Wat je veel beter kunt doen, omdat roken toch meerdere keren per dag moet en je door binnen te roken sowieso een keer betrapt gaat worden, is een gezonde voorkeur voor stukjes wandelen ontwikkelen. "Ik ga effe joggen!" "Effe nordic walken! Zo terug!" "Ik ga eendjes voeren! Tot zo!" En ondertussen je gekpaffen en kauwgom en deo gebruiken.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:51 schreef Koeketrommel het volgende:
Slot op je deur? Dichtdoen.
Raam? Opendoen.
As? Uit het raam.
Geur? Deo.
Stank uit je mond? Kauwgom.
Beste reply van het hele topic.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:37 schreef Anywhere het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon niet roken
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:35 schreef Anywhere het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon ergens anders gaan wonen
Mijn moeder heeft gerookt, mijn vader rookt al bijna 30 jaar en ik mag niet roken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dan kunnen ze niet zeiken als dochterlief rookt, dan is het hun eigen schuld.
Je ouders hebben het beste met je voor.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft gerookt, mijn vader rookt al bijna 30 jaar en ik mag niet roken.
Vroegahhhh waren de schadelijke gevolgen nog nauwelijks bekend.quote:Op maandag 3 mei 2010 11:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft gerookt, mijn vader rookt al bijna 30 jaar en ik mag niet roken.
Hij neemt niet eens de moeite om te stoppen.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:43 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Vroegahhhh waren de schadelijke gevolgen nog nauwelijks bekend.
14?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:56 schreef BaasD het volgende:
PAP MAM ik rook![]()
Ga toch wieberen man je bent pas 14
De dooddoener die verstokte rokers altijd gebruiken.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:43 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Vroegahhhh waren de schadelijke gevolgen nog nauwelijks bekend.
trovey heeft gelijk. het is helemaal je eigen keus om te gaan roken maar ik kan op zn minst wel vertellen wat er negatief aan is. hoe meer sigaretten je gaat roken des te meer de nicotine verslaving zich opbouwt in je hersenen. vooral als je nog in de groei bent gaat dit extra snel, oftewel elke pak die je erbij rookt draagt bij aan de opbouw van de verslaving. als je door blijft roken ga je vanzelf merken dat je het niet meer doet om even te ontspannen, maar simpelweg, omdat je het echt nodig hebt om de dag door te komen. daar is natuurlijk ook niet heel veel negatiefs aan lijkt het, maar besef wel dat dagelijks roken bijdraagt aan een grotere kans op longkanker in de latere jaren. verder gaan je tanden ndk je kleren gaan stinken en je partner zal ook niet de lekkerste zoenen van je krijgen. maargoed het is altijd je eigen keuze, het minste wat ik kan doen is je de feiten gevenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 01:54 schreef trovey het volgende:
[..]
De dooddoener die verstokte rokers altijd gebruiken.Dat roken slecht voor je is is al heel lang bekend en dan bedoel ik echt heeeeeel lang.
OT: TS, je bent 14 jaar...hou er gewoon mee op voordat je over 20 jaar er achter komt dat het toch niet zo'n goed idee was en je niet meer kunt stoppen omdat je tot het bot verslaafd bent.
Je vergeet nog hart- en vaatziektes. Kom uit een gezin waar beide ouders stevig rookten, mijn moeder is er voortijdig aan bezweken (54 jaar en een hersenbloeding) en alhoewel mijn vader op een gegeven moment wel gestopt is is hij ook helaas aan longkanker overleden(64 jaar). Mijn broer en ik roken niet en hebben het ook nooit gedaan en zullen er ook nooit aan beginnen, twee ouders (en helaas ook 2 grootouders) die beiden zijn overleden aan de gevolgen heeft de schrik er goed ingejaagd. Kan je niet tegenhouden als je door wilt gaan TS maar wellicht is dit een voorbeeld om toch eens goed na te denken over het roken. Ja, ik heb ook een overgrootouder gehad die 96 jaar werd met roken maar helaas was dat toch echt de grote uitzondering bij de rokers in onze familie.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 02:15 schreef bramhim250 het volgende:
[..]
trovey heeft gelijk. het is helemaal je eigen keus om te gaan roken maar ik kan op zn minst wel vertellen wat er negatief aan is. hoe meer sigaretten je gaat roken des te meer de nicotine verslaving zich opbouwt in je hersenen. vooral als je nog in de groei bent gaat dit extra snel, oftewel elke pak die je erbij rookt draagt bij aan de opbouw van de verslaving. als je door blijft roken ga je vanzelf merken dat je het niet meer doet om even te ontspannen, maar simpelweg, omdat je het echt nodig hebt om de dag door te komen. daar is natuurlijk ook niet heel veel negatiefs aan lijkt het, maar besef wel dat dagelijks roken bijdraagt aan een grotere kans op longkanker in de latere jaren. verder gaan je tanden ndk je kleren gaan stinken en je partner zal ook niet de lekkerste zoenen van je krijgen. maargoed het is altijd je eigen keuze, het minste wat ik kan doen is je de feiten geven.
Bluhh wat kut voor je.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 02:29 schreef trovey het volgende:
[..]
Je vergeet nog hart- en vaatziektes. Kom uit een gezin waar beide ouders stevig rookten, mijn moeder is er voortijdig aan bezweken (54 jaar en een hersenbloeding) en alhoewel mijn vader op een gegeven moment wel gestopt is is hij ook helaas aan longkanker overleden(64 jaar). Mijn broer en ik roken niet en hebben het ook nooit gedaan en zullen er ook nooit aan beginnen, twee ouders (en helaas ook 2 grootouders) die beiden zijn overleden aan de gevolgen heeft de schrik er goed ingejaagd. Kan je niet tegenhouden als je door wilt gaan TS maar wellicht is dit een voorbeeld om toch eens goed na te denken over het roken. Ja, ik heb ook een overgrootouder gehad die 96 jaar werd met roken maar helaas was dat toch echt de grote uitzondering bij de rokers in onze familie.
Die van mij wisten het niet, dus ik deed wel wat goed.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 01:50 schreef Andiamo het volgende:
[..]
14?Dat heb ik even gemist dan....
Mijn ervaring: Je ouders weten het ALLANG, zijn het er niet mee eens, maar 'laten het maar toe zolang ze er weinig/niks van merken'.....
Waarom moet jij onder dekens van een 14-jarig meisje gaan roken?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:00 schreef Gierigesloeber het volgende:
Ik zou onder je dekens gaan roken! werkt perfect
?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:28 schreef Prof.Oak het volgende:
Hondje kopen en tijdens uitlaten paart opsteken..
Haha jouw moeder rookt shagquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:58 schreef WILLYpinda het volgende:
Pffff ook ooit zo begonnenalles stiekem
Naar de enigste supermarkt op de fiets gaan die het verkocht aan 14 jarigen haha
het beste wat je kan doen is het eerlijk zeggen, dan krijg je vaak gratis sigaretten van je ouders :p
Nu nog steeds haha![]()
Je kan het beter zeggen omdat jeje rot schrikt wanneer je moeder je opeens komt vragen of ze een sjekie van je mag draaien
Ach meid toch. Ik heb het gelezenquote:Op woensdag 5 mei 2010 13:34 schreef Yoewie het volgende:
Jammer dat niemand mijn bericht aandachtig leest en meeneemt...
laatste bezoek: 106 dagen, 2 uur geleden.quote:Op maandag 10 mei 2010 19:13 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
TS ? Volgens mij gestikt in een sigaret... Ik ben even een Zware VanNelle aan het roken
En wij mogen niet eens op haar begrafenis komenquote:Op maandag 10 mei 2010 19:52 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
laatste bezoek: 106 dagen, 2 uur geleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |