quote:
Op zondag 2 augustus 2009 02:37 schreef wonderer het volgende:Ik zing altijd "slaap kindje slaap" in mijn hoofd.
En bartje, misschien is het "normaal" maar het is ook stom. Je eigen verwachtingen en dromen projecteren is HET recept voor verknipte kids. Ik wou dat meer mensen dat doorhadden. Kinderen neem je niet voor jezelf, die neem je voor de kinderen. Daar hoor je geen dingen als "later moet je dit en dit worden om mij gelukkig te maken en daar heb ik recht op want ik heb je op deze wereld gezet".
Je bent wel heel erg aan het generaliseren hoor

Iedere ouder heeft altijd wensen en dromen voor zijn of haar kinderen. Je hoopt altijd dat ze erg succesvol zijn, makkelijk kunnen leren, een leuke relatie krijgen en daarbij ook kleinkinderen voor je maken. En dat deze wensen sterker worden wanneer je kinderen in de puberteit komen is ook niet mee dan normaal volgens mij. Natuurlijk is de manier waarop je daarmee omgaat nadat deze wens niet of niet gemakkelijk te realiseren is, is wel bepalend natuurlijk.
Ik weet dat mijn vader ontzettend graag had gezien dat ik HAVO ging doen toen ik die kans had, maar respecteerde mijn keuze om een MBO opleiding te gaan volgen. Maar die wens, en uiteindelijk de teleurstelling zullen er absoluut geweest zijn. En dat vind ik ook heel normaal.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...