Zoiets.. alleen dan zonder stickertje als ik het goed gedaan hebquote:Op donderdag 30 juli 2009 13:08 schreef Echo99 het volgende:
Dus
Maar effe ontopic: Ben je een opstel aan het maken ofzo?
Ik vind het wel positief. Onderkennen dat je een probleem hebt is namelijk zoals hierboven al gemeld werd de eerste stap naar genezing.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:23 schreef Echo99 het volgende:
Ik vind het een beetje negatief klinken zelf.
Er vanuit gaande dat je genezing nodig hebt / genezen wil wordenquote:Op donderdag 30 juli 2009 13:46 schreef LetoII het volgende:
[..]
Ik vind het wel positief. Onderkennen dat je een probleem hebt is namelijk zoals hierboven al gemeld werd de eerste stap naar genezing.
Toch ken ik mijn omgeving ook Godverslaafden.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Godverslaafd impliceert dat je wil overgeleverd is aan God, je onder zijn controle staat en er bijna niet meer uitkomt. In de praktijk is dit niet het geval: je hebt altijd de keuze om te doen wat je wil. Dus Godverslaving is niet het goede woord. Eerder hele sterke oprechte liefde.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:57 schreef dolledingo het volgende:
Misschien ligt het wat betreft God en het geloof wat gevoelig. Maar over het algemeen wordt het woord verslaafd (behalve bij gokken dan) vaak gebruikt om aan te geven dat je ergens gek van bent. Ik kan met gemak toegeven,dat ik fitnessverslaafd, gameverslaafd, k3verslaafd of seksverslaafd ben (of welke verslaving dan ook heb). Door dit te zeggen in mijn intentie niet om te impliceren dat ik een groot probleem heb, het is meer om aan te geven, dat ik iets graag doe of een lichte dwang ontwikkeld heb om iets te doen, maar het is op vrijwillige baas.
Ik wil Godverslaafd niet als stempel gebruiken, maar meer als uitdrukking zoals iedereen wel een verslaving heeft (terwijl het officieel geen verslaving hoeft te zijn).
Het is juist niet vrijwillig want je kan er niet vanaf komen. Anders is het geen verslaving.quote:Van Dale:
]U hebt gezocht op het woord: verslaafd.
RESULTAAT
ver·slaafd bn niet in staat los te komen vd genoemde gewoonte
Volgens mij ligt het toch aan het woord 'verslaving'. Dat is persoonlijk met negatieve zaken associeer.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:57 schreef dolledingo het volgende:
Misschien ligt het wat betreft God en het geloof wat gevoelig. Maar over het algemeen wordt het woord verslaafd (behalve bij gokken dan) vaak gebruikt om aan te geven dat je ergens gek van bent. Ik kan met gemak toegeven,dat ik fitnessverslaafd, gameverslaafd, k3verslaafd of seksverslaafd ben (of welke verslaving dan ook heb).
Maar die heten al woestijn nazi'squote:Op donderdag 30 juli 2009 13:43 schreef Ms_Furious het volgende:
Negatief, bij Godverslaafd denk ik aan iemand die allerlei dingen doet, zegt en roept uit naam van zijn/haar geloof ondanks dat het niks met religie te maken heeft.
Ook hier zit denk ik een probleem.quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:59 schreef dolledingo het volgende:
Ik zou persoonlijk graag zien dat elke gelovige zich zonder blikken of blozen kan identificeren met het woord Godverslaafd, maar wellicht is het woord in de kerk een sneer naar iemand die doorslaat qua religie.
Dus
Tuurlijk kan ik dan nog goed functioneren. Het is een stuk zelfspot. Ik zou kunnen zeggen dat ik elke dag wel even naar een liedje van K3 luister, ik zou ook kunnen zeggen dat ik K3-verslaafd ben en dan weet je direct wel dat ik graag naar K3 luister (en misschien wel meer). Ik vind het namelijk niet erg om het woord verslaving te hoeven gebruiken. Er zullen natuurlijk goedgelovige mensen zijn die denken dat ik daadwerkelijk niet zonder K3 kan, maar dat is natuurlijk niet mijn probleem. Ik ben niet verplicht te nuanceren.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:03 schreef Sipix het volgende:
[..]
Afhankelijk betekent dat je zonder iets niet direct normaal kan functioneren.
Zou dit bij jou ook zo zijn zonder fitness, games, K3?
Een 'echte' verslaving is het toch pas als het je dagelijks functioneren beinvloedt...quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:10 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Tuurlijk kan ik dan nog goed functioneren. Het is een stuk zelfspot. Ik zou kunnen zeggen dat ik elke dag wel even naar een liedje van K3 luister, ik zou ook kunnen zeggen dat ik K3-verslaafd ben en dan weet je direct wel dat ik graag naar K3 luister (en misschien wel meer). Ik vind het namelijk niet erg om het woord verslaving te hoeven gebruiken. Er zullen natuurlijk goedgelovige mensen zijn die denken dat ik daadwerkelijk niet zonder K3 kan, maar dat is natuurlijk niet mijn probleem. Ik ben niet verplicht te nuanceren.
Ja, de vraag is daarom ook niet wat een verslaving is.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:11 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Een 'echte' verslaving is het toch pas als het je dagelijks functioneren beinvloedt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |