Europe. The landscape of signals changes constantly as people and businesses set up and take down wireless networks, so the scanning process never ends.

Maar how the fuck hebben ze mijn wifi signaal dan op deze verdieping gevonden, ik heb op het balkon al geen bereik meer
Nee.
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:51:48 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71544911
Je hebt toch wel een stuk of vijf wifi-signalen die je kunt ontvangen? Hij zal misschien ook historische informatie gebruiken.
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:08:59 #20
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_71545324
IP wil niets zeggen. Ok, er zijn wel IP databases maar die zijn vaak niet betrouwbaar of niet up to date. Enige manier is via GPS die de lengte en breedtegraad berekend.
To doom or not to doom
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:13:08 #21
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71545408
Dit werkt ook met Google Maps als je Firefox 3.5.x hebt. Druk maar eens op het rondje boven het Street View-poppetje.
2000 light years from home
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:16:27 #22
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_71545462
IP -> locatie is niet echt zo nauwkeurig.
Feitelijk kun je als buitenstaander weinig meer uitvinden welke de laatste paar routers zijn die jou met het internet verbinden, en meestal is, buiten de netbeheerder zelf, niet eens uit te vinden in welke wijk de laatste router staat, dus kom je gewoonlijk al niet verder dan een router die een aantal gemeenten bedient.
Zo komen uit mijn IP-adres, in Rotterdam Ommoord, als meest frequente plaatsen Zevenhuizen en Dordrecht naar boven. Daar zit een dikke 30 km tussen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:22:47 #23
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71545586
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:16 schreef mvdejong het volgende:
IP -> locatie is niet echt zo nauwkeurig.
Feitelijk kun je als buitenstaander weinig meer uitvinden welke de laatste paar routers zijn die jou met het internet verbinden, en meestal is, buiten de netbeheerder zelf, niet eens uit te vinden in welke wijk de laatste router staat, dus kom je gewoonlijk al niet verder dan een router die een aantal gemeenten bedient.
Zo komen uit mijn IP-adres, in Rotterdam Ommoord, als meest frequente plaatsen Zevenhuizen en Dordrecht naar boven. Daar zit een dikke 30 km tussen.
Dan heb je het verkeerd. Dit is best nauwkeurig namelijk (nauwkeurigheid 100 meter ofzo?):
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:13 schreef Merkie het volgende:
Dit werkt ook met Google Maps als je Firefox 3.5.x hebt. Druk maar eens op het rondje boven het Street View-poppetje.
2000 light years from home
pi_71545644
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:22 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dan heb je het verkeerd. Dit is best nauwkeurig namelijk (nauwkeurigheid 100 meter ofzo?):
[..]
Lijkt me wel, een wifi signaal haalt geen km
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:25:42 #25
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_71545656
Bij mij kiest google maps zelfs het juiste huisnummer. Mits WLAN aanstaat (en ik internet via kabel). Als ik WLAN uitzet komt google maps niet verder dan dat ik ergens in Nederland ben.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')