abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71436351
Ik moet een overboeking doen naar Polen, voor een bedrag van nog geen 15 euro.
Als ik het goed begrijp kan ik dan toch kiezen voor Shared costs en kost het beiden toch niets?

De verkopende partij mailt namelijk met een verzoek het niet te betalen via shared costs omdat het bedrag zo klein is, maar als ik het mij goed herinner, mogen overboekingen binnen EU-landen toch nooit geld kosten? En gezien Polen sinds 2004 EU-lid is, moet dit toch probleemloos gaan als ik wel kies voor Shared costs?
pi_71438823
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:59 schreef hiephierhoera het volgende:
Ik moet een overboeking doen naar Polen, voor een bedrag van nog geen 15 euro.
Als ik het goed begrijp kan ik dan toch kiezen voor Shared costs en kost het beiden toch niets?

De verkopende partij mailt namelijk met een verzoek het niet te betalen via shared costs omdat het bedrag zo klein is, maar als ik het mij goed herinner, mogen overboekingen binnen EU-landen toch nooit geld kosten? En gezien Polen sinds 2004 EU-lid is, moet dit toch probleemloos gaan als ik wel kies voor Shared costs?
klopt,

shared cost, gebruik IBAN en BIS/SWIFT en boek in euro's over, dan hoort het gratis te zijn.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_71438994
Dank je voor je advies. Ik vond het al een rare mail.
Levert het feit dat Polen de euro nog niet voert, geen nadelig effecten voor de verkoper? Het is dan weliswaar een eu-overboeking, maar ik kan me voorstellen dat er toch kosten zijn, vanwege het feit dat er in euro;s betaald wordt op een rekening die in Zloty';s is?
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:27:46 #4
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_71440644
volgens mij kan een euro overboeking alleen van en naar euro rekeningen zijn.
Linkje (van rabo): http://www.rabobank.nl/be(...)elke_landen_doen_mee
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:14:05 #5
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_71442379
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:59 schreef hiephierhoera het volgende:
kiezen voor Shared costs en kost het beiden toch niets?
Normaal heb je drie opties:
Kosten:
Sender
Shared
Benificiairy

Dit wil zeggen kosten volledig voor TS, 50-50, kosten volledig voor ontvanger. Beiden niets is geen optie.

Wel is er de Europayment welke tot 50.ooo euri geen kosten kent indien men aan de voorwaarden voldoet (IBAN+SWIFT/ BIC+ euro`s aan EU/ SEPA land)
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_71446366
Bij de optie 'shared costs' betaal je niets. Dus ook geen 50-50 al zou je dat verwachten.

Ik vraag me nu af of Polen al de hoogte van de euro heeft bepaald? Dus, de 2.20371 die de euro in guldens was. In dat geval lijkt het me namelijk dat het gezien kan worden als 'eurorekening'

Is er toevallig iemand die wel eens geld naar Polen overmaakt en me dit kan vertellen of de ontvanger moet betalen als ie euro;s gestort krijgt?
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:05:58 #7
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_71449686
quote:
maar als ik het mij goed herinner, mogen overboekingen binnen EU-landen toch nooit geld kosten?
!!KLOPT NIET!!

De regel is dat nationale overboekingen binnen een EU-land hetzelfde moeten kosten als overboekingen binnen de EU. Aangezien (bijna) alle banken niets rekening voor het overboeken van geld binnen een land kosten dus overboekingen binnen de EU ook niets. Het kan echter zo zijn dat je net een bank treft die daar dus wel geld voor in rekening brengt (is mij een keer overkomen, heel klein bedrag maar toch).
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_71449743
Bel je bank ivm de omrekeningskoers die zij hanteren. Zeg het bedrag dat daar moet toekomen, en dan kunnen zij je zeggen hoeveel euro je gaat moeten overschrijven.

(ik moest naar denemarken vb 0.6% meer overschreven om de wisselkoersen te dekken)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:24:05 #9
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_71501056
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:14 schreef hiephierhoera het volgende:
Bij de optie 'shared costs' betaal je niets. Dus ook geen 50-50 al zou je dat verwachten.
Nou,

ik boek op het werk dagelijks geld over naar het buitenland en bij shared is het echt gedeeld in ons ING-bankpakket. Alleen kom je bij euro payments goed weg ivm het feit dat daar EU regels voor gelden. In ons pakket moet ik echter apart "europayment" aangeven waarna de hele optie voor de kosten niet selecteerbaar meer is.
quote:
http://w.hansa.ee/eng/arikliendile_arv_valismaksekulud.html
Shared costs – the remitter bears the costs of its own bank and the beneficiary bears the costs of its own bank (shared)

The remitter pays the service fee of Hansapank and the beneficiary pays the service fees of all other banks (correspondent bank(s), the beneficiary's bank). This is the most common type of division of service fees, i.e. each party bears its own costs.

In case of euro payments the intermediary banks do not usually debit the payment amount with their service fees and in that case the remitter pays the outgoing payment service fee of its own bank and the beneficiary's incoming payment service fee pursuant to the price list of the beneficiary's bank.

[ Bericht 4% gewijzigd door Napalm op 31-07-2009 21:39:05 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')