abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71532522
Nou niet een echte woninguitzetting maar iets anders

Voorheen woonde ik in een koophuis in de binnenstad, een plekje waar ik het best wel goed had.
Toen kwam de gemeente met een brief waarin gezegt werd dat de binnenstad opgeknapt werd.
Opknappen betekende dus de sloop van mijn en meerdere woningen.
Mocht ik mijn huis willen verkopen dan moest ik dat als eerste aanbieden aan de gemeente ( ik had nog een jaar of 5 om iets anders te zoeken
Twee jaar terug kwam ik mijn huidige koophuis tegen en heb dus mijn oude huis aan de gemeente verkocht en het andere huis betrokken.
Dit huis is qua wonen duurder dan mijn oude huis ( hogere hypotheek enzz )

Nu kom ik tot de ontdekking dat de gemeente helemaal mijn oude huis niet gaat slopen dus eigenlijk had ik er nog gewoon kunnen blijven wonen

bestaat er nog zoiets als een extra schadevergoeding omdat ik nu duurder woon en de gemeente mij eigenlijk verplicht heeft mijn oude huis te verkopen?
pies on joe toe
pi_71532597
Geen idee, maar wel een naaistreek van de gemeente ja.

Gaat nu het hele opknapplan niet door? Of is het gewoon een jaartje of wat uitgesteld?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:26:20 #3
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_71532605
Heb je wel een beetje een realistische prijs van de gemeente gekregen.
pi_71532625
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:25 schreef vosss het volgende:
Geen idee, maar wel een naaistreek van de gemeente ja.

Gaat nu het hele opknapplan niet door? Of is het gewoon een jaartje of wat uitgesteld?
Nou, het zou binnen 5e jaar gebeuren, dit word het 6e jaar dat er niks gebeurd is.
Een school die ook weg zou moeten is een half jaar terug compleet in de steigers gegaan en opgeknapt.
pies on joe toe
pi_71532629
Ik kan het mis hebben hoor, maar over het algemeen zijn dat toch altijd best relaxte regelingen en krijg je standaard al verhuisvergoeding en als je beetje kan onderhandelen voor een x aantal jaartjes garantie dat je niet duurder woont (m.a.w. wat je meer kwijt bent legt de gemeente bij)
pi_71532674
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:26 schreef mrPanerai het volgende:
Heb je wel een beetje een realistische prijs van de gemeente gekregen.
achteraf had ik er meer voor kunnen vangen maar omdat ik met de aankoop van het andere huis zat en bankgarantie ed nodig had voor de hypotheek heb ik een in mijn ogen leuk bedrag aangenomen
maar al met al ben ik zo`n 45.000 euro hoger gaan zitten ( wel met een lagere hypotheekrente dan wat ik had trouwens)
pies on joe toe
pi_71532689
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:27 schreef Loveless85 het volgende:
Ik kan het mis hebben hoor, maar over het algemeen zijn dat toch altijd best relaxte regelingen en krijg je standaard al verhuisvergoeding en als je beetje kan onderhandelen voor een x aantal jaartjes garantie dat je niet duurder woont (m.a.w. wat je meer kwijt bent legt de gemeente bij)
dat zijn dingen die mij nooit verteld zijn
pies on joe toe
pi_71532738
Hebben ze gezegd dat als je binnen die periode niet zou verkopen dat ze dan over zouden gaan tot onteigening of hebben ze alleen aangegeven dat er voorkeursrecht was gevestigd (eerst bij de gemeente aanbieden bij verkoop)?

In het eerste geval zou je een zaak kunnen hebben. In het tweede geval denk ik niet, omdat de plannen dan nog niet zo hard moeten zijn.
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:36:19 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71532798
Er heeft dus geen onteigening plaatsgevonden?
censuur :O
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:44:25 #10
64781 bonke
pipo koeie
pi_71532951
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:32 schreef mbn het volgende:
Hebben ze gezegd dat als je binnen die periode niet zou verkopen dat ze dan over zouden gaan tot onteigening of hebben ze alleen aangegeven dat er voorkeursrecht was gevestigd (eerst bij de gemeente aanbieden bij verkoop)?

In het eerste geval zou je een zaak kunnen hebben. In het tweede geval denk ik niet, omdat de plannen dan nog niet zo hard moeten zijn.
onteigening heeft ook in de brieven gestaan maar dat zou volgens mij dan nog lang hebben kunnen duren

in de tijd dat ik er nog woonde zijn er een heleboel eigenaren ook verhuist waardoor ik zo`n beetje een van de weinigen was die de straat bevolkte
Om me heen werden opgekochte gebouwen eigenlijk meteen met de grond gelijk gemaakt, wat dus resulteerde in grote gaten vol onkruid die er nu nog steeds braak bij liggen

Ze hadden dus een voorkeursrecht, mocht de gemeente het niet kopen kon ik het aan een andere partij aanbieden , maar der is natuurlijk geen hond die daar dan intrapt
pies on joe toe
pi_71533109
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:27 schreef Loveless85 het volgende:
Dat is alleen zo als je wacht totdat de gemeente naar jou toekomt. Ik zit toevallig in hetzelfde traject als TS en mij werd voorgehouden, door de advocaat van de VVE, gewoon te blijven zitten totdat de gemeente naar mij toekomt omdat dat vele duizenden euro's kan schelen.

Het is vervelend alleen dat de gemeente het gebouw in het kader van anti-kraak volstopt met allerlei mensen die normaal gesproken niet in een koopflat terecht komen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:55:29 #12
64781 bonke
pipo koeie
pi_71533172
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:52 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dat is alleen zo als je wacht totdat de gemeente naar jou toekomt. Ik zit toevallig in hetzelfde traject als TS en mij werd voorgehouden, door de advocaat van de VVE, gewoon te blijven zitten totdat de gemeente naar mij toekomt omdat dat vele duizenden euro's kan schelen.

het nadeel daarvan is natuurlijk dat je potentieel leuke woningen ook aan je voorbij laat gaan
ik had zoiets van af en toe ff op funda kijken wat er te koop is
pies on joe toe
pi_71533260
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:55 schreef bonke het volgende:

[..]

het nadeel daarvan is natuurlijk dat je potentieel leuke woningen ook aan je voorbij laat gaan
ik had zoiets van af en toe ff op funda kijken wat er te koop is
In die spagaat zitten wij ondertussen dus ook. We gaan van de week ook eens met de advocaat rond de tafel zitten om te kijken wat we los kunnen krijgen van de gemeente.

Aan de ene kant wil ik het maximale eruit omdat ik de woning gekocht had en daarna er redelijk wat in opgeknapt had van mijn eigen geld, aan de andere kant zien we leuke woningen voorbij komen waar we allebei toch wel wat in zien...
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_71533766
Als ik het zo lees, heeft de gemeente je niet gedwongen het te verkopen. Het enige wat ze hebben gedaan is tegen je gezegd dat als je het zou verkopen, dat je het dan eerst aan de gemeente moest aanbieden. Je had kunnen blijven zitten totdat ze die onteigeningsprocedure in gang zouden zetten. Aangezien je strikt genomen uit jezelf hebt verkocht (om hele begrijpelijke redenen, dat wel), lijkt het me onwaarschijnlijk dat je nog ergens recht op hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')