Ik moest toch lachenquote:"Leerlingen moeten minstens 92 procent van de lessen bijwonen, en Megan zit momenteel op 60,4 procent," luidde het.
Ik weet het niet hoor, maar het was dus geen zelfmoord maar een ongeluk.quote:The coroner today ruled Megan's death was accidental
Als ik die vriendin was had ik allang de politie/een ambulance gebeld.quote:"Megan huilde normaal niet, maar ze zei dat ze pijnstillers had genomen", verklaarde de vriendin. "Ze wist niet hoeveel. Megan zei dat ze zich ziek voelde, en later kreeg ik nog een sms'je waarin stond: 'ik zie je graag, vergeet dat nooit'."
Waarom werden die pesters niet overgezet? Dat zijn toch de probleemjongeren, niet dat meisje dat gwn 't beste ervan wilde makenquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:33 schreef devuser_250 het volgende:
Het is makkelijker om 1 persoon over te zetten dan de halve klas.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:55 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Waarom werden die pesters niet overgezet? Dat zijn toch de probleemjongeren, niet dat meisje dat gwn 't beste ervan wilde maken
En dat met die brief, 't is net Nederland
ja, je hebt gelijk. Het is inderdaad beter als de pesters overgeplaatst wordenquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:55 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Waarom werden die pesters niet overgezet? Dat zijn toch de probleemjongeren, niet dat meisje dat gwn 't beste ervan wilde maken
En dat met die brief, 't is net Nederland
Lijkt me niet dat een puber daar bij stil staat, helaas.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:01 schreef wikwakka2 het volgende:
Hoe halen dat soort kutmensen het ook in hun hoofd om iemand zo erg te pesten dat zelfmoord als enige oplossing wordt gezien?
duidelijk heeft de school gefaald, ze zijn verantwoordelijk voor de geestelijke gezondheid van ALLE leerlingen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:10 schreef twiFight het volgende:
Of de school gefaald heeft weet ik niet. Ja, de leerling verplaatsen naar een probleemklas is cru en moreel gezien onvergeefbaar. Nu geef je het signaal dat het meisje zelf de schuldige is.
Maar wat moet een school anders? Je kunt niet even 20 andere leerlingen naar een andere klas verzetten. De scholen hebben altijd weinig opties in deze gevallen.
Als je 5x spijbelt bij gym krijg je een vierkant rooster, maar deze leerlingen konden niet aangepakt worden?quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:10 schreef twiFight het volgende:
Of de school gefaald heeft weet ik niet. Ja, de leerling verplaatsen naar een probleemklas is cru en moreel gezien onvergeefbaar. Nu geef je het signaal dat het meisje zelf de schuldige is.
Maar wat moet een school anders? Je kunt niet even 20 andere leerlingen naar een andere klas verzetten. De scholen hebben altijd weinig opties in deze gevallen.
De pesters mogen van mij overigens allemaal gstraft worden. En kom niet met excuses aan van "ja zo gaat dat bij kleine kinderen" en "daar moet je maar tegen kunnen". Pesten is het direct en zonder spijt verkankeren van andermans leven. En ouders die hun pestende kind niet willen opvoeden mogen van mij dezelfde gevangenis in.
Precies! Gewoon alle leerlingen verbieden zelfmoord te plegen. Kom op zeg, hoe moet je dat als school voorkomen? Tot op heden blijkt uit het onderzoek helemaal niet dat ze overmatig gepest werd. Werd er bij jou op school nooit eens wat gezegd als je in een vlaag van verstandsverbijstering de kleding aantrok die je moeder leuk vond?quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:14 schreef devuser_250 het volgende:
[..]
duidelijk heeft de school gefaald, ze zijn verantwoordelijk voor de geestelijke gezondheid van ALLE leerlingen.
Ongelooflijk triest verhaalquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:33 schreef devuser_250 het volgende:
Toch ongelofelijk hoe zo'n schoolsysteem werkt, eerst gepest worden in een "normale" klas en dan overgeplaatst worden naar een klas met probleemjongeren. Dat is vragen om problemen, de pesters en de school zijn de grote verantwoordelijken van haar dood.
Zelfs psychiaters kunnen niet iedereen 'genezen' dus waarom zou een school, met mensen die gestudeerd hebben om _les te geven_, dat wel moeten kunnen voor honderden leerlingen? Ik vind het prima dat leraren extra kennis krijgen over het omgaan met leerlingen en verantwoordelijkheid, maar ze zijn geen maatschappelijk werker en ook geen ouder. Niet alles op de school af gaan schuiven. Ze zijn hooguit verantwoordelijk voor de lichamelijke gesteldheid van leerlingen tijdens schooluren, alhoewel ze er ook weinig aan kunnen doen als er een gek met een mes de school binnenloopt. Maar geestelijk? Kom op.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:14 schreef devuser_250 het volgende:
[..]
duidelijk heeft de school gefaald, ze zijn verantwoordelijk voor de geestelijke gezondheid van ALLE leerlingen.
Wat een simpele / naieve reactie zeg...quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:14 schreef devuser_250 het volgende:
[..]
Ze werd gepest. En werd als slachtoffer geplaatst in een klas met moeilijk hanteerbare leerlingen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies! Gewoon alle leerlingen verbieden zelfmoord te plegen. Kom op zeg, hoe moet je dat als school voorkomen? Tot op heden blijkt uit het onderzoek helemaal niet dat ze overmatig gepest werd. Werd er bij jou op school nooit eens wat gezegd als je in een vlaag van verstandsverbijstering de kleding aantrok die je moeder leuk vond?
Ze had zoals uit het bericht blijkt ook vrienden, dus of ze nou zo tot het bot toe gepest is dat zelfmoord de enige uitweg is mag je je afvragen. Ze kan ook wel aanleg voor depressiviteit gehad hebben of iets dergelijks.
Begrijp me niet verkeerd, het is heel triest dat de geestelijke nood bij dit meisje niet tijdig opgemerkt is EN naar gehandeld is, maar om nu te stellen dat de school verantwoordelijk is voor haar dood gaat wel weer een beetje ver.
Ze heeft zelf aangegevn gepest te worden. Dat durven de meeste leerlingen niet. Zij wel. En werd ondanks haar aangifte zelf het slachtoffer.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:41 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Wat een simpele / naieve reactie zeg...
Je hebt toch zelf neem ik aan op een middelbare school gezeten toen je 15 was?
Hoe kan een school nu precies weten wat er in de kopjes van alle leerlingen omgaat?
Bovendien heb je voor ieder vak ook nog een andere docent, dus echt een persoonlijke band is er vaak ook niet met de leerlingen
Je hebt genoeg middelbare scholen met een paar duizend leerlingen, dan kun je niet voorkomen dat er kinderen gepest worden. Pubers zijn nou eenmaal bikkelhard
Waar staat dat? Ze werd in een klas met 'probleem' kinderen geplaatst. Wat de problemen zijn staat niet vermeld. Evenals dat niet vermeld staat of ze gepest werd vanuit deze 'probleem' groep.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze werd gepest. En werd als slachtoffer geplaatst in een klas met moeilijk hanteerbare leerlingen.
Je kan ook ergens zwaar aan tillen. We weten nu eenmaal dat de wet van de grote aantallen gaat werken. Als je als school direkt een leerling uit een onwenselijke situatie haalt kan je niet spreken van laakbaar handelen toch.quote:Het slachtoffer werd extra geslachtofferd.
Een school heeft een voorbeeldfunctie. Het is mijn plicht om mijn (toekomstige) kinderen goed op te voeden maar de school speelt hierin een grote rol vanwege de omgang met leeftijdsgenoten.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:26 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zelfs psychiaters kunnen niet iedereen 'genezen' dus waarom zou een school, met mensen die gestudeerd hebben om _les te geven_, dat wel moeten kunnen voor honderden leerlingen? Ik vind het prima dat leraren extra kennis krijgen over het omgaan met leerlingen en verantwoordelijkheid, maar ze zijn geen maatschappelijk werker en ook geen ouder. Niet alles op de school af gaan schuiven. Ze zijn hooguit verantwoordelijk voor de lichamelijke gesteldheid van leerlingen tijdens schooluren, alhoewel ze er ook weinig aan kunnen doen als er een gek met een mes de school binnenloopt. Maar geestelijk? Kom op.
Je klinkt wel heel erg als een ouder die zijn kind 's ochtends om 8 uur dumpt bij de school, 'm 5 uur weer op komt halen en verwacht dat het kind keurig opgevoed weer terug mee naar huis kan, zodat de ouder zelf vooral niks hoeft te doen.
De school heeft zware fouten gemaakt door een gepest meisje in een probleemklas te plaatsen, dat is om problemen vragen. De school is dus duidelijk in fout, zelfs haar moeder geeft dat toe.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies! Gewoon alle leerlingen verbieden zelfmoord te plegen. Kom op zeg, hoe moet je dat als school voorkomen? Tot op heden blijkt uit het onderzoek helemaal niet dat ze overmatig gepest werd. Werd er bij jou op school nooit eens wat gezegd als je in een vlaag van verstandsverbijstering de kleding aantrok die je moeder leuk vond?
Ze had zoals uit het bericht blijkt ook vrienden, dus of ze nou zo tot het bot toe gepest is dat zelfmoord de enige uitweg is mag je je afvragen. Ze kan ook wel aanleg voor depressiviteit gehad hebben of iets dergelijks.
Begrijp me niet verkeerd, het is heel triest dat de geestelijke nood bij dit meisje niet tijdig opgemerkt is EN naar gehandeld is, maar om nu te stellen dat de school verantwoordelijk is voor haar dood gaat wel weer een beetje ver.
Ja vind ik dus ook.quote:
"Zelfs"? Wat is nou makkelijker en logischer dan de school automatisch de schuld geven?quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:29 schreef devuser_250 het volgende:
De school is dus duidelijk in fout, zelfs haar moeder geeft dat toe.
Ik wil dit wijzigen in: grotendeels de schuldige.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:32 schreef TNA het volgende:
[..]
"Zelfs"? Wat is nou makkelijker en logischer dan de school automatisch de schuld geven?
Het gaat om de mensen die te achterlijk zijn voor zo'n profielensite.quote:
Of ouders zouden hun kinderen beter moeten voorlichten over het gebruik er van. Hyves heeft voldoende opties om zaken te blocken en verbieden werkt maar zelden goed bij kinderen. Zaken bespreekbaar maken en houden vaak wel.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 02:23 schreef Ofyles2 het volgende:
Bovendien moet Hyves verboden worden voor personen tot 18 jaar.
In the UK noemen ze toch een middelbare school 'Secondary school' en niet 'High school'? Of heb ik het misquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:33 schreef devuser_250 het volgende:
In het Britse Macclesfield
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:49 schreef BlueMage het volgende:
Ik vind 't verhaal van die vriendin idd ook maar vreemd, als 'n vriend(in) mij belt "ik heb pijnstillers genomen" en aan 't huilen is zou ik 112 bellen.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:29 schreef devuser_250 het volgende:
[..]
De school heeft zware fouten gemaakt door een gepest meisje in een probleemklas te plaatsen, dat is om problemen vragen. De school is dus duidelijk in fout, zelfs haar moeder geeft dat toe.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar staat dat? Ze werd in een klas met 'probleem' kinderen geplaatst. Wat de problemen zijn staat niet vermeld. Evenals dat niet vermeld staat of ze gepest werd vanuit deze 'probleem' groep.
[..]
Je kan ook ergens zwaar aan tillen. We weten nu eenmaal dat de wet van de grote aantallen gaat werken. Als je als school direkt een leerling uit een onwenselijke situatie haalt kan je niet spreken van laakbaar handelen toch.
Mja maar icm "ik zal altijd van je blijven houden" zou ik 't toch alarmerend vinden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 05:29 schreef Santello het volgende:
[..]
Verwacht je dan gelijk dat je vriend(in) er 30 heeft ingenomen? Denk ook niet dat ze dat erbij heeft verteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |