Ik kreeg van de uitvaartvereniging een boekje waarin ik alle wensen omtrent mijn uitvaart zou kunnen invullen. Heb ik dus nog niet gedaan.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:08 schreef Dzy het volgende:
Even voor de duidelijkheid:
Een testament is dus alleen voor goederen en geld verdelen? En de rest zoals muziek en uitvaart dingen enzo moet je dan op een ander document gewoon thuis bewaren? Zo ja dan ga ik binnenkort naar een notaris.
Dan wil ik het nu verder over dat andere document hebben, wat kan ik daar allemaal in zetten? Ik wil het graag zo uitgebreid mogelijk hebben... hebben jullie een soortgelijk document?
Ik ga nog even denken over een uitvaartverzekering.
Ik zou daar mee wachten tot je een huis hebt gekocht met eventueel patner en dan pas naar de notaris gaan, dan kun je meteen samenlevingscontract etc afsluiten. Je kunt het nu wel doen, maar dan ben je +/- 500 of meer euries kwijt, en dan kun je over 5 jaar het testament weer aan laten passen, en vervolgens weer 500 euro neertikken...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:08 schreef Dzy het volgende:
Een testament is dus alleen voor goederen en geld verdelen? En de rest zoals muziek en uitvaart dingen enzo moet je dan op een ander document gewoon thuis bewaren? Zo ja dan ga ik binnenkort naar een notaris.
M'n gezondheid is niet optimaal en je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren, ik wil gewoon zeker weten dat het geregeld wordt zoals ik het wil. Zodra je dood bent omdat je onder een bus komt ben je te laat natuurlijk. En ik zie het voordeel niet echt om dat pas op je 50e een keer te doen. Zo'n codicil (thanks voor de link trouwens, daar heb ik wat aan) kun je makkelijk aanpassen als je wat spullen erbij hebt of de muziek voor de uitvaart wilt veranderen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kreeg van de uitvaartvereniging een boekje waarin ik alle wensen omtrent mijn uitvaart zou kunnen invullen. Heb ik dus nog niet gedaan.
Mag ik vragen waarom je op je 22ste je wensen voor je uitvaart op papier wilt zetten?
ik hoop dan maar dat je nog wel even te gaan hebt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:17 schreef Dzy het volgende:
M'n gezondheid is niet optimaal en je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren, ik wil gewoon zeker weten dat het geregeld wordt zoals ik het wil. Zodra je dood bent omdat je onder een bus komt ben je te laat natuurlijk. En ik zie het voordeel niet echt om dat pas op je 50e een keer te doen. Zo'n codicil (thanks voor de link trouwens, daar heb ik wat aan) kun je makkelijk aanpassen als je wat spullen erbij hebt of de muziek voor de uitvaart wilt veranderen.
Dat dusquote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:15 schreef Carbonator het volgende:
[..]
Ik zou daar mee wachten tot je een huis hebt gekocht met eventueel patner en dan pas naar de notaris gaan, dan kun je meteen samenlevingscontract etc afsluiten. Je kunt het nu wel doen, maar dan ben je +/- 500 of meer euries kwijt, en dan kun je over 5 jaar het testament weer aan laten passen, en vervolgens weer 500 euro neertikken...
Ik zou nog even wachten als ik jou was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |