http://www.nrc.nl/binnenl(...)rdacht_van_moord_A73quote:Oss, 31 juli. Het Openbaar Ministerie in Arnhem verdenkt drie leden van een beruchte kampersfamilie uit Oss en omgeving van de moord op de 33-jarige Hans van Geenen. De verdachten zijn Martien R., zijn neef Toon R. en Johan R..
Hans van Geenen werd vorig jaar september al rijdend doodgeschoten op de A73 vlakbij Nijmegen. De liquidatie zorgde voor de nodige opschudding. De A73 was bijna een hele dag afgesloten voor sporenonderzoek. Er werden in totaal ruim zeventig schoten gelost. De politie kwam de verdachten op het spoor via een zender die onder de auto van het slachtoffer werd gevonden.
Martien R. is een neef van Koos R., die in de jaren negentig bekend werd als de rechterhand van Johan V., alias de Hakkelaar. Johan V. en Koos R. waren goede bekenden in de Amsterdamse onderwereld. Zo waren zij in 1991 getuige van de moord op hasjbaron Klaas Bruinsma bij het Hilton Hotel in Amsterdam. Midden jaren negentig werden Johan V. en Koos R. veroordeeld voor grootschalige hasjhandel in de veelbesproken Octopuszaak. Koos R. woont inmiddels in Spanje en is in deze zaak geen verdachte.
Aanstaande dinsdag moeten de drie verdachten van de moord op Hans van Geenen voor de rechtbank in Arnhem verschijnen in een zogeheten pro forma-zitting. De rechtbank beslist dan over een verlenging van voorlopige hechtenis. Naast de drie familieleden zit er in deze zaak nog een vierde man vast. Hij wordt verdacht van grootschalige teelt van en handel in hennep. De advocaten van de verdachten ontkennen dat hun cliënten betrokken zijn bij de moord. Het Openbaar Ministerie geeft geen commentaar.
De vermoorde Hans van Geenen was betrokken bij wietteelt. Uit onderzoek van de politie blijkt dat kampers nog altijd vaak betrokken zijn bij wietteelt en -handel. „Het zijn vooral woonwagenbewoners, Turken en Marokkanen die zich bezighouden met hennepteelt”, stelt de Brabantse rechercheur Stephan van Nimwegen.
Het zijn nog slechts verdachten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:24 schreef Bill_E het volgende:
R= Reuvers.. allemaal opruimen die klootzakken hier
Bullshit. Tegen die gasten heb ik al 3 keer aangifte gedaan. Politie doet niets. Grootste tuig hier uit de buurt, politie weet dit ook...quote:
quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:37 schreef RobbieRivera het volgende:
Goh, kampers.. goh!
Oss staat er ook wel om bekend, om de hasj handel. Veel pauperwijkjes daar.
Ik stel sowieso voor om te beginnen met een harde aanpak van woonwagenkampen. Zij willen zo graag op kampen leven en zich ontrekken aan de NL samenleving (o.a. belastingontduiking) ? Stop ze in een heropvoedingsKAMP! En ontruim alle woonwagenkampen welke gelijk staan als broeinest voor criminele activiteiten...
Woonwagenkampen lijken wel een eigen palestina binnen dit land. Paupers
Goh. Vreemd he, dat criminelen in dit gat stappen als je als overheid te labbekakkerig bent de levering via de achterdeur te legaliseren?quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
„Het zijn vooral woonwagenbewoners, Turken en Marokkanen die zich bezighouden met hennepteelt”, stelt de Brabantse rechercheur Stephan van Nimwegen.
Let op de smiley. Ben het met je eens hoor. Politie durft niets te doen tegen die gasten. De tolerantie tegen allerlei aso´s heeft dusdanige vormen aangenomen dat ze eigen vrijstaten hebben en ook buiten hun vrijstaten willekeurige burgers terroriseren. Overheid durft niet in te grijpen, uit angst voor de aanklacht van discriminatie.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:36 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Bullshit. Tegen die gasten heb ik al 3 keer aangifte gedaan. Politie doet niets. Grootste tuig hier uit de buurt, politie weet dit ook...
Simpel: zet het leger inquote:Op zondag 2 augustus 2009 14:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Politie durft niets te doen tegen die gasten. De tolerantie tegen allerlei aso´s heeft dusdanige vormen aangenomen dat ze eigen vrijstaten hebben en ook buiten hun vrijstaten willekeurige burgers terroriseren. Overheid durft niet in te grijpen, uit angst voor de aanklacht van discriminatie.
quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
Oss is niets vergeleken met Tilburg of Helmond.
Tilburg scoort weer het hoogst in onverklaarbare incidenten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:48 schreef fratsman het volgende:
[..]Ze zeggen ook niet voor niets dat Helmond de sportiefste gemeente van Nederland is; Iedereen loopt er in trainingspak.
Hmm, ik heb een donkerbruin vermoeden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Tilburg scoort weer het hoogst in onverklaarbare incidenten.
Tilburg is ook aardig total loss, maar Oss doet op dat gebied zeker niet onder voor Helmond.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
3 kansloze inderdaad.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tilburg is ook aardig total loss, maar Oss doet op dat gebied zeker niet onder voor Helmond.
Het is wel typisch iets voor Brabo's... Die Yuri van Gelder, lord of the lines inmiddels, ookal een sportief iemand en afkomstig uit Waalwijk. Wederom een Braboquote:Op zondag 2 augustus 2009 15:48 schreef fratsman het volgende:
[..]Ze zeggen ook niet voor niets dat Helmond de sportiefste gemeente van Nederland is; Iedereen loopt er in trainingspak.
Waalwijk kan ook in het rijtje.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:58 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Het is wel typisch iets voor Brabo's... Die Yuri van Gelder, lord of the lines inmiddels, ookal een sportief iemand en afkomstig uit Waalwijk. Wederom een Brabo
quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:40 schreef Slappy het volgende:
loop maar eens voor de lol rond in Sneek
Fiets jij altijdquote:
Vergeet vooral ook niet 't Heike! Samen met Oss en Helmond de IJzeren Driehoek van Brabant.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tilburg is ook aardig total loss, maar Oss doet op dat gebied zeker niet onder voor Helmond.
Bokkenrijders? Dat waren toch Limburgers?quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vergeet vooral ook niet 't Heike! Samen met Oss en Helmond de IJzeren Driehoek van Brabant.
Bokkenrijders, kattenmeppers en messentrekkers. Tilburg ligt daar centraal in maar kan er niet aan tippen.
Zover ik weet kwamen de bokkenrijders uit St Willebrord ('t Heike). Die reden vroeger op bokken rond over de heide om boerenhoeven te overvallen en te brandschatten en de dochters te verkrachten. Ze verstopten zich dan in 't Heike waar het gezag zich nooit liet zien.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Bokkenrijders? Dat waren toch Limburgers?
Toen ik las dat ze op bokken rondreden, stopte ik met geloven.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:38 schreef LXIV het volgende:
Het was zowel in Limburg als in de Kempen.
Het is ook slechts een mythe, lamlulquote:Op zondag 2 augustus 2009 23:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Toen ik las dat ze op bokken rondreden, stopte ik met geloven.
En is Tilburg geen Meijerij?
En ze hebben de schonste stad van't laand.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:46 schreef LXIV het volgende:
Het is de legende, hé. Misschien mepten ze in Helmond ook geen katten en hadden Ossenaren geen messen op zak. Wie weet.
Tilburg is geen meijerij. Dat is voornamelijk het gebied dat onder Den Bosch ligt, van Boxtel tot SInt-Oedenrode.
In Tilburg zeken ze in kruiken (voor de wolindustrie)
Echt waar joh?quote:
Anders zei ik het nietquote:
Eigenlijk kom ik bijna nooit in TIlburg, maar een paar maanden geleden was ik er dan toch. Wat een verpauperde bende en wat voor een naargeestige sfeer, vooral op het station! Nee, zeker geen mooie stad.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En ze hebben de schonste stad van't laand.
Wel de mooiste meisjes, werd er altijd gezegd.
Oh, en als de verdachten inderdaad R. heten: die naam komt hier uit de buurt ook voor. Eigenlijk geen problemen mee gehad.
Iddquote:Op zondag 2 augustus 2009 15:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
En dit moet ik geloven?quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:36 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Bullshit. Tegen die gasten heb ik al 3 keer aangifte gedaan.
St. Willebrord inderdaad, ook al zo´n roversnest.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zover ik weet kwamen de bokkenrijders uit St Willebrord ('t Heike). Die reden vroeger op bokken rond over de heide om boerenhoeven te overvallen en te brandschatten en de dochters te verkrachten. Ze verstopten zich dan in 't Heike waar het gezag zich nooit liet zien.
Tilburg voldoet niet aan het geromantiseerde Bokkenrijders-profiel, maar qua criminaliteit en geweld doen St Willebrord, Oss en Helmond onder voor Tilburg.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vergeet vooral ook niet 't Heike! Samen met Oss en Helmond de IJzeren Driehoek van Brabant.
Bokkenrijders, kattenmeppers en messentrekkers. Tilburg ligt daar centraal in maar kan er niet aan tippen.
Breda dan, ook al zo'n 'fijne' stad....quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tilburg voldoet niet aan het geromantiseerde Bokkenrijders-profiel, maar qua criminaliteit en geweld doen St Willebrord, Oss en Helmond onder voor Tilburg.
Maar dat is allemaal pas van de laatste tijd. Dat soort tuningboys kom je tegenwoordig overal tegen, zelfs in Boxtel. Maar die kattenmeppers, bokkenrijders en messentrekkers,dat is nog echt van vroeger.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:44 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Breda dan, ook al zo'n 'fijne' stad....Naast de snelle tuningboy uithangen, die tegenwoordig ook een bijbaantje hebben als loverboy, klussen ze ook bij als drugsrunner. Immers, zij weten die bak wel ff te tunen om zo de politie voor te zijn. Met in de achterbak een dubbele krik, voor het geval dat....
Maar wat je zegt, Tilburg vaak geweest. Wazige lui daarzo, wil je nog niet dood gevonden worden.
Ja, eens. Tuningboys zie je in elk dorp in Nederland.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dat is allemaal pas van de laatste tijd. Dat soort tuningboys kom je tegenwoordig overal tegen, zelfs in Boxtel. Maar die kattenmeppers, bokkenrijders en messentrekkers,dat is nog echt van vroeger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |