abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3874473
Het gaat goed met Groen Links, in beide peilingen staan ze op winst. Iets wat ze misschien niet gedacht hadden na het Singh Varma-debacle en het Afghanistandraaikonten. Voor beide episodes is er wel verantwoording afgelegd en zijn fouten toegegeven. Ook al zijn er hier op Fok! nog een aantal mensen die deze periodes gebruiken om aan te tonen dat GroenLinks niet deugt, toch is het voor de meeste mensen wel duidelijk dat als GroenLinks niet zou deugen dat het niet aan Singh Varma, Rabbae of Afghanistan ligt, maar wellicht aan hun partijprogramma of standpunten.

Nogmaals GroenLinks is terug en sterker dan ooit, bij de peiling van http://www.politiekebarometer.nl/ is er duidelijk een stijgende trend waar te nemen en ze staan nu op 3 zetels winst. 3 lijkt niet veel, maar ze hebben wel veel goed moeten maken. Rosemöller weet zich goed te profileren in de media door een eigenaardige felheid aan de dag te leggen.

Is het Gouden Tijdperk van GroenLinks aangebroken? Ik persoonlijk denk, dat als GroenLinks het goed aanpakt, ze misschien wel op 17 zetels kunnen komen en hierdoor hun regerings-kansen sterk vergroten.

Verder gaat dit niet over de inhoud van het gedachtengoed van GroenLinks, maar meer over hoe GroenLinks zich profileert en wat de juiste stappen zouden kunnen zijn voor een partij zoals GroenLinks om bijv. 17 zetels binnen te slepen.

I wasn't supposed to BE here today!
pi_3874553
Ik zou wel het een en ander kunnen bedenken, maar ik ga ze natuurlijk niet op ideeen brengen

Probleem van GL ligt vooral in de toekomst. Paul R. is als het ware de partij en wanneer hij weggaat, treedt denk ik het `D66' scenario in werking na het vertrek van van Mirlo.

Voor deze verkiezingen zijn hun kansen wel gunstig. Al zie ik met angst en beven tegemoet dat zij zitting nemen in de regering.

[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
pi_3874558
Groenlinks is wel een leuke partij, maar ik zou er nooit op stemmen.

De partij van binnen is gigantisch verdeeld dat heb je wel gezien met die standpunten t.o.v afghanistan wel/niet voor etc.

Ook dat gedoe met die troetelturken en knuffelallochtonen is een grote farce zoals we hebben gezien met die dazkapan.

Kortom GL is geen eenheid en de meeste strijd wordt gevoerd binnen de partij en als GL coalitie partner zou willen zijn denk ik niet dat veel andere partijen zo zitten te wachten op zo'n twijfelende/onzekere partij.

When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  donderdag 18 april 2002 @ 11:01:36 #4
272 R@b
No-nonsens
pi_3874560
Vanavond komt Tara Singh Varma op tv bij Barend en van Dorp. Nog een paar van dat soort media optreden en GL zakt weer in elkaar..... hoop ik.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 18 april 2002 @ 11:07:03 #5
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3874621
quote:
Op donderdag 18 april 2002 10:53 schreef zodiaque het volgende:
Is het Gouden Tijdperk van GroenLinks aangebroken? Ik persoonlijk denk, dat als GroenLinks het goed aanpakt, ze misschien wel op 17 zetels kunnen komen en hierdoor hun regerings-kansen sterk vergroten.
Ik mag toch allejezus hopen van niet zeg... .
quote:
Verder gaat dit niet over de inhoud van het gedachtengoed van GroenLinks, maar meer over hoe GroenLinks zich profileert en wat de juiste stappen zouden kunnen zijn voor een partij zoals GroenLinks om bijv. 17 zetels binnen te slepen.
Is dat niet het populistische gedrag wat Groen Links een andere bepaalde persoon verwijt?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_3874648
Ik heb vorige keer Groen Links gestemd.. Maar dit jaar doe ik dat niet.. Mocht Groen Links in de regering komen dan gaan ze zich toch weer conformeren aan de PvdA en het CDA, schiet je dus niks mee op! Ik heb liever een sterke, mondige oppositie!
pi_3874660
Groen Links doet het goed. Rosenmöller is sterk bezig geweest voor de televisie zowel in de Kamer als in de wandelgangen. Hij is niet overdreven fel geweest tijdens het debat gisteren en liet zijn respect zien tegenover demissionair premier Kok en de anderen. Ook vond ik het even verassend dat hij even naar de VVD toetrok in het debat gisteren.

Over die zetels weet ik het niet, maar als Rosenmöller zo prominent in de media blijft, zou het best weleens kunnen.

pi_3874684
quote:
Op donderdag 18 april 2002 11:07 schreef X-Ray het volgende:
Is dat niet het populistische gedrag wat Groen Links een andere bepaalde persoon verwijt?
Nee, helemaal niet want ik wil geen stemmen winnen voor Groen Links. Het gaat mij om het imago van de partij in de samenleving (en wat dat zou kunnen zeggen over de samenleving). Ik vind het juist een interessant onderwerp om over te praten.
pi_3874703
Bij RTL Z had Rosenmoller weer een domme opmerking: "Blauw meer op straat ipv meer blauw op straat. Het kost minder geld om politie mensen op straat te zetten ipv achter het bureau. Dat bureauwerkj kunnen andere mensen wel doen".
Right Paultje, en die andere mensen, denk je dat dat vrijwilligers zijn, die kosten ook geld.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 18 april 2002 @ 11:13:54 #10
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_3874713
Groen-Links heeft mi haar succes vooral te danken aan Paul Rosenmuller. Hij is charismatisch, goed in discussies en vaak op TV. De rest van de partij en de plannen van GL overtuigen mij zeer zekers niet en vele GL-kiezers, stemmen op Groen-Links om rechts te compenseren of gewoon links te stemmen, niet echt een stem op het programma van deze partij dus.

Wat mij verder opvalt is dat Rosenmuller de laatste tijd in debatten teveel aanvalt, teveel beukt op de zwakte van anderen en met zijn borst naar voren loopt "omdat hij Pim de les heeft gelezen". Zijn eigen standpunten en de daarbij behorende onderbouwingen ontbreekt. Mensen die verder kijken dan een gezicht prikken daar uiteindelijk doorheen. Toch acht ik de kans groot dat ze de komende vier jaar (als ze dat volhouden) in de regering komen. Ikzelf heb het niet op Rosenmuller en zijn vaak hypocriete en draaierige houding, maar smaken verschillen nou eenmaal.

Hard, gemeen en snel
pi_3874753
quote:
Op donderdag 18 april 2002 11:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Bij RTL Z had Rosenmoller weer een domme opmerking: "Blauw meer op straat ipv meer blauw op straat. Het kost minder geld om politie mensen op straat te zetten ipv achter het bureau. Dat bureauwerkj kunnen andere mensen wel doen".
Right Paultje, en die andere mensen, denk je dat dat vrijwilligers zijn, die kosten ook geld.
Maar kan je ook inhoudelijk reageren?
pi_3874774
quote:
Op donderdag 18 april 2002 11:10 schreef Seborik het volgende:
Groen Links doet het goed. Rosenmöller is sterk bezig geweest voor de televisie zowel in de Kamer als in de wandelgangen. Hij is niet overdreven fel geweest tijdens het debat gisteren en liet zijn respect zien tegenover demissionair premier Kok en de anderen. Ook vond ik het even verassend dat hij even naar de VVD toetrok in het debat gisteren.

Over die zetels weet ik het niet, maar als Rosenmöller zo prominent in de media blijft, zou het best weleens kunnen.

het gevolg is dat het links-radicale deel zich gaat afscheiden van GL. Zo is GL en zijn haar voorlopers ook ontstaan. Dus de geschiedenis zal zich wel gaan herhalen i het geval GL regerings fähig wordt.
[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
pi_3874802
quote:
Op donderdag 18 april 2002 11:17 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Maar kan je ook inhoudelijk reageren?

Rosenmuller is een pedant mannetje, veel rek zit er niet meer in bij Groen Links, want er zijn gewoon een hoop mensen die Lulletje Rozenwater irritant vinden, en veel mensen zijn ook het gedraaikont van Afganistan en de affaire met Varma nog niet vergeten.
Als Paultje eens zal stoppen bij GL zakt die partij helemaal in volgens mij.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_3874820
quote:
Op donderdag 18 april 2002 11:11 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet want ik wil geen stemmen winnen voor Groen Links. Het gaat mij om het imago van de partij in de samenleving (en wat dat zou kunnen zeggen over de samenleving). Ik vind het juist een interessant onderwerp om over te praten.

Het imago dat ze wíllen hebben is het geweten zijn van de maatschappij. En daarmee bepalen zij, en zij alleen, wat goed en wat fout is. Heel zwart-wit dus. Dat maakt iedere kritiek op de partij of een lid daarvan (zie de kwestie sing-varma, dezkepan en die andere gast) onmogelijk. Daarom kon het ook zo intern in de partij misgaan met die mensen, niemand mocht, kon en durfde kritiek te leveren. Daarmee is het een heel dogmatische partij, en daarom vrees ik voor deelname aan een regering.
pi_3874856
quote:
Op donderdag 18 april 2002 11:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Rosenmuller is een pedant mannetje, veel rek zit er niet meer in bij Groen Links, want er zijn gewoon een hoop mensen die Lulletje Rozenwater irritant vinden, en veel mensen zijn ook het gedraaikont van Afganistan en de affaire met Varma nog niet vergeten.

Paul Rosemöller profileert zich wel heel sterk als gezicht van de partij, ja. Echter, als Paul Rosemöller weggaat bij de partij, dan kan iemand zoals Femke Halsema deze rol kan overnemen, denk ik. En het kan zijn dat een hoop mensen Paul Rosemöller irritant vinden maar ondertussen is er wel degelijk een stijgende lijn waar te nemen in de peilingen. Ik denk dat dus voor de korte termijn zoveel mogelijk media-exposure wenselijk is voor GroenLinks. Voor de langere termijn denk ik dat het beter is voor de partij als Rosemöller geleidelijk aan naar de achtergrond glijdt.
pi_3874900
quote:
Op donderdag 18 april 2002 11:26 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Paul Rosemöller profileert zich wel heel sterk als gezicht van de partij, ja. Echter, als Paul Rosemöller weggaat bij de partij, dan kan iemand zoals Femke Halsema deze rol kan overnemen, denk ik. En het kan zijn dat een hoop mensen Paul Rosemöller irritant vinden maar ondertussen is er wel degelijk een stijgende lijn waar te nemen in de peilingen. Ik denk dat dus voor de korte termijn zoveel mogelijk media-exposure wenselijk is voor GroenLinks. Voor de langere termijn denk ik dat het beter is voor de partij als Rosemöller geleidelijk aan naar de achtergrond glijdt.

Die stijgende lijn komt vooral denk ik doordat Rosenmoller voor het grote publiek redelijk goed uit de debatten kwam. Niet dat hij inhoudelijke goede dingen zei maar met zijn open deuren, irritante onderbrekende grapjes en andere flauwe opmerkingen kreeg hij wel de lachers op zijn hand.
pi_3874912
quote:
't rare van GL is dat in een van hun partij "regels" staat dat iemand maximaal 2 termijnen lijsttrekker mag zijn. Maar rosenmoller begint nu aan z'n 3e termijn. Toch een beetje raar vind ik dat.
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
pi_3874913
quote:
Op donderdag 18 april 2002 11:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Die stijgende lijn komt vooral denk ik doordat Rosenmoller voor het grote publiek redelijk goed uit de debatten kwam. Niet dat hij inhoudelijke goede dingen zei maar met zijn open deuren, irritante onderbrekende grapjes en andere flauwe opmerkingen kreeg hij wel de lachers op zijn hand.

Maar wat zegt dat dan over Nederlanders!
pi_3874977
quote:
Op donderdag 18 april 2002 11:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik denk dat administratief personeel wel goedkoper is dan extra agenten.
pi_3874991
quote:
Op donderdag 18 april 2002 11:31 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Maar wat zegt dat dan over Nederlanders!

En is er een verband met andere partijen!
pi_3876026
quote:
Het gaat goed met Groen Links, in beide peilingen staan ze op winst. Iets wat ze misschien niet gedacht hadden na het Singh Varma-debacle en het Afghanistandraaikonten. Voor beide episodes is er wel verantwoording afgelegd en zijn fouten toegegeven. Ook al zijn er hier op Fok! nog een aantal mensen die deze periodes gebruiken om aan te tonen dat GroenLinks niet deugt, toch is het voor de meeste mensen wel duidelijk dat als GroenLinks niet zou deugen dat het niet aan Singh Varma, Rabbae of Afghanistan ligt, maar wellicht aan hun partijprogramma of standpunten.

Nogmaals GroenLinks is terug en sterker dan ooit, bij de peiling van http://www.politiekebarometer.nl/ is er duidelijk een stijgende trend waar te nemen en ze staan nu op 3 zetels winst. 3 lijkt niet veel, maar ze hebben wel veel goed moeten maken. Rosemöller weet zich goed te profileren in de media door een eigenaardige felheid aan de dag te leggen.

Mijn stem krijgen ze in ieder geval.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_3878600
quote:

Ze hebben al een keer op 16 of 17 zetels gestaan in de peilingen hoor. Ik denk dat ze er 14 gaan halen.
pi_3878617
quote:
Op donderdag 18 april 2002 13:12 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Mijn stem krijgen ze in ieder geval.

GLG

Wist je dat de gemiddelde GL stemmer een laagopgeleid persoon is?

Dat wat je Fortuyn-stemmers zo verweet?

pi_3878641
quote:
Op donderdag 18 april 2002 11:38 schreef Seborik het volgende:

[..]

Ik denk dat administratief personeel wel goedkoper is dan extra agenten.

wie weet, maar zijn de ook genoeg op de hoogte van de werkzaamheden..
pi_3878649
quote:
Op donderdag 18 april 2002 11:01 schreef bluegrass het volgende:

Probleem van GL ligt vooral in de toekomst. Paul R. is als het ware de partij en wanneer hij weggaat, treedt denk ik het `D66' scenario in werking na het vertrek van van Mirlo.

Idd, altijd als "de leider" weggaat zakt het aantal zetels meestal fors (belachelijk eigenlijk). En GL is onderhand de Paul-Rosemuller-Partij. Laatste tijd zie je gelukkig weleens wat andere mensen van die partij. Die zullen ze nodig hebben als hij vertrekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')