abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71486295
Hey!

Ik ben nu 22, relatief jong nog dus maar ik zat gisteren eens te denken dat ik eigenlijk toch wel een document wil waarin staat wat ik wil met betrekking tot spullen en geld en muziek op mijn crematie en dergelijke. Ik heb even op internet gezocht naar een sjabloon hiervoor maar ik kan niks vinden... het lijkt me dat die er wel moeten zijn. Weet iemand hier eentje van te vinden of weten jullie anders gewoon nog dingen die erbij moeten?

• Wat persoonlijke gegevens

• Spullen en geld en naar wie dat moet

• Crematie / Begrafenis?

• Muziek bij de uitvaart

• Donor ja of nee? (Al staat dit als het goed is ook op je donording)

• Handtekening

Welke dingen mis ik nog (of wat hebben jullie er ook nog bij op staan)? Hoe oud waren jullie toen jullie iets dergelijks hebben gemaakt of waarom hebben jullie zoiets nog niet gedaan?
  • "Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
    pi_71486490
    Dus jij gaat ook naar de notaris?
    Anders heeft het weinig nut
    In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
    RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
    Lid van de MamaSquad
      vrijdag 31 juli 2009 @ 12:23:37 #3
    177114 Demon_Hunter
    Tell the truth and then run.
    pi_71486505
    Geef gewoon alles aan het WNF !
    Minds are like parachutes. They only function when open.
    pi_71486695
    Neemt in Nederland de staat je bezittingen niet in?
      vrijdag 31 juli 2009 @ 12:36:44 #5
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_71486802
    opgeruimd en schopje naar WGR
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      vrijdag 31 juli 2009 @ 12:40:00 #6
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_71486870
    Voor een testament moet je dus naar de notaris.

Zonder testament gaan na jouw overlijden je eigendommen naar je familieleden. Als je dat prima vindt, hoef je niet per se een testament op te laten stellen.

De dingen die je noemt over je uitvaart, staan los van je testament. Die kun je natuurlijk wel gewoon ergens op papier zetten en op een plek bewaren waar ook andere belangrijke papieren liggen.

Ik heb pas een testament laten maken toen ik ook een samenlevingscontract liet maken met mijn vriend samen.

Waar je nog wel naar kunt kijken, is of je een uitvaartverzekering wilt afsluiten. Dat heb ik al wel gedaan toen ik begin twintig was.
    The love you take is equal to the love you make.
      vrijdag 31 juli 2009 @ 12:57:50 #7
    152789 karr-1
    One man can make a difference
    pi_71487309
    Maak een afspraak met een notaris, die kan je prima helpen. Je voorkeuren over muziek e.d. zou ik niet in een testament doen, dat kan je beter zelf ergens opschrijven. Misschien verandert het nog in de loop der jaren.....
    Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
    "Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
    pi_71487625
    Even voor de duidelijkheid:

Een testament is dus alleen voor goederen en geld verdelen? En de rest zoals muziek en uitvaart dingen enzo moet je dan op een ander document gewoon thuis bewaren? Zo ja dan ga ik binnenkort naar een notaris.

Dan wil ik het nu verder over dat andere document hebben, wat kan ik daar allemaal in zetten? Ik wil het graag zo uitgebreid mogelijk hebben... hebben jullie een soortgelijk document?

Ik ga nog even denken over een uitvaartverzekering.
    "Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
    pi_71487673
    Ik denk dat http://www.erfwijzer.nl/codicil.html je een heel eind op weg kan helpen.
      vrijdag 31 juli 2009 @ 13:13:21 #10
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_71487759
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 13:08 schreef Dzy het volgende:
    Even voor de duidelijkheid:

Een testament is dus alleen voor goederen en geld verdelen? En de rest zoals muziek en uitvaart dingen enzo moet je dan op een ander document gewoon thuis bewaren? Zo ja dan ga ik binnenkort naar een notaris.

Dan wil ik het nu verder over dat andere document hebben, wat kan ik daar allemaal in zetten? Ik wil het graag zo uitgebreid mogelijk hebben... hebben jullie een soortgelijk document?

Ik ga nog even denken over een uitvaartverzekering.
    Ik kreeg van de uitvaartvereniging een boekje waarin ik alle wensen omtrent mijn uitvaart zou kunnen invullen. Heb ik dus nog niet gedaan.

Mag ik vragen waarom je op je 22ste je wensen voor je uitvaart op papier wilt zetten?
      Licht Ontvlambaar vrijdag 31 juli 2009 @ 13:15:09 #11
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_71487800
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_71487819
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 13:08 schreef Dzy het volgende:

Ik zou daar mee wachten tot je een huis hebt gekocht met eventueel patner en dan pas naar de notaris gaan, dan kun je meteen samenlevingscontract etc afsluiten. Je kunt het nu wel doen, maar dan ben je +/- 500 of meer euries kwijt, en dan kun je over 5 jaar het testament weer aan laten passen, en vervolgens weer 500 euro neertikken...

Ik zou nog even wachten als ik jou was.
    Of toch niet?
      vrijdag 31 juli 2009 @ 13:17:31 #13
    159841 Dzy
    It is I
    pi_71487867
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 13:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik kreeg van de uitvaartvereniging een boekje waarin ik alle wensen omtrent mijn uitvaart zou kunnen invullen. Heb ik dus nog niet gedaan.

Mag ik vragen waarom je op je 22ste je wensen voor je uitvaart op papier wilt zetten?
    M'n gezondheid is niet optimaal en je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren, ik wil gewoon zeker weten dat het geregeld wordt zoals ik het wil. Zodra je dood bent omdat je onder een bus komt ben je te laat natuurlijk. En ik zie het voordeel niet echt om dat pas op je 50e een keer te doen. Zo'n codicil (thanks voor de link trouwens, daar heb ik wat aan) kun je makkelijk aanpassen als je wat spullen erbij hebt of de muziek voor de uitvaart wilt veranderen.

[ Bericht 35% gewijzigd door Dzy op 31-07-2009 13:20:16 (Even gequote) ]
    "Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
      vrijdag 31 juli 2009 @ 13:18:38 #14
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_71487903
    Wensen die je kenbaar zou kunnen maken voor je uitvaart

Wil je begraven/cremeren?

Wil je uitvaartdienst/kerkdienst?

Wil je besloten kring of voor iedereen toegankelijk?

Tekst voor op je rouwkaart/in de rouwadvertentie?

Wie wil je dat een kaart krijgt?

Wil je sprekers?

Wil je muziek en welke muziek?

Wil je bloemen en heb je een voorkeur voor een soort of kleur?

Wat voor kist wil je?

Koffie en cake achteraf, een borrel met hapjes, of...?

Maar, aan alles hangt een prijskaartje. Dus als je geen financiėle voorziening hebt getroffen voor die kosten, heb je natuurlijk alle kans dat jouw nabestaanden vanwege de kosten andere keuzes maken.
      vrijdag 31 juli 2009 @ 13:19:42 #15
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_71487931
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 13:17 schreef Dzy het volgende:
    M'n gezondheid is niet optimaal en je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren, ik wil gewoon zeker weten dat het geregeld wordt zoals ik het wil. Zodra je dood bent omdat je onder een bus komt ben je te laat natuurlijk. En ik zie het voordeel niet echt om dat pas op je 50e een keer te doen. Zo'n codicil (thanks voor de link trouwens, daar heb ik wat aan) kun je makkelijk aanpassen als je wat spullen erbij hebt of de muziek voor de uitvaart wilt veranderen.
    ik hoop dan maar dat je nog wel even te gaan hebt.
      vrijdag 31 juli 2009 @ 13:34:44 #16
    124605 Ladylike
    Alfa-Bitch
    pi_71488347
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 13:15 schreef Carbonator het volgende:

[..]

Ik zou daar mee wachten tot je een huis hebt gekocht met eventueel patner en dan pas naar de notaris gaan, dan kun je meteen samenlevingscontract etc afsluiten. Je kunt het nu wel doen, maar dan ben je +/- 500 of meer euries kwijt, en dan kun je over 5 jaar het testament weer aan laten passen, en vervolgens weer 500 euro neertikken...

Ik zou nog even wachten als ik jou was.
    Dat dus
    In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
    RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
    Lid van de MamaSquad
      vrijdag 31 juli 2009 @ 13:52:53 #17
    152789 karr-1
    One man can make a difference
    pi_71488930
    Bij mijn uitvaartverzekering kreeg ik een soort boekje waarin precies verteld werd wat allemaal wel en niet kan. Daar zat een formulier in waarop je je wensen kon aangeven met betrekking tot muziek, genodigden etc.

Het probleem daarmee is dat ik vandaag bv nummer X graag wil horen, maar over 5 jaar besluit dat nummer Y toch beter is. Je zou een dergelijk formulier dus regelmatig moeten bekijken en eventueel updaten.
    Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
    "Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')