Denk bijvoorbeeld aan You Are van Atomic Kitten en het intro van Out On My Own van Michelle.
Wie weet er nog meer?
[Dit bericht is gewijzigd door Kogando op 18-04-2002 12:32]
quote:En Nigel Kennedy
Op donderdag 18 april 2002 12:31 schreef AlvaK het volgende:
Alles van Vanessa Mae?
quote:Done
Op donderdag 18 april 2002 12:30 schreef Marble het volgende:
Oeps. Kick to Muziek!
V.
'iets' minder pop met viool is bijvoorbeeld Velvet underground (electrische viool) en Sins of thy beloved.
Een chello is danwel geen viool maar ok...
quote:Heheh, die is ook wel leuk ja. Primus heeft 'm ook nog gecovered, zit een hele koele clip bij (zoek maar eens op Kazaa ofzo)
Op donderdag 18 april 2002 13:57 schreef ranja het volgende:
En natuurlijk Charlie Daniels - The devil went down to georgia
quote:Strings uit een synthesizer zijn dat, er worden nog maar zelden echte violen gebruikt bij een popsong
violen (of iets wat daarop lijkt)
quote:Helaas...
Op donderdag 18 april 2002 14:24 schreef Tijn het volgende:
Strings uit een synthesizer zijn dat, er worden nog maar zelden echte violen gebruikt bij een popsong
quote:Tsja... er is een enorm verschil tussen de ene stringsound en de ander. Soms hoor je het verschil met the real thing bijna niet, soms is het zo goedkoop als een Bart Smit pianootje...
Op donderdag 18 april 2002 14:25 schreef Zander het volgende:[..]
Helaas...
ik vind strings uit de synth meestal erg lelijk.
quote:Tenzij ze gewoon duidelijk als synthstrings klinken, ipv een poging tot het nabootsen van een echte strings-klank (en dan bedoel ik natuurlijk niet zo'n sounds als je wel eens hoort bij van die goedkope metal-bands), dan wil het nog wel eens wat hebben. Helaas is het overgrote deel zo'n net niet klank..
Op donderdag 18 april 2002 14:25 schreef Zander het volgende:
Helaas...ik vind strings uit de synth meestal erg lelijk.
quote:Ja idd, ik vind het ook wel wat hebben als je duidelijk laat horen dat er gebruik wordt gemaakt van een synth. Dan is het ten minste echte en instrument, ipv een nabootsing van iets anders.
Op donderdag 18 april 2002 14:27 schreef Vork het volgende:[..]
Tenzij ze gewoon duidelijk als synthstrings klinken, ipv een poging tot het nabootsen van een echte strings-klank (en dan bedoel ik natuurlijk niet zo'n sounds als je wel eens hoort bij van die goedkope metal-bands), dan wil het nog wel eens wat hebben. Helaas is het overgrote deel zo'n net niet klank..
quote:Da's waar, maar dat is eigenlijk ook een uniek en herkenbaar geluid en niet echt een imitatie. Mellotron-fluit is ook koel.
Op donderdag 18 april 2002 14:32 schreef MuadDib het volgende:
mellotron-strings roeleren!
quote:En het mellotron-koor!
Op donderdag 18 april 2002 14:33 schreef Zander het volgende:[..]
Da's waar, maar dat is eigenlijk ook een uniek en herkenbaar geluid en niet echt een imitatie. Mellotron-fluit is ook koel.
en on-topic: In Bittersweet Symphony van The Verve zit ook wel een lekkere string-sample.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |