quote:
Daarom zeg ik ook biergist. Dat is goed voor elke darm!
quote:
Biergist is een schimmel waarvan de cellen worden samengeperst en gedroogd. Het is een rijke bron van chroom, een mineraal dat noodzakelijk is voor de suikerstofwisseling. Chroom vormt de verbinding tussen insuline en glucose en vergroot daardoor de effectiviteit van insuline. Een verminderde effectiviteit van insuline, dat het lichaam tracht te compenseren door meer insuline aan te maken, kan leiden tot verminderde glucosetolerantie of diabetes. Biergist bevat onder meer vitaminen van het B-complex, die het lichaam gebruikt om energie uit voedsel te halen. Het gebruik van biergist wordt wel eens aangeraden als men zich moe en lusteloos voelt of last heeft van diarree.
http://nl.wikipedia.org/wiki/BiergistDaarbij is het ook een kwestie van training. Als je jaren aan een stuk weinig vezels hebt gegeten, dan zal het een tijd(lees: half jaar) duren voor de darmen deze vezels weer goed kunnen verwerken als je er weer aan begint, wat volgens mij het beste is. Biergist zorgt er dan ook voor dat je huid gezuiverd word, dit zowel aan de buitenkant van je lichaam als aan de binnenkant van je darmen.
Het punt bij veel granen en volkoren enzo is dat er de vitaminen en mineralen inzitten die nodig zijn om het voedsel te verwerken in oa. de darmen. Deze mineralen zorgen er dan ook voor dat er reacties met de stoffen in het voedsel kunnen plaatsvinden, waardoor dit voedsel omgezet wordt in lichaamseigen bouwstoffen. Daarom dat je ook dik wordt op het moment dat je weinig van deze stoffen binnenkrijgt, alle rotzooi die niet verwerkt kan worden, wordt volgens mij opgeslagen in je vet.
Oftewel Biergist en Spirulina/Chlorella zorgen ervoor dat je darmen het makkelijker krijgen met verwerken, door het scala aan vitaminen en mineralen dat ze bevatten.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.