abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:18:24 #1
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_71502653
Oke, vraagje:

Ik heb een Orange telefoonabonnement. Nu wordt Orange t-mobile en verandert mijn abonnement dus naar een t-mobile flex abonnement wat ik dus niet wil. Opzegbrief gestuurd, maar daar beweren ze van dat die nooit aangekomen is.

Anyway, ik zit nu dus volgens Orange/t-mobile gebonden aan het andere abonnement. Vraag is: is er wettelijke opzegtermijn waarbij ik zonder meer van dat contract af kan? Zelfs al zijn de bireven niet aangekomen, wat ik dus betwijfel want ik heb er twee verstuurd en beide zouden niet zijn aangekomen. Retour bi mij zijn ze ook niet gekomen trouwens.

Tussen de aankondigiing en omzetting zit trouwens zo'n 6 weken, waarvan 4 weken opzegtermijn ongeveer.
Hebben jullie me een beetje gemist?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:31:00 #2
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_71503019
Officieel behoor je dat soort zaken ook aangetekend te verzenden, zodat je een bewijs hebt van het poststuk. Nemen ze eventueel niet genoegen met een kopie van de brief oid? Ik zou gewoon nogmaals een schriftelijk verzoek indienen, met de uitleg e.d., misschien komen ze je wel tegemoet.
Ik zou niet weten wat je nog meer kunt doen eigenlijk.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_71503536
volgens de brief die ik heb gekregen heb ik tot 18 augustus de tijd om een brief te sturen met daarin mijn opzegging. (de brief moet de 18e binnen zijn), is dat bij jou anders?
misschien helpt het om de brief nog een keer te sturen.
eventueel kan je bellen met 0800-7113, wie weet kunnen zij je verder helpen (nummer staat onderaan de brief die ik heb gekregen).
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:02:23 #4
128663 h.henkie
Ik ontken alles
pi_71503962
Misschien een rare vraag. Maar heb je bij orange of bij t-mobile opgezegd. Ik had al op 1 juli opgezegd, om er 1 augustus vanaf te zijn. En toch kreeg ik van de week een brief dat ik overgezet word. Ik heb t-mobile (dat 0880 nummer) gebeld. Hun wisten me te vertellen dat tot 3 of 4 augustus de klantenbestanden gescheiden zijn. Dus ik moest alles regelen bij orange. Orange gebeld en het bleek dat er een foutje in hun systeem zat.
"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de
buik, en 25 miljoen op uw bankstel" -- Midas Dekkers
pi_71521557
Ben vorige week vrijdag naar lokale belwinkel geweest en abbo bij Hi genomen, gisteren brief van Orange dat op 6 augustus mijn contract ontbonden wordt en een brief van KPN dat mijn nieuwe abbo bij Hi 6 augustus geactiveerd wordt.

Gewoon naar een belwinkel gaan en laat hen het overzetten voor jou.
pi_71525024
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:49 schreef Rijpie het volgende:
volgens de brief die ik heb gekregen heb ik tot 18 augustus de tijd om een brief te sturen met daarin mijn opzegging. (de brief moet de 18e binnen zijn), is dat bij jou anders?
misschien helpt het om de brief nog een keer te sturen.
eventueel kan je bellen met 0800-7113, wie weet kunnen zij je verder helpen (nummer staat onderaan de brief die ik heb gekregen).
Mijn brief was die van een maandje eerder. De brief moest op 17 juli binnen zijn en ik heb deze rond de 14e verstuurd. Dezelfde dag twee enveloppen gestuurd die met de postlichting van dezelfde dag meegegaan zijn, dus die zou de 15e, uiterlijk 16 juli binnen zijn geweest. Ruim op tijd dus.

Ik heb eerst 0800-7113 gebeld. Maar opzeggen moest schriftelijk, dus twee brieven verzonden. Daarna weer 080-7113 gebeld en tig keer doorverbonden, ander telefoonnummer gekregen, enz. Om lang verhaal kort te maken:

kastje <----> muur.
pi_71525087
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:02 schreef h.henkie het volgende:
Misschien een rare vraag. Maar heb je bij orange of bij t-mobile opgezegd. Ik had al op 1 juli opgezegd, om er 1 augustus vanaf te zijn. En toch kreeg ik van de week een brief dat ik overgezet word. Ik heb t-mobile (dat 0880 nummer) gebeld. Hun wisten me te vertellen dat tot 3 of 4 augustus de klantenbestanden gescheiden zijn. Dus ik moest alles regelen bij orange. Orange gebeld en het bleek dat er een foutje in hun systeem zat.
Dan hebben we hetzelfde probleem dus. Opzegbrieven die niet juist aangekomen zijn.
Ik heb gebeld en mijn brief moest naar T-mobile Netherlands BV.. Anderen hebben het erover dat de brief juist naar Orange moest. Postbus ed. gelukkig wel hetzelfde.

Ik hoop ook op een foutje in het systeem. Mn abonnement loopt tot 26 nov. ofzo. Gisteren mn btg gechecked en dat was nog 3 euro nogwat. Had dus verwacht dat ie net weer verhoogd zou zijn met de maandelijkse bundel?
pi_71630360
vergelijkbaar schuitje hier, maar dan Debitel abo...

Mijn Debitel contract loopt nog tot december 2009.
Nu kreeg ik van de week een brief in de bus waarin stond dat Debitel voortaan KPN/Telfort wordt en ik hierdoor gebruik kan maken van een ge-wel-di-ge aanbieding: overstappen naar een Telfort abo wat vele malen voordeliger zou zijn. (Als ze een beetje beter hadden gekeken, wisten ze dat ik eigenlijk voordeliger uit ben met mijn huidige abo)
Hoe dan ook, uit andere topics heb ik al begrepen dat ik niet verplicht ben over te stappen naar die ge-wel-di-ge aanbieding, maar weet iemand of ik deze kans kan aangrijpen om mijn contract voortijdig te beëindigen? Mijn huidige abonnement voldoet in principe, maar ik ben wel toe aan een andere telefoon
pi_71630470
Of je zomaar onder je contract uit kunt hangt ervan af of men de voorwaarden in jou nadeel wil veranderen. Als je de huidige voorwaarden kunt behouden blijft het contract gewoon geldig tot de einddatum.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_71630717
ik geloof dat ik kan kiezen om alles hetzelfde te laten als het is, dus de voorwaarden veranderen dan niet in mijn nadeel helaas.

Best jammer, maar kon het allicht proberen

Dank je wel!
pi_71662049
Ik ben dus omgezet naar T-mobile en mag dus een klachtenbrief gaan sturen
Stelletje mongolen daar

Ook zo frappant: de ene persoon zegt dat ik de klachtenbrief naar Arnhem moet sturen, de andere zegt dus dat ik die naar Orange in Den Haag moet sturen... Heel fijn bedrijf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')