abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71480375
Geachte leden,

Mijn ww aanvraag is afgewezen, omdat ik maar 25 weken (voorwaarde voor ww is dat je minimaal 26 weken hebt gewerkt van de 36 weken) in dienst ben geweest bij mn voormalige werkgever. Einde van mijn dienstverband is nu ongeveer 6 weken geleden, nu heb ik met moeite een tijdelijk baantje (voor een weekje) kunnen vinden om zo mijn resterende week hiermee aan te vullen. Nu rust nog mij de vraag of ik nog recht heb op de WW van de afgelopen 6 weken of moet ik een nieuwe WW aanvraag indienen?
Geen sig.
pi_71480386
Ik denk dat je met die vraag het beste bij het CWI langs kunt gaan. Die mensen zitten er speciaal voor dit soort vragen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71480401
Dank je voor jouw reply, ik dacht laat ik het eens hier proberen voordat ik contact leg met uwv. Wellicht zijn er aanwezigen die hier een antwoord op hebben met een bron als voorbeeld
Geen sig.
pi_71480438
Hoe kan het dat je geen baantje kan vinden?
pi_71480465
Werk vinden is niet moeilijk! Op alle opleidingniveaus is werk te vinden, merk ik. Je moet wel creatief zijn.
pi_71480473
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:02 schreef draaijer het volgende:
Hoe kan het dat je geen baantje kan vinden?

Je kies een natuurlijk een baan dat wat bij je past en die vind je niet zo gauw.
Geen sig.
pi_71480490
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:05 schreef Khadgar het volgende:
Werk vinden is niet moeilijk! Op alle opleidingniveaus is werk te vinden, merk ik. Je moet wel creatief zijn.
Werk vinden is idd niet zo moeilijk, echter wat wel belangrijk en moeilijk is dat het werk wat je wilt verrichten de ideale baan is en niet een tijdelijke baan om alleen de moeilijke tijd door te komen, Overigens ik heb recht op WW waar ik zelf voor betaald heb.
Geen sig.
pi_71480540
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:05 schreef Knudde het volgende:

[..]

Je kies een natuurlijk een baan dat wat bij je past en die vind je niet zo gauw.
Zou je niet iets willen aanpakken en van daaruit verder willen zoeken?
pi_71480700
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:07 schreef Knudde het volgende:

[..]

Werk vinden is idd niet zo moeilijk, echter wat wel belangrijk en moeilijk is dat het werk wat je wilt verrichten de ideale baan is en niet een tijdelijke baan om alleen de moeilijke tijd door te komen, Overigens ik heb recht op WW waar ik zelf voor betaald heb waar wij allemaal voor betalen.
Denk je nu echt dat dat goed op je cv staat? X maanden WW vs. werkzaamheden die wellicht niet zo leuk zijn, maar wel werk?
pi_71480800
Heren, ik heb een topic geopend om een vraag beantwoord te krijgen. Dat ik kan werken ja dat is waar, echter wil ik een baan waar ik me goed bij voel en waar ik zeker een lange tijd wil zitten. Ik heb de afgelopen weken een aantal sollicitaties achter de rug, ik doe me best om zo snel mogelijk aan het werk te gaan helaas gaat dat niet zo makkelijk. Vandaar mijn beroep op WW.
Geen sig.
pi_71480812
Bel het UWV! Maar je hebt dus nu 26 weken in de de afgelopen 36 weken gewerkt. Volgens mij heb je dan vanaf nu recht op een uitkering, en de aanvraag daarvoor moet je opnieuw inschieten.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_71481036
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Zou je niet iets willen aanpakken en van daaruit verder willen zoeken?
zucht, krijgen we die discussie weer....
pi_71481046
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:05 schreef Khadgar het volgende:
Werken vinden moeilijk ? Nee, dat valt wel mee. Het punt is alleen dat aangenomen worden moeilijk is
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 juli 2009 @ 08:51:02 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71481059
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:07 schreef Knudde het volgende:

[..]

Werk vinden is idd niet zo moeilijk, echter wat wel belangrijk en moeilijk is dat het werk wat je wilt verrichten de ideale baan is en niet een tijdelijke baan om alleen de moeilijke tijd door te komen, Overigens ik heb recht op WW waar ik zelf voor betaald heb.
Je hebt er niet voor betaald, WWpremie is begin dit jaar afgeschaft...

Maar goed, ik zou direct weer binnen stappen bij CWI (of heet dat tegenwoordig werkplein?) om te zorgen dat je zo snel mogelijk weer werk krijgt. En daarnaast contact opnemen met UWV om na te vragen hoe het nu met WW zit. Waarschijnlijk val je door het werk wat je gedaan hebt nu wel binnen de norm waardoor je iets aan WW kunt krijgen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:16:57 #15
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_71481501
Op internet is anders ook voldoende informatie te vinden voor de wetgeving rond een WW-uitkering, ik gok dat als je gewoon even had gegoogeld dat je dan je antwoord al gehad zou hebben. Loop anders een willekeurige grote boekhandel binnen en blader even door "de kleine gids voor de Nederlandse sociale zekerheid". Daar staan alle sociale verzekeringen in uitgelegd.
En verder zul je gewoon bij het UWV moeten zijn
Succes in ieder geval, ik hoop dat je snel een nieuwe baan vindt!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:39:15 #16
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_71481989
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:51 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je hebt er niet voor betaald, WWpremie is begin dit jaar afgeschaft...

[..]
Met als gevolg dat een werknemer meer loonbelasting is gaan betalen. Aangezien de WW premie er niet meer is en dit niet meer van het bruto loon afgetrokken kan worden is het belastbaar inkomen gestegen en moet men dus meer loonbelasting betalen. Het geld voor WW uitkeringen moet immers toch ergens vandaan komen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 juli 2009 @ 09:48:50 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71482211
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 09:39 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Met als gevolg dat een werknemer meer loonbelasting is gaan betalen. Aangezien de WW premie er niet meer is en dit niet meer van het bruto loon afgetrokken kan worden is het belastbaar inkomen gestegen en moet men dus meer loonbelasting betalen. Het geld voor WW uitkeringen moet immers toch ergens vandaan komen.
Het geld voor WW komt uit het overvolle potje waar de WW premie ingestort is de afgelopen jaren

Het klopt dat er meer loonheffing betaald wordt hierdoor, maar dat is nou niet echt een kapitaal...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:13:42 #18
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_71482817
1 miljard aan extra loonbelasting is toch niet slecht. Het afschaffen van de WW premie kost 1,4 miljard. Dus we zijn er met zijn allen 400 miljoen euro op vooruit gegaan.

Maar goed, misschien heeft TS in het verleden wel WW premie moeten betalen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:52:36 #19
18671 ArmaniXL
Retarded disfigured clown
pi_71483825
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:33 schreef Knudde het volgende:
Heren, ik heb een topic geopend om een vraag beantwoord te krijgen. Dat ik kan werken ja dat is waar, echter wil ik een baan waar ik me goed bij voel en waar ik zeker een lange tijd wil zitten. Ik heb de afgelopen weken een aantal sollicitaties achter de rug, ik doe me best om zo snel mogelijk aan het werk te gaan helaas gaat dat niet zo makkelijk. Vandaar mijn beroep op WW.
Gewoon een nieuwe aanvraag doen en de afgelopen 6 weken krijg je natuurlijk niet. Je krijgt pas vanaf het moment dat je echt de 26 weken gewerkt hebt en dat is vanaf het moment dat je die extra week gewerkt hebt.

maar, een baantje voor maar een weekje?? Hoe doe je dat?
Learning to love life by living through loss and mistakes.
pi_71484609
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:52 schreef ArmaniXL het volgende:

maar, een baantje voor maar een weekje?? Hoe doe je dat?

En belangrijker, stop je na precies een week omdat je dan een uitkering krijgt?
En wat is de reden dat je niet gaat werken en ondertussen gaat zoeken naar je ideale baan, is dat zo gek?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_71487321
Daar wil d eTS niet over praten, want het gaat alleen om de WW aanvraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')