Enige advies wat ik je kan geven is: zoek eens op google op "dell d500" + "linux" + "sound problem"quote:Op donderdag 17 september 2009 12:26 schreef Witchfynder het volgende:
Wat stom... ik heb Kubuntu 9.04 op deze laptop geïnstalleerd (Dell D500), maar nu GNOME geïnstalleerd. Geluid deed het altijd prima, maar merk nu dat hij niks meer laat horen, terwijl hij nergens op mute staat. Kan een driver zomaar kwijt raken?
Met lspci krijg ik deze:
00:1f.5 Multimedia audio controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) AC'97 Audio Controller (rev 01)
Dat denk ik ook regelmatig. Zo koste het me echt uren voordat ik mijn beeldscherm met een fatsoenlijke resolutie had, omdat ik hem aangesloten heb via een RGB kabel (kan hij niet detecteren). Dat zijn van die dingen die in windows nog geen minuut kosten.quote:Op zondag 20 september 2009 11:35 schreef geelkuikentje het volgende:
Krijg maar geen connectie met m'n draadloze netwerk terwijl het password toch echt goed is (Ubuntu 9.04 verse install). Zie alle netwerken van de buren incl. m'n eigen wel...
EDIT: Na 10x reconnecten met het zelfde password werkt het welNiks veranderd aan password want dat is gekopieerd uit een .txt bestand. Snap niet waarom Ubuntu zo zit te kloten.
Ik zou graag in mijn conky zien of bepaalde programma's (servers) draaien. Het gaat dan om ccxstream (streaming server) en sabnzbd (usenet-download programma).quote:sudo apt-get install wicd
Kan je makkelijk weer installeren, gewoon aptitude install network-manager-gnome installen. Is echt geen man overboord als je die packages dumpt.quote:Op zondag 20 september 2009 13:03 schreef geelkuikentje het volgende:
Als ik WICD ga downloaden en installeren gaat die miepen:
[ afbeelding ]
Waarom wordt dit verwijderd? Nog belangrijker: wat is het wat weg gaat (sorry, linux noob).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done Reading extended state information Initializing package states... Done No packages will be installed, upgraded, or removed. 0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. Need to get 0B of archives. After unpacking 0B will be used. Would download/install/remove packages. |
1 |
Wat zegt: sudo mount -a ?quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:03 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb de volgende regel toegevoegd aan /etc/fstab:
[ code verwijderd ]
om mijn windows partitie automatisch te mounten bij het opstarten. Dat wil ik graag, omdat ik via Samba bestanden op die schijf deel op het netwerk.
Probleem is: het werkt (nog) niet.
Heeft iemand een idee?
quote:
1 2 | Please type '/sbin/mount.ntfs-3g --help' for more information. |
Schone installatie was sneller in dit gevalquote:Op donderdag 17 september 2009 14:59 schreef slacker_nl het volgende:
Probeer het eens met pulseaudio?
Works for me: 00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller (rev 02)
quote:Op woensdag 23 september 2009 13:33 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ga vanavond wel ff kijken, zit nu op me werk.
quote:Op woensdag 23 september 2009 17:07 schreef Cid het volgende:
[..]
![]()
Met dat commando kan je zien welke partitie je Windows partitie is. Waarschijnlijk is dat niet /dev/hda1.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 255 koppen, 63 sectoren/spoor, 30401 cilinders Eenheid = cilinders van 16065 * 512 = 8225280 bytes Schijf-ID: 0xb589b589 Apparaat Opstart Begin Einde Blokken ID Systeem /dev/sda1 * 1 25496 204796588+ 7 HPFS/NTFS /dev/sda2 25497 27928 19535040 83 Linux /dev/sda3 27929 30116 17575110 83 Linux /dev/sda4 30117 30401 2289262+ 5 Uitgebreid /dev/sda5 30117 30401 2289231 82 Linux wisselgeheugen |
Ja, dat is een extended partitiequote:Op woensdag 23 september 2009 20:29 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
hij heet dus sda1![]()
Snap je trouwens ook hoe dat zit met sda4 en sda5? ze lijken me dezelfde?...
Ik snap het verhaaltje wat daar staat wel, maar ik kan dan niet helemaal snappen hoe dat nu in mijn situatie zit. Ik heb, voor zover ik weet in linux:quote:Op donderdag 24 september 2009 10:04 schreef Cid het volgende:
[..]
Ja, dat is een extended partitiehttp://en.wikipedia.org/wiki/Disk_partitioning
Ja, nu snap ik emquote:Op donderdag 24 september 2009 11:44 schreef Cid het volgende:
Er zijn maximaal 4 primary partities. Als je meer dan 4 partities wil heb je dus 1 partitie nodig die een extended partitie wordt, en hou je 3 primary partities over:
Primary:
/dev/sda1
/dev/sda2
/dev/sda3
Nu zou je SWAP schijf je 4e primary partitie kunnen zijn, en dan zou alles passen. Maar als je dat zou doen, dan heb je nooit meer de mogelijkheid om nog een 5e partitie toe te voegen, omdat je maar 4 primary partities mag hebben.
Dus wat Linux voor jou gedaan heeft is een extended partitie maken (/dev/sda4), en daarop jou vierde logische schijf (/dev/sda5) gezet, zodat je de mogelijkheid houd om meer logische partities te maken.
Ik snap nog niet helemaal hoe dit systeem in elkaar zit. Ik dacht altijd namelijk dat een primary partition een OS bevat en de rest extended is, maar volgens mij heb ik het dan mis... Meerdere primary partitions klinkt mij ook als een contradictie in termen in de orenquote:Op donderdag 24 september 2009 11:44 schreef Cid het volgende:
Er zijn maximaal 4 primary partities. Als je meer dan 4 partities wil heb je dus 1 partitie nodig die een extended partitie wordt, en hou je 3 primary partities over:
Primary:
/dev/sda1
/dev/sda2
/dev/sda3
Nu zou je SWAP schijf je 4e primary partitie kunnen zijn, en dan zou alles passen. Maar als je dat zou doen, dan heb je nooit meer de mogelijkheid om nog een 5e partitie toe te voegen, omdat je maar 4 primary partities mag hebben.
Dus wat Linux voor jou gedaan heeft is een extended partitie maken (/dev/sda4), en daarop jou vierde logische schijf (/dev/sda5) gezet, zodat je de mogelijkheid houd om meer logische partities te maken.
Een van de guru's nog leuke ideen ?quote:2 things you might want to check:
1) is xrdp running as root -> ja
2) did you set a password for vnc? (vnc4passwd) -> ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop