abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3884549
quote:
Op donderdag 18 april 2002 20:50 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Dat gelul van je de hele tijd over bronnen, wil je een fles spa ofzo.. dat is zuiver BRONwater...

Ik vraag om een bron zodat ik die gegevens zelf kan bekijken. Lijkt me volkomen legitiem zo'n vraag naar een bron. Maargoed... het blijkt dus dat je het weer uit je duim zuigt..

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
  vrijdag 19 april 2002 @ 01:51:57 #52
19775 Slam
The True AoD
pi_3884687
quote:
Op donderdag 18 april 2002 17:07 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

gelul, ik stem op Groenlinks om hun iedeeen, niet als protest. Die generalisatie gaat dus niet op.

GLG

Om die reden stem ik dus op LPF.
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_3884700
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 01:51 schreef Slam het volgende:

[..]

Om die reden stem ik dus op LPF.

right, omdat ik op Groen Links stem om hun iedeeen stem jij op LPF. En als ik op PVDA, of CDA ga stemmen waar stem je dan op?

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
  vrijdag 19 april 2002 @ 10:04:52 #54
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3886033
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 01:54 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

right, omdat ik op Groen Links stem om hun iedeeen stem jij op LPF. En als ik op PVDA, of CDA ga stemmen waar stem je dan op?

leg me dat verband eens uit...
  vrijdag 19 april 2002 @ 10:05:20 #55
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3886040
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 01:23 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Ik vraag om een bron zodat ik die gegevens zelf kan bekijken. Lijkt me volkomen legitiem zo'n vraag naar een bron. Maargoed... het blijkt dus dat je het weer uit je duim zuigt..

Ik zou zeggen zoek zelf eens... bronnen genoeg..

gewoon je algmenene ontwikkeling een beetje opschroeven..

[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 19-04-2002 11:38]

pi_3886199
ik hoop idd op de 17 zetels voor GL
  vrijdag 19 april 2002 @ 10:38:30 #57
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_3886372
Zolang men de villa in het Groene Hart van Rosenmoller niet ziet, maakt de partij winst. Ik denk dat als men doorheeft dat zijn 'solidariteit' gespeeld is, veel mensen afhaken. Alhoewel ik de ideeen van de SP erger vindt, is hun lijsttrekker een stuk interger-der.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 19 april 2002 @ 10:46:08 #58
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_3886445
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 10:38 schreef Kaalhei het volgende:
Zolang men de villa in het Groene Hart van Rosenmoller niet ziet, maakt de partij winst. Ik denk dat als men doorheeft dat zijn 'solidariteit' gespeeld is, veel mensen afhaken. Alhoewel ik de ideeen van de SP erger vindt, is hun lijsttrekker een stuk interger-der.
Persoonlijke leefomgeving heeft niks te maken met politieke effectiviteit. Het gaat erom wat Rosemöller er in de Kamer doorkrijgt, het is naïef om te denken dat Paul Rosemöller minder zou kunnen betekenen voor de Nederlandse politiek omdat hij in een fors huis woont. Als je lid bent van een linkse partij, betekent dat niet dat je in een rijtjeshuis moet wonen.

En bovendien is het nogal vreemd om te denken dat mensen die in grote huizen niks geven om de armere medemens (ook al bekruipt mij dat gevoel wel af en toe).

I wasn't supposed to BE here today!
  vrijdag 19 april 2002 @ 11:02:28 #59
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_3886607
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 10:46 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Persoonlijke leefomgeving heeft niks te maken met politieke effectiviteit.

Het gaat erom wat Rosemöller er in de Kamer doorkrijgt, het is naïef om te denken dat Paul Rosemöller minder zou kunnen betekenen voor de Nederlandse politiek omdat hij in een fors huis woont. Als je lid bent van een linkse partij, betekent dat niet dat je in een rijtjeshuis moet wonen.

En bovendien is het nogal vreemd om te denken dat mensen die in grote huizen niks geven om de armere medemens (ook al bekruipt mij dat gevoel wel af en toe).

Practice what you preach
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 19 april 2002 @ 11:33:18 #60
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_3886943
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 11:02 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Practice what you preach

Preach what you practice lijkt me passender.

Maar goed dat is offtopic. Zeg, Kaalhei, wat zou GroenLinks moeten doen, om meer zetels binnen te halen?

Groenlinks? Of laten we het zo?

vrijdag 19 april 2002 @ 11:36:05 #61
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3886979
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 01:23 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

GLG

Ja ja, en als ik een bron geef, zoals als antwoord op je stelling dat het aantal immigranten was afgenomen, en ik cijfers van het CBS laat zien dat dat totaal niet waar is, dan reageer je er niet op.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  vrijdag 19 april 2002 @ 11:41:14 #62
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3887028
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 10:46 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Persoonlijke leefomgeving heeft niks te maken met politieke effectiviteit. Het gaat erom wat Rosemöller er in de Kamer doorkrijgt, het is naïef om te denken dat Paul Rosemöller minder zou kunnen betekenen voor de Nederlandse politiek omdat hij in een fors huis woont. Als je lid bent van een linkse partij, betekent dat niet dat je in een rijtjeshuis moet wonen.

Toch is het belangrijk om zelf te doen wat je voorstelt, vind ik.
Wie neemt een politicus serieus die bv zeer veroordelend is over prostitutie, en dan opeens betrapt wordt met een prostituee. Die is zijn geloofwaardigheid compleet kwijt.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 19 april 2002 @ 11:51:07 #63
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_3887147
quote:
Wat moet GL om te groeien?
GL moet zeggen dat alle collectieve voorzieningen uitgebreid worden. Dus een verdubbeling van WAO/AOW/WW/Bijstand/ZW/WA-jong etc. Maar ook gezondheidszorg,onderwijs moeten 2x zoveel geld krijgen. Tevens de discriminatiewetgeving aanscherpen. Ze moeten beweren dat vliegvelden, havens en industrie 3x zo veel belasting moeten gaan betalen om hun vervuiling te compenseren.
Met deze politiek zal GL meer zetels bemachtingen dan ze nu hebben.
  vrijdag 19 april 2002 @ 11:51:31 #64
2391 Jimmy
Door het bot
pi_3887156
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 11:41 schreef X-Ray het volgende:

Toch is het belangrijk om zelf te doen wat je voorstelt, vind ik.
Wie neemt een politicus serieus die bv zeer veroordelend is over prostitutie, en dan opeens betrapt wordt met een prostituee. Die is zijn geloofwaardigheid compleet kwijt.

Dat is niet te vergelijken met lid zijn van een linkse partij terwijl je rijk bent. Iemand die rijk is, zoals Paul Rosenmuller, kan toch ook ideeen hebben over dat er gezorgd moet worden voor een goed sociaal vangnet voor armere mensen?
Zou hij zijn geld weg moeten geven?
Of moet hij omdat hij rijk is lid worden van de VVD?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  vrijdag 19 april 2002 @ 11:54:25 #65
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_3887192
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 11:51 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Dat is niet te vergelijken met lid zijn van een linkse partij terwijl je rijk bent. Iemand die rijk is, zoals Paul Rosenmuller, kan toch ook ideeen hebben over dat er gezorgd moet worden voor een goed sociaal vangnet voor armere mensen?
Als hij werkelijk zo solidair is als hij beweert te zijn, dan kan hij toch niet in een kast van een huis wonen (links), in het Groene Hart nota bene(Groen)?

vrijdag 19 april 2002 @ 11:58:04 #66
2391 Jimmy
Door het bot
pi_3887238
Over dat groene ben ik het enigszins met je eens (hoewel het groene hart sowieso nooit zo groen is geweest), maar waarom mag hij niet in een kast van een huis wonen?
Als ie in een achterstandsbuurt zou gaan wonen, zouden mensen weer zeggen dat ie de huizen inpikt van mensen die duurdere huizen niet kunnen betalen... het is ook nooit goed.
Hij kan dit betalen, dus waarom zou het niet solidair zijn? Ik zie het punt echt niet. Hij wordt niet meer solidair als ie in een kleiner huis gaat wonen.
Als ie nou zou pleiten voor lagere belasting voor ondernemers, dan zou die niet solidair zijn.
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  vrijdag 19 april 2002 @ 12:01:54 #67
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3887290
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 11:51 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Rosenmuller is tegen het verrijken van personen, maar is zelf al stinkend rijk.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 19 april 2002 @ 12:07:06 #68
2391 Jimmy
Door het bot
pi_3887358
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 12:01 schreef X-Ray het volgende:

Rosenmuller is tegen het verrijken van personen, maar is zelf al stinkend rijk.

Hij is niet tegen verrijken, hij is tegen verarmen. Hij is geen communist die alles over iedereen wil verdelen. Hij vind vooral dat rijkere mensen een zekere verantwoordelijkheid hebben.
Wat moet ie doen om geloofwaardig te worden? Z'n geld weggeven???
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  vrijdag 19 april 2002 @ 12:07:43 #69
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_3887362
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 11:58 schreef Jimmy het volgende:
Over dat groene ben ik het enigszins met je eens (hoewel het groene hart sowieso nooit zo groen is geweest), maar waarom mag hij niet in een kast van een huis wonen?
Met het geld dat dat huis kost, had hij heel veel zielige kindertjes in Afghanistan kunnen helpen
Als ie in een achterstandsbuurt zou gaan wonen, zouden mensen weer zeggen dat ie de huizen inpikt van mensen die duurdere huizen niet kunnen betalen... het is ook nooit goed.
Nee, doordat hij met zn kast zoveel grond inneemt, wordt de grond schaarser, dus duurder, dus moeten al die arme mensen meer huur betalen omdat meneer Rosenmoller in een kast wil wonen
Hij kan dit betalen, dus waarom zou het niet solidair zijn? Ik zie het punt echt niet. Hij wordt niet meer solidair als ie in een kleiner huis gaat wonen.
Zie de argumenten hierboven, op de bovenstaande manier kan ik er overigens nog wel 20 verzinnen
Als ie nou zou pleiten voor lagere belasting voor ondernemers, dan zou die niet solidair zijn.
En al die arme ondernemers dan, hij stoot die arme ondernemers het brood nu uit de mond. Heb je enig idee hoeveel veel zelfstandige ondernemer moeten werken, om een redelijk loon te hebben
  vrijdag 19 april 2002 @ 12:09:48 #70
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_3887390
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 12:07 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Hij is niet tegen verrijken, hij is tegen verarmen. Hij is geen communist die alles over iedereen wil verdelen. Hij vind vooral dat rijkere mensen een zekere verantwoordelijkheid hebben.
Wat moet ie doen om geloofwaardig te worden? Z'n geld weggeven???

Hij wilt toch dat rijker mensen een zekere verantwoordelijkheid hebben, hij heeft aan z'n huis te zien die verantwoordelijkheid zelf zeker niet.
  vrijdag 19 april 2002 @ 12:16:38 #71
2391 Jimmy
Door het bot
pi_3887463
quote:
Met het geld dat dat huis kost, had hij heel veel zielige kindertjes in Afghanistan kunnen helpen
Dus als je links bent, mag je je geld alleen uitgeven om arme mensen te helpen?
quote:
Nee, doordat hij met zn kast zoveel grond inneemt, wordt de grond schaarser, dus duurder, dus moeten al die arme mensen meer huur betalen omdat meneer Rosenmoller in een kast wil wonen
Slechts een paar procent van het oppervlak in Nederland wordt gebruikt voor woningen, het overgrote deel is landbouwgrond.
Als hij in een kleinere woning was blijven zitten, had hij die woning ingepikt van een armer persoon en had iemand anders wel in die villa gaan wonen.
Onzinnig argumenten: maar net zo zinning als die van jou.
quote:
En al die arme ondernemers dan, hij stoot die arme ondernemers het brood nu uit de mond. Heb je enig idee hoeveel veel zelfstandige ondernemer moeten werken, om een redelijk loon te hebben
Ik bedoelde de grote ondernemers, met de topinkomens, dat had ik iets duidelijker moeten zeggen.
En ja, ik weet hoe veel KLEINE zelfstandige ondernemers moeten werken, maar de grote kunnen wel wat missen.
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  vrijdag 19 april 2002 @ 12:21:14 #72
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_3887508
Het is werkelijk ongelooflijk, hoe moeilijk het is voor sommige mensen in dit topic om, zonder een waardeoordeel te vellen over de standpunten van GroenLinks, normaal te discussieren wat GroenLinks het beste kan doen. Daarbij is het ook ongelooflijk dat mensen deze vraag ook niet, bewust of onbewust, in de juiste context kunnen plaatsen, maar in plaats daarvan niet verder komen dan een cynische reply.
  vrijdag 19 april 2002 @ 12:25:38 #73
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_3887571
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 12:16 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Dus als je links bent, mag je je geld alleen uitgeven om arme mensen te helpen?
[..]
Ik vind dit ongeveer hetzelfde als de woordvoerder van 3VO die betrapt werd toen hij te hard reed. Jou reactie zou dan overeenkomen met:"Dus als je woordvoerder van 3VO bent, dan mag je nooit te dronken rijden?"

Slechts een paar procent van het oppervlak in Nederland wordt gebruikt voor woningen, het overgrote deel is landbouwgrond.Als hij in een kleinere woning was blijven zitten, had hij die woning ingepikt van een armer persoon en had iemand anders wel in die villa gaan wonen.Onzinnig argumenten: maar net zo zinning als die van jou.
[..]
Nee als hij niet dat ontzettend grote huis had laten bouwen, maar een paar kleine, dan hadden een aantal arbeiders in die kleine kunnen wonen. Op de manier zoals Rosenmoller woont kunnen maar enkele in Nederland wonen. Niet iedereen kan zo wonen, omdat er te weinig plaats voor is, niet bepaald solidair lijkt me....

Ik bedoelde de grote ondernemers, met de topinkomens, dat had ik iets duidelijker moeten zeggen.
En ja, ik weet hoe veel KLEINE zelfstandige ondernemers moeten werken, maar de grote kunnen wel wat missen.
Deze mensen hebben waarschijnlijk ook grote financieele risico's genomen om hun bedrijf op te starten, tevens helpen ze velen 'arbeiders' aan werk doordat ze een bedrijf zijn begonnen. Ik vind dat daar wel een extra beloning tegenover mag staan

vrijdag 19 april 2002 @ 12:26:51 #74
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_3887583
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 11:51 schreef Kaalhei het volgende:
GL moet zeggen dat alle collectieve voorzieningen uitgebreid worden. Dus een verdubbeling van WAO/AOW/WW/Bijstand/ZW/WA-jong etc. Maar ook gezondheidszorg,onderwijs moeten 2x zoveel geld krijgen. Tevens de discriminatiewetgeving aanscherpen. Ze moeten beweren dat vliegvelden, havens en industrie 3x zo veel belasting moeten gaan betalen om hun vervuiling te compenseren.
Met deze politiek zal GL meer zetels bemachtingen dan ze nu hebben.
Op speciaal verzoek nogmaals, wil iemand er nog op ingaan ?
  vrijdag 19 april 2002 @ 12:29:03 #75
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_3887611
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 12:25 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dus iemand die hongersnood wil bestrijden moet zichzelf uithongeren? Iemand die AIDS wil bestrijden moet zelf AIDS hebben? Iemand die depressieve mensen wil helpen moet zelf ook depressief zijn? Iemand die opkomt voor de armen moet zelf ook arm zijn?

Ik hoop dat je ziet dat je argument,in deze, nergens op slaat.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')