Daar ben ik geweest!quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:36 schreef Hik het volgende:
The world's largest station by floor area is Nagoya Station in Nagoya, Japan
http://en.wikipedia.org/w(...)and_busiest_stations
Dat heb je in de provincie nou eenmaal niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:17 schreef Hik het volgende:
Dat Utrecht zijn best doet om een internationale stad te worden... daar merk ik overigens helemaal niets van. Er is niet eens een fatsoenlijke avondwinkel...
quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:40 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat heb je in de provincie nou eenmaal niet.
Volgens Wikipedia vooral omdat er kantoortorens bij horen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:36 schreef Hik het volgende:
The world's largest station by floor area is Nagoya Station in Nagoya, Japan
http://en.wikipedia.org/w(...)and_busiest_stations
quote:Utrecht Internationaal
De gemeente Utrecht is een internationale stad. Haar bewoners komen van over de hele wereld. Het denken en doen van Utrecht is de laatste jaren sterk veranderd; Utrecht is opener, trotser, dynamischer, maar ook internationaler geworden. Het woon- en leefklimaat in Utrecht behoort ondertussen tot de Europese top. Utrecht doet mee in de internationale competitie tussen steden en wordt vaak als voorbeeld genomen. Ondertussen is Utrecht de grootste ontwikkelings- en vernieuwingslocatie van Nederland. Daarbij: nergens in Nederland vind je een stad waar zoveel mensen zoveel verschillende talen spreken (77% spreekt 3 talen of meer), na Londen heeft Utrecht de hoogst opgeleide bevolking, geen andere Nederlandse universiteit heeft zoveel aanzien in het buitenland, geen andere Nederlandse stad stemde in 2006 in meerderheid voor de Europese grondwet, geen regio in Nederland levert zo'n grote bijdrage aan de Lissabon doelstellingen van de Europese Unie. Kortom: Utrecht is hot.
De gemeente is dan ook al jarenlang actief op het gebied van internationale samenwerking. Zo onderhoudt zij sinds de jaren '80 een intensieve stedenbanden met León in Nicaragua en sinds de jaren '90 met Brno in Tsjechië. Een ander speerpunt binnen de internationale contacten is de samenwerking tussen steden in Europa. Ook projecten in landen van herkomst van Utrechtse bevolkingsgroepen (met name Marokko, Turkije en Suriname) krijgen speciale aandacht. De gemeente ondersteunt initiatieven voor internationale samenwerking. Daarom zijn er financiële regelingen die activiteiten voor de Millenniumdoelen, mondiale bewustwording en/of samenwerking met Landen van Herkomst stimuleren. De gemeente werkt samen met COS Utrecht voor de uitvoering van deze regelingen.
Ambitie
Utrecht heeft verschillende internationale ambities. Het lange termijn perspectief is dat Utrecht in 2018 namens Nederland culturele hoofdstad van Europa wordt. Voorafgaand wordt de Vrede van Utrecht in 2013 groots gevierd. Andere ambities zijn:
* Utrecht heeft zich uitgeroepen tot Millennium Gemeente en wil actief bijdragen aan de werelwijde doelen.
* Utrecht wil zich ontwikkelen tot één van de hotspots op het gebied van Gaming.
Om dit alles te bereiken staan uitbreiding en versterking van de internationale contacten en activiteiten hoog op de agenda van het gemeentebestuur. Belangrijk onderdeel daarbinnen is het verbeteren van het bestaande netwerk van Europese steden. Doel is om meer Europees geld te krijgen voor Utrechtse projecten; samenwerking met andere steden is daarvoor vaak een noodzakelijke voorwaarde. Marka Spit, wethouder Internationale Zaken, is verantwoordelijk voor het internationale beleid.
Het lijkt natuurlijk al snel groot omdat alle aziaten klein zijnquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:37 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Daar ben ik geweest!
En dat was idd behoorlijk groot. Maar dat vond ik sowieso eigenlijk wel van alle Japanse treinstations.
Uit deze opmerking begrijp ik dat het internetcafé aan de Oude Gracht (achter postkantoor) dicht is?quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:14 schreef Lemans24 het volgende:
Tip: open weer een nieuw (groot) internet café in het centrum. Daar wordt nogal eens naar gezocht door de toeristen.
si.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Uit deze opmerking begrijp ik dat het internetcafé aan de Oude Gracht (achter postkantoor) dicht is?
Dat is het!quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:04 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Het lijkt natuurlijk al snel groot omdat alle aziaten klein zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |