Nogmaals GroenLinks is terug en sterker dan ooit, bij de peiling van http://www.politiekebarometer.nl/ is er duidelijk een stijgende trend waar te nemen en ze staan nu op 3 zetels winst. 3 lijkt niet veel, maar ze hebben wel veel goed moeten maken. Rosemöller weet zich goed te profileren in de media door een eigenaardige felheid aan de dag te leggen.
Is het Gouden Tijdperk van GroenLinks aangebroken? Ik persoonlijk denk, dat als GroenLinks het goed aanpakt, ze misschien wel op 17 zetels kunnen komen en hierdoor hun regerings-kansen sterk vergroten.
Verder gaat dit niet over de inhoud van het gedachtengoed van GroenLinks, maar meer over hoe GroenLinks zich profileert en wat de juiste stappen zouden kunnen zijn voor een partij zoals GroenLinks om bijv. 17 zetels binnen te slepen.
Probleem van GL ligt vooral in de toekomst. Paul R. is als het ware de partij en wanneer hij weggaat, treedt denk ik het `D66' scenario in werking na het vertrek van van Mirlo.
Voor deze verkiezingen zijn hun kansen wel gunstig. Al zie ik met angst en beven tegemoet dat zij zitting nemen in de regering.
De partij van binnen is gigantisch verdeeld dat heb je wel gezien met die standpunten t.o.v afghanistan wel/niet voor etc.
Ook dat gedoe met die troetelturken en knuffelallochtonen is een grote farce zoals we hebben gezien met die dazkapan.
Kortom GL is geen eenheid en de meeste strijd wordt gevoerd binnen de partij en als GL coalitie partner zou willen zijn denk ik niet dat veel andere partijen zo zitten te wachten op zo'n twijfelende/onzekere partij.
quote:Ik mag toch allejezus hopen van niet zeg...
Op donderdag 18 april 2002 10:53 schreef zodiaque het volgende:
Is het Gouden Tijdperk van GroenLinks aangebroken? Ik persoonlijk denk, dat als GroenLinks het goed aanpakt, ze misschien wel op 17 zetels kunnen komen en hierdoor hun regerings-kansen sterk vergroten.
quote:Is dat niet het populistische gedrag wat Groen Links een andere bepaalde persoon verwijt?
Verder gaat dit niet over de inhoud van het gedachtengoed van GroenLinks, maar meer over hoe GroenLinks zich profileert en wat de juiste stappen zouden kunnen zijn voor een partij zoals GroenLinks om bijv. 17 zetels binnen te slepen.
Over die zetels weet ik het niet, maar als Rosenmöller zo prominent in de media blijft, zou het best weleens kunnen.
quote:Nee, helemaal niet want ik wil geen stemmen winnen voor Groen Links. Het gaat mij om het imago van de partij in de samenleving (en wat dat zou kunnen zeggen over de samenleving). Ik vind het juist een interessant onderwerp om over te praten.
Op donderdag 18 april 2002 11:07 schreef X-Ray het volgende:
Is dat niet het populistische gedrag wat Groen Links een andere bepaalde persoon verwijt?
Wat mij verder opvalt is dat Rosenmuller de laatste tijd in debatten teveel aanvalt, teveel beukt op de zwakte van anderen en met zijn borst naar voren loopt "omdat hij Pim de les heeft gelezen". Zijn eigen standpunten en de daarbij behorende onderbouwingen ontbreekt. Mensen die verder kijken dan een gezicht prikken daar uiteindelijk doorheen. Toch acht ik de kans groot dat ze de komende vier jaar (als ze dat volhouden) in de regering komen. Ikzelf heb het niet op Rosenmuller en zijn vaak hypocriete en draaierige houding, maar smaken verschillen nou eenmaal.
quote:Maar kan je ook inhoudelijk reageren?
Op donderdag 18 april 2002 11:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Bij RTL Z had Rosenmoller weer een domme opmerking: "Blauw meer op straat ipv meer blauw op straat. Het kost minder geld om politie mensen op straat te zetten ipv achter het bureau. Dat bureauwerkj kunnen andere mensen wel doen".
Right Paultje, en die andere mensen, denk je dat dat vrijwilligers zijn, die kosten ook geld.
quote:het gevolg is dat het links-radicale deel zich gaat afscheiden van GL. Zo is GL en zijn haar voorlopers ook ontstaan. Dus de geschiedenis zal zich wel gaan herhalen i het geval GL regerings fähig wordt.
Op donderdag 18 april 2002 11:10 schreef Seborik het volgende:
Groen Links doet het goed. Rosenmöller is sterk bezig geweest voor de televisie zowel in de Kamer als in de wandelgangen. Hij is niet overdreven fel geweest tijdens het debat gisteren en liet zijn respect zien tegenover demissionair premier Kok en de anderen. Ook vond ik het even verassend dat hij even naar de VVD toetrok in het debat gisteren.Over die zetels weet ik het niet, maar als Rosenmöller zo prominent in de media blijft, zou het best weleens kunnen.
quote:Rosenmuller is een pedant mannetje, veel rek zit er niet meer in bij Groen Links, want er zijn gewoon een hoop mensen die Lulletje Rozenwater irritant vinden, en veel mensen zijn ook het gedraaikont van Afganistan en de affaire met Varma nog niet vergeten.
Op donderdag 18 april 2002 11:17 schreef zodiaque het volgende:[..]
Maar kan je ook inhoudelijk reageren?
quote:Het imago dat ze wíllen hebben is het geweten zijn van de maatschappij. En daarmee bepalen zij, en zij alleen, wat goed en wat fout is. Heel zwart-wit dus. Dat maakt iedere kritiek op de partij of een lid daarvan (zie de kwestie sing-varma, dezkepan en die andere gast) onmogelijk. Daarom kon het ook zo intern in de partij misgaan met die mensen, niemand mocht, kon en durfde kritiek te leveren. Daarmee is het een heel dogmatische partij, en daarom vrees ik voor deelname aan een regering.
Op donderdag 18 april 2002 11:11 schreef zodiaque het volgende:[..]
Nee, helemaal niet want ik wil geen stemmen winnen voor Groen Links. Het gaat mij om het imago van de partij in de samenleving (en wat dat zou kunnen zeggen over de samenleving). Ik vind het juist een interessant onderwerp om over te praten.
quote:Paul Rosemöller profileert zich wel heel sterk als gezicht van de partij, ja. Echter, als Paul Rosemöller weggaat bij de partij, dan kan iemand zoals Femke Halsema deze rol kan overnemen, denk ik. En het kan zijn dat een hoop mensen Paul Rosemöller irritant vinden maar ondertussen is er wel degelijk een stijgende lijn waar te nemen in de peilingen. Ik denk dat dus voor de korte termijn zoveel mogelijk media-exposure wenselijk is voor GroenLinks. Voor de langere termijn denk ik dat het beter is voor de partij als Rosemöller geleidelijk aan naar de achtergrond glijdt.
Op donderdag 18 april 2002 11:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Rosenmuller is een pedant mannetje, veel rek zit er niet meer in bij Groen Links, want er zijn gewoon een hoop mensen die Lulletje Rozenwater irritant vinden, en veel mensen zijn ook het gedraaikont van Afganistan en de affaire met Varma nog niet vergeten.
Als Paultje eens zal stoppen bij GL zakt die partij helemaal in volgens mij.
quote:Die stijgende lijn komt vooral denk ik doordat Rosenmoller voor het grote publiek redelijk goed uit de debatten kwam. Niet dat hij inhoudelijke goede dingen zei maar met zijn open deuren, irritante onderbrekende grapjes en andere flauwe opmerkingen kreeg hij wel de lachers op zijn hand.
Op donderdag 18 april 2002 11:26 schreef zodiaque het volgende:[..]
Paul Rosemöller profileert zich wel heel sterk als gezicht van de partij, ja. Echter, als Paul Rosemöller weggaat bij de partij, dan kan iemand zoals Femke Halsema deze rol kan overnemen, denk ik. En het kan zijn dat een hoop mensen Paul Rosemöller irritant vinden maar ondertussen is er wel degelijk een stijgende lijn waar te nemen in de peilingen. Ik denk dat dus voor de korte termijn zoveel mogelijk media-exposure wenselijk is voor GroenLinks. Voor de langere termijn denk ik dat het beter is voor de partij als Rosemöller geleidelijk aan naar de achtergrond glijdt.
quote:'t rare van GL is dat in een van hun partij "regels" staat dat iemand maximaal 2 termijnen lijsttrekker mag zijn. Maar rosenmoller begint nu aan z'n 3e termijn. Toch een beetje raar vind ik dat.
Als Paultje eens zal stoppen bij GL zakt die partij helemaal in volgens mij.
quote:Maar wat zegt dat dan over Nederlanders!
Op donderdag 18 april 2002 11:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Die stijgende lijn komt vooral denk ik doordat Rosenmoller voor het grote publiek redelijk goed uit de debatten kwam. Niet dat hij inhoudelijke goede dingen zei maar met zijn open deuren, irritante onderbrekende grapjes en andere flauwe opmerkingen kreeg hij wel de lachers op zijn hand.
quote:Ik denk dat administratief personeel wel goedkoper is dan extra agenten.
Op donderdag 18 april 2002 11:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Bij RTL Z had Rosenmoller weer een domme opmerking: "Blauw meer op straat ipv meer blauw op straat. Het kost minder geld om politie mensen op straat te zetten ipv achter het bureau. Dat bureauwerkj kunnen andere mensen wel doen".
Right Paultje, en die andere mensen, denk je dat dat vrijwilligers zijn, die kosten ook geld.
quote:En is er een verband met andere partijen!
Op donderdag 18 april 2002 11:31 schreef zodiaque het volgende:[..]
Maar wat zegt dat dan over Nederlanders!
quote:Mijn stem krijgen ze in ieder geval.
Op donderdag 18 april 2002 10:53 schreef zodiaque het volgende:
Het gaat goed met Groen Links, in beide peilingen staan ze op winst. Iets wat ze misschien niet gedacht hadden na het Singh Varma-debacle en het Afghanistandraaikonten. Voor beide episodes is er wel verantwoording afgelegd en zijn fouten toegegeven. Ook al zijn er hier op Fok! nog een aantal mensen die deze periodes gebruiken om aan te tonen dat GroenLinks niet deugt, toch is het voor de meeste mensen wel duidelijk dat als GroenLinks niet zou deugen dat het niet aan Singh Varma, Rabbae of Afghanistan ligt, maar wellicht aan hun partijprogramma of standpunten.Nogmaals GroenLinks is terug en sterker dan ooit, bij de peiling van http://www.politiekebarometer.nl/ is er duidelijk een stijgende trend waar te nemen en ze staan nu op 3 zetels winst. 3 lijkt niet veel, maar ze hebben wel veel goed moeten maken. Rosemöller weet zich goed te profileren in de media door een eigenaardige felheid aan de dag te leggen.
GLG
quote:Ze hebben al een keer op 16 of 17 zetels gestaan in de peilingen hoor. Ik denk dat ze er 14 gaan halen.
Op donderdag 18 april 2002 10:53 schreef zodiaque het volgende:Is het Gouden Tijdperk van GroenLinks aangebroken? Ik persoonlijk denk, dat als GroenLinks het goed aanpakt, ze misschien wel op 17 zetels kunnen komen en hierdoor hun regerings-kansen sterk vergroten.
quote:Wist je dat de gemiddelde GL stemmer een laagopgeleid persoon is?
Op donderdag 18 april 2002 13:12 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Mijn stem krijgen ze in ieder geval.
GLG
Dat wat je Fortuyn-stemmers zo verweet?
quote:wie weet, maar zijn de ook genoeg op de hoogte van de werkzaamheden..
Op donderdag 18 april 2002 11:38 schreef Seborik het volgende:[..]
Ik denk dat administratief personeel wel goedkoper is dan extra agenten.
quote:Idd, altijd als "de leider" weggaat zakt het aantal zetels meestal fors (belachelijk eigenlijk). En GL is onderhand de Paul-Rosemuller-Partij. Laatste tijd zie je gelukkig weleens wat andere mensen van die partij. Die zullen ze nodig hebben als hij vertrekt.
Op donderdag 18 april 2002 11:01 schreef bluegrass het volgende:
Probleem van GL ligt vooral in de toekomst. Paul R. is als het ware de partij en wanneer hij weggaat, treedt denk ik het `D66' scenario in werking na het vertrek van van Mirlo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |