abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:56:15 #1
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71519046
Ik had voor een paar maanden (januari t/m mei) een vriendin in het buitenland die ik vanaf Nederland heel veel had gebeld (ik hou niet van msn daarom veel bellen).

Ik kreeg elke maand wel telefoonrekeningen van rond de 175 euro. de kale kosten van de telefoonbundel waar ook televisie en internet bij inzitten zijn trouwens 50 euro.

Deze maand verwachte ik dus weer 'gewoon' een rekening van rond de 70 euro, maar wat zag ik op mijn afschrift dat ik via internet krijg....................180 euro(!). Met als regeltje onjuist gefactureerd tarief 'gesprekskosten' 125 euro de gesprekjes etc stonden erop van januari t/m mei met dan weer een minnetje ergens ervoor en dan weer een plusje, ik begreep er geen snars van.

Er stond verder helemaal geen tekst en uitleg bij, nu is mijn vraag; kan dit zomaar? Ze hebben zogenaamd 'fouten' gemaakt in de facturen van januari, februari schrijven dat nu keihard van mijn rekening af...
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:04:59 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71519196
Als ze kunnen aantonen dat je echt zoveel gebeld hebt dan kunnen ze dat corrigeren denk ik. Of had je ook geklaagd als je geld terug had gekregen wegens een correctie?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:07:17 #3
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71519248
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:04 schreef karr-1 het volgende:
Als ze kunnen aantonen dat je echt zoveel gebeld hebt dan kunnen ze dat corrigeren denk ik. Of had je ook geklaagd als je geld terug had gekregen wegens een correctie?
Ze hadden die kosten als gefactureerd (heb al vette telefoonrekeningen gekregen), nu blijkt achteraf dat wat ze gefactureerd hadden te weinig was....
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_71519251
Ik krijg trouwens nog 1000 euro van je.
pi_71519286
Dat mogen ze zeker, tot 5 jaar terug..
Big dick.
pi_71519291
als het bedrag wat ze eerder gefactureerd hadden conform hun geldende tarieven was, mogen ze dit nu ineens niet opnieuw gaan verrekenen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:09:50 #7
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71519304
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:08 schreef HassieBassie het volgende:
Dat mogen ze zeker, tot 5 jaar terug..
Zo klote zonder tekst en uitleg even 125 euro extra moeten ophoesten. Ik zat al lekker krap deze maand.
pi_71519318
Het lijkt me ook dat ze op z'n minst jou ervan op de hoogte moeten brengen dmv een brief.
  † In Memoriam † zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:10:31 #9
21636 Feestkabouter
pi_71519321
het wil wel eens voorkomen dat belkosten van/naar/in buitenland pas later op een rekening verschijnen. ik denk dat ze dan de gegevens te laat doorkrijgen om in je rekening te kunnen verwerken.
volgens mij staat het meestal ook op een factuur dat dit kan gebeuren (of anders misschien in algemene voorwaarden).
ik vrees dat je dan gewoon de sjaak bent: je hebt meer gebeld dan je zelf hebt verwacht.

kun je niet eens een scan maken van de factuur?
(en dan prive gegevens en laatste cijfers van de telefoonnummers effe wegbalken)
dan kunnen wij eens kijken of we er wijs uit worden.............
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:11:17 #10
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71519336
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:09 schreef DABAMaster het volgende:
als het bedrag wat ze eerder gefactureerd hadden conform hun geldende tarieven was, mogen ze dit nu ineens niet opnieuw gaan verrekenen
En daar twijfel ik dus nu over. Ze hebben sinds hun maand de tarieven verhoogd. Zo sneaky zullen ze niet zijn hopelijk.
pi_71519342
Ach ja ik krijg zo een rekening van 600 euro voor het bellen naar een mob. nummer in nederland. (terwijl ik niet eens zo veel heb gebeld maar goed)

Vodafone.. ripoffs.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:13:09 #12
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71519375
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:10 schreef Feestkabouter het volgende:
het wil wel eens voorkomen dat belkosten van/naar/in buitenland pas later op een rekening verschijnen. ik denk dat ze dan de gegevens te laat doorkrijgen om in je rekening te kunnen verwerken.
volgens mij staat het meestal ook op een factuur dat dit kan gebeuren (of anders misschien in algemene voorwaarden).
ik vrees dat je dan gewoon de sjaak bent: je hebt meer gebeld dan je zelf hebt verwacht.
....
Ik heb de facturen nog van de afgelopen maanden, elk gesprek is gewoon afgeschreven destijds. Ze hadden 'fouten gemaakt in de tarieven' begrijp ik eruit.'
pi_71519412
Het is misschien niet erg netjes van ze, maar ze mogen dit wel doen.
Wat je wel kunt doen is een specificatie aanvragen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:19:16 #14
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71519481
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Het is misschien niet erg netjes van ze, maar ze mogen dit wel doen.
Wat je wel kunt doen is een specificatie aanvragen.
Dat ga ik zeker doen en als eerste ga ik maandag dat bedrag even storneren. Ze mogen mij eerst tekst en uitleg geven van hun 'fouten' en dan ben ik bereid het eventueel te betalen.
pi_71519634
Je verdient het omdat je op de FP onzin uitkraamt.
Eigen brokjes eerst.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:32:51 #16
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_71519699
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:28 schreef Bushmaster het volgende:
Je verdient het omdat je op de FP onzin uitkraamt.
Als de uitspraken op de FP gelijk staan aan openstaande rekeningen mag de deurwaarder wel bij je langskomen.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:55:57 #17
152789 karr-1
pi_71520172
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:19 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Dat ga ik zeker doen en als eerste ga ik maandag dat bedrag even storneren. Ze mogen mij eerst tekst en uitleg geven van hun 'fouten' en dan ben ik bereid het eventueel te betalen.
Ik weet niet of dat nou zo verstandig is. Dan zouden ze het aan de deurwaarder kunnen overdragen wegens weigering te betalen of zo. Bovendien vraag ik me af of je het terug kunt halen aangezien je ze zelf toestemming hebt gegeven om bedragen af te schrijven.
pi_71520407
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:55 schreef karr-1 het volgende:
Bovendien vraag ik me af of je het terug kunt halen aangezien je ze zelf toestemming hebt gegeven om bedragen af te schrijven.
Ja, dat kan. Mijn vorige ziektekostenverzekeraar vond het ook nodig om zonder bericht 200 euro van mijn rekening te halen (buiten de normale maandelijkse premie dus). Die heb ik meteen gestorneerd en heb even boos met de verzekeraar aan de telefoon gehangen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71520977
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:55 schreef karr-1 het volgende:
Ik weet niet of dat nou zo verstandig is. Dan zouden ze het aan de deurwaarder kunnen overdragen wegens weigering te betalen of zo. Bovendien vraag ik me af of je het terug kunt halen aangezien je ze zelf toestemming hebt gegeven om bedragen af te schrijven.
Een automatische incasso kun je toch altijd binnen een maand laten storneren? Zonder opgaaf van redenen zelfs.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:38:33 #20
152789 karr-1
pi_71526097
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Een automatische incasso kun je toch altijd binnen een maand laten storneren? Zonder opgaaf van redenen zelfs.
Geen idee, ik heb het nog nooit gedaan. Maar als jij het zegt dan geloof ik je meteen.
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:12:22 #21
52191 DABAMaster