Dan is het inderdaad handig om een budget op te stellen. Al ga je daar toch wel overheen omdat je denkt dat je alles geregeld hebt en dan kom je er achter dat je nog wat dingen vergeten bent.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:50 schreef gothic-blackie het volgende:
wij wel een budget, is aangeraden door onze ceremoniemeester. en is best handig want je schikt je lam als je een echt 'burgelijk' feestje wil, met de echte trouwjurk, dag gasten, heel veel avondgasten locatie hier, locatie daar. bruidssuite, honeymoon en ga zo maar door.
pff ik hoop niet dat we er 100% overheen gaan, want ons budget is nu geschat 15 duizend. en om dan 30 duizend te gaan betalen is wel heel erg veel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:16 schreef nelisb het volgende:
Ik dacht dat we wel goed zouden uitkomen met ons budget die we vooraf hadden opgesteld.
Helaas zijn we er uiteindelijk 100% overheen gegaan hahah
haha! Hoop het ook niet voor jullie. Wij hadden 10.000 en waren uiteindelijk 20.000 kwijt alleen voor de bruiloft.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:13 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
pff ik hoop niet dat we er 100% overheen gaan, want ons budget is nu geschat 15 duizend. en om dan 30 duizend te gaan betalen is wel heel erg veel.
Wij hadden niks achteraf. Wisten precies wat we kwijt waren. Rekening van de locatie zelf was zelfs lager doordat er op het laatst toch mensen niet kwamen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:07 schreef macrony het volgende:
Ik kan je één ding vertellen, het gaat altijd hard.
En dan komen de rekeningen achteraf, zucht
wij vinden dit ook al super veel hoor! maar het is wel altijd mijn droom geweest om een mooie bruiloft te hebben met alles erop en eraan en het vooral niet te doen zoals mijn broer en zus die wel een goedkope bruiloft hadden maar ik vind het niets om te bbqen in de tuin van je broer of het eten via de chinees te laten doen en dan in het huis van je ouders (kleine voorbeelden) of de jurk van weet ik veel wie te krijgen. ik wil graag het volledige plaatje en ben daarbij bereid alles ervoor op te geven (ben bv een grote lezer, en kocht altijd tussen de 5 a 10 boeken per maand, wat nu niet meer magquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
15.000!?
wij zitten nu op 6.000 en vinden dat al veel
Zo willen mijn vriend en ik het ook, maar daarom weten we ook wel dat we nog een paar jaartjes moeten wachtenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:28 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
wij vinden dit ook al super veel hoor! maar het is wel altijd mijn droom geweest om een mooie bruiloft te hebben met alles erop en eraan en het vooral niet te doen zoals mijn broer en zus die wel een goedkope bruiloft hadden maar ik vind het niets om te bbqen in de tuin van je broer of het eten via de chinees te laten doen en dan in het huis van je ouders (kleine voorbeelden) of de jurk van weet ik veel wie te krijgen. ik wil graag het volledige plaatje en ben daarbij bereid alles ervoor op te geven (ben bv een grote lezer, en kocht altijd tussen de 5 a 10 boeken per maand, wat nu niet meer magen gelukkig zit de bieb om de hoek)
juh..quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben blij dat mijn perfecte bruiloft niet zo groots en duur is.
Maar toch 'klaag' je redelijk vaak hier dat je iets niet kan doen of anders moet doen omdat het geld er niet isquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
juh..
perfect staat bij ons niet gelijk aan heel veel geld uitgeven..
ik ook nietquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:11 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik moet juist weer niet denken aan zo'n enorme bruiloft waarbij je geleefd wordt. Suikerspinnenjurken, truttige corsages en zo'n vreselijke discofeestzaal met polonaises enstukjes. Ieder zijn ding.
![]()
Ik moet er al niet aan denken om een feest te hebben, brrrrrquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:20 schreef nelisb het volgende:
Wel grappig wat voor mensen voor ideeën hebben bij " enorme" bruiloften. Geleefd worden gebeurde juist helemaal niet! Bij ons op het strand was de sfeer zoo relax. Mensen gingen zwemmen, zonnen, lekker hangen op de loungebanken. Feest wa buiten. Mensen zaten lekker aan het water Bij een kampvuur etc etc. Alles was ongedwongen, gewoon doen waar je zin in had, want dat kon allemaal!
Stukjes, etc waren Bij ons niet aan de orde. Feest in de buite nlucht met een dj, saxofonist en een drummer, heerlijk ongedwongen!!
klagen? waar heb je mij horen klagen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar toch 'klaag' je redelijk vaak hier dat je iets niet kan doen of anders moet doen omdat het geld er niet is
En dat bedoel ik met perfect dat je het kan doen zoals jij het het liefste hebt
Hehehe, de sfeer klinkt verder helemaal goed maar ik zou inderdaad geen 150 van mijn beste vrienden bij mijn bruiloft willen hebben.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:11 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik moet er al niet aan denken om een feest te hebben, brrrrr
heerlijk al die verschillen! Elke bruiloft is anders en iedereen is achteraf blij dat ze het op die manier hebben aangepakt!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:11 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik moet er al niet aan denken om een feest te hebben, brrrrr
heb jij meer dan 150 beste vrienden?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:21 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Hehehe, de sfeer klinkt verder helemaal goed maar ik zou inderdaad geen 150 van mijn beste vrienden bij mijn bruiloft willen hebben.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
heb jij meer dan 150 beste vrienden?
S' ochtends was het echt niet lekker toen we aan het omkleden waren. Toen liep het zweet langs je heen. Gelukkig werd het in de middag al wat minder warm!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:59 schreef zonnestraal2338 het volgende:
Gefeliciteerd de gene die vandaag trouwde!!!!
Was het een beetje uit te houden met de drukkende warmte????
Ze deden alsof ze boos waren. Maar het bleek best mee te vallenquote:
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:18 schreef Pandorah het volgende:
(behalve achteruit, want dat kan niet bij een trouwjurk)
Ik zou dat dan persoonlijk vooraf aan die persoon vertellen dat je alleen hem/haar wilt uitnodigen zonder zijn/haar partner. Wel kun je daarbij "bonje" krijgen dus bedenk vooraf goed of je dat er eventueel voor over hebt. Helaas zijn bruiloften niet altijd even leuk en lijkt het wel haat en nijd terwijl het juist een feestje vol liefde zou moeten zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:55 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga ervan uit dat ik iets soortgelijks binnen mijn budget kan vindenheb nog een jaar
Nog even een kaartjesvraag; hoe maken jullie duidelijk aan de gasten dat ze bijvoorbeeld slechts ALLEEN welkom zijn? Dus als ze wel een partner hebben, maar die wil je niet echt uitnodigen, simpelweg omdat je die persoon niet kent of omdat je niets met die persoon hebt?
Zet je dan in de kaart 'Let op: als er slechts één naam op de enveloppe staat, is je partner niet uitgenodigd'![]()
Kan je natuurlijk ook de andere kant op bekijkenquote:Op maandag 10 augustus 2009 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
dan weet je ook meteen hoe diep die vriendschap zit/zat
Omdat je daar niets mee hebt, omdat hij die nog maar drie weken heeft, omdat hij met de regelmaat van de klok een nieuwe echt liefde die voor altijd en altijd zal duren heeft, omdat je de partner een eikel of kutwijf vindt, omdat die partner jouw ex en je halfbroer uit de buitenechtelijke relatie van je vader met je klasgenootje is, of om wat voor reden dan ook.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Kan je natuurlijk ook de andere kant op bekijken
Als het zo'n goede vriendschap is waarom niet de partner ook uitnodigen
dat dusquote:Op maandag 10 augustus 2009 12:32 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Omdat je daar niets mee hebt, omdat hij die nog maar drie weken heeft, omdat hij met de regelmaat van de klok een nieuwe echt liefde die voor altijd en altijd zal duren heeft, omdat je de partner een eikel of kutwijf vindt, omdat die partner jouw ex en je halfbroer uit de buitenechtelijke relatie van je vader met je klasgenootje is, of om wat voor reden dan ook.
Vriendschap heb je met een persoon, niet met een stelletje. Het kan zo zijn dat beide mensen je goed liggen maar dat hoeft lang niet altijd.
ehm.. ik ben voor een setje in witgoud met geelgoud randje 509 euro kwijt dus dat valt dan nog best mee gezien jouw 1000 euro.. al gekeken op www.zaragozatrouwringen.nl bijvoorbeeld?quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
Net trouwringen gekeken
maar wat een moeilijke keuzes weer zeg
echt, wat wij leuk vinden is OF heel goedkoop (titanium) of heel duur (witgoud)...
Titanium nadeel: kan niet worden vermaakt mocht dat nodig zijn
Witgoud nadeel: zijn we zomaar 1.000 euro kwijt voor een setje...
We hebben gelukkig nog wel even om daar over na te denken, dat wel.. maargoed...
Die Duitse site uit de OP waar achter staat dat ze betaalbare ringen verkopen is ook erg betaalbaar.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:07 schreef motorbloempje het volgende:
jemig
dat scheelt idd een hoop
we gaan dus nog even de stad in vrijdag, die zaragoza hebben wij ook een juwelier die dat verkoopt, dus daar gaan we dan iig even heen..
[ afbeelding ]
vonden we wel mooi.. zal ook wel witgoud zijn? Of zilver?nou ja.. iig ff daar kijken dus! Dank!
Witgoud, ze doen niet aan zilver zeiden ze bij de juwelier.. en op hun eigen site hebben ze het alleen maar over gouden sieradenquote:Op maandag 10 augustus 2009 18:07 schreef motorbloempje het volgende:
_knipje_
vonden we wel mooi.. zal ook wel witgoud zijn? Of zilver?nou ja.. iig ff daar kijken dus! Dank!
Wij hebben witgouden ringen die niet gerhodineerd zijn, het extra laagje zit er niet op (voor zover ik begreep heb je dus ook ringen die dus gemengd zijn en daarna het laagje hebben).quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Let bij witgoud wel even op dat het niet geelgoud is met een laagje rhodium er omheen maar geelgoud gemengd met rhodium. Bij die eerst kan het namelijk gebeuren dat na een paar jaar dat laagje eraf slijt en dat je dan alsnog tegen lelijk geelgoud aan zit te kijken.![]()
wat leuk!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:28 schreef gothic-blackie het volgende:
zo we zijn weer iets dichter bij de trouwdatum. vandaag de locatie vast gezet in het gemeente huis, en de ambtenaar (alleen die kan de agenda inkijken) vroeg meteen of we ook vandaag in ondertrouw wouden gaan. dus meteen gedaan, en al betaald ervoor. kon ook later maar dan zou je de leges over 2010 betalen, terwijl we ze nu voor 2009 betalen
en verder vanochtend een afspraak gemaakt bij de bruidswinkel voor 22 aug, want ze hebben nu tot eind aug summersale tot 60% korting, en als er dan een jurk bij zit die mij bevalt en hij is met korting, waarom niet
dus sinds vanmiddag 12:00 zijn we officieel in ondertrouw
jup, zal ongeveer 30 euro duurder zijn volgend jaar. oftewel we betalen de prijs van 2009, terwijl die voor 2010 weer verhoogd word waardoor ze dan weer duurder worden of zoiets.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat leuk!
Hoe zit dat met die leges in dit jaar ipv volgend jaar?is dat goedkoper ofzo?
oeh die zijn mooi zeg...quote:
Dan heb je wel een gruwelijke blingring na 40 jaar huwelijk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:45 schreef Mickeys het volgende:
[..]
oeh die zijn mooi zeg...
in mijn ring wou ik ook een briljant laten zetten, maar heb later een ander idee bedacht... voor ieder jaar een briljant laten plaatsen te beginnen als we 1 jaar getrouwd zijn. hihi...
tja.. dan ben ik al 82 dus ach... zal wel meevallenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dan heb je wel een gruwelijke blingring na 40 jaar huwelijk.
Wat vliegt de tijd toch he?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:13 schreef zonnestraal2338 het volgende:
Hoi Hoi
Hier wordt het ook allemaal heel spannend hoor!!!!
Heb gisteren de trouwjurk opgehaald.
Oh en ze zit geweldig hihihi.
Nog maar 11 dagen........................
En ik weet stiekem dat ik as vrijdag me vrijgezellenfeestje heb, ik ben zoooooooo benieuwd wat we gaan doen!!!!
Oh![]()
Nee doe ik zeker niet, ga ze allemaal omhelzen hihihhiquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:19 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Wat vliegt de tijd toch he?
nou meis, veel plezier vrijdag avond enne.. nie verklappen dat je het stiekem al weet!
http://www.indoorski-rotterdam.com/ ?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:45 schreef zonnestraal2338 het volgende:
[..]
Nee doe ik zeker niet, ga ze allemaal omhelzen hihihhi
1 versprak zich ook al aan de telefoon.
Rotterdam here whe come!!!!
En de hint die ik gekregen heb is
warm koud warm koud
en ik moet drinken om t warm te houden
Daar dacht ik nou ook net aan.... lekker aan de gluhwein en zo... break a leg toch?gruss got en hals und beinbruch.. (sowly voor de taalfouten als ze d'r in zitten)quote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
http://www.indoorski-rotterdam.com/ ?
Wees nooit ergens zeker van.. soms kun je de meest gekke dingen krijgen die je nooit never niet had verwachtquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:20 schreef Take_A_Picture het volgende:
-knip-
Het is dezelfde datum als mn vriend z'n party, maar hij schijnt om 6u in de ochtend uit bed te worden gelicht. Denk niet dat mn vriendinnetjes dat bij mij gaan doen, hihi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |