abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71541277
Artikel 31 lid 1c stelt dat een vergunning wordt ingetrokken, indien een niet daarin vermelde persoon leidinggevende is geworden met betrekking tot de inrichting, waarop de vergunning betrekking heeft. Dat is balen, want een bestuur wisselt nogal eens. En met leidinggevende wordt bedoeld:

1°. de natuurlijke persoon of de bestuurders van een rechtspersoon of hun gevolmachtigden, voor wiens rekening en risico het horecabedrijf of het slijtersbedrijf wordt uitgeoefend, met uitzondering van bestuurders van een rechtspersoon als bedoeld in artikel 4;

2°. de natuurlijke persoon, die algemene leiding geeft aan een onderneming, waarin het horecabedrijf of het slijtersbedrijf wordt uitgeoefend in een of meer inrichtingen;

3°. de natuurlijke persoon, die onmiddellijke leiding geeft aan de uitoefening van zodanig bedrijf in een inrichting;

Moet ik nu volgens artikel dertig een wijziging aangeven?

Indien een inrichting een zodanige verandering ondergaat dat zij niet langer in overeenstemming is met de in de vergunning gegeven omschrijving, is de vergunninghouder verplicht bedoelde wijziging binnen één maand bij burgemeester en wethouders te melden. Burgemeester en wethouders verstrekken, indien nog aan de ten aanzien van de inrichting gestelde eisen wordt voldaan, een gewijzigde vergunning, waarin de ingevolge artikel 29 vereiste omschrijving is aangepast aan de nieuwe situatie.

Rijkelijk laat dus. Wie kan hier iets meer over vertellen.
Graag op anoniem
  zondag 2 augustus 2009 @ 16:50:43 #2
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_71541413
Jezus, wat een warrig verhaal. Zet het eerst maar eens duidelijk op een rijtje wat je wil.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_71541481
Een studentenvereniging heeft een wisselend bestuur. De Drank- en Horecawet zegt dat wanneer een andere leidinggevende naar voren komt, de vergunning wordt ingetrokken. Wat kan ik daar aan doen?

En laat artikel dertig maar zitten, ik lees net dat een inrichting niets met leidinggevenden te maken heeft:

– inrichting: de lokaliteiten waarin het slijtersbedrijf of het horecabedrijf wordt uitgeoefend, met de daarbij behorende terrassen voor zover die terrassen in ieder geval bestemd zijn voor het verstrekken van alcoholhoudende drank voor gebruik ter plaatse, welke lokaliteiten al dan niet onderdeel uitmaken van een andere besloten ruimte;
Graag op anoniem
  zondag 2 augustus 2009 @ 17:07:47 #4
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_71541846
Ik ben niet thuis in deze wetgeving. Maar mij lijkt dat de vereniging de vergunning krijgt en niet het bestuur. Bij een wisseling van het bestuur blijft de vergunning dus volgens mij gewoon behouden.

In art. 31 kan het woord persoon ook rechtspersoon zijn. Oftewel jouw vereniging. Ik zou de vergunning er gewoon even bij pakken als dat kan.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_71541945
een studentenvereniging is toch geen bedrijf? Dus misschien zijn deze artikelen wel helemaal niet van toepassing?
  zondag 2 augustus 2009 @ 17:14:31 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71542033
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:53 schreef Mainport het volgende:
Een studentenvereniging heeft een wisselend bestuur. De Drank- en Horecawet zegt dat wanneer een andere leidinggevende naar voren komt, de vergunning wordt ingetrokken. Wat kan ik daar aan doen?
De nieuwe personen de juiste trainingen laten volgen? Zoals dat waarschijnlijk al jaren gaat?

Wat is precies je probleem?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:04:51 #7
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_71545233
Pak artikel 4 er is bij, waarschijnlijk is jouw vereniging gewoon een rechtspersoon (geregistreerde vereniging) en is er geen probleem.
Sportclubs ed kunnen ook een wisselend bestuur hebben en houden ook de vergunningen
  maandag 3 augustus 2009 @ 02:04:40 #8
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_71555098
Volgens mij is het onafhankelijk van een bestuurswisseling.
Zie ook dit:
quote:
Bedrijven of organisaties(sportclub) die alcohol schenken en/of verkopen, dienen volgens de Drank- en Horecawet aan de eis Sociale Hygiëne te voldoen. Deze eis geldt níet alleen voor de bedrijfsleider of de eigenaar, tijdens openingsuren moet er namelijk altijd minimaal één persoon in het bedrijf aanwezig zijn, die de Verklaring Sociale Hygiëne heeft. Dus ook als de bedrijfsleider en/of eigenaar niet aanwezig zijn!
Een ieder die op de vergunning staat is eveneens verplicht deze Verklaring in het bezit te hebben. Het is daarom verstandig om ervoor te zorgen dat voldoende medewerkers deze Verklaring hebben. Hierdoor kom je als ondernemer niet plotsklaps voor problemen te staan. Als je bedrijf niet aan deze eisen voldoet, loop je het risico dat je direct moet sluiten. Dat is het zogenaamde lik-op-stuk-beleid.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')