abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:45:59 #101
208890 June.
Seriously?
pi_71980126
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:30 schreef Margo37 het volgende:

[..]

Ook bij de laatste epidemie in de Dominicaanse Republiek in 2000 met 19 polio gevallen met acute verlamming, werd in 97% aangetoond dat het orale poliovaccin de veroorzaker was.
Iets om over na te denken misschien.

http://www.post-vaccinaal-syndroom.nl/3908/polio.aspx
Ik ben benieuwd uit welk onderzoek dat blijkt..
En waarschijnlijk vraag ik nu helaas weer naar de bekende weg
Shine bright like a diamond.
pi_71980187
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:45 schreef June. het volgende:

[..]

Als je naar die site kijkt ben ik bang van wel.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:56:14 #103
208890 June.
Seriously?
pi_71980435
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:43 schreef DarkElf het volgende:
tvp, weet nog steeds niet of ik hem ga halen. Maak me er niet zo druk om eigenlijk.

Maar was vorige week (of de week ervoor) bij mijn arts (nefroloog) en die raadt een gewone griepprik sowieso aan want door mijn niertoestand heb ik een flink verminderde weerstand. Aan de andere kant; als ik nergens last van heb moet ik hem dan hebben? Is het niet handiger om dan eerst eens te zien hoe t gaat.

Door mijn nierziekte ben ik al vatbaarder, moet ik dan wel een inenting nemen waar ik ook ziek van zou kunnen worden? Of kan je beter gewoon zien hoe t gaat en pas áls je ziek wordt dat tegengaan door relenza bijv?
Van de inenting zelf word je niet ziek, je kunt het vergelijken met de vaccinatie van de gewone griep. Aangezien jij aangeeft dat je tot de risicogroep behoort, zou ik hem wel halen. Dit vanwege de kans op complicaties van de Mexicaanse griep, die bij jou groter zijn. 'Zien hoe het gaat' kan niet, want de hele bedoeling van een vaccin is juist om te voorkomen dat jij ziek wordt. Als je eenmaal ziek bent, heb je niets meer aan het vaccin. Er is dan wel Relenza of Tamiflu, maar dat zijn virusremmers en zorgen ervoor dat je minder heftig ziek bent.
quote:
En hoe zit het idd met mensen die in hetzelfde huis wonen, waarvan er 1 een verminderde weerstand heeft. Smoopy postte iets van 'als haar zoontje hem moet, moeten zij ook'... toch? Is dat alleen bij kinderen zo? Of ook bij volwassenen die ziek zijn?
Als de persoon met een verminderde weerstand het vaccin al heeft gehad, is er niets aan de hand. Huisgenoten hoeven zich niet te vaccineren, want de patiënt in de risicogroep is immers al beschermd tegen het virus.. Nu het vaccin er nog niet is, moet je natuurlijk wel oppassen. Gewoon vaak handen wassen, proberen niet met je handen in het gezicht te zitten, etc.
pi_71981080
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:45 schreef June. het volgende:

[..]

Mogen er zomaar leugens verkondigt worden dan?

Maar goed, ik ga de prik niet halen en zal ook geen oproep krijgen en ben ook geen Jehovah Getuige
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
pi_71981344
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:20 schreef Margo37 het volgende:

[..]

*kijkt naar site*

Blijkbaar wel.

quote:
Maar goed, ik ga de prik niet halen en zal ook geen oproep krijgen en ben ook geen Jehovah Getuige
Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, er is gelukkig geen dwang
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:28:11 #106
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_71981373
-edit- BNW

[ Bericht 98% gewijzigd door Re op 18-08-2009 16:11:25 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_71981466
quote:

[..]

Maar die oproep krijg je toch gewoon? Ongeacht of je die prik gaat halen of niet? Ze kunnen daar niet ruiken dat jij het om wat voor reden dan ook niet wil.
pi_71982276
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar die oproep krijg je toch gewoon? Ongeacht of je die prik gaat halen of niet? Ze kunnen daar niet ruiken dat jij het om wat voor reden dan ook niet wil.
De Gezondheidsraad heeft het advies uitgebracht om alleen mensen die ook al jaarlijks de griepprik krijgen en nog wat risicogroepen te vaccineren (kwam op 5~6 miljoen mensen geloof ik).
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:09:49 #109
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_71982609
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:59 schreef Cerbie het volgende:

[..]

De Gezondheidsraad heeft het advies uitgebracht om alleen mensen die ook al jaarlijks de griepprik krijgen en nog wat risicogroepen te vaccineren (kwam op 5~6 miljoen mensen geloof ik).
Maar de zorgpremieverhoging zal uiteraard gehandhaafd blijven.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_71982718
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:59 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Aha, bedankt voor de info.
Ze hebben in ieder geval genoeg op voorraad mocht het nodig zijn om toch andere groepen te vaccineren.
pi_71982756
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:09 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar de zorgpremieverhoging zal uiteraard gehandhaafd blijven.
Uiteraard.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:38:57 #112
208890 June.
Seriously?
pi_71983451
quote:

[..]

Ja, helaas zijn er verschillende sites die allerlei dingen beweren zonder enige degelijke onderbouwing.. Het gevolg is dus dat mensen onnodig bang worden tegen alles wat medisch is.
pi_71983612
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:38 schreef June. het volgende:

[..]

Ja, helaas zijn er verschillende sites die allerlei dingen beweren zonder enige degelijke onderbouwing.. Het gevolg is dus dat mensen onnodig bang worden tegen alles wat medisch is.
En dat vind ik zo kwalijk.
pi_71984559
Zijn ze blijkbaar toch bang voor eventuele secundaire gevolgen voor de oudere bevolking. Beetje vreemd aan de ene kant, maar begrijpelijk aan de andere kant. Hoewel ze vaker immuun blijken dan jongeren, kunnen ouderen indien ze het oplopen nog steeds erger ziek worden.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:00:18 #115
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72041166
Dus al mijn beweringen in deel 1 worden nu bewezen.

'Geen bewijs voor werking Tamiflu'

Hoop koppige mensen hier als ik dat topic zo teruglees. Paranoia mensen die beweringen dat het niet helpt onder de tafel schuiven. ach ja... schapen.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:03:56 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72041288
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:00 schreef Buschetta het volgende:
Dus al mijn beweringen in deel 1 worden nu bewezen.

'Geen bewijs voor werking Tamiflu'

Hoop koppige mensen hier als ik dat topic zo teruglees. Paranoia mensen die beweringen dat het niet helpt onder de tafel schuiven. ach ja... schapen.
artikel is de mening van een epidemioloog, geen wetenschappelijke placebo gecontroleerde studie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_72042973
Ga het niet halen
Als vrijwel iedereen zich laat inenten is de kans op besmetting toch minder aanwezig
pi_72059575
Tuurlijk haal ik de prik. Ik bedoel.. we leven hier in Nederland en het is hier mogelijk om zo'n prik te halen, waarom zou je het dan niet doen. Ik durf te wedden dat miljoenen mensen in Africa/Azie/Z-Amerika alleen maar van zo'n prik durfen te dromen. Dus JA natuurlijk!
Mannen slapen overdag, zodat ze s'nachts de man kunnen zijn.
pi_72060126
Ik zei in het vorige topic nog dat ik het af zou laten hangen van wie als risicogroep aangemerkt zou worden, of ik dus een oproep zou krijgen en dat ik de testresultaten eerst wilde zien maar ik heb steeds minder zin om me te verdiepen in die testresultaten, ik val in de risicogroep en ik ga een oproep krijgen.
Daarnaast heb ik een paar weken geleden een flinke buikgriep gehad die me bijna de kop heeft gekost en ik voel niet zoveel voor een herhaling daarvan.
Ik krijg ook ieder jaar de normale griepspuit en behalve dat deze in twee keer is, zie ik weinig verschil. Ik ga hem dus gewoon halen.

Weet iemand eigenlijk waarom deze in twee keer moet?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_72061244
Ik vind injecties verdraaid eng, dus liever niet. Als ik het idee had dat het hard nodig was of mijn leven er desnoods vanaf hing dan deed ik het natuurlijk wel, maar ik heb een prima weerstand en een goede fysieke conditie en ik word nou niet echt zenuwachtig van het vooruitzicht een weekje lekker in bed te moeten liggen met sinaasappelsap en kippensoep. Ik ziek het liever uit dan dat ik me er vooraf zo heftig tegen bescherm, en op mijn wastafel staat gewoon nog handzeep die naar rozen geurt, en niks desinfecterends. Als ik iets oploop lost mijn lijf het vermoedelijk zelf wel op.
Let me see you stripped down to the bone
pi_72061997
Ik hoop dat ze computers hebben in heaven,wil wel blijven Fokken als ik doodga door de Mexicaanse Griep .Al is het alleen maar om de palinggate en Ptwish Paay versus Mickey gate. En voor het contact met familie en vrienden enzo
Love music!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:13:30 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72063085
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:59 schreef MinderMutsig het volgende:

Weet iemand eigenlijk waarom deze in twee keer moet?
waaarschijnlijk omdat het een nieuw virus is en je er helemaal geen antistoffen voor hebt, voor de gewone griep heb je waarschijnlijk al wel wat antistoffen in je lichaam door prikken uit het verleden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:24:36 #123
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72063871
Vind zowieso die mensen die een griepprik halen elk jaar raar. Ik heb al geen jaren griep gehad. Beetje snotterig misschien in de morgen. al 5 jaar niet ziek gemeld

Daarnaast reis ik veel. Heb altijd gedacht dat dat mijn immuunsysteem sterker maakt. En ik rook veel wiet.
pi_72065543
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:24 schreef Buschetta het volgende:
Vind zowieso die mensen die een griepprik halen elk jaar raar. Ik heb al geen jaren griep gehad. Beetje snotterig misschien in de morgen. al 5 jaar niet ziek gemeld

Daarnaast reis ik veel. Heb altijd gedacht dat dat mijn immuunsysteem sterker maakt. En ik rook veel wiet.
De meeste griepdoden vallen niet voor niets onder de mensen met een zwakkere gezondheid. Jouw topconditie geldt niet voor elke chronisch zieke / oudere.
pi_72067516
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:13 schreef Re het volgende:

[..]

waaarschijnlijk omdat het een nieuw virus is en je er helemaal geen antistoffen voor hebt, voor de gewone griep heb je waarschijnlijk al wel wat antistoffen in je lichaam door prikken uit het verleden
Dat klinkt wel logisch.
Zouden het dan twee dezelfde spuiten zijn of zou de samenstelling een beetje anders zijn? Eerst een lichtere versie om je immuunsysteem te laten wennen en daarna pas het vaccin tegen de echte zware griep o.i.d. zodat je afweerstoffen hebt om die tweede beter te kunnen verwerken.
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:24 schreef Buschetta het volgende:

Gefeliciteerd! Je bent gezond!
De meeste mensen die jaarlijks een griepspuit krijgen niet, hun immuunsysteem werkt niet naar behoren (zwakker of juist overdrive) en zij kunnen zich dus minder goed verweren tegen de griep.
Dan is er ook nog een deel dat met zwakkere mensen werkt en daarom jaarlijks een spuit krijgt en een deel waarvan de werkgever liever geen zieke werknemers heeft en dus de griepspuit aanbiedt aan zijn personeel.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')