quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:18 schreef Pyttpytt het volgende:
Het rijden zelf, de handelingen, verleer je niet. Het deelnemen aan het verkeer wel. Ik had mijn rijbewijs 4 jaar toen ik een jaar naar het buitenland ging, waar het verkeer veel rustiger is (waar ik dus geen auto gereden heb, alleen als voetganger in het verkeer was). Ik had daarna erg veel moeite om weer met het drukke verkeer in de randstad om te gaan. En dat terwijl ik in die 4 jaar echt erg veel in de randstad gereden heb.
Mijn moeder heeft haar rijbewijs op haar 45e gehaald, maar is daarna nooit veel gaan rijden. Toen ze wel moest, omdat mijn vader ziek werd, was ze een gevaar op de weg, omdat ze het verkeer totaal niet kon inschatten. Na een paar opfrislessen ging dat overigens weer wel als een trein
Dus, als je niet van plan bent regelmatig te rijden, wacht dan liever een paar jaar. Zonde van je geld nu (t gaat immers ook van de houdbaarheid van je rijbewijs af)
Daarmee bedoel ik dat het zonde is om je rijbewijs nu te halen, om het vervolgens 5 jaar te laten liggen. dan kan je het net zo goed daarna pas halen, dan kan je die 50 E nog even in je zak houden. Als je m pas na 5 jr gebruikt moet je m al na 5 jr vernieuwen, zeg maar. Ok ik lul raar maar tis iig zonde om 'm pas na een paar jaar te gebruikenquote:Op donderdag 30 juli 2009 21:00 schreef zeemonster het volgende:
En het gaat van de houdbaarheid van je rijbewijs af?Dat roze ding hoort toch altijd geldig te zijn en eens per tien jaar verlengd te worden
.
En je punt hiermee is...quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Sommige mensen leren het nooit... dat weet ik wel zeker.
Als je een rijbewijs hebt lijkt de kans me erg klein dat je hem helemaal niet gebruikt in 5 jaar.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:06 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik dat het zonde is om je rijbewijs nu te halen, om het vervolgens 5 jaar te laten liggen. dan kan je het net zo goed daarna pas halen, dan kan je die 50 E nog even in je zak houden. Als je m pas na 5 jr gebruikt moet je m al na 5 jr vernieuwen, zeg maar. Ok ik lul raar maar tis iig zonde om 'm pas na een paar jaar te gebruiken
Wow , dus daarom zie ik al die jaren maar niets...quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat het zinloos is om je ramen met modderwater te zemen.
Dat alleen al is zeker geen slecht idee. Hoe sneller de periode van beginnersrijbewijs voorbij gaat, hoe beter.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:44 schreef GlowMouse het volgende:
Direct halen, in de tijd dat je weinig rijdt gaan toch de jaren van je beginnersrijbewijs voorbij.
Dat meen je niet! En zo wel: blijf thuis!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 00:19 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ik heb dik 2 jaar niet meer gereden, gaat prima. Ik ken alleen de voorrangsregels niet meer.
Ik vraag me af wat gevaarlijker isquote:Op vrijdag 31 juli 2009 00:19 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ik heb dik 2 jaar niet meer gereden, gaat prima. Ik ken alleen de voorrangsregels niet meer. Verder ben ik volwassen nu en rij ik niet meer minstens 20 km te hard, dat wil ook wel helpen.
Een paar opfrislesjes zou dan geen overbodige luxe zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 00:19 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ik heb dik 2 jaar niet meer gereden, gaat prima. Ik ken alleen de voorrangsregels niet meer. Verder ben ik volwassen nu en rij ik niet meer minstens 20 km te hard, dat wil ook wel helpen.
Mens, doe iedereen om je heen (en vooral overstekende kinderen) een plezier en pak de fiets ofzoquote:Op vrijdag 31 juli 2009 00:19 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Wat een bull, je moet je gewoon gedragen, dan heb je niets te vrezen, en je medeweggebruikers ook niet. Wat een idioot argumen zeg!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 00:28 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dat alleen al is zeker geen slecht idee. Hoe sneller de periode van beginnersrijbewijs voorbij gaat, hoe beter.
Als je toch weinig gaat rijden in de eerste jaren dat je rijbewijs hebt, kan er ook niks met je rijbewijs gebeuren. En zeker als je beginnersrijbewijs hebt moet je oppassen, want als je een keer voor iets zwaars wordt gepakt wordt je ook zwaarder gestraft.
en dan te bedenken dat het een rijbewijs heeftquote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:17 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Wat een bull, je moet je gewoon gedragen, dan heb je niets te vrezen, en je medeweggebruikers ook niet. Wat een idioot argumen zeg!
Ik ben niet iemand die me permanent misdraagt maar ik houd wel van stevig doorrijden als het kan.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:17 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Wat een bull, je moet je gewoon gedragen, dan heb je niets te vrezen, en je medeweggebruikers ook niet. Wat een idioot argumen zeg!
Je krijgt echt geen punt bij 5 km te hard, daar moet je wel echt ernstige overtredingen voor maken. Als je je gewoon gedraagt dan heb je echt niets voor die punten te vrezen. Het is dus 'gewoon beter' om je gewoon aan de regeltjes te houden. In elk geval voorje omgeving. Ik ben op mijn 11e aangereden door iemand die ook 'wel hield van stevig doorrijden als dat kan', maar toen ineens uit de bocht vloog. Ik heb donders veel geluk gehad, maar het had maar een haar gescheeld of ik zat dit verhaal hier nu niet te typen. Streng gedoe is er niet om jou te pesten maar om iedereen te beschermen. Niets idioots dus.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:12 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik ben niet iemand die me permanent misdraagt maar ik houd wel van stevig doorrijden als het kan.
Idioot argument? Het is toch gewoon beter om van het puntenrijbewijs af te zijn en na 5 of 6 jaar (zolang blijft het puntenrijbewijs dacht ik) een rijbewijs zonder punten te hebben?
Bekeuringen ok, maar ik houd niet zo van dat strenge gedoe met die punten. En die 3 punten over 5 jaar is niet erg veel.
Volgens mij weet jij de werking van dat puntensysteem nieteensquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:12 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik ben niet iemand die me permanent misdraagt maar ik houd wel van stevig doorrijden als het kan.
Idioot argument? Het is toch gewoon beter om van het puntenrijbewijs af te zijn en na 5 of 6 jaar (zolang blijft het puntenrijbewijs dacht ik) een rijbewijs zonder punten te hebben?
Bekeuringen ok, maar ik houd niet zo van dat strenge gedoe met die punten. En die 3 punten over 5 jaar is niet erg veel.
Dat dusquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:34 schreef Kopbal het volgende:
Je moet echt je best doen om in 5 jaar 3 punten te halen hoor.
Wel erg voor jou dat dit in je jeugd gebeurt is.. Maar tussen de hardrijders heb je ook genoeg debielen hoor, dat ontken ik niet.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:32 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Je krijgt echt geen punt bij 5 km te hard, daar moet je wel echt ernstige overtredingen voor maken. Als je je gewoon gedraagt dan heb je echt niets voor die punten te vrezen. Het is dus 'gewoon beter' om je gewoon aan de regeltjes te houden. In elk geval voorje omgeving. Ik ben op mijn 11e aangereden door iemand die ook 'wel hield van stevig doorrijden als dat kan', maar toen ineens uit de bocht vloog. Ik heb donders veel geluk gehad, maar het had maar een haar gescheeld of ik zat dit verhaal hier nu niet te typen. Streng gedoe is er niet om jou te pesten maar om iedereen te beschermen. Niets idioots dus.
Vaak zijn er fietspaden langs dit soort wegen. Even een seconde controleverlies en doink, daar ging weer een fietser. Als er puur en alleen een eenbaansweg was, dan hoorde je mij niet klagen. Dit soort wegen zijn er echter niet. Er is dus vrijwel altijd ergens verkeer te bekennen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:01 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Als je op een 60 km zone buiten bebouwde kom 90 rijdt zit je in de gevarenzone, net als je dat je 140 rijdt op een lege 3-baans snelweg waar 100 km is toegestaan. Voor beide gevallen kan je al een punt krijgen, terwijl ik beide gevallen niet zo ernstig vind.
Dat kan ook gebeuren als je met 60 km per uur rijdt, hoewel de kans natuurlijk wel kleiner is als dat met lagere snelheid gebeurt. En ik kom ook genoeg fietsers tegen die de automobilisten uitdagen/irriteren door bv. naast elkaar te blijven fietsen zelfs als er veel verkeer is.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:17 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Vaak zijn er fietspaden langs dit soort wegen. Even een seconde controleverlies en doink, daar ging weer een fietser. Als er puur en alleen een eenbaansweg was, dan hoorde je mij niet klagen. Dit soort wegen zijn er echter niet. Er is dus vrijwel altijd ergens verkeer te bekennen.
Maargoed, we hoeven het hier niet te hebben over of we ons nou wel of niet aan de regels moeten houden. Het puntenrijbewijs is in elk geval een non-reden om eerder je rijbewijs te halen.
Goed punt, niet eens aan gedacht (omdat het in mijn tijd niet bestondquote:Op donderdag 30 juli 2009 21:44 schreef GlowMouse het volgende:
Direct halen, in de tijd dat je weinig rijdt gaan toch de jaren van je beginnersrijbewijs voorbij.
Fietsen als je het lang niet hebt gedaan voelt ook een beetje onwennig aan hoorquote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:55 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
alleen in het begin kun je het verleren. Na een aantal jaar ervaring is het als fietsen.
En wat is daar precies het voordeel van? Dat je meer dan drie zware overtredingen/ongevallen mag veroorzaken met meer alcohol op zonder dat je opnieuw rijles mag gaan nemen? Lijkt me nou niet bepaald een voordeelquote:Op donderdag 30 juli 2009 21:44 schreef GlowMouse het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |