Die medaille is in 34 uitgegeven, de Nazi's hadden toen al de idologie om de joden naar hun Zion te brengen, Palastina (later dus Israel).quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:13 schreef Dragorius het volgende:
Underzahlt > vertelt? Hm...soort van gedenkmunt dan?
Maar, wat is dan de connectie met de "britse agent" theorie Ticker?
Maar waarom dan +/- 6 miljoen mensen van je eigen cultuur vermoorden? Het doel heiligt niet altijd de middelen, snap je.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:51 schreef Ticker het volgende:
[..]
Die medaille is in 34 uitgegeven, de Nazi's hadden toen al de idologie om de joden naar hun Zion te brengen, Palastina (later dus Israel).
Indien Hitler een britse agent was, is het natuurlijk wel allemaal erg toevallig, dat Palestina destijds een brits Mandaat was, en zelfs na de oorlog tot Israel is omgedoopt, een plek waar de Joden hun eigen kant in het beloofde land kregen.
Als je googles op die tekst op de munt, vind je nog veel informatie erover terug.
De munt heeft destijds nogal een controverse veroorzaakt toen hij ergens jaren 70 weer opdook.
Over verborgen negeerde waarheid gesproken.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:55 schreef ToT het volgende:
Vind ik een beetje moeilijk te rijmen met dat hij een Brits agent was die hen een eigen stukkie land wilde geven, en een munt waarin staat dat een NAZI (i.p.v. een Jood) naar Palestina zou gaan.
Dit volg ik niet helemaal. Waarom is het toevallig dat Palestina destijds een Brits mandaatgebied was?quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:51 schreef Ticker het volgende:
Indien Hitler een britse agent was, is het natuurlijk wel allemaal erg toevallig, dat Palestina destijds een brits Mandaat was, en zelfs na de oorlog tot Israel is omgedoopt, een plek waar de Joden hun eigen kant in het beloofde land kregen.
Vooral op extreemrechtse sites echter.quote:Als je googles op die tekst op de munt, vind je nog veel informatie erover terug.
Heb je daar meer info over?quote:De munt heeft destijds nogal een controverse veroorzaakt toen hij ergens jaren 70 weer opdook.
Over verborgen negeerde waarheid gesproken.
De uitleg van Wiki die ik paste vertelt dat die Nazi als het ware reclame maakte zodat maar veel Joden zouden denken 'wow het is echt heel tof in Palestina, we gaan er snel naar toe', dan zou Duitsland vanzelf Jodenrein worden. Echter, dit programma liep niet zo, want veel Joden voelden zich thuis in Duitsland.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:55 schreef ToT het volgende:
Vind ik een beetje moeilijk te rijmen met dat hij een Brits agent was die hen een eigen stukkie land wilde geven, en een munt waarin staat dat een NAZI (i.p.v. een Jood) naar Palestina zou gaan.
Geen typisch voorbeeld ontoelaatbare onzin, dus trollen? zo niet, waarom dan niet?quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:36 schreef ToT het volgende:
Tja zonder Hitler ook geen Volkswagen Kever.
Het was misschien een ongepaste opmerking, maar ik zie niet in waarom het niet toegestaan zou mogen worden. Ik zou het eerder afdoen als onzin dan als iets volkomen ontoelaatbaars.
Sorry, moet ik nu op me tenen gaan lopen als we het over dit onderwerp hebben ofzo?quote:
Zoals ik het lees bedoelt hij het vooral dat er een duidelijk politiek kleurtje aan hangt en weinig onafhankelijke bronnen. Niet op jou gericht iig, chillquote:Op donderdag 30 juli 2009 13:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Sorry, moet ik nu op me tenen gaan lopen als we het over dit onderwerp hebben ofzo?![]()
Indien je het niet zo bedoelt, snap ik niet waarom je dit aanhaalt.
Dat dus.quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
De uitleg van Wiki die ik paste vertelt dat die Nazi als het ware reclame maakte zodat maar veel Joden zouden denken 'wow het is echt heel tof in Palestina, we gaan er snel naar toe', dan zou Duitsland vanzelf Jodenrein worden. Echter, dit programma liep niet zo, want veel Joden voelden zich thuis in Duitsland.
Oké maar er wordt nogal gestrooid met mod meldingen en waarschuwingen nu we ineens in dit topic zitten.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:19 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zoals ik het lees bedoelt hij het vooral dat er een duidelijk politiek kleurtje aan hangt en weinig onafhankelijke bronnen. Niet op jou gericht iig, chill
Hoef je nu ook niet echt meer te beweren....quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:03 schreef Iblis het volgende:
'wow het is echt heel tof in Palestina, we gaan er snel naar toe'
?quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:21 schreef Ticker het volgende:
[..]
Oké maar er wordt nogal gestrooid met mod meldingen en waarschuwingen nu we ineens in dit topic zitten.
Ik zou niet gezien willen worden als een racist, danwel anti-semitist.
Nee, het was niet persoonlijk bedoeld. Het was wat Dragorius zei: er zit aan veel van die sites een heel duidelijk kleurtje.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Sorry, moet ik nu op me tenen gaan lopen als we het over dit onderwerp hebben ofzo?![]()
Indien je het niet zo bedoelt, snap ik niet waarom je dit aanhaalt i.cm. met een directe reactie op wat ik laat zien.
In Palestina zaten destijds allemaal britse soldaten.quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:02 schreef Iblis het volgende:
Dit volg ik niet helemaal. Waarom is het toevallig dat Palestina destijds een Brits mandaatgebied was?
Ja dat zou "kunnen" kloppen, ware het niet dat diezelfde "spion" ook ontzettend veel van de Joden liet afmaken. Dus dat strookt dan niet met de intenties.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:45 schreef Ticker het volgende:
[..]
In Palestina zaten destijds allemaal britse soldaten.
Volgens dit topic kwam er een britse spion aan de macht in Duitsland.
Deze britse spion had vervolgens het idee om de joden lekker naar een eigen plek toe te sturen.
Laat dit nou net de plek zijn waar het britse leger zich al had gevestigd.
Spion komt om.. Verenigde Naties zorgt alsnog voor een eigen joodse staat.
Endus, link ik brits met brits.
Indien de TS met meer informatie komt, kunnen we zien of de link nog steeds stand houdt.
Ah, ja, ik snap nu wat je bedoelt. Maar wat ik er tegen vind spreken is dat de zionistische beweging al veel ouder was. Theodor Herzl, die echt een drijvende kracht was achter de beweging om weer in Palestina te gaan wonen en een Joodse staat te vormen, is b.v. in 1904 gestorven. Dat zionisme, en ook de emigratie was al flink bezig (dat startte eind 19e eeuw). Toen was Palestina nog deel van het Ottomaanse rijk, en had het VK er nog niets over te zeggen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:45 schreef Ticker het volgende:
In Palestina zaten destijds allemaal britse soldaten.
Volgens dit topic kwam er een britse spion aan de macht in Duitsland.
Deze britse spion had vervolgens het idee om de joden lekker naar een eigen plek toe te sturen.
Laat dit nou net de plek zijn waar het britse leger zich al had gevestigd.
Spion komt om.. Verenigde Naties zorgt alsnog voor een eigen joodse staat.
Het strookt enigzins niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:46 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja dat zou "kunnen" kloppen, ware het niet dat diezelfde "spion" ook ontzettend veel van de Joden liet afmaken. Dus dat strookt dan niet met de intenties.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:09 schreef D1 het volgende:
Een boute statement, zal het later eens beter bestuderen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |