Ze hadden die kosten als gefactureerd (heb al vette telefoonrekeningen gekregen), nu blijkt achteraf dat wat ze gefactureerd hadden te weinig was....quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:04 schreef karr-1 het volgende:
Als ze kunnen aantonen dat je echt zoveel gebeld hebt dan kunnen ze dat corrigeren denk ik. Of had je ook geklaagd als je geld terug had gekregen wegens een correctie?
Zo klote zonder tekst en uitleg even 125 euro extra moeten ophoesten. Ik zat al lekker krap deze maand.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:08 schreef HassieBassie het volgende:
Dat mogen ze zeker, tot 5 jaar terug..
En daar twijfel ik dus nu over. Ze hebben sinds hun maand de tarieven verhoogd. Zo sneaky zullen ze niet zijn hopelijk.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:09 schreef DABAMaster het volgende:
als het bedrag wat ze eerder gefactureerd hadden conform hun geldende tarieven was, mogen ze dit nu ineens niet opnieuw gaan verrekenen
Ik heb de facturen nog van de afgelopen maanden, elk gesprek is gewoon afgeschreven destijds. Ze hadden 'fouten gemaakt in de tarieven' begrijp ik eruit.'quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:10 schreef Feestkabouter het volgende:
het wil wel eens voorkomen dat belkosten van/naar/in buitenland pas later op een rekening verschijnen. ik denk dat ze dan de gegevens te laat doorkrijgen om in je rekening te kunnen verwerken.
volgens mij staat het meestal ook op een factuur dat dit kan gebeuren (of anders misschien in algemene voorwaarden).
ik vrees dat je dan gewoon de sjaak bent: je hebt meer gebeld dan je zelf hebt verwacht.
....
Dat ga ik zeker doen en als eerste ga ik maandag dat bedrag even storneren. Ze mogen mij eerst tekst en uitleg geven van hun 'fouten' en dan ben ik bereid het eventueel te betalen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Het is misschien niet erg netjes van ze, maar ze mogen dit wel doen.
Wat je wel kunt doen is een specificatie aanvragen.
Als de uitspraken op de FP gelijk staan aan openstaande rekeningen mag de deurwaarder wel bij je langskomen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:28 schreef Bushmaster het volgende:
Je verdient het omdat je op de FP onzin uitkraamt.
Ik weet niet of dat nou zo verstandig is. Dan zouden ze het aan de deurwaarder kunnen overdragen wegens weigering te betalen of zo. Bovendien vraag ik me af of je het terug kunt halen aangezien je ze zelf toestemming hebt gegeven om bedragen af te schrijven.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:19 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dat ga ik zeker doen en als eerste ga ik maandag dat bedrag even storneren. Ze mogen mij eerst tekst en uitleg geven van hun 'fouten' en dan ben ik bereid het eventueel te betalen.
Ja, dat kan. Mijn vorige ziektekostenverzekeraar vond het ook nodig om zonder bericht 200 euro van mijn rekening te halen (buiten de normale maandelijkse premie dus). Die heb ik meteen gestorneerd en heb even boos met de verzekeraar aan de telefoon gehangen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:55 schreef karr-1 het volgende:
Bovendien vraag ik me af of je het terug kunt halen aangezien je ze zelf toestemming hebt gegeven om bedragen af te schrijven.
Een automatische incasso kun je toch altijd binnen een maand laten storneren? Zonder opgaaf van redenen zelfs.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:55 schreef karr-1 het volgende:
Ik weet niet of dat nou zo verstandig is. Dan zouden ze het aan de deurwaarder kunnen overdragen wegens weigering te betalen of zo. Bovendien vraag ik me af of je het terug kunt halen aangezien je ze zelf toestemming hebt gegeven om bedragen af te schrijven.
Geen idee, ik heb het nog nooit gedaan. Maar als jij het zegt dan geloof ik je meteen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Een automatische incasso kun je toch altijd binnen een maand laten storneren? Zonder opgaaf van redenen zelfs.
Bedankt voor de info. Hier heb ik wat aan, dit wist ik niet.quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:12 schreef DABAMaster het volgende:
in dit geval is het belangrijk om te weten of er door het telefoonbedrijf is geconstateerd dat er meer is gebeld of dat de minuten die er al stonden meer hebben gekost. In het eerste geval is de naheffing correct en mag het (maar zouden ze uit coulance een betalingsregeling kunnen treffen), in het tweede geval is het niet toegestaan (tenzij het recht hiertoe is vastgelegd in de algemene voorwaarden).
Welke provider betreft het in dit geval?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |