Is dat niet gewoon via GPS?quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:24 schreef Remake het volgende:
Ik zit met het volgende,
op mijn ipod touch kun je je locatie zien via wifi,
nu vraag ik me af hoe ze dit flikken, als ik mijn eigen IP namelijk whois komen er echt geen locatie gegevens naar boven. Beschikken hun over adres informatie over elk IP? En kun je op andere IP's ook zoeken waar ze zouden moeten zitten?
Voorbeeld,
De blauwe cirkel is dus waar de app denkt dat je zit.
[ afbeelding ]
Nee dit is het niet, dit XPS team gaat zelf op pad om alle ssid's te vinden en maakt er dan een mapping van.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:33 schreef Aaargh! het volgende:
http://www.skyhookwireless.com/howitworks/
Ik heb dit truukje op veel plekken geprobeert, ook platte land bij de lokale boer etc,quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:36 schreef eleusis het volgende:
Misschien dat er mensen zijn met iPhones in de buurt, zodat gevonden wifi-netwerken gelinkt kunnen worden aan hun GPS-locaties?
M.a.w:
1. een iPhone komt online met GPS
2. de iPhone zendt de gevonden wifi netwerken en zijn GPS-locatie naar een server
3. jouw iPod zendt gevonden wifi netwerken naar de server en krijgt de eerdere GPS-locatie terug
Een IP-adres is onmogelijk naar locatie te mappen (behalve door de provider, als die zijn database goed bijhoudt).quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:39 schreef Remake het volgende:
[..]
Ik heb dit truukje op veel plekken geprobeert, ook platte land bij de lokale boer etc,
je zou dus overal een iphone moeten hebben gehad om dit te mappen, lijkt me onlogisch.
Lijkt me toch een truukje met het IP, maar locatie gegevens worden toch niet vrijgegeven door de provider?...
Dan heb je het verkeerd. Dit is best nauwkeurig namelijk (nauwkeurigheid 100 meter ofzo?):quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:16 schreef mvdejong het volgende:
IP -> locatie is niet echt zo nauwkeurig.
Feitelijk kun je als buitenstaander weinig meer uitvinden welke de laatste paar routers zijn die jou met het internet verbinden, en meestal is, buiten de netbeheerder zelf, niet eens uit te vinden in welke wijk de laatste router staat, dus kom je gewoonlijk al niet verder dan een router die een aantal gemeenten bedient.
Zo komen uit mijn IP-adres, in Rotterdam Ommoord, als meest frequente plaatsen Zevenhuizen en Dordrecht naar boven. Daar zit een dikke 30 km tussen.
quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:13 schreef Merkie het volgende:
Dit werkt ook met Google Maps als je Firefox 3.5.x hebt. Druk maar eens op het rondje boven het Street View-poppetje.
Lijkt me wel, een wifi signaal haalt geen kmquote:Op zondag 2 augustus 2009 19:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dan heb je het verkeerd. Dit is best nauwkeurig namelijk (nauwkeurigheid 100 meter ofzo?):
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |