Goedemorgen! Ooooo, wat was ‘ie weer leuk, de eerste liveshow van het seizoen. Ik was een beetje SYTYCD-moe aan het worden door de matte Canada-serie, maar nu heb ik er weer driedubbel zin in! Dit wordt een lange lap tekst mensen. Bijna therapeutisch… schrijf het van je af Malahide

!
In het kort: de judges waarin in vorm, Cat trok erg veel rare bekken maar blijft de perfecte presentatrice voor dit programma en het decor begin ik steeds mooier te vinden

. De belichting is af en toe storend. Het concept van deze aflevering was oké, de eliminatie ging wel supersnel. Maar… wat een Top 20

. Er gaan nog heel wat hartverscheurende exits volgen, dat kan haast niet anders.
Channing & Phillip – jive – Jason Gilkison
Redelijk begin van de show. Channing deed het voor een contemporary danseres niet slecht, maar ze was nogal stijf en miste de bekende jive-bounce. Shankers prees haar elegantie, maar ik wil toch geen elegantie in een jive zien darling

, maar pizazz! Van Phillip had ik iets meer performance verwacht, technisch was hij wel beter dan haar. Ik ergerde me bij allebei aan hun naar achter stekende konten. Ik vind dit nog geen spectaculaire pairing, maar er is wel potentieel.
Ashleigh & Jakob – Broadway – Tyce Diorio
Mijn eerste reactie: waarom zij nou met hem? Maar… heel stiekem begin ik haar een beetje leuk te vinden. Het is een muts, maar ze heeft wel humor. Ik vond dit een heel aardige en vermakelijke choreografie. Jakob knalde van het podium af. Wat een danser, wat een sprongen

. En wat een (overdaad?) aan complimenten van de judges. Leg de lat nou niet te hoog voor die knul, mensen. Ashleigh deed het helemaal niet slecht, maar ze moet haar bewegingen echt beter afmaken (OMG, ik dacht het en een minuut later zegt Adam het! Ik ga zó verlovingsringen kopen zometeen

!). Een verrassende pairing die nog voor veel verrassingen kan zorgen maar… ook een hoog fag hag met haar bestest friend-gehalte (wat ik uiteraard wel leuk vind).
Ariana & Peter – hip hop – Tabitha & Napoleon
Tijdens het kijken dacht ik “ik vind het écht leuk maar dit gaat niet blijven hangen tussen al het dansgeweld van deze avond”. Er was eigenlijk weinig op aan te merken. Nou ja, een beetje gebrek aan alles: aan chemistry, aan oomph, aan passie, aan spanningsboog. En erg irritant dat Peter wegkroop in zijn muts. Maar de som der delen was helemaal niet slecht. Ik vond dit wel een lief setje, maar helaas…
Noëlle's moeder & Russell – foxtrot – Tony Meredith & Melanie Le Patin
Pechvogel nummer twee, maar Noëlle blijft een

-typje. Toch vind ik het raar dat ze een week mag uitzitten, heeft wat oneerlijks. Maar dat terzijde. Prachtige choreografie. Prachtige jongeman: elegant, charmant en een goede performer. Alles wat hij alleen deed was erg goed, vooral mooie lijnen. Alles in hold met La Melanie (what a woman, tweede keer al dat ze in moet vallen!) was belabberd door gebrek aan training en connectie. Maar toch petje af voor zijn prestatie.
Bianca & Victor – contemporary – Travis Wall
Ten eerste: sorry Ang3l dat je favoriete knaap aan Bianca is gekoppeld

. Ik heb met je te doen. Ten tweede: is Travis Wall door God persoonlijk naar aarde gezonden? Unbefuckinglievable. Ten derde: waarom heeft Bianca oma-haar (mijn moeder en tantes hebben precies hetzelfde kapsel)? Prachtige choreo (de figuren waren soms adembenemd mooi), schitterend gedanst door de indrukwekkende Victor. Wat een uitstraling

. Ik ben zo benieuwd wat hij meer kan, kan nu nog geen goede hiphopper in hem zien to be honest. Bianca is een performer pur sang, haar gebrek aan techniek werd deels gecompenseerd door haar passie en inzet. Daarom mag ze nog wel even blijven.
Karen & Kevin – chacha – Tony & Melanie
Tony & Melanie: geniaal om een chacha op old school hiphop-muziek te doen

! Aan Karen hoef ik weinig woorden vuil te maken: gewoon steengoed zoals te verwachten. Hot hot hot! Kevin: o la la, die zag er niet verkeerd uit in zijn latinpakje hoor. Hij heeft iets aantrekkelijk arrogants over zich maar tegelijkertijd een soort zachtheid. Wat hij deed met zijn armen vond ik erg mooi, voetenwerk so-so en zijn bovenlichaam mag wat losser. Maar toch beter dan ik verwacht had! Dit is een hele leuke combi en ik kijk uit naar wat ze verder gaan brengen

.
Ellenore & Ryan – contemporary jazz – Sonya Tayeh
Nou nou, Ellenore, niet zo cocky meisje! Dat kan je stemmen gaan kosten. Okay, een Sonyaatje. Ik moet zeggen dat ik die staccato-bewegingen wel erg mooi vond en goed uitgevoerd door Ellenore. Gelukkig niet zoveel van dat bekende Sonya-gooi-en-smijtwerk waar ik echt meer dan genoeg van heb. Intrigerend meisje die Ellenore, ik vind die zachte kant van haar dansen erg mooi. Ryan: ik weet het niet zo goed, hij deed me eigenlijk heel weinig. Ik zag wel dat het goed was, maar toch… ik dacht niet wow

. De judges waren erg lovend dus het zal wel aan mij liggen. Toen die twee begonnen te dansen had ik wel even een ‘Nico & Arassay-de vleugeltjesdans-momentje’

.
Pauline & The Artist Formely Known As Billy Bell – smooth waltz – Jason Gilkison
Och, hoe mooi had de combi Pauline en Billy kunnen zijn? Zucht… Arme Brandon, ik geef het je maar te doen (but it all turned out fine in the end). Dit was waarschijnlijk de minste performance van de avond, al vond ik Brandon wel verrassend elegant. Pauline kan natuurlijk veel meer en ze kreeg niet echt de kans om dat al te laten zien. Blijf het een erg leuk meisje vinden.
Kathryn & Legacy – hiphop – Dave Scott
Yesssss!!! Ik vond dit zo’n lekkere dans! Weird, cheeky en sexy op een non-Sonya-manier, humoristisch en vol met geweldige moves en geniale ingevingen. More Dave Scott please

! Mr. Legacy… Mr. Sexy Cheekbones

. En Kathryn... die moet gewoon haar mondje houden en haar traantjes wegslikken en dit soort performances neerzetten. Legacy was wel een stukje beter dan Kathryn, maar ik vond haar toch verrassend sterk uit de hoek komen. En La Murphy: “Yabba dabba doo! Pebbles and BamBam are busting moves in the cave tonight!”
Mollee & Nathan – disco – Doriana Sanchez
Brrr, van types als Mollee krijg ik rare neigingen. Die onspontane, hyperactieve leukdoenerij

. Waarom nou juist zij met Nathan? Jezusmina, geef die jongen 10 jaar erbij en hij is helemaal niet meer te versmaden. Anyhoo… Ik zie ergens wel dat dit een goede match is, maar ze zijn allebei zo jong! We zullen zien, maar misschien hadden ze allebei beter een wat oudere partner kunnen hebben die wat stabiliteit brengt. De dans: soms vind ik disco leuk (Janette & Brandon), maar dit was wel weer een enorme trukendoos. Hysterical chaos, al moet ik zeggen dat er spectaculaire lifts in zaten die goed uitgevoerd werden. Maar zoveel energie dat ik er een beetje nerveus van werd.
Bottom FourAriana: niet heel erg verrassend dat ze erbij zat. Danste helemaal geen slechte solo.
Brandon: aaaah, arme jongen. Solo was soulful, maar had nauwelijks impact
Pauline: vond haar solo niet fantastisch
Russell: daar heb je het al… zo’n fantastische danser nu al in de Bottom Four en ergens snap je het nog ook. Maar wat een supervette solo

. Wat schreef ik over Russell, elegant en charmant? Die vent is een beest als hij krumpt. Buc

! Lil’Lil’C! OMG, ik fan van een krumpert? Ik herken mezelf niet meer!
Uitslag: mooie oplossing voor Brandon, ik hoop echt dat hij volgend jaar terugkomt in de Top 20. En dat gaat natuurlijk gewoon gebeuren, want who are you kidding Nigel

? Net alsof hij dat eerst met Fox moet overleggen. Ariana: ik vond haar solo mooi en had best meer van haar willen zien. Jammer, maar helaas.
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 28-10-2009 12:03:15 ]