Helemaal mee eens, maar het is een algemeen bekend maatschappelijke "eis" dat men alles moet hebben lijkt wel in deze tijd, een dik betaalde baan, ambitie, mooi slank en afgetrained lichaam, een passie, in balans en zonder problemen, zijn er zo nog wel een aantal te verzinnen.quote:Op woensdag 2 september 2009 08:49 schreef cmck het volgende:
QFT![]()
Mensen moeten zich eens realiseren dat ze een ongelukkig worden als ze denken aan de dingen die ze niet hebben. Als je nou eens alleen blij en dankbaar bent met de dingen die je wel hebt...
ER zijn idd uitzonderlijke situaties waarbij je het uiterste uit jezelf moet halen om gelukkig te zijn. Maar je snapt zelf best dat ik niet op deze situaties doel.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:53 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Kiezen voor ongeluk lijkt me erg grof verwoord. Mensen kiezen er niet voor, dingen kunnen je nu eenmaal overkomen (denk aan bijvoorbeeld een auto-ongeluk waardoor je invalide raakt, je kind of ouder verliezen, je huis kan afbranden). Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Uiteindelijk is het inderdaad aan jezelf hoe je ermee omgaat (ik denk dat je dat bedoelt), maar dan nog lijkt het me niet meer dan normaal als je daar lange tijd ongelukkig door blijft.
Die negatieve gedachten zijn prima uit je hoofd te bannen, je hebt ze immers zelf verzonnen. Misschien is dat in jouw ogen een slechte reclame, maar uiteindelijk gewoon de waarheid.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:04 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ja ja. Natuurlijk kan iedereen gelukkig zijn op die manier. Je realiseren dat ongeluk een keuze is en bladiebla
Laten we er allemaal voor kiezen om die negatieve gedachten gewoon uit ons hoofd te bannen.
Jezus, ik zie meteen zo een slechte Amerikaanse reclame voor me met zo een happy family met van die nep big smiles op hun gezicht.
Als je me kan leren van de gedachte dat ik nauwelijks meer kan lopen, niet meer kan fietsen/zwemmen en niet meer zelfstandig voor mijn jongste dochter kan zorgen als ik alleen thuis ben een positieve gedachte te maken, hou ik me ten zeerste aanbevolen!quote:Op donderdag 3 september 2009 13:09 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Die negatieve gedachten zijn prima uit je hoofd te bannen, je hebt ze immers zelf verzonnen. Misschien is dat in jouw ogen een slechte reclame, maar uiteindelijk gewoon de waarheid.
Je hebt niets aan die negatieve gedachten.
Lees mn post daarvoor eens. Ik heb het niet over extreme situaties. Ik kan dat jou niet leren, puur omdat ik nooit in een vergelijkbare situatie heb gezeten. Maar misschien kan je met mensen praten die in dezelfde situatie zitten....quote:Op donderdag 3 september 2009 13:15 schreef MarMar het volgende:
[..]
Als je me kan leren van de gedachte dat ik nauwelijks meer kan lopen, niet meer kan fietsen/zwemmen en niet meer zelfstandig voor mijn jongste dochter kan zorgen als ik alleen thuis ben een positieve gedachte te maken, hou ik me ten zeerste aanbevolen!
Ik denk dat je van iets wat ingrijpend en gewoon op geen enkele manier leuk is, niet een positieve gedachte moet willen maken. Gevoelens gewoon laten bestaan, niet erin verzuipen, maar wel erkennen, dat werkt voor mij het beste.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:01 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Lees mn post daarvoor eens. Ik heb het niet over extreme situaties. Ik kan dat jou niet leren, puur omdat ik nooit in een vergelijkbare situatie heb gezeten. Maar misschien kan je met mensen praten die in dezelfde situatie zitten....
Waar doel je dan wel op? De situaties die ik aanhaalde, zijn bij lange na niet uitzonderlijk - men verliest gedurende zijn leven nu eenmaal dierbaren, en daarnaast maakt vrijwel iedereen nog andere problemen mee, zoals financiele moeilijkheden, het uitgaan van een lange relatie of ziekte.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:06 schreef JoeyT het volgende:
[..]
ER zijn idd uitzonderlijke situaties waarbij je het uiterste uit jezelf moet halen om gelukkig te zijn. Maar je snapt zelf best dat ik niet op deze situaties doel.
Ik ben ervan overtuigd dat emoties vaak overtrokken worden. Gewoon je gedachten die ermee aan de haal gaan. Er zijn situaties waarin dit misschien niet kan, maar ik kan zeggen dat ik (zo goed als) nooit meer boos ben of overdreven verdrietig. Pijn zie ik als onderdeel van het leven. Zonder pijn is er geen geluk. Genieten van het leven dat is wat ik probeer.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:06 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik denk dat je van iets wat ingrijpend en gewoon op geen enkele manier leuk is, niet een positieve gedachte moet willen maken. Gevoelens gewoon laten bestaan, niet erin verzuipen, maar wel erkennen, dat werkt voor mij het beste.
Ik steiger altijd een beetje als mensen zeggen dat je "gewoon positief moet blijven"
Als je het zo omschrijft ben ik het wel met je eens, alleen vind ik dat het positieve denken soms net zo hard overtrokken wordt.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:23 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat emoties vaak overtrokken worden. Gewoon je gedachten die ermee aan de haal gaan. Er zijn situaties waarin dit misschien niet kan, maar ik kan zeggen dat ik (zo goed als) nooit meer boos ben of overdreven verdrietig. Pijn zie ik als onderdeel van het leven. Zonder pijn is er geen geluk. Genieten van het leven dat is wat ik probeer.
Nogmaals jouw situatie zal heel anders zijn dan de mijne, dus ik probeer niet te zeggen wat jij 'moet' doen.
Ik ben onlangs twee dierbaren verloren. Ja daar heb ik veel verdriet van gehad, maar dat verdriet heeft ervoor gezorgd dat ik (voor mij) inzie wat belangrijk is in dit leven. We gaan allemaal dood. Ik probeer dat 'levend' voor mezelf te maken. Met dat besef zal je alles uit het leven halen. Laat even duidelijk zijn dat ik het probeer, het werkelijk kunnen komt met de tijd.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:17 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Waar doel je dan wel op? De situaties die ik aanhaalde, zijn bij lange na niet uitzonderlijk - men verliest gedurende zijn leven nu eenmaal dierbaren, en daarnaast maakt vrijwel iedereen nog andere problemen mee, zoals financiele moeilijkheden, het uitgaan van een lange relatie of ziekte.
De situaties kies je inderdaad niet zelf, wat je ermee doet welquote:Ik ben het met je eens dat het uiteindelijk van jezelf af hangt wat je van het leven maakt, maar er zijn heel veel dingen waar je niet voor kiest en toch mee om moet gaan - en waar je behoorlijk ongelukkig van kunt worden, voor lange tijd.
Dan bedoel je denk ik gewoon hetzelfde als ik. Carpe diem enzoquote:Op donderdag 3 september 2009 14:31 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik ben onlangs twee dierbaren verloren. Ja daar heb ik veel verdriet van gehad, maar dat verdriet heeft ervoor gezorgd dat ik (voor mij) inzie wat belangrijk is in dit leven. We gaan allemaal dood. Ik probeer dat 'levend' voor mezelf te maken. Met dat besef zal je alles uit het leven halen. Laat even duidelijk zijn dat ik het probeer, het werkelijk kunnen komt met de tijd.
Zaken als het uitgaan van een relatie of andere 'normale' problemen zijn voor mij geen issues om ongelukkig door te raken. Puur je gedachten die spelletjes met je spelen. Boehoe ik ben alleen, terwijl er miljoenen mensen om je heen lopen. Gewoon de realiteit uit het oog verliezen.
[..]
De situaties kies je inderdaad niet zelf, wat je ermee doet wel.
Fo real ?quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:25 schreef Hitori het volgende:
Gelukkig
-Zelfkennis
-Niet bang om alleen te zijn
-Gevoel voor humor
-Zeer positief ingesteld
Ongelukkig
-Door gebeurtenis geen vrienden meer over
-Single
-Door twee bovenstaande punten vrij eenzaam
-Moeite met nieuwe contacten leggen
-Thuissituatie
-Werkloos
Ik herken dat ook in mezelf, het kan best. Ik kan prima alleen zijn, maar single zijn is ook niet alles.quote:Op zaterdag 5 september 2009 00:59 schreef Gizmo112 het volgende:
[..]
Fo real ?
Ik vind een en ander niet met elkaar te combineren.
Niet bang om alleen te zijn vs single...
Bent u mijn kloon?quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:25 schreef Hitori het volgende:
Gelukkig
-Zelfkennis
-Niet bang om alleen te zijn
-Gevoel voor humor
-Zeer positief ingesteld
Ongelukkig
-Door gebeurtenis geen vrienden meer over
-Single
-Door twee bovenstaande punten vrij eenzaam
-Moeite met nieuwe contacten leggen
-Thuissituatie
-Werkloos
Niet dat ik weet nee? Zelfde situatie ongeveer?quote:
Dat ja, ik over het algemeen vermaak ik me prima alleen, alleen het gebrek aan vrienden en contact in het algemeen maakt toch wel eenzaam.quote:OP zaterdag 5 september 2009 19.58 schreef RRGJL het volgende:
Idd, daarnaast slaat 'alleen zijn' wss niet alleen op de relatie maar uberhaupt het missen van contact.
Ik herken het ook wel. Kan prima alleen zijn, maar toch mis ik af en toe wel iets. Wil niet zeggen dat het me deprimeert, zoals dat bij de meeste mensen wel het geval zou zijn als ze helemaal alleen zouden zijn.
Vrijwel dezelfde situatie.quote:Op maandag 7 september 2009 21:24 schreef Hitori het volgende:
[..]
Niet dat ik weet nee? Zelfde situatie ongeveer?
[..]
Dat ja, ik over het algemeen vermaak ik me prima alleen, alleen het gebrek aan vrienden en contact in het algemeen maakt toch wel eenzaam.![]()
Kut is dat he, wanneer andere mensen en leuke meiden jou gaan vertellen dat ze niet snappen dat je nog single bent? En familieleden die er bij elk bezoek die je brengt erover moeten zeiken.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:00 schreef Keteltje1 het volgende:
Gelukkig met:
Werk
Gezondheid
Mijn pas in mijn eentje gekocht huis
Familie
Niet gelukkig mee:
Al heel lang single
Mensen snappen niet dat ik single ben.
Sociale leven
Mijn teruggetrokken gedrag in mijn prive leven soms
quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:50 schreef Rekkie het volgende:
Minder gelukkig:
• Dat welvaartsbuikje * Rekkie weg gewerkt
• mijn trainingsachterstand * Rekkie weg gewerkt
niet zo heel veel veranderd nu!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:48 schreef candygirl het volgende:
gelukkig ;
mijn relatie
een paar waardevolle vriendschappen
mijn doorzettingsvermogen en karakter
ongelukkig
over hoe het met mijn kinderen gaat
financiele situatie
het ouder worden met daaraan gekoppeld uiterlijk en lichamelijke gebreken
quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:41 schreef PolkaDots het volgende:
- Dat ik me realiseer dat ik waarschijnlijk depressief ben geweest, en gisteren voelde ik me voor het eerst gelukkig, om de meest simpele dingen. Heb dat gevoel zo gemist..
Wat is het nu?quote:Op zondag 1 mei 2011 14:07 schreef Eva4Evah het volgende:
Gelukkig:
- mijn sociale leven, heb een hoop leuke en lieve mensen om me heen
- mijn familie
Op woensdag 11 mei 2011 18:01 schreef Eva4Evah het volgende:[/b]
[..]
Ik ben totaal niet gelukkig met mijn gezinssituatie (woon helaas nog thuis), en de bom is nu ontploft. Ik ga zo de confrontatie aan. Ik weet eigenlijk al dat het niets gaat opleveren, maar ik ben van plan dat als ik eenmaal op kamers woon (ga nu beginnen met zoeken), dat ik dan het contact verbreek.Ok klinkt vast psycho, maar van jarenlange emotionele/geestelijke mishandelig word je misschien een beetje vreemd
(alhoewel ik verder echt een normale meid ben, haha
)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |