Ik heb niet op de havo gezeten, maar vanaf de bovenbouw wordt er wel meer van je verwachtquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:41 schreef chocoladevla het volgende:
Hee,
ik ben nieuw op dit forum, ik ben 15 jaar en ga volgend jaar naar havo 4.
Zijn er mensen hier die ook havo 4 hebben gedaan? Veel zeggen dat havo 4 de moeilijkste klas is. Vonden jullie het tempo en alles een stuk moeilijker vergeleken havo 3?
quote:
Dus omdat ik een off-topic reactie erna post krijg ik een complimentje?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:45 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
kan Quir nog een voorbeeld aan nemen
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:44 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Hier op Fok zitten alleen maar mensen die van de basisschool rechtstreeks naar de universiteit zijn gegaan. zijn gaan werken (en dan 'iets met hun handen') of zelfs direct in de bijstand zijn gegaan. Sorry.
Hou mij er verder buitenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:49 schreef GasTurbine het volgende:
Je kan beter naar VMBO want HAVO4 is moeilijker dan met je tong je elleboog likken.
Toch wel erg dat je dan zo'n excuus moet verzinnenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:50 schreef tong80 het volgende:
Ik Heb 4 jaar over HAVO 3 en 4 gedaan. Zakte voor mijn eindexamen. Ben maar van school gegaan toen een medeleerling me met U aansprak.
Bleek later net niet hoogbegaafd te zijn. Dus daar ging mijn excuus
Welkom op fok!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:52 schreef chocoladevla het volgende:
het hier vragen heeft ook geen zin
Vrij weinig jaquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:52 schreef chocoladevla het volgende:
het hier vragen heeft ook geen zin
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:49 schreef GasTurbine het volgende:
Je kan beter naar VMBO want HAVO4 is moeilijker dan met je tong je elleboog likken.
Op vwo is 5vwo het kutste.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:52 schreef Chai het volgende:
Ik heb 4vwo gedaan en dat was ook niet echt moeilijk, maar bleef toch zitten en ik ga dit jaar naar 4havo omdat ik anders in 5vwo weer bleef zitten.
Volgens mij is dit lichtelijk overdreven. Maarja hangt er natuurlijk vanaf hoe je 3havo vond.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:57 schreef timmmmm het volgende:
4 havo is wel veel veeleisender dan 3 havo. Je bent meer tijd kwijt aan huiswerk en leren. Ikzelf heb 4 havo dit jaar gedaan. Door ziekte het eerste half jaar gemistIn totaal heb ik vanaf 10 april tot zomervakantie de tijd nodig gehad om 4havo te halen.
4 havo is zwaar werk, maar toch wel goed te doen. Het vergt alleen inzet. Van het begin af aan. Waar je er in 3 havo nog mee wegkwam alleen het laatste deel van het jaar wat te doen, gaat dat in de vierde niet meer. Simpelweg omdat vrijwel alles meetelt voor je eindrapport, van het begin af aan al.
Dus? / Waarom zeg je dat?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:57 schreef chocoladevla het volgende:
Je kan geen 4 jaar blijven zitten.
Onzin, elk jaar is gemiddeld even makkelijk omdat je zelf ook elk jaar slimmer wordt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:57 schreef timmmmm het volgende:
4 havo is zwaar werk, maar toch wel goed te doen. Het vergt alleen inzet. Van het begin af aan. Waar je er in 3 havo nog mee wegkwam alleen het laatste deel van het jaar wat te doen, gaat dat in de vierde niet meer. Simpelweg omdat vrijwel alles meetelt voor je eindrapport, van het begin af aan al.
Oh? Ontwikkelt iedereen zich precies hetzelfde en lineair danquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Onzin, elk jaar is gemiddeld even makkelijk omdat je zelf ook elk jaar slimmer wordt.
Als je van vwo komt wel, maar als havo ook je niveau is, dan niet. Bij mij in de klas zijn heel veel mensen blijven zitten omdat ze het onderschat hebben. En alles telt mee, dus als je pas mei wakker wordt en begint met werken, krijg je het niet meer opgehaald.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:58 schreef Chai het volgende:
[..]
Volgens mij is dit lichtelijk overdreven. Maarja hangt er natuurlijk vanaf hoe je 3havo vond.
Daarom is de gemiddelde urenlast natuurlijk ook veel hoger ten opzichte van 3 havo. Je moet gewoon meer doen. Er wordt ook meer zelfstandigheid van je verwacht. En dat je van begin af aan serieus bezig bent. Doe je dat, dan is 4 havo geen probleem.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Onzin, elk jaar is gemiddeld even makkelijk omdat je zelf ook elk jaar slimmer wordt.
? dat heb ik niet gedaanquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:04 schreef Quir het volgende:
Mag ik vragen waarom mijn reactie verwijderd is?
oke, sorry, ik doe dit ook voor het eerst dus ik weet niet alles.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:07 schreef Quir het volgende:
[..]
Ik richt me dan ook niet op jou, ik richt me op de moderator.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:03 schreef ImTheBase het volgende:
havo is peanuts mên, 10 vingers in m'n neus.
Tong80 is al wat ouder, toen kon dat nog. Je leert hem nog wel kennen als je vaker op dit forum komt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:57 schreef chocoladevla het volgende:
Je kan geen 4 jaar blijven zitten.
Het klopt alleen helemaal niet dat tong 4 jaar bleef zitten. 4 jaar doen over havo3 en 4 is 2 keer blijven zitten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:11 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Tong80 is al wat ouder, toen kon dat nog. Je leert hem nog wel kennen als je vaker op dit forum komt.
Pics van je neusgatenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:03 schreef ImTheBase het volgende:
havo is peanuts mên, 10 vingers in m'n neus.
En je denkt dat dat gemiddeld is? Jij had wsl. vwo gekund.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:46 schreef grizegrijn het volgende:
Ik had in havo 4 90% afwezigheid door omstandigheden, letterlijk niks eraan gedaan, en een rapport met 8'en en 9'ens. Goed te doen dus
Ik had ook 3 jaar Gymnasium gedaan ervoor ja. Maar met m'n reply doelde ik meer op de hoeveelheid stof dan de moeilijkheid, de moeilijkheid verschilt voor iedereen natuurlijk. De hoeveelheid blijft wel gelijk, en ik gaf alleen aan dat dát niet zoveel was als ik het zonder iets te doen allemaal bij kon houden (werkstukken en praktische opdrachten en zo )quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:49 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
En je denkt dat dat gemiddeld is? Jij had wsl. vwo gekund.
Dat is het trieste van mijn generatie. Ik had een tien voor Duits luistervaarigheid een 9 voor Nederlandse literatuur.. Maar we moesten woordjes uit ons hoofd leren of Idiote Biologische bloemen bij Biologie.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:14 schreef grizegrijn het volgende:
en ik gaf alleen aan dat dát niet zoveel was als ik het zonder iets te doen allemaal bij kon houden (werkstukken en praktische opdrachten en zo )
Woordjes leren hadden we ook wel, maar met een beetje fantasie zijn de meeste Duitse woorden wel te herleiden. En Engels al helemaal.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is het trieste van mijn generatie. Ik had een tien voor Duits luistervaarigheid een 9 voor Nederlandse literatuur.. Maar we moesten woordjes uit ons hoofd leren of Idiote Biologische bloemen bij Biologie.
Tegenwoordig mag je mooie projecten maken en zelfstandig werken.
Ik was gek op dat soort opdrachten. Had je echt iets te doen.
Ik had dan ook éenen en tienen. iemand met een beetje verstand die wel de woordjes uit zijn of haar hoofd wil leren haalt 4 HAVO met gemak. Maar ja. Ik had andere prioriteiten.
Ik heb 4 havo er net op zitten.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:33 schreef motorbloempje het volgende:
Iedereen op Fok! heeft WO gedaan, en dus VWO, met minimaal 2 masters en postdoctoralen.
Alles Cum Laude..
dus nee, niemand heeft Havo 4 gedaan
het jaar voor je eindexamen he, dus gewoon keihard werken en zorgen dat de cijfers voor je schoolexamens hoog zijn voor eventueel speling bij je eindexamen volgend jaar!
Succes
Dat laatste is gewoon onzin, er gaan weinig cijfers mee naar havo 5.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:33 schreef motorbloempje het volgende:
Iedereen op Fok! heeft WO gedaan, en dus VWO, met minimaal 2 masters en postdoctoralen.
Alles Cum Laude..
dus nee, niemand heeft Havo 4 gedaan
het jaar voor je eindexamen he, dus gewoon keihard werken en zorgen dat de cijfers voor je schoolexamens hoog zijn voor eventueel speling bij je eindexamen volgend jaar!
Succes
oh, het bovenste klopt wel?quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:52 schreef Slickk het volgende:
[..]
Dat laatste is gewoon onzin, er gaan weinig cijfers mee naar havo 5.
Volgens mij sinds de vernieuwde tweede fase niet meer. Bij mij ging er alleen nog maar cijfers van luister- en leestoetsen mee van 4 naar 5 havo.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
oh, het bovenste klopt wel?
op 't vwo ging er vanaf de 4e een hoop mee geloof ik hoor?dus nam aan dat de havo dat ook zo deed
Dat is zeker waar, stof van de 4e en 5e worden getoetst tijdens de eindexamens.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:12 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Ook als er geen cijfers mee gaan, kan het geen kwaad goed te leren voor de toetsen in de 4e; die stof komt immers ook in het jaar erna weer terug - ook al wordt misschien niet alles direct getoetst, vaak is het wel praktisch om die kennis nog in je achterhoofd te hebben.
Dankjewel!quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:08 schreef Slickk het volgende:
De eerste drie jaren van Havo amper wat gedaan, in havo 4 moet je eindelijk aan de bak.
Als je net wat meer doet dan het gemiddelde van de klas, haal je het zonder onvoldoendes. Het is gewoon dat je echt wat moet doen voor school op de momenten dat het nodig is - degenen die het dan laten afweten falen, maar als jij dan wel leert haal je het.
Daarnaast heb je een profiel gekozen en daardoor ga je wat dieper op de stof in, maar laat je de meeste vakken die je niet leuk vond vallen.
Havo 4 is inderdaad het moeilijkste jaar, omdat je in havo 5 niet zo veel nieuwe stof meer krijgt maar gefocused bent op de examens die ook niet zo moeilijk zijn.
Succes in ieder geval !
Eens.quote:
EM. Als je trouwens aardrijkskunde hebt telt al wel een heleboel mee voor je eindcijfer. Verder valt het inderdaad mee hoeveel cijfers je meeneemt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |