Heel erg vind ik het niet, aangezien de hond het niet leuk vindquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:42 schreef Party_P het volgende:
[..]
haha trekt langs n-w en z-o langs tilburg, pech voor jouw
Als hij het blijft doen, dan zit er een hoop onweer/regen bij. Het lijkt hier wel kermis met dat weerlicht xDquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:46 schreef i2Them2 het volgende:
Wel een opvallende bui. Veel meer is er eigenlijk niet over te zeggen. Maar ik hoop dat het nog een beetje actief blijft.
Een kenmerk van een supercell op een radarbeeld. De 'hook' ontstaat omdat de neerslag zich om de updraft krult.quote:
Ahh okee.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:49 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Een kenmerk van een supercell op een radarbeeld.
een hook echo duid op een roterende bui, hierbij zijn tornado's (windhozen in NL) mogelijk, omdat er een sterke inflow is bij dat soort buien.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:48 schreef Sj0rSz het volgende:
Wat is 'Hook Echo' eigenlijk?
Of misschien ook wel een wallcloud. Als jij je aan de west-kant van die bui bevond, is dat ook een mogelijkheidquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:49 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ahh okee.
Wel jammer dat het donker is, want volgens mij zat er aan de voorzijde van die bui een shelf of rolwolk.
Ik woon aan de rechterkant van Tilburg, dus weet niet of ik hem gezien zou hebben. Precies boven Tilburg brak dat ding in twee stukken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:53 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Of misschien ook wel een wallcloud. Als jij je aan de west-kant van die bui bevond, is dat ook een mogelijkheid.
Het zou best wel eens kunnen. Maar dat is moeilijk in te schatten 'snachts....quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:53 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik woon aan de rechterkant van Tilburg, dus weet niet of ik hem gezien zou hebben. Precies boven Tilburg brak dat ding in twee stukken.
Ik zit ook nog even te wachtenquote:Op donderdag 30 juli 2009 01:00 schreef -skippybal- het volgende:
Boh, het komt recht op Arnhem af
Toch nog maar niet gaan slapen
Zo'n radarbeeld zou een mooie toevoeging zijn voor de Venlose mesocyclone die ik de 21ste heb gemaakt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:51 schreef Party_P het volgende:
[..]
een hook echo duid op een roterende bui, hierbij zijn tornado's (windhozen in NL) mogelijk, omdat er een sterke inflow is bij dat soort buien.
[ afbeelding ]
Daar is wat duidelijker te zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |