abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71528800
Ben benieuwd waarover je gelukkig bent, en waarover je NIET gelukkig bent. Uitleg erbij is altijd een welkome aanvulling.

Ikzelf:

Gelukkig over
- Mn familie (jarenlang veel problemen mee gehad, nu is de band weer goed geworden)
- studie (voorheen VMBO dropout, nu doe ik nu een universtaire studie waarbij ik mij thuis voel)
- Mn passie gevonden als sport: rugby!

Minder gelukkig over
- Mijn uiterlijk (had graag wat anders willen uitzien, vooral mn gezicht en mn tengere lichaampje )
- Vriendengroep (heb maar 3 of 4 echte vrienden, had graag meer gewild)
- Mn financien (begonnen met 14000 euro spaargeld, door omstandigheden heb ik nu een schuld van 5000 bij bank, IBG niet meegerekend)
- Momenteel geen vriendin
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:38:53 #2
185807 everyfemme
I Am.... Every Woman!
pi_71529404
+ik ben een mbo dropout, maar nu volg ik een hbo studie
+mijn studentenkamer is gewelldigg

-ik wil al een tijdje afvallen, maar lukt niet
-mijn financieele omstandigheden(ik kan veels te veel shoppen)
-wat problemen in de familie
-sociale leven is naar de klote
-mijn zelfvertrouwen

zo te zien ben ik best wel ongelukkig..
Accept Your unperfectness..It Doesn't make you perfect, But it does make you Unique
pi_71529538
Gelukkig:
  • mijn belachelijk hoge salaris werk
  • mijn gezinssituatie
  • mijn bezigheden
  • mijn toekomstperspectieven
  • mijn sociale leven

Minder gelukkig:
  • Dat welvaartsbuikje
  • mijn trainingsachterstand
  •   zondag 2 augustus 2009 @ 02:08:11 #4
    80443 snakelady
    ssss...ssss...
    pi_71529713
    Gelukkig over.

- Mijn gezin, zowel man, kinderen als de huisdieren.
    - Mijn werk, ben eigen baas en het is geweldig leuk om te doen (freelance fotografe)
    - Mijn sociale leven, heb gelukkig veel leuke en lieve mensen om me heen.
    - Maandag gaan we op vakantie.
    - Financiele situatie, we kunnen eindelijk zeggen dat we het goed hebben, we hebben er hard voor moeten werken maar we zijn er.

Minder gelukkig

- Mijn lijf, na 2 zwangerschappen krijg ik het nogonmogenlijk zoals daarvoor, hoeveel ik ook train.
    - Onze woning, we zouden heel graag een andere woning willen hebben.
    - Insomnia/
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
    pi_71529730
    Gelukkig:

-Financieel goed
    -Tevreden vrijgezel
    -Gezond
    -Fijn werk (al betaald het niet al te best)
    -Weinig verplichtingen (kan ongeveer doen en laten wat ik wil, woon thuis)
    -Iedereen vind me een super aardige kerel (maar een vriendin wil niet zo vlotten, niet dat ik daar perse naar opzoek ben maarjah)
    -Ik heb gewoon een goed leven

Ongelukkig

-Mijn sociale leven kan beter, heb maar een aantal "echte" vrienden. (dit word wel steeds beter)
    -Lichamelijk had ik er liever beter uitgezien, redelijk wat borsthaar en een beetje haar op de rug (verder wel normaal, gezond postuur)
    -Ik heb het thuis veelste goed gehad, ik had meer kunnen bereiken in het leven. (ik denk dat als ik in een arm gezin opgegroeid was, dat ik meer mijn best had gedaan voor mijn studie en dat ik daardoor een beter betaalde baan had kunnen hebben en meer zelf voldoening zou hebben qua werk betreft)
      zondag 2 augustus 2009 @ 02:14:53 #6
    171509 ObviousClone
    Adventure is just bad planning
    pi_71529774
    Gelukkig

- Financien
    - Mijn eigen huis
    - Leuke baan
    - Sociaal beter dan ooit
    - Mijn eigen kunnen in de dingen die ik leuk vind
    - Lekker weer

Ongelukkig
    - Meer sporten, zou het graag meer doen
    - Raar blauwtje gelopen vandaag...ofzo
    He's the kind of a guy who lights up a room just by flicking a switch
      zondag 2 augustus 2009 @ 02:28:03 #7
    170712 Tuinboon
    Vers uit de groentetuin
    pi_71529874
    Gelukkig over:

- Studie en voortgang (113 ects in 2 jaar, en dat voor een van de moeilijkste betastudies)
    - Financiële situatie, best riant leventje voor een student, 2x per jaar op vakantie enzo.
    - Hoeveelheid vrienden, altijd wel iemand te vinden om mee uit te gaan, bier te drinken enz.
    - Sociale contacten, veel sociaal leven
    - rondsletleventje met veel meisjes

Ongelukkig over Puntjes die nog verbeterd moeten worden:

- Mijn kleine kamer, wil een grotere kamer meer in het centrum in een studentenhuis met toffere huisgenoten, maar er is nogal kamernood en ik zie er onwijs tegenop te moeten hospiteren.
    - Ik wil een hobby, tot nu toe altijd redelijk snel uitgekeken op veel sporten en muziekinstrumenten. Ik wil iets zoals een sport wat ik helemaal te gek gaaf vind en waar ik heel goed in kan worden.
    - Misschien is een vriendin toch leuker dan rondsletten

Verder weet ik niet echt wie ik ben Ik wil alles, naar het buitenland, studentenprojecten, bestuur, wereldreizen, nog verder studeren, nog een keer vrijwilligerswerk doen in de vakantie maar tegelijkertijd wil ik ook chillen.. En dat moet allemaal nog gebeuren voordat het huisje-boompje-beesje wordt.

Zo, voelt toch even goed om van je af te schrijven
    pi_71530642
    Gelukkig over

-Mijn briljant grote en luxe huisje in 't centrum van Leiden, wat ik met 1 vriend deel.
    -Mijn awesome single bestaan, en hoeveel beter dat is dan een relatie.
    -Mijn passie voor psychologie en de sterke vorderingen op de studie.
    -Mijn grote sociale leven, met meer leuke mensen dan ik tijd voor heb.
    -Mijzelf, zowel qua innerlijk als uiterlijk (in grote lijnen).

Ongelukkig over:

-Mijn gebrek aan geld.
    -Mijn discipline, of het gebrek daaraan.
    -Mijn dorst naar kleding.
    -Mijn uitstelgedrag.

Maar m'n ongelukkigheden zijn eigenlijk gewoon kleine drupjes in de oase van fantastischheid die mijn leven representeerd. I said shit, goddamn, I'm a man, I'm a man!
    "Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
    pi_71531317
    Tevreden:

-werk
    - paardrijden
    - poezen

Niet tevreden:

- kerk
    - gewicht

[ Bericht 6% gewijzigd door LoudGirl op 02-08-2009 12:48:04 ]
    pi_71531457
    Gelukkig:
    - Mijn relatie
    - Mijn familie
    - 90% van de tijd gelukkig met mijn uiterlijk (die overige 10% is voornamelijk pms )
    - Trots op het oprichten van mijn eigen bedrijfje
    - Financiele situatie
    - Sociale leven
    - De kat
    - Het vieren van mijn verjaardag gisteren

Minder gelukkig:
    - Studievoortgang (130 ECTs in drie jaar, zou wel iets beter mogen )
    - Het regent.
    - Het feit dat het hele huis een grote zooi is na het vieren van mijn verjaardag gisteren.

Ben dus best wel gelukkig eigenlijk. Is wel voor het eerst moet ik eerlijk zeggen, dus ben ook echt blij dat alles eens een keer goed gaat. *Klopt af.
      zondag 2 augustus 2009 @ 10:04:40 #11
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_71531534
    Gelukkig:
    - Mijn privéleven (al 4 jaar samen met mijn grote liefde )
    - Mijn familie (geweldige mensen!)
    - Ons nieuwe huis!
    - Mijn gezondheid (gaat eindelijk eens echt goed)

Minder gelukkig:
    - Mijn baan (lang reizen, mogelijk geen contractverlenging ivm crisis)
    - Het niet kunnen houden van een huisdier ivm allergie
    (Un)masking for the greater good.
    pi_71539666
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 09:35 schreef LoudGirl het volgende:
    Tevreden:

-werk
    - paardrijden
    - poezen

Niet tevreden:

- kerk
    - gewicht
    Kerk?
      zondag 2 augustus 2009 @ 15:54:35 #13
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_71539808
    Tja, idd. Je kunt ook niet naar de kerk gaan.
    pi_71539876
    Ik ben echt nergens ongelukkig mee. .
    pi_71540146
    Gelukkig:
    situatie in Nederland? Zo slecht is het hier niet
    familie

Ongelukkig:
    uiterlijk
    werk
    opleiding/school
    vrienden (gebrek eraan)
    de liefde
    innerlijk vaak
    fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
      zondag 2 augustus 2009 @ 16:06:45 #16
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_71540227
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 16:04 schreef Beach het volgende:
    Gelukkig:
    situatie in Nederland? Zo slecht is het hier niet
    familie

Ongelukkig:
    uiterlijk
    werk
    opleiding/school
    vrienden (gebrek eraan)
    de liefde
    innerlijk vaak
    Woei.., het is maar goed dat je in Nederland woont en familie hebt dan. Anders bleef er niets meer over
    pi_71540752
    Op het moment eigenlijk erg gelukkig met alles maar eens een lijstje maken

Gelukkig:
    Vrienden, afgelopen studiejaar 2 geweldige meiden leren kennen
    Vriendje, al bijna 2 jaar erg gelukkig
    Studie, mijn P gehaald in het 1e jaar
    Familie, altijd goed
    Werk, sinds 1 jaar een officieel baantje bij mijn oude stageplek

Ongelukkig:
    Ik zou soms mijn tijd nuttiger moeten besteden (zeker nu in de vakantie)
    De extra 4 kilo sinds een paar maanden
    pi_71540964
    Gelukkig:
    A) Mijn nieuwe werk, met ook leuke collega’s
    B) Ik sta niet rood bij de bank.
    C) Dankzij een goed spaarsaldo heb ik bier en lekker eten voor moeilijke perioden.

Minder gelukkig:
    A) Een beetje eenzaam. Het meisje waarmee ik wekelijks naar de kerk ga, zie ik pas weer op 16 augustus. En juli was ook al niet alles...
    B) De halve afdeling is met vakantie.

Wat ga ik er aan doen:
    Voortaan in het hoogseizoen met vakantie.
    pi_71541042
    Ok, dit gaat waarschijnlijk niet al te positief worden

Gelukkig:
    - Over mijn huidige studie, en het feit dat ik over een jaartje eindelijk op de universiteit in Nijmegen met psychologie kan beginnen. Dat wil ik al heel lang.
    - Euhm, mja, verder mijn gezondheid ofzo?
    - Over mijn uiterlijk, en dan vooral mijn gezicht.
    - Om mijn doorzettingsvermogen.
    - Om mijn zelfkennis. Al kan die er bij ongelukkig eigenlijk net zo goed bij

Ongelukkig:
    - Over mijn lichaam. Ik moet echt gaan sporten, en dat ga ik ook doen vanaf het begin van het komend studiejaar. Niet dat ik dik ben, maar het is gewoon compleet uit vorm en ziet er niet uit, vind ik zelf.
    - Over het feit dat ik geen vrienden meer heb ivm. wat voorvallen inmiddels alweer 2,5 jaar geleden Ik vraag me af hoe ik het volhoud al die tijd.
    - Over het feit dat ik nog steeds geen relatie / vriendin heb (gehad) en dat toch wel erg mis.
    - Over mijn onzekerheid en gebrekkige sociale vaardigheden waardoor ik me vaak ook nogal ongelukkig voel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2009 17:16:20 ]
    pi_71541340
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 16:35 schreef RRGJL het volgende:
    Ok, dit gaat waarschijnlijk niet al te positief worden

Gelukkig:
    - Over mijn huidige studie, en het feit dat ik over een jaartje eindelijk op de universiteit in Nijmegen met psychologie kan beginnen. Dat wil ik al heel lang.
    - Euhm, mja, verder mijn gezondheid ofzo?
    - Over mijn uiterlijk, en dan vooral mijn gezicht.

Ongelukkig:
    - Over mijn lichaam. Ik moet echt gaan sporten, en dat ga ik ook doen vanaf het begin van het komend studiejaar. Niet dat ik dik ben, maar het is gewoon compleet uit vorm en ziet er niet uit, vind ik zelf.
    - Over het feit dat ik geen vrienden meer heb ivm. wat voorvallen inmiddels alweer 2,5 jaar geleden Ik vraag me af hoe ik het volhoud al die tijd.
    - Over het feit dat ik nog steeds geen relatie / vriendin heb (gehad) en dat toch wel erg mis.
    - Over mijn onzekerheid en gebrekkige sociale vaardigheden waardoor ik me vaak ook nogal ongelukkig voel.
    pi_71541362
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 16:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Tja true story. En toch ben ik niet constant depri
    pi_71541414
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 16:48 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Tja true story. En toch ben ik niet constant depri
    Daar kun je dan ook nog gelukkig mee zijn . Misschien nieuwe vrienden maken op je huidige studie? Of anders iig als je met psychologie begint ?
    pi_71541455
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 16:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Daar kun je dan ook nog gelukkig mee zijn . Misschien nieuwe vrienden maken op je huidige studie? Of anders iig als je met psychologie begint ?
    Ja precies, daar kijk ik dan ook naar uit (het moment dat ik met psychologie kan beginnen). Vooral omdat ik daar waarschijnlijk wat meer gelijk gestemden tegen kom. Daar ontbreekt het me nu nogal aan. Het is niet het gebrek aan contact, maar eerder gebrek aan contact met gelijk gestemden

Je hebt wel gelijk, even mijn post aanpassen.

Op mijn huidige studie kom ik overigens wel wat aardige mensen tegen enzo, maar er is niet echt een klik. Gewoon een klasgenoot waar je wel eens een praatje mee kunt maken of mee kunt lachen. De lat voor 'vrienden' ligt bij mij vrij hoog, ligt wss ook aan mezelf

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2009 16:54:31 ]
    pi_71541517
    quote:
    Op zondag 2 augustus 2009 16:52 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Ja precies, daar kijk ik dan ook naar uit (het moment dat ik met psychologie kan beginnen). Vooral omdat ik daar waarschijnlijk wat meer gelijk gestemden tegen kom. Daar ontbreekt het me nu nogal aan. Het is niet het gebrek aan contact, maar eerder gebrek aan contact met gelijk gestemden

Je hebt wel gelijk, even mijn post aanpassen.
    Ha, dan kun je meteen 'positieve kijk' of 'optimisme' toevoegen. Die mag er bij mij ook wel bij eigenlijk, zonder hoop op betere tijden (die er nu dus zijn) had ik allang in een diep zwart gat gezeten geloof ik.

O, zie dat je ge-edit hebt:

Zelfkennis kun je er ook nog bij zetten! Hopelijk gaat het allemaal lukken, zodra je een beetje een sociaal netwerk (en dat hoeven niet meteen 20 mensen te zijn, gewoon 1 of 2 goede vrienden is al heel mooi) opbouwt, kom je ook makkelijker aan bijv een vriendin.
      zondag 2 augustus 2009 @ 16:55:46 #25
    74276 saaw
    fight harder or walk away
    pi_71541533
    gelukkig
    * mijzelf. klinkt misschien ego maar ik ben vrij tevreden met wie ik ben, zit goed in mn vel, zeg wat ik denk en doe wat ik wil doen.
    * familie omstandigheden. heb in mn puberjaren veel gedoe gehad met mn ouders maar dat is gelukkig helemaal goedgekomen en nu superleuk.
    * vrienden. leuke en gevarieerde vriendengroep. mensen waarmee ik kan lachen en huilen, feesten, praten, chillen. veel verschillende mensen waarmee ik me echt op mn gemak voel.
    * liefde. ben bijna 4 jaar samen met mn lief, we wonen samen en hebben het gewoon supergoed
    * studie. ben een supertoffe opleiding aan het doen na veel middelbare school gedoe.

ongelukkig
    * gezondheid. heb reuma in mn knieen waardoor ik vaak ontstekingen heb, niet kan sporten, veel ziekenhuisgedoe en een hoop medicijnen. het houdt me ook echt tegen in veel dingen die ik wil doen.
    an urge to help mankind overcomes me
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')