bronquote:'Paspoortcontrole binnenkort vanuit huis'
Vliegreizigers moeten binnenkort al thuis hun paspoort- en ticketgegevens doorgeven aan de marechaussee voor ze naar Schiphol komen. Dat wil de marechaussee.
(Novum) - Vliegreizigers moeten binnenkort al thuis hun paspoort- en ticketgegevens doorgeven aan de marechaussee voor ze naar Schiphol komen. De grensbewakers willen daarmee vooraf een selectie maken van mogelijk verdachte passagiers, zodat niet iedereen meer hoeft te worden gecontroleerd. Dat meldt De Telegraaf donderdag.Met de gegevens kan tijdig een risicoanalyse worden gemaakt, zodat kan worden bepaald wie er uit de rij worden gepikt voor een volledige controle. De informatie wordt opgeslagen in een nog te vormen databank. Welke gegevens daarin komen te staan, wil commandant Rob Veltman van de marechaussee op de luchthaven nog niet kwijt. Volgens de krant wordt gedacht aan informatie van politie, justitie, douane en luchtvaartmaatschappijen. Door de nieuwe werkwijze zullen passagiers sneller langs de paspoortcontrole gaan. Dat is nodig omdat Schiphol na de economische recessie tegen fysieke grenzen aanloopt, zegt Veltman. Voor meer balies is geen plaats meer. Negentig procent van de reizigers zou zo kunnen doorlopen als de gegevens vooraf bekend zijn. "We hebben dan meer tijd voor politie- en rechercheonderzoek naar de tien procent waar iets bijzonders mee is."
Dat idee heb ik ook al jaren en het wordt alleen maar erger lijkt het.. Ik wil niet paniekerig doen, maar het valt me gewoon op. Wat dat betreft past dit weer thuis in het topic wat Oldjeller in zijn ondertitel heeft staan.. jammer maar waarquote:Op donderdag 30 juli 2009 12:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik persoonlijk wil anders best wat langer wachten voor een balie, ik heb helemaal geen behoefte aan extra databanken en administratieve rompslomp over het internet. Volgens mij word de 'terrorisme risico' kaart wel erg vaak gespeeld om privacy in te perken tot een minimum.
Ja, dat zijn ze!quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:55 schreef OldJeller het volgende:
De marechaussee, dat clubje wat vaak in het nieuws kwam doordat medewerkers aan drugshandel participeerden?
quote:'Paspoortcontrole binnenkort vanuit huis'
ID kaarten met chips, volgbare mobiele telefoons, databanken voor vluchten, persoonlijke OV chip-kaarten, centraal medische dossiers en ga zo maar door. Je kan geen scheet meer laten zonder dat de AIVD en de regering er wat van af weet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:49 schreef RvLaak het volgende:
Hmm, weer een stukje controle erbij. Ben benieuwd wat er verder met die gegevens gebeurt, dat verteld het verhaalt zoals gewoonlijk niet.
perciesquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
ID kaarten met chips, volgbare mobiele telefoons, databanken voor vluchten, persoonlijke OV chip-kaarten, centraal medische dossiers en ga zo maar door. Je kan geen scheet meer laten zonder dat de AIVD en de regering er wat van af weet.
Geef me dan maar meteen een enkelband met zender als 't zo moet
Begint je nu pas op te vallen?quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik persoonlijk wil anders best wat langer wachten voor een balie, ik heb helemaal geen behoefte aan extra databanken en administratieve rompslomp over het internet. Volgens mij word de 'terrorisme risico' kaart wel erg vaak gespeeld om privacy in te perken tot een minimum.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:55 schreef OldJeller het volgende:
De marechaussee, dat clubje wat vaak in het nieuws kwam komt doordat medewerkers aan drugshandel participeerden?
En dan is het al te laat. Regelgeving die ingevoerd wordt gaat echt niet meer teruggedraait worden.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:47 schreef LoggedIn het volgende:
En helaas zal het nog vele jaren duren voor er een politieke partij komt in Nederland die privacy belangrijk vindt..
http://en.wikipedia.org/w(...)to_the_United_Statesquote:Op donderdag 30 juli 2009 18:57 schreef Revolution-NL het volgende:
Word trouwens leuk als je als onschuldige burger ten onrechte op een zwarte lijst komt te gaan. Als je profiel opeens op die van een terrorist lijkt.
We gaan een fijne toekomst tegemoet...........
Het dreigt steeds Kafkaësker te worden.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:57 schreef Revolution-NL het volgende:
Word trouwens leuk als je als onschuldige burger ten onrechte op een zwarte lijst komt te gaan. Als je profiel opeens op die van een terrorist lijkt.
We gaan een fijne toekomst tegemoet...........
1984 komt steeds dichter bij .....quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:54 schreef Revolution-NL het volgende:
En weer een touwtje erbij gespannen door de overheid.
[ afbeelding ]
Privacy? Kan je dat eten!?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |