Tijd geleden nieuw huis gekocht , en met de aannemer wezen kijken om te vertellen wat er allemaal moest gebeuren. Ik en m'n vriendin hadden buiten de keuken , tegels en badkamer een bouwdepot van 15000 euro afgesloten voor de verbouwing.
Hij wist niet of het allemaal zou gaan lukken voor dat geld , maar dat hij een end zou komen.
Begin maart is hij eindelijk begonnen (zou eigenlijk halverwege januari beginnen) en na een week of 2 begon hij al dat het niet helemaal ging lukken voor die 15000 euro.
We hebben toen afgesproken om de onderverdieping (hal , gang en tuinkamer) te laten voor wat het was. (plan was om de vloer helemaal opnieuw te betegelen en de muren en plafonds opnieuw te stuken).
Een paar weken verder had ik van m'n oude huis , de zolderkamer aan m'n bovenburen verkocht voor ¤ 15.000,00 , waarvan we ¤ 10.000,00 hebben gebruikt om nieuwe meubels te kopen en ¤ 5.000,00 opzij hebben gelegd voor als we dat nog nodig zouden hebben.
En ja hoor , de aannemer kwam weer dat het allemaal weer duurder werd.
Nu zag ik wel dat er heel wat werk was verricht en dat er dingen tevoorschijn waren gekomen waar we niet op gerekend hadden.
Ik heb toen met hem afgesproken dat ik tot +/- ¤19.500 kon gaan en dat het dan wel zo langzamerhand wel een beetje op was. Dat was prima , tot op een gegeven moment toen het bijna allemaal klaar was (moesten nog 2 plafonds gestuukt worden , wat elektra , radiator moest nog opgehangen worden etc etc ) en er vrijwel niks meer gebeurden.
Ik heb hem toen maar eens gebeld om te vragen wanneer nou weer eens verder ging , want we wilden eigen wel een keer na 5 maanden over in ons nieuwe huis en ik had een huurder voor m'n oude huis.
Blah , blah , blah hij had het druk en er moest nog wat geld bij want hij redde het niet.
Ikheb toen gezegd dat ik dat geld niet heb en ook al had ik dat wel, het niet van plan was om het te betalen , want dat hadden we niet afgesproken

.
Ik (of eigenlijk de bank

)heb +/- ¤ 14.500,00 tot nu toe , we hebben de rest wat nog moest geuberen door andere mensen laten doen , anders korden we er nu nog niet wonen.
Vanmorgen kwam hij langs op m'n werk , om te vragen wanneer ik de rest ging betalen.
Ik heb gezegd , dat als ik alle rekeningen heb van de andere mensen die alles af hebben gemaakt , ik zou berekenen hoeveel er nog over zou zijn.
Volgens hem moet ik nog iets van ¤ 7200,00 betalen aan hem , ik heb hem toen gezegd dat hij blij mag zijn als ik nog ¤ 2000 overhoud voor hem.
Daar was hij het niet mee eens , want de tegelzetter had zoveel gekost en de stukadoor zoveel.
Ik heb toen gezegd , dat ik met hun niet zoveel te maken heb aangezien ik met hem een afspraak heb en niet met 'zijn' stukadoor en tegelzetter.
Hij zei toen dat hij me gematst had en een lager uurloon had berekend omdat ik een bekende van hem ben.
Maar omdat ik die ¤ 7200,00 niet wil betalen hij een officieel factuur gaat sturen , waardoor het nog duurder gaat worden en als ik die niet zou betalen dat hij het dan voor zou laten komen.
Ik zei toen dat ik niks getekend heb bij hem heb en dat hij z'n best maar moest doen.
Hij zei dat we een mondelinge overeenkomst hadden en dat die ook rechtsgeldig zijn.
Dat laatste klopt ook wel , maar niet voor het bedrag wat hij noemde.
Mijn vraag : Moe ik me zorgen gaanmaken mocht het tot een rechtszaak komen of niet.
Mijn vriendin was er trouwens bij het gesprek met hem toen we die +/- ¤ 19.500 afspgesproken hadden , trouwens ook bij het gesprek van die ¤ 15.000.
Alvast bedankt