abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 juli 2009 @ 18:06:38 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71495779
quote:
Agressieve rijleraar van de weg gehaald

(Novum) - Een rijleraar uit het Zuid-Hollandse Westland is door de politie van de weg gehaald. In het bijzijn van zijn leerlingen gedroeg hij zich herhaaldelijk agressief in het verkeer. Ook deed hij zich met een vervalste identiteitskaart voor als politieagent.

De politie kreeg in totaal zeven meldingen over de man. De eerste dateert uit 2006, toen de lesauto tijdens een les geen voorrang kreeg van een brommobiel. Hoewel de bestuurster van de brommobiel zich verontschuldigde, nam de leraar het stuur en de pedalen van zijn leerling over en zette hij de achtervolging in.

De brommobiel werd klemgereden en liep schade op, waarna de instructeur zich uitgaf voor een politieman. Hij vroeg het rij- en kentekenbewijs van de bestuurster en deed of hij een bon uitschreef. De schade was haar probleem, kreeg de vrouw te horen. Zij meldde zich op het politiebureau. Dankzij de naam op de lesauto kon de man worden achterhaald en vervolgd.

Na dit voorval kreeg de politie meer meldingen over de man. In overleg met het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen werd formeel het vermoeden geuit dat de man niet langer geschikt is als instructeur, maar bij een keuring werd hij toch geschikt bevonden.

In maart van dit jaar bleek de man opnieuw boos op een verkeersdeelnemer te zijn afgestapt die zijn lesauto zou hebben afgesneden. Hij deed zich weer voor als agent en liet deze keer een autistische leerling alleen in de auto achter. Daarop werd de man aan een nader onderzoek onderworpen en bleken zeven zaken over hem bij de politie bekend te zijn. Daarom werd besloten om via het ministerie van Verkeer en Waterstaat de procedure te starten om zijn instructeursbewijs ongeldig te laten verklaren. Dat bleek nog nooit te zijn gebeurd, meldt de politie Haaglanden donderdag.

Voor de procedure moest de instructeur twee examens afleggen bij het ministerie. Hij haalde twee zware onvoldoendes, waarop zijn bevoegdheid werd afgenomen. De instructeur is daartegen in beroep gegaan.
Bron

Die gast hadden ze niet alleen zijn bevoegdheid af moeten nemen maar ook zijn Rijbewijs.

Daarnaast weet ik nu ook waar het gemiddelde afgetrapte golfrijdertje met pet les heeft gehad
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 31 juli 2009 @ 18:11:46 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_71495883
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 18:06 schreef Martijn_77 het volgende:

Daarnaast weet ik nu ook waar het gemiddelde afgetrapte golfrijdertje met pet les heeft gehad
Mwah, de gemiddelde 50er in een nieuwe Golf rijdt niet anders dan de petjes, helaas.
pi_71495986
Trust me, I know what I'm doing.
pi_71495993
En wat voor straf heeft hij gekregen voor het voordoen als politie-agent? Dat is toch geen kattepis?
Ik hoop dat het bericht onvolledig is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_71502282
Een politieman die in een lesauto meerijdt. Heel geloofwaardig.
pi_71503100
quote:
en liet deze keer een autistische leerling alleen in de auto achter
Vreemd dat autisten rijles kunnen/mogen volgen?
pi_71503410
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:34 schreef Zendgemachtigde het volgende:

[..]

Vreemd dat autisten rijles kunnen/mogen volgen?
Want?
pi_71504115
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Want?
Ik bedoelde het niet negatief naar autisten toe, dat in geen geval.
Echter, wat ik lees over autisme, oa afwijkingen in de communicatie, verbeelding en sociale interacties,
staat een beetje haaks op wat volgens mij wenselijk is in het verkeer.

Lijkt mij moeilijk te combineren.
Als ik dat fout zie hoor ik het graag, heb er zelf geen ervaring mee, vandaar ook mijn vraag.
pi_71504388
Volgens mij denken wel meer rijleraren dat ze king of the road zijn.
Laat ze er maar eens een onderzoekje tegenaan gooien.
pi_71511818
Als je FusionFreak als leerling hebt kan ik me voorstellen dat je overspannen wordt. Ik denk dat 't heel erg afhangt van de mate van autisme. Ik denk dat 't merendeel van deze mensen die gewoon functioneren in de maatschapij ook 'n rijbewijs kan halen.

Maar dit is al sinds 2006 bezig en nog mocht meneer gewoon doorgaan met rijlessen geven zelfs nadat ie zich als politieagent had voorgedaan? Kan ik me niet goed voorstellen.
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')