oh ja. juistquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:41 schreef JeMoeder het volgende:
De titel moet zijn: Vier "Nederlanders" opgepakt in Kenia.
Je aanhalingstekens staan verkeerd
quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:44 schreef Bushmaster het volgende:
Ter plekke berechten. We hoeven ze niet terug.
100% zeker weten geen Nederlanders inderdaad. Lekker daar laten afsterven in een Afrikaanse cel!quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:36 schreef frastanz het volgende:
Dat zijn voor mij toch echt geen Nederlanders.
Lekker daar laten en Nederlands paspoort intrekken!
En fijn laten martelenquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:47 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
100% zeker weten geen Nederlanders inderdaad. Lekker daar laten afsterven in een Afrikaanse cel!
quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:38 schreef woid het volgende:
medelanders
Dat zit er dik in, ja.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef jkdjjsop het volgende:
Maar waarschijnlijk zal de linschfascistische elite wel weer haar eigen zin doordrijven i.p.v. die van het volk, en deze "medelanders" met open armen terug in Nederland ontvangen. Waarna deze meteen kunnen instappen in één of ander overgesubsidieerd werkproject voor islamitische kansentypes.
Vervolgens lezen we over een half jaar weer in de krant dat er enkele bejaarden zijn beroofd en verkracht door deze zelfde figuren en krijgt Geert Wilders er weer een zeteltje bij, als hij tenminste niet al achter slot en grende is gezet of is vermoord.
Wedden dat het zo zal gaan?
Jammer, maar waarquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:53 schreef buachaille het volgende:
In Somalië is het werk bijna af dus gaat de jihad verder in Kenya. En zo breidt de islam zich als een strontvlek verder uit over de wereld.
Mooi is datquote:De verdachten zeggen toeristen te zijn, maar volgens de functionaris zijn er in het gebied geen toeristische attracties.
Ik ben links, maar zie je mij ergens vermelden dat ik die lui terug wil zien in NL?quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef jkdjjsop het volgende:
Maar waarschijnlijk zal de linschfascistische elite wel weer haar eigen zin doordrijven i.p.v. die van het volk, en deze "medelanders" met open armen terug in Nederland ontvangen. Waarna deze meteen kunnen instappen in één of ander overgesubsidieerd werkproject voor islamitische kansentypes.
Vervolgens lezen we over een half jaar weer in de krant dat er enkele bejaarden zijn beroofd en verkracht door deze zelfde figuren en krijgt Geert Wilders er weer een zeteltje bij, als hij tenminste niet al achter slot en grende is gezet of is vermoord.
Mwah, zo heet ook weer niet, maar:quote:
Zit je in de politiek?quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:05 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik ben links, maar zie je mij ergens vermelden dat ik die lui terug wil zien in NL?
Ik vind die zin wel wat vreemd. Ik ontvluchtte vroeger juist die toeristische attracties. Wat hebben attracties nu met toerisme te maken?quote:Ze zijn maandag aangehouden, toen ze in een gehuurde truck onderweg waren naar de Noord-Keniase plaats Kiunga. De verdachten zeggen toeristen te zijn, maar volgens de functionaris zijn er in het gebied geen toeristische attracties.
Mochten ze schuldig zijn? Laten verrotten daar, maar ze zijn nog niet schuldig zonder bewijzen. (alhoewel ik niet weet hoe de rechtsgang daar in elkaar steekt)quote:De Nederlanders worden ervan verdacht de islamitische opstandelingenbeweging al-Shabaab in Somalië te helpen, aldus een lokale functionaris woensdag
Tut tut tut, je moet ze wel het voordeel van de twijfel geven hoorquote:
Jongens, kap eens met dat links rechtse geneuzel hierquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mwah, zo heet ook weer niet, maar:
"Ja, maar ze hebben recht op terugkeren naar NL!Er is immers totaal niet bewezen dat ze iets misdaan hebben!
", ja, dat zie ik wel een de linkse koker komen.
Kijk, zo moet dat!quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:13 schreef paddy het volgende:
Vreemde reactie in ieder geval Er zijn geen toeristische attracties, dus je bent geen toerist?
In dit geval geloof ik er geen reet van dat zij "toeristen" zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:13 schreef paddy het volgende:
Vreemde reactie in ieder geval Er zijn geen toeristische attracties, dus je bent geen toerist?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.21 jaar, vol (verkeerde) idealen een (grote) fout maken die de rest van je leven waarschijnlijk grondig verpest. Triest en dom! Van mij mogen ze berechten daar en terug laten komen zoals ieder ander met een Nederlands paspoort, tenzij ze misdaden hebben begaan tegen Nederland of in een buitenlands leger hebben gevochten.
Dan pas het paspoort afpakken.Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
Tegen beter weten in probeer ik het inhoudelijk:quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:13 schreef paddy het volgende:
10 tegen 1 dat de knapen hier geboren en getogen zijn en behoren tot een tweede generatie!quote:
Grote kans daarop inderdaad.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:26 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
10 tegen 1 dat de knapen hier geboren en getogen zijn en behoren tot een tweede generatie!
quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:22 schreef SicSicSics het volgende:
Drie Marokkanen en een Somaliër in een gehuurde auto, wie reedt er?hahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moest lachen!
Jawel, maar ik heb mezelf nooit wijs gemaakt, dat ik heel 'weldenkend!' moet volharden in mensen NL'ers beschouwen, die zichzelf dat niet eens beschouwenquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:26 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
10 tegen 1 dat de knapen hier geboren en getogen zijn en behoren tot een tweede generatie!
Wat wil je daarmee zeggen? Het lijkt me totaal niet relevant.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:26 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee!! : "Drie van de vier 21-jarigen zijn in Marokko geboren, de vierde in Somalië."quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:26 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Oops! Ik zie het.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:28 schreef frastanz het volgende:
[..]
Nee!! : "Drie van de vier 21-jarigen zijn in Marokko geboren, de vierde in Somalië."
Dat is dus nederland.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Oops! Ik zie het.
Mijn fout!Hoe komt een 21 jarige Marokkaan aan een Nederlands paspoort dan? Ik dacht dat je als economisch vluchteling niet meer vanuit Marokko hier heen kon komen? Land is veilig? En ik dacht dat ze alleen bruidjes importeerden, of doen ze dat tegenwoordig ook met bruidegommen?
Wat maakt het überhaupt uit waar ze geboren zijn? Een Marokkaan is een Marokkaan en geen Nederlander.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Oops! Ik zie het.
Mijn fout!Hoe komt een 21 jarige Marokkaan aan een Nederlands paspoort dan? Ik dacht dat je als economisch vluchteling niet meer vanuit Marokko hier heen kon komen? Land is veilig? En ik dacht dat ze alleen bruidjes importeerden, of doen ze dat tegenwoordig ook met bruidegommen?
Woorden zijn van iedereen en van niemand.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:36 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn ze gewoon van jezelf?
Wie heeft gezegd dat de Islam een kankergezwel op de wereld is dan? Ben benieuwd welke theoloog zo een drastische term in de mond wil nemen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:36 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn ze gewoon van jezelf?
Maar het is wel jouw mening?quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Woorden zijn van iedereen en van niemand.
Niets!quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:34 schreef jkdjjsop het volgende:
Wat maakt het überhaupt uit waar ze geboren zijn?
Iemand met een Nederlands paspoort is Nederlander.quote:Een Marokkaan is een Marokkaan en geen Nederlander.
Tegen beter weten in. Misschien hadden ze mazzel en waren ze onderdeel van het pardon ofzo.quote:Verder kom je nogal naïef over. Je "dacht dat je als economisch vluchteling niet meer vanuit Marokko hier heen kon komen".![]()
Ik denk vanwege de vorm, maar dat is een wilde gok.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Waarom worden referenties aan religie en rationeel denken weggemod?
Met als zeer belangrijke kanttekening dat in de praktijk de ene religie de andere niet is. Ik ben beslist geen fan van het christendom, maar de praktische alledaagse problemen die uit dat gedachtegoed voortvloeien zijn te banaal voor woorden, zeker in contrast met wat er voortkomt uit de islam.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, maar over het algemeen zijn religies een gezwel op rationeel denken, dus noem het beestje zoals je wilt.
Probeer ik een keer de kant te kiezen van jou, word het weggemod, zo krijg ik nooit een goede naam bij m'n goede vriend Meh7quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik denk vanwege de vorm, maar dat is een wilde gok.
Je moet het meer zien als een "uitkerings-vergunning"quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:38 schreef SicSicSics het volgende:
Iemand met een Nederlands paspoort is Nederlander.
Helaas, zoals je in dit topic kunt nalezen vindt de meerderheid van de Nederlanders een islamitisch-extremistische Marokkaan met een Nederlands paspoort géén Nederlander. Dat de linkse elite daar anders over schijnt te denken doet daar niets aan af.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:38 schreef SicSicSics het volgende:
Nee, waarom zou het. Er komen elke dag nog tientallen Marokkanen dit land binnen. Er valt altijd wel een mouw aan te passen, altijd wel een links regeltje uit te buiten. En als ze er zelf geeneen weten, dan komt er wel weer zo'n advocaat langs om hen in te fluisteren wat ze moeten doen.quote:Tegen beter weten in. Misschien hadden ze mazzel en waren ze onderdeel van het pardon ofzo.
Klopt, daarom geloof ik ook in het principe "alles met mate". Een boek te serieus nemen is sowieso niet goed, maakt niet uit welk opperwezen je adoreert. Je kan zeggen dat het christendom er wat gematigder in is geworden, hoewel kwesties als aids en condoomgebruik nog steeds zo achterover gevallen zijn als het maar kan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Met als zeer belangrijke kanttekening dat in de praktijk de ene religie de andere niet is. Ik ben beslist geen fan van het christendom, maar de praktische alledaagse problemen die uit dat gedachtegoed voortvloeien zijn te banaal voor woorden, zeker in contrast met wat er voortkomt uit de islam.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je moet het meer zien als een "uitkerings-vergunning"
Als de Islamitsche extremisten niets gedaan hebben om Nederland te schaden (of iets anders waardoor ze hun paspoort/ verblijfsvergunning in zouden moeten leveren) dan mogen ze van mij hun paspoort houden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:43 schreef jkdjjsop het volgende:
Helaas, zoals je in dit topic kunt nalezen vindt de meerderheid van de Nederlanders een islamitisch-extremistische Marokkaan met een Nederlands paspoort géén Nederlander. Dat de linkse elite daar anders over schijnt te denken doet daar niets aan af.
Dat is ook exact wat we zouden moeten doen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Anders kunnen we iedere extremist wel zijn/ haar paspoort af gaan pakken.
Nee hoor. Daarom geloof ik ook niet dat het toeristen zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:48 schreef nikk het volgende:
Ben ik de enige die het raar vind dat drie Marokkanen en één Somaliër op vakantie zijn in Kenia? Uitgerekend in dat gebied?
Dat is nu net het hele punt: dat hebben ze, volgens de keniaanse plisie.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als de Islamitsche extremisten niets gedaan hebben om Nederland te schaden (of iets anders waardoor ze hun paspoort/ verblijfsvergunning in zouden moeten leveren) dan mogen ze van mij hun paspoort houden.
Goed idee!quote:Anders kunnen we iedere extremist wel zijn/ haar paspoort af gaan pakken.
toeristenquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:49 schreef frastanz het volgende:
[..]
Nee hoor. Daarom geloof ik ook niet dat het toeristen zijn.
Dat zeg ik dan ook. Ter plekke berechten en mochten ze iets in deze geest gedaan hebben, nooit meer toelaten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:49 schreef jkdjjsop het volgende:
Dat is nu net het hele punt: dat hebben ze, volgens de keniaanse plisie.
Maar onhaalbaar.quote:Goed idee!
quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:53 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
toeristen
terroristen
Lijkt nog al op elkaar niet?
Ah, zijn we het toch grotendeels eens!quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook. Ter plekke berechten en mochten ze iets in deze geest gedaan hebben, nooit meer toelaten.![]()
Je zal ze wel moeten toelaten. Het zijn Nederlandse staatsburgers, en worden dus tzt Kenia uitgezet richting Nederland.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook. Ter plekke berechten en mochten ze iets in deze geest gedaan hebben, nooit meer toelaten.
Ligt eraan wat hun straf word, als het levenslang word zijn we er van afquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je zal ze wel moeten toelaten. Het zijn Nederlandse staatsburgers, en worden dus tzt Kenia uitgezet richting Nederland.
Zodra iemand in een buitenlands leger heeft gediend verspeel je het Nederlands staatsburgerschap, of was dat alleen vrougah?quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je zal ze wel moeten toelaten. Het zijn Nederlandse staatsburgers, en worden dus tzt Kenia uitgezet richting Nederland.
Is er een verdrag tussen Nederland en Kenia?quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Geen idee, maar als ze hun straf in Kenia hebben uitgezeten dan zullen ze naar Nederland worden uitgezet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Is er een verdrag tussen Nederland en Kenia?
Of Marokko aangezien ze een dubbele nationaliteit hebben.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Geen idee, maar als ze hun straf in Kenia hebben uitgezeten dan zullen ze naar Nederland worden uitgezet.
Die 4 Nederlanders voelden zich zeker aangesproken door dit soort oproepende teksten, om namelijk te strijden tegen de vijanden van Islam. De 4 Nederlanders worden ervan verdacht om Al-Shabab te steunen (zie ook nieuwsbericht).quote:Sheikh Hassan Dahir Aweys, the leader of Hizbul Islam [Islamic party], will be lobbying for his rebel organisation to forge ties with other Islamists groups in the country and to oust the government of Sheikh Sharif from power, he disclosed on Friday.
Aweys, who is said to have close links with Al-Qaeda, told a large crowd of worshippers in Aba Hureira Mosque that his rebel movement will unite with the notorious Al-shabab faction. He added that both rebels will be united bands under his leadership and that the ‘jihad against the enemies of Islam’ will continue.
http://somalilandpress.co(...)st-enemies-of-islam/
quote:Islamic militants in Somalia so far this year have killed eight Christians.
Two of them were sons of a Christian leader says Reuters Africa and Compass Direct News.
Nine of the 10 victims were beheaded.
The killings come from extremists al Shabaab insurgents wanting to topple Somalia's West-leaning transitional government and enforce sharia (Islamic) law.
Somalia's Christians comprise less than 1 percent of the nation's 9.8 million people.
Compass says al Shabaab has ties to al-Qaida which is monitoring converts from Islam and is intent on "cleansing" Christians "especially where Christian workers had provided medical aid" through a former Christian-operated hospital.
Bron
Iemand met een vals paspoort ook? Als je in Marokko bent geboren dan heb je geen Nederlands paspoort en nee, geen pardon. Of heb je wel eens van Marokkaanse asielzoekers gehoord?quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Niets!
[..]
[..]
Tegen beter weten in. Misschien hadden ze mazzel en waren ze onderdeel van het pardon ofzo.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:48 schreef nikk het volgende:
Ben ik de enige die het raar vind dat drie Marokkanen en één Somaliër op vakantie zijn in Kenia? Uitgerekend in dat gebied?
quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:07 schreef ouderejongere het volgende:
We moeten deze Nederlanders zo snel mogelijk laten overplaatsen naar een Nederlandse gevangenis. Het is onmenselijk om ze daar vast te laten zitten.
En zo verspreid de islam zich als een veld van madeliefjes over de verschillende continenten. Ze brengen vreugde en liefde alsmede vertier in de vorm van vagina-origamiquote:Op woensdag 29 juli 2009 17:19 schreef Zienswijze het volgende:
Weten mensen wel wat er in Somalie allemaal gebeurd?
Radicale moslims willen daar een zuivere islamitische staat stichten. De militante islamtische Al-Shabab is verantwoordelijk voor de aanslag op VN-kantoren en VN-medewerkers van de afgelopen week.
Verder:
De leider van Hizbul Islam roept islamitische milities in Somalie op om te vechten tegen de vijanden van islam. Hij zegt dat de "jihad" tegen de vijanden van Islam door zal gaan.
[..]
Die 4 Nederlanders voelden zich zeker aangesproken door dit soort oproepende teksten, om namelijk te strijden tegen de vijanden van Islam. De 4 Nederlanders worden ervan verdacht om Al-Shabab te steunen (zie ook nieuwsbericht).
Ook vindt er geweld tegen christenen plaats. Christenen maken nu nog maar slechts 1% van de bevolking uit, nadat christenen zijn vermoord.
Al-Qaeda intent on 'cleansing' Christians by beheading them in Somalia:
[..]
Nee hoor. Het is een ziekte, die zich over heel de wereld verspreidt. Europa Ontwaak!quote:Op donderdag 30 juli 2009 03:07 schreef Sturmvogel het volgende:
want het is toch van de zotten om de doctrine van krankzinnigen te vergelijken met een ziekte die zich langzaamaan uitzaait binnenin je lichaam, orgaan na orgaan, land na land.
+1 Xenofoob!quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:29 schreef frastanz het volgende:
Nee hoor. Het is een ziekte, die zich over heel de wereld verspreidt. Europa Ontwaak!
Is een vals paspoort een Nederlands paspoort?quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:51 schreef Bushmaster het volgende:
Iemand met een vals paspoort ook? Als je in Marokko bent geboren dan heb je geen Nederlands paspoort en nee, geen pardon. Of heb je wel eens van Marokkaanse asielzoekers gehoord?
Aardig wat, in Ierland niet zoveel, maar nederland zeker en ook oostenrijk.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
+1 Xenofoob!
Ik lig niet te slapen hoor, maar hoeveel heb jij er nou echt van gemerkt in Nederland (of andere Europese landen) zeg... de afgelopen 2 jaar?
Volgens mij is er 1 ding wat wel aantoonbaar groeit, iets wat (bijna) net zo onwenselijk is en dat is de aanhang van Wilders!
'Aardig wat'? Duidelijk.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:46 schreef frastanz het volgende:
Aardig wat, in Ierland niet zoveel, maar nederland zeker en ook oostenrijk.
Als europa gewoon niet was begonnen met "gast"arbeiders, was het allemaal niet nodig geweest. Ook Wilders niet.
Ver gekomen als nu zeker wel, het had alleen langer geduurd.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
'Aardig wat'? Duidelijk.
Als Europa 'gewoon niet' was begonnen met gastarbeiders, waren we nooit zo ver gekomen als waar we nu zijn. Philips bijvoorbeeld, zou zonder gastarbeiders nooit de positie hebben bereikt die het nu heeft.
Tevens kun je dit makkelijk roepen, maar onmogelijk terugdraaien.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:00 schreef frastanz het volgende:
[..]
Ver gekomen als nu zeker wel, het had alleen langer geduurd.
Helaas is het onmogelijk terug te draaien inderdaad, was het maar zo'n feest.
Dhimmitude is waar europa last van heeft.
Dan was Philips Philips niet meer, maar Sony, Bosch of Samsung.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:00 schreef frastanz het volgende:
Ver gekomen als nu zeker wel, het had alleen langer geduurd.
Heb je daar serieus last van? Raakt het je (behalve psychisch) in je dagelijks leven? Volgens mij valt het wel mee, maar wordt het gevoelsmatig opgeblazen.quote:Helaas is het onmogelijk terug te draaien inderdaad, was het maar zo'n feest.
Dhimmitude is waar europa last van heeft
Ja het raakt me in mijn dagelijkse leven. Je kan me ook een Xenofoob noemen, komt er ook wel in de buurt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dan was Philips Philips niet meer, maar Sony, Bosch of Samsung.
[..]
Heb je daar serieus last van? Raakt het je (behalve psychisch) in je dagelijks leven? Volgens mij valt het wel mee, maar wordt het gevoelsmatig opgeblazen.
Natuurlijk moeten we 'ons land niet in de uitverkoop zetten' en 'niet buigen voor religieuze terreur'. Overlast harder aanpakken, zelfs de overlastveroorzakers benoemen met cultuur én gedachtegoed. Ik heb alleen liever dat ze het Religie noemen.Religie-Terreur. Religie-Extremisme.
Dan schoffeer je nog veel meer mensen!
Mag ik vragen hoe het je raakt?quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:17 schreef frastanz het volgende:
Ja het raakt me in mijn dagelijkse leven. Je kan me ook een Xenofoob noemen, komt er ook wel in de buurt.
Prima, noem het Religie of Extremisme-terreur.
Elk geloof heeft gestoorde extremisten die veel te ver gaan in het "overbrengen van hun boodschap"
Alleen heeft de islam er toch wel opmerkelijk veel.
Daarom ben ik ook anti religie. Elke vorm er van.
Nou, daar zitten we echt op te wachten hier, dat ze weer terugkomenquote:DEN HAAG - De vier mannen die in Kenia zijn opgepakt omdat ze mogelijk betrokken zouden zijn bij terrorisme, komen waarschijnlijk uit Den Haag. De broer van een van hen heeft aangifte gedaan bij de politie Haaglanden.
De broer kreeg sms'jes met informatie dat zijn broer was aangehouden door de Keniaanse politie. Daarop deed hij bij de politie aangifte van vermissing.
De vier mannen werden op 24 juli aangehouden vlakbij de grens met Somalië. Ze zouden de islamitische opstandbeweging al-Shabaab in dat land steunen en op weg zijn naar een jihadistisch trainingskamp. Zelf zeggen ze geen terroristen te zijn, maar toeristen.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef jkdjjsop het volgende:
Maar waarschijnlijk zal de linksfascistische elite wel weer haar eigen zin doordrijven i.p.v. die van het volk, en deze "medelanders" met open armen terug in Nederland ontvangen. Waarna deze meteen kunnen instappen in één of ander overgesubsidieerd werkproject voor islamitische kansentypes.
http://www.geenstijl.nl/m(...)n_somalie_steed.htmlquote:Jihadvakantie in Somalië steeds populairder
Nog even over die vier hakbars met Nederlands paspoort die gisteren op de grens tussen Kenia en Somalië door lokale antiterreureenheden werden aangehouden. U weet wel, die lui die op zoek waren naar de vele toeristische trekpleisters daar in die regio. Volgens de Keniaanse krant The Standard was de politie al een week op zoek naar de drie Marokkanen en Somaliër. Vandaag laat de immer alerte AIVD weten de jongens (allen 21) ook al tijden in de smiezen te hebben. Uhuh. Sowieso heeft Somalië volgens de veiligheidsdienst een steeds grotere aantrekkingskracht op wannabee jihadisten in Westerse landen. Het heerschap zou zich hebben laten ronselen via internet. Toen een van de broers van de verdachten afgelopen maandag aangifte deed op het politiebureau van vermissing begonnen de bellen te rinkelen. De nationale recherche heeft inmiddels een onderzoek tegen het viertal ingesteld. Overigens hoeven de boys (en ook hun opvolgers) niet te vrezen voor hun waarschijnlijk inmiddels verlopen reisverzekering. Nederland verleent de vier alle noodzakelijk consulaire bijstand en de ambassade heeft hen inmiddels bezocht. Een van verdachten dacht malaria te hebben dus die medicijnen zullen ook wel van het huis zijn. Het ministerie heeft goede hoop dat de *kuch* vrijheidsstrijders komende dagen worden vrijgelaten en worden teruggevlogen naar Nederland of een ander land. First class naar wij vermoeden. He pssst Ministerie, laat die gassies lekker ter plekke hun privé-oorlogje uitvechten. Opgeruimd staat netjes.
Update En inderdaad: de vrolijke vier zijn inmiddels op weg terug naar Schiphol. Het is niet duidelijk of ze zijn vrijgelaten of uitgeleverd.
Mijn 'respect' voor de overheid daalt met de minuutquote:Op donderdag 30 juli 2009 10:53 schreef qonmann het volgende:
En nu zitten wij weer met deze terroristen opgescheept
Opgepakte Nederlanders hebben Kenia verlaten
Uitgegeven: 30 juli 2009 10:32
Laatst gewijzigd: 30 juli 2009 10:32
DEN HAAG - De drie Nederlanders en de Marokkaan die maandag in Kenia waren opgepakt, zijn woensdagavond weer vertrokken uit Kenia. Het viertal is onderweg naar Nederland.
Dat heeft een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag gemeld.De Keniaanse politie hield de vier maandag aan op de grens van Kenia met Somalië.
Het landelijk parket van het Openbaar Ministerie liet woensdag weten dat er een onderzoek loopt naar de mogelijke betrokkenheid van de vier bij terrorisme.
rustig man, tis maar een 'incident'quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mijn 'respect' voor de overheid daalt met de minuut
Ach, zodra een Keniaan in Nederland wordt opgepakt dan ben je wel weer voor het terugsturen. NIMBY-syndroom.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:50 schreef buachaille het volgende:
De verdachten komen waarschijnlijk uit Den Haag:
[..]
Nou, daar zitten we echt op te wachten hier, dat ze weer terugkomen![]()
Moslims uit nog meer Westerse landen gaan op strijdtocht naar trainingskampen in Somalie. In dit krantenaritkel wordt gesproken over Engeland, Scandinavische landen en Amerika. Om de islamitische terreurbeweging Al-Shabab te steunen in de strijd om een fundamentalistisch islamitisch bewind in Somalie.quote:De opstandelingenbeweging Al-Shabaab (Arabisch voor ‘De Jeugd’) is de sterkste tegenstander van de internationaal erkende, maar machteloze Somalische regering. Al-Shabaab, dat grote delen van Zuid- en Centraal Somalië en van de hoofdstad Mogadishu in handen heeft, streeft naar een fundamentalistisch bewind.
Al-Shabaab telt vermoedelijk enkele honderden buitenlandse jihadisten, voornamelijk uit landen als Afghanistan en Pakistan. Maar er zijn ook berichten over trainingskampen in Somalië met Britten, Scandinaviërs en Amerikanen. In oktober vorig jaar blies een Amerikaanse Somaliër zichzelf op in de semi-autonome regio Puntland. Shirwa Ahmed was, voor zover bekend, de eerste Amerikaanse zelfmoordterrorist.
Bron: NRC
ja, duhhhhhhquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:30 schreef Montov het volgende:
[..]
Ach, zodra een Keniaan in Nederland wordt opgepakt dan ben je wel weer voor het terugsturen. NIMBY-syndroom.
Ach, jij wilt al het tuig van de wereld hier naartoe halen. Landverraderssyndroom.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:30 schreef Montov het volgende:
[..]
Ach, zodra een Keniaan in Nederland wordt opgepakt dan ben je wel weer voor het terugsturen. NIMBY-syndroom.
Hang 'em high!quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik heb op de radio anders vernomen dat de Belgische politie deze mensen in 't gevang heeft genomen, en dat de Nederlandse justitie gevraagd heeft om uitlevering.
Dus volgens mij komen ze alsnog naar Nederland
Er werd al gesproken over "we moeten voldoende bewijs vergaren, voor we definitief iets kunnen zeggen".quote:
Nee want moslims kunnen niet vlugverdacjht worden hiero. GVD !!quote:De vier Marokkaanse en Somalische Nederlanders die ervan verdacht worden banden te onderhouden met terreurorganisaties, zijn bij aankomst in Brussel opgepakt.
Dat maakte het Openbaar Ministerie vandaag bekend.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken liet eerder vandaag weten dat de vier Nederlanders woensdagavond in Kenia op het vliegtuig naar Nederland zijn gezet.
In de boeien
De mannen zijn vanochtend op het vliegveld van Brussel aangekomen. Daar werden ze direct in de boeien geslagen op verdenking van deelneming aan een terroristische organisatie.
De nationale recherche heeft vanochtend huiszoeking gedaan op twee woonadressen van de mannen. Daarbij is een grote hoeveelheid documenten in beslag genomen.
Eén van de verdachten blijkt een oude bekende van justitie. Hij werd in 2005 aangehouden in Azerbeidzjan, nadat hij met twee anderen geronseld was voor de jihad. Het vermoeden bestond dat ze onderweg waren naar Irak om daar te vechten voor hun islamitische geloof.
Radicale denkbeelden
Volgens de NOS behoren de mannen tot een groep moslims die de Haagse As-Soennah-moskee niet meer in mag vanwege hun radicale denkbeelden. De AIVD hield hen al in de gaten.
De Keniaanse politie hield de vier maandag aan op de grens van Kenia met Somalië. De 'Nederlandse' mannen worden ervan verdacht de islamitische opstandelingenbeweging al-Shabaab in Somalië te helpen, zei een lokale functionaris woensdag.
Niet verdacht
Drie van de vier 21-jarigen zijn in Marokko geboren, de vierde in Somalië. Ze zijn maandag aangehouden, toen ze in een gehuurde truck onderweg waren naar de Noord-Keniase plaats Kiunga.
De nationale recherche zegt een gesprek met de mannen te willen, maar ze worden niet als verdachten beschouwd.
Door Jeroen Langelaar
Wat een gebrek aan logisch vermogen is dit nu weer.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:35 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Ach, jij wilt al het tuig van de wereld hier naartoe halen. Landverraderssyndroom.
Ow, maar het volk waar we het in dit geval over hebben, loopt binnen een paar weken heus weer vrij rond hoorquote:Op donderdag 30 juli 2009 13:52 schreef Montov het volgende:
Uitzonderingen daargelaten; je wilt immers niet de kans dat staatsgevaarlijke buitenlandse terroristen vrij rond huppelen in hun eigen land.
Is dat goed?quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:43 schreef jkdjjsop het volgende:
Maar goed, de heren hebben mazzel
Pas eind dit jaar worden 3 gevangenissen gesloten.quote:, want Albayrak heeft net op tijd bijna alle gevangenissen gesloten
Omdat er een paar duizend lege cellen zijn.quote:, omdat er zogenaamd geen criminelen meer in Nederland zouden rondlopen.
Voor welk vergrijp? Terrorisme? Nee, als ze daar schuldig aan zijn wordt het geen taakstraf. Maar misschien is er helemaal geen bewijs en wordt het vrijspraak.quote:Dus ik vermoed dat ze er vanaf komen met een taakstrafje.
Ze zullen in de gaten worden gehouden door de AIVD. En als dat te soft is, dan moet je bij de Telegraaf gaan werken (bijkomend voordeel: je zou goed in het team passen).quote:Vier uur schoffelen, een tik op de billen en "nooit meer doen!".
quote:Niet verdacht
De nationale recherche zegt een gesprek met de mannen te willen, maar ze worden niet als verdachten beschouwd.
Nou, wat een 'verrijking' van onze cultuur is dat toch. Wat zeg je? Uitzetten? Nee, dat kun je niet doen hoor, dat is niet 'sociaal'. Ze hebben er immers 'recht op', om hier onder het genot van een uitkering de wannabee jihadist uit te hangen!quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:01 schreef Montov het volgende:
Ze zullen in de gaten worden gehouden door de AIVD.
Dat verwacht ik ook.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Er werd al gesproken over "we moeten voldoende bewijs vergaren, voor we definitief iets kunnen zeggen".
Dat dat al word gezegd zegt mij al genoeg. Dat zal wel weer met een sisser aflopen.
Bron: http://www.nrc.nl/binnenl(...)enia_vast_in_Brusselquote:Eén van de mannen, met de voornaam Driss, is in 2005 ook al opgepakt omdat hij met twee anderen zou hebben willen deelnemen aan de jihad – toen in Azerbajdzjan. Hij en zijn twee vrienden zijn destijds uitgezet naar Nederland. Ze werden niet vervolgd.
In een interview met deze krant zei een medereiziger van Driss, Ramazan Keskin, toentertijd over deze reis dat ze in Azerbajdzjan vakantie hadden willen houden na enthousiaste verhalen van een kennis. Maar na een aantal dagen werden ze gearresteerd omdat enkele van hun visa verlopen waren. De toen 18-jarige Keskin noemde zichzelf en zijn vrienden in het interview „naïeve vakantievierders”. Zijn vader en moeder zeiden destijds te vrezen dat hij was geronseld voor de jihad.
Ja, en straks wonen ze weer gezellig ergens in 'n appartement in Amsterdam Rotterdam en zeg je elke morgen weer "goedemorgen buurman" tegen ze.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:21 schreef buachaille het volgende:
[..]
Bron: http://www.nrc.nl/binnenl(...)enia_vast_in_Brussel
Misschien wel, misschien ook niet, wie zal het zeggen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:52 schreef Montov het volgende:
[..]
Wat een gebrek aan logisch vermogen is dit nu weer.
Maar misschien heb ik wel teveel realisme om in te zien dat wanneer landen hun eigen criminelen ontvangen dit direct als gevolg heeft dat buitenlandse criminelen worden uitgezet. Uitzonderingen daargelaten; je wilt immers niet de kans dat staatsgevaarlijke buitenlandse terroristen vrij rond huppelen in hun eigen land.
Maar misschien gaat dit wel boven je pet.
Voor die heren wel.quote:
Dus? Het gaat nog wel meer van een half jaar duren voordat de heren veroordeeld worden. Als er überhaupt al van enige veroordeling sprake is, want daar lijkt het op dit moment niet op. Nogal wiedes ook: waarom zou je je best doen om iemand veroordeeld te krijgen, als er binnenkort toch geen gevangenis meer overeind staat om hem in te stoppen?quote:Pas eind dit jaar worden 3 gevangenissen gesloten.
Zoals het er nu naar uitziet komt er niet eens een proces.quote:Voor welk vergrijp? Terrorisme? Nee, als ze daar schuldig aan zijn wordt het geen taakstraf. Maar misschien is er helemaal geen bewijs en wordt het vrijspraak.
Wat ben je toch schattig naïef.quote:Ze zullen in de gaten worden gehouden door de AIVD.
Onschuldig tot het tegendeel is bewezen is een van de fundamenten van onze cultuur en van onze vrijheid. Jij en je onderbuikbrigade hebben het echter niet zo op met de Westerse beschaving.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, wat een 'verrijking' van onze cultuur is dat toch. Wat zeg je? Uitzetten? Nee, dat kun je niet doen hoor, dat is niet 'sociaal'. Ze hebben er immers 'recht op', om hier onder het genot van een uitkering de wannabee jihadist uit te hangen!
Wat een drogreden. Het tegendeel is allang bewezen. Alleen de linkschfascisten die dit land regeren denken daar anders over, en een handjevol volgelingen zoals jij.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Onschuldig tot het tegendeel is bewezen is een van de fundamenten van onze cultuur en van onze vrijheid. Jij en je onderbuikbrigade hebben het echter niet zo op met de Westerse beschaving.
Nee hoor, ik ga daar niet precies het tegenovergestelde mee om. Die conclusie trek jij op basis van dogmatiek (Een andere mening, dus links, dus naief, dus <insert doembeeld>)quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:24 schreef jkdjjsop het volgende:
Het is gewoon opvallend dat jij iemand anders het NIMBY-syndroom in de schoenen schuift, m.a.w. het beste van twee werelden, terwijl jij daar zelf precies het tegenovergesteld mee omgaat.
Mits goede uitleveringsverdragen zodat de buitenlandse criminelen ook een gepaste straf in hun eigen land krijgen. Wat heb jij tegen uitleveringsverdragen?quote:Als het aan jou had gelegen, zou Nederland braaf alle Nederlandse criminelen uit het buitenland hier naartoe halen.
Kennelijk worden ze toch als Nederlander gezien. Ik vermoed dat die lui wel twee nationaliteiten hebben maar geen twee paspoorten, en volgens mij wonen ze in Nederland. Dus nee, de situatie is niet 'net zo makkelijk'.quote:Dat het hier om lieden met een dubbel paspoort gaat die net zo makkelijk door Marokko zouden kunnen worden opgenomen, daar heb jij uiteraard geen boodschap aan.
Weer een conclusie die alleen in jouw hoofd te lezen valt.quote:Tevens zie ik jou fel pleiten voor het naar Nederland halen van allerhande buitenlands gespuis. Jij pleit dus voor het slechtste van twee werelden.
Nee, ik heb het niet op naievelingen die terwijl ze zich uitbundig manifesteren op de 'vluchtheuvel' van het "sociaal & weldenkend" zijn, feitelijk alleen maar de neergang van dit land toejuichen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:28 schreef Montov het volgende:
Jij en je onderbuikbrigade hebben het echter niet zo op met de Westerse beschaving.
Allang bewezen! Zozo. Zelfs op de schaal van hooivorken en fakkels geef ik dit maar 5 Hooivorken en 4 Fakkels. Mocht er echt bewijs zijn zoals jij beweert dan zal er wel een proces en een veroordeling volgen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:30 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Wat een drogreden. Het tegendeel is allang bewezen. Alleen de linkschfascisten die dit land regeren denken daar anders over, en een handjevol volgelingen zoals jij.
Achja, wij gaan het toch nooit eens worden. Jij vindt mij waarschijnlijk ultrarechts tuig, of nog erger misschien. Ik vind jou een landverrader van het allerergste soort, één op één vergelijkbaar met de NSB'ers in de tweede wereldoorlog. Dit gaat nooit werken, een discussie tussen iemand als jou en iemand als mij. Dus ik zal je voortaan compleet negeren. Als jij dat nu ook bij mij doet, scheelt een hoop zinloze discussies. De afrekening komt immers vanzelf, bij de eerstvolgende verkiezingen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:37 schreef Montov het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ga daar niet precies het tegenovergestelde mee om. Die conclusie trek jij op basis van dogmatiek (Een andere mening, dus links, dus naief, dus <insert doembeeld>)
[..]
Mits goede uitleveringsverdragen zodat de buitenlandse criminelen ook een gepaste straf in hun eigen land krijgen. Wat heb jij tegen uitleveringsverdragen?
[..]
Kennelijk worden ze toch als Nederlander gezien. Ik vermoed dat die lui wel twee nationaliteiten hebben maar geen twee paspoorten, en volgens mij wonen ze in Nederland. Dus nee, de situatie is niet 'net zo makkelijk'.
[..]
Weer een conclusie die alleen in jouw hoofd te lezen valt.
En in andere topics moeten we natuurlijk naar het gejank volume luchtalarm luisteren van het 'trotste marokkaanse volk" dat ze "heulemaal niet van hun maroc paspoort afkunnen!"quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:37 schreef Montov het volgende:
Kennelijk worden ze toch als Nederlander gezien. Ik vermoed dat die lui wel twee nationaliteiten hebben maar geen twee paspoorten, en volgens mij wonen ze in Nederland. Dus nee, de situatie is niet 'net zo makkelijk'.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
En in andere topics moeten we natuurlijk naar het gejank volume luchtalarm luisteren van het 'trotste marokkaanse volk" dat ze "heulemaal niet van hun maroc paspoort afkunnen!"
Maar Montov heeft graag dat je de gedachte entertaint, dat in weerwil van wat de norm lijkt te zijn, die marocs heus alleen een NL paspoort hebben!
Ze hebben de schijn tegen, en dat rechtvaardigt arrestatie, onderzoek en eventueel een proces. Maar een objectief en eerlijk rechtssysteem is juist 1 van de redenen waarom de Westerse cultuur zo goed is.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet op naievelingen die terwijl ze zich uitbundig manifesteren op de 'vluchtheuvel' van het "sociaal & weldenkend" zijn, feitelijk alleen maar de neergang van dit land toejuichen.
Want we hebben het hier over mensen die gewoon een uur in de wind stinken, en nagenoeg alle schijn tegen hebben. Dat belet jou niet om met het 'formalistische' antwoord te komen dat ze 'tot nader order onschuldig zijn'.
Bovenstaande zinnen schaar ik in de categorie "de neergang van dit land toejuichen". Al Qaida denkt net zoals jij dat bommen en geweld de mensen eindelijk hun ogen laat openen. Helaas voor jou, verschillende aanslagen hebben laten zien dat mensen alleen maar meer waarde gaan hechten aan onze westerse principes als vrijheid en beschaving.quote:Ik mag lijen dat de eerste bom naast jou ontploft. Misschien dat je dan nog net leert, en tot de conclusie komt dat 'formeel gezien' die bom niet boem had mogen doen, en dat louter potsierlijk vanuit 'formele standpunten' de realiteit beschouwen je nogal op achterstand zet.
Toch wel een kleurrijke vlag hoop ik?quote:En jij bent de vlag op de strontschuit. Jij bent het type dat hier loopt te vertellen dat 'het allemaal wel mee valt' en we 'ons toch vooral niet druk moeten maken'.
Ik heb een gedachten-experiment voor je:quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:41 schreef Montov het volgende:
Mocht er echt bewijs zijn zoals jij beweert dan zal er wel een proces en een veroordeling volgen.
Ik vind jou radicaal rechts.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:43 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Achja, wij gaan het toch nooit eens worden. Jij vindt mij waarschijnlijk ultrarechts tuig, of nog erger misschien.
Je gaat mij niet negeren, dus waarom zo'n loos statement maken?quote:Ik vind jou een landverrader van het allerergste soort, één op één vergelijkbaar met de NSB'ers in de tweede wereldoorlog. Dit gaat nooit werken, een discussie tussen iemand als jou en iemand als mij. Dus ik zal je voortaan compleet negeren. Als jij dat nu ook bij mij doet, scheelt een hoop zinloze discussies. De afrekening komt immers vanzelf, bij de eerstvolgende verkiezingen.
Volgens mij weet jij niet wat het verschil is tussen een paspoort en een nationaliteit. Die fout wordt vaak gemaakt. De nationaliteit is niet kwijt te raken voor Marokkanen, de paspoort wel.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
En in andere topics moeten we natuurlijk naar het gejank volume luchtalarm luisteren van het 'trotste marokkaanse volk" dat ze "heulemaal niet van hun maroc paspoort afkunnen!"
Maar Montov heeft graag dat je de gedachte entertaint, dat in weerwil van wat de norm lijkt te zijn, die marocs heus alleen een NL paspoort hebben!
Nee hoor, je bent geen racist. Bij jou gaat het niet om een foute huidskleur, maar om een foute mening. Jij vindt dat ik een fout mening heb en daardoor vind jij het niet erg als ik door een bom om he leven kom. Iets meer respect tonen voor andermans mening, ook al deel je het niet, zou al een hele verbetering zijn.quote:Daarbij konden we ook lezen dat een van die gasten een verblijfstitel had. En nu snap ik dat ik maar een 'onderbuik racist' bent, en jij natuurlijk 'zeer weldenkend en bovenalles sociaal' bent, maar in mijn boek had Mo z'n verblijfstitel in de shredder mogen gaan. Maar dat zal niet 'sociaal' zijn, vermoed ik.
De winst zit hem in talloze andere gevallen waar een onschuldige niet wordt veroordeeld vanwege een schimmig 'waar rook is is vuur'-argument. En misschien doet dat je weinig omdat het om naamloze anderen gaat, maar bijvoorbeeld Geert Wilders heeft er ook profijt van een proces op basis van bewijzen niet op basis van de onderbuik.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb een gedachten-experiment voor je:
Ze zijn schuldig;
Er is geen bewijs (more likely; geen bewijs wat naar NL rechtsgang maatstaven standhoud).
En mss weet jij dat (al) niet meer, maar in de "echte wereld" gebeurt dat
Hoe zou je dat vinden?
Dan is NL weer een handjevol uitkering-jihadisten rijker, en zal de AIVD ze ongetwijfeld in de gaten gaan houden.![]()
Kun jij me uitleggen waar de 'winst' voor NL zit in dat wij veel belastingcenten aan dat soort tuig gaan besteden, ipv dat we ze gewoon dumpen?
Sure, no argument here.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:53 schreef Montov het volgende:
[..]
Ze hebben de schijn tegen, en dat rechtvaardigt arrestatie, onderzoek en eventueel een proces. Maar een objectief en eerlijk rechtssysteem is juist 1 van de redenen waarom de Westerse cultuur zo goed is.
That is not the issue. Ik geloof ook helemaal niet in dat het 'ogen opend' het helpt die blonde debiel in den haag aan stemmen.quote:Bovenstaande zinnen schaar ik in de categorie "de neergang van dit land toejuichen". Al Qaida denkt net zoals jij dat bommen en geweld de mensen eindelijk hun ogen laat openen. Helaas voor jou, verschillende aanslagen hebben laten zien dat mensen alleen maar meer waarde gaan hechten aan onze westerse principes als vrijheid en beschaving.
Nee, grijs; van de kleur grijsgedraait. Maar dat jij de aansluiting met de tijdgeest mist, goes without saying. Ik hoop dat je erg schrikt, als die mongool straks het torentje aan het inrichten is.quote:Toch wel een kleurrijke vlag hoop ik?
Dat dus!quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:05 schreef Montov het volgende:
De winst zit hem in talloze andere gevallen waar een onschuldige niet wordt veroordeeld vanwege een schimmig 'waar rook is is vuur'-argument. En misschien doet dat je weinig omdat het om naamloze anderen gaat, maar bijvoorbeeld Geert Wilders heeft er ook profijt van een proces op basis van bewijzen niet op basis van de onderbuik.
Weet ik heel goed, maar jij komt hier weer met een 'formalisme' op de proppen. Want het is niet zo dat een willekeurig burger in een willekeurig land standaard gecontroleerd wordt op 'verborgen nationaliteiten'. Daarvoor is de wereld gewoon te groot, en zijn bevolkinsregisters te varierend.quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:00 schreef Montov het volgende:
Volgens mij weet jij niet wat het verschil is tussen een paspoort en een nationaliteit. Die fout wordt vaak gemaakt. De nationaliteit is niet kwijt te raken voor Marokkanen, de paspoort wel.
Ik zie dat helaas als een van de weinige dingen die je van gedachten zou kunnen doen veranderen. Weliswaar is het dan te laat, maar goedquote:Jij vindt dat ik een fout mening heb en daardoor vind jij het niet erg als ik door een bom om he leven kom.
Bull-shit. Ik heb 'respect' voor meningen. Ik ga erover in discussie. Ben het er gewoon niet mee eens, laat dat op een caustische manier merken, en ga commentaar zeker niet sugercoaten.quote:Iets meer respect tonen voor andermans mening, ook al deel je het niet, zou al een hele verbetering zijn.
Vanuit de kinderlijke insteek dat misdaad misdaad is, en je hoegenaamd geen onderscheid aan kunt brengen qua wat voor impact misdaad heeft op de maatschappij; tasjesdief is "heus net zo erg" als een wannebee jihadist die zich opblaast op groningen centraal toen je ma er net liep ;') en vanzelfsprekend heus net zo erg als meneer Wilders die een politiek-proces aan z'n broek krijgt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:05 schreef Montov het volgende:
[..]
De winst zit hem in talloze andere gevallen waar een onschuldige niet wordt veroordeeld vanwege een schimmig 'waar rook is is vuur'-argument. En misschien doet dat je weinig omdat het om naamloze anderen gaat, maar bijvoorbeeld Geert Wilders heeft er ook profijt van een proces op basis van bewijzen niet op basis van de onderbuik.
Ik snap de overweging, maar tenzij je permanent verblijft op de vluchtheuvel van het sociaal zijn, zijn er meer dan deze 2 keuzes:quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat dus!
Ja, ik weet ook wel dat die gasten liegen dat ze barsten! Maar als er geen echt bewijs is, kunnen ze nog alle schijn tegen hebben maar wel weglopen.
Een prettige gedachte eerlijk gezegd. Waarom denk je dat Obama zijn fikken niet wil branden aan Quantanamo? Iemand in de bak pleuren omdat je denkt dat ze kwaad willen is gewoon niet wenselijk.
Dan liever een uitkering naar een Jihadist.Dat moet dan maar...
Hoewel ik ook wel wat zie in 'vrijwillig' naar een oorlogsgebied sturen met een zendertje in hun hol. Als ze dan in een trainingskamp zitten een mooie laser guided erop! Maken ze zich nog eens nuttig.
quote:Kenia-terroristen verbonden aan Haagse moskee
Het viertal aankomende terroristen waar we het al een paar keer over hadden, is verbonden aan de as-Soennah moskee te Den Haag. Een fijne moskee die de conservatieve, radicale variant van de islam uitbraakt over bezoekers. In 2005 kwam de moskee ook al in opspraak omdat één van hun jeugdleden als mini-terrorist afreisde naar Azerbeidzjan om te vrijheidsstrijderen met moslims. Dit heerschap werd echter het land uitgeschopt en na wat gedoe met de autoriteiten weer liefdevol ontvangen in de As-Soennah moskee. En precies deze persoon is vorige week voor de tweede keer opgepakt in Kenia op weg naar een jihadistisch trainingskamp. Inderdaad, we hebben te maken met een heuse terreurterrorist, uitgezonden via reisbureau As-Soennah. Ook toen was het excuus 'we waren op vakantie'. Het OM laat weten dat er vandaag een aantal huiszoekingen in Den Haag zijn verricht en dat de terreurmannetjes van 21-jaar direct na aankomst op Brussel zijn vastgezet. Bron
De homoseksuele zendelingenorganisatie "Geenstijl" heeft dit (zonder bronvermelding) overgenomen van de website van de NRC.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:23 schreef Zienswijze het volgende:
GeenStijl meldt dit: De 4 Nederlandse Kenia-terroristen verbonden aan Haagse moskee
Nee, sorryquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:34 schreef Zienswijze het volgende:
Dit bedoel ik met de ummah: elke moslim maakt deel uit van de wereldwijde moslimgemeenschap (de ummah). Vrijwel alle moslims komen wereldwijd voor elkaar op. Dat zag je in Nederland afgelopen januari, toen Nederlandse moslims de straat opgingen op te protesteren tegen Israel. Ook als radicale moslims elders in de wereld islamitische strijd leveren, steunen moslims uit andere landen hen. Zo ook deze 4 Nederlandse moslims in het nieuwsbericht: zij steunen de islamitische militanten Al-Shabab in de strijd voor een fundamentalistisch islamitisch bewind in Somalie. De terreurbeweging Al-Shabab streeft naar zuivere islamitische wetgeving in Somalie.
3 verdachten, van Marokkaanse komaf, hebben niks met Somalie te maken. Marokko ligt niet in Somalie, Marokkaanse cultuur is totaal anders dan de Somalische cultuur, maar het enige wat ze delen is dat ze hetzelfde geloof hebben. In dit geval komen moslims dus ook wereldwijd voor elkaar op.
Nu blijkt ook nog dat 1 van de verdachten, Driss genaamd, al eerder deel had genomen aan een jihadtocht. In 2005 namelijk, in Azerbeidzjan
In trainingskampen in Somalie zitten overigens ook Britse, Scandinavische en Amerikaanse moslims. Zo zie je dat moslims uit meerdere Westerse landen naar Somalie toereizen om de militante islamitische beweging Al-Shabab te steunen in de strijd voor een fundamentalistisch islamitisch bewind in Somalie.
Wat moet iemand doen aleer zijn vergunning wordt ingetrokken cq. niet verlengd ?quote:Het gaat om drie Nederlanders en een Marokkaanse man met een Nederlandse verblijfsvergunning.
Entree een fijn links-extremistisch advocaten collectief, die in beroep gaan, want "Het is niet bewezen!quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:41 schreef qonmann het volgende:
Een uitgelezen kans om van dit sujet af te komen
quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:03 schreef jkdjjsop het volgende:
Die moskee is natuurlijk een opleidingsbolwerk van de linksche elite.
Zolang ze zichzelf daar maar opblazen geen probleem.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:47 schreef Monidique het volgende:
Ze hebben niets verkeerd gedaan, toch? En al zouden ze willen vechten in Somalië, so what?
ze hadden hen direct bij de keniaanse grens moeten afknallen. moslims hebben allang de oorlog verklaard aan de christenen die ze al naar het zuiden verdreven hebben.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:47 schreef Monidique het volgende:
Ze hebben niets verkeerd gedaan, toch? En al zouden ze willen vechten in Somalië, so what?
Ook al zouden ze vechten in Somalie, so what??? Wat een smerige fascisten lopen hier rond. Die jongens wouden de islamitische militante beweging Al-Shabab steunen. Een beweging die wil vechten tegen de vijanden van Islam en een zuivere islamitische staat van Somalie wil maken. Met strenge islamitische wetgeving. Dat er dan vrouwen worden gestenigd, homo's de doodstraf krijgen of dat er misschien zelfs jizyah zal worden geheven (zodat niet-moslims meer belasting dan moslims moeten betalen...iets wat militante moslims in delen van Pakistan hebben ingevoerd de afgelopen maanden), dat vind jij allemaal best.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:47 schreef Monidique het volgende:
tenzij je de mensen al tijden in de smiezen hebt en weet dat ze vaker meedoen aan extreem-islamitische gebruiken en kampjes. of dat ze radicale splinters zijn van een toch al redelijk gereserveerde vorm van islam. belgië wist het al blijkbar. nederland nog niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:12 schreef Monidique het volgende:
"ze hadden hen direct bij de keniaanse grens moeten afknallen. moslims hebben allang de oorlog verklaard aan de christenen die ze al naar het zuiden verdreven hebben."
Het direct afknallen van Nederlandse burgers die geen direct gevaar zijn voor wie dan ook en nergens schuldig voor bevonden zijn, slechts omdat het moslims zijn. Dit is niets minder dan tirannie en repressie a la Taliban en Noord-Korea en niets minder dan pure haat en terreur.
Militante moslims zijn de afgelopen dagen weer bezig geweest om christenen te vermoorden. Al-Qaeda intent on 'cleansing' Christians by beheading them in Somaliaquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze hadden hen direct bij de keniaanse grens moeten afknallen. moslims hebben allang de oorlog verklaard aan de christenen die ze al naar het zuiden verdreven hebben.
De moslims, bedoel je toch?quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:19 schreef zoalshetis het volgende:
europa moet vaker de handen ineen slaan. dan zijn we zo af van die haatjurken.
vandaag is er een tegenreactie gekomen en zijn 100 radicale moslims rond hun radicale moskee afgeschoten. de moslims uit het noorden die hun gezanten naar het zuiden hebben gstuurd, gaan het nog lastig krijgen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Militante moslims zijn de afgelopen dagen weer bezig geweest om christenen te vermoorden. Al-Qaeda intent on 'cleansing' Christians by beheading them in Somalia
niet elke moslim. want sommige moslims zijn minstens net zo braaf als de geëmancipeerde christen, die leeft naar het nieuwe testament.quote:
En terecht, waarom zouden de christenen als enigen moeten lijden hier onder, wie met vuur speelt mag op de blaren zitten. Afknallen die Islamitische milities en radicalen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vandaag is er een tegenreactie gekomen en zijn 100 radicale moslims rond hun radicale moskee afgeschoten. de moslims uit het noorden die hun gezanten in het zuiden hebben gaan het nog lastig krijgen.
Waar?quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vandaag is er een tegenreactie gekomen en zijn 100 radicale moslims rond hun radicale moskee afgeschoten
google is your fuckbuddy.quote:
Je loopt alleen maar te blaten en onzin te verkondingen zonder dat je weet wat zich in die gebieden afspeelt .quote:
De eerste hit die ik krijg op 'mosque somalia dead' is er een over Ethiopiërs die Somalische burgers hadden afgeslacht, maar dat is van anderhalf jaar geleden.quote:
quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je loopt alleen maar te blaten en onzin te verkondingen zonder dat je weet wat zich in die gebieden afspreelt .
Ga je eerst eens verdiepen in de sitaties en wat daar allemaal gebeurd voordat je je conclusies komt trekken. En dan kom je ook nog dit zeggen: "so what, als ze in Somalie willen vechten". Debiel dat je bent.
Echt jongen, je mag een mening hebben en je eigen standpunten hebben. Maar verdiep je alsjeblieft eerst eens in het nieuws voordat je onzin komt verkondigen.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:18 schreef Monidique het volgende:
Joh, ga ergens anders even de troll uithangen.
Nogal een automatisme onder bepaalde users om meningen over de Islam als getroll af te doen of niet? Je veroordeelt hier wel Zienswijze, maar je gaat niet in op de feiten die hij aandraagt. Nogal kwalijk dat.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:18 schreef Monidique het volgende:
Joh, ga ergens anders even de troll uithangen.
Wmb prima, als je dan ook even je NL paspoort inlevert, of er iig op gewezen wordt dat als je gevangen wordt tijdens die escapades, je niet op de deur van de NL ambassadeur hoeft te kloppen, en dan moeten we ook eens na gaan denken of we het wel een goed idee vinden, of de kant aan welke je vecht in onze bescheiden opinie wel de juiste is, en afhankelijk van het antwoord misschien je paspoort verbeurd verklaren.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:47 schreef Monidique het volgende:
Natuurlijk. Je kunt niet zomaar gaan vechten (waar nog geen sprake van was, maar wat mij zeer waarschijnlijk lijkt) voor de een of de ander en dan nog gaan verwachten hulp te krijgen van het land van origine, dat spreekt voor zich.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wmb prima, als je dan ook even je NL paspoort inlevert, of er iig op gewezen wordt dat als je gevangen wordt tijdens die escapades, je niet op de deur van de NL ambassadeur hoeft te kloppen, en dan moeten we ook eens na gaan denken of we het wel een goed idee vinden, of de kant aan welke je vecht in onze bescheiden opinie wel de juiste is, en afhankelijk van het antwoord misschien je paspoort verbeurd verklaren.
En voor jou geldt natuurlijk hetzelfde.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nogal een automatisme onder bepaalde users om meningen over de Islam als getroll af te doen of niet? Je veroordeelt hier wel Zienswijze, maar je gaat niet in op de feiten die hij aandraagt. Nogal kwalijk dat.
Omdat?quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
En voor jou geldt natuurlijk hetzelfde.
Misschien weet jij dan wel waar die honderd Somalische militanten zijn afgemaakt?quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je loopt alleen maar te blaten en onzin te verkondingen zonder dat je weet wat zich in die gebieden afspeelt .
Dank voor het bevestigen van onze 'onderbuikgevoelens' over jou.quote:
Ga Googlen of lees dit topic door als je de situatie in Somalie wilt weten. Ik heb al genoeg bronnen gegeven in dit topic, zoek ze maar op.Oja, een krant lezen kan ook nog wel eens helpen om up to date te blijven.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien weet jij dan wel waar die honderd Somalische militanten zijn afgemaakt?
En dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dat krijg je met mensen die geen argumenten hebben voor hun standpunten, dan gaan ze dit soort dingen uitkramen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:36 schreef Monidique het volgende:
Omdat mijn wil wet is.
Zoals gezegd: 'Somalia mosque dead' levert niets relevant op. Google wil niet meewerken met mij, kennelijk. Kun je gewoon even aangeven waar ik het kan vinden? Desnoods de zoektermen? Dat zou heel gemakkelijk en eenvoudig zijn, klaar, geen geleuter meer, weet ik ook weer, want het was immers een simpele vraag, waar die honderd strijders als tegenreactie waren vermoord.quote:
De eerste die er mee komt is zoalshet is. Zoals je kunt lezen in de berichten daarna, wordt absoluut niet duidelijk gemaakt waar ik meer kan lezen over die honderd Somalische strijders die vandaag rond een moskee waren gedood als reactie op christenvervolgingen in Somalië.quote:of lees dit topic door als je de situatie in Somalie wilt weten.Ik heb al genoeg bronnen gegeven in dit topic, zoek ze maar op.
Misschien helpt het als je zoekt op Nigeria en niet Somalia?quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dus, als je een handje zou kunnen helpen, graag..
Ik denk dat hij in het verkeerde topic zat want met Nigeria kom ik wel op zijn zoekresultaat namelijk:quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:49 schreef Monidique het volgende:
Nigeria? Maar dat is toch helemaal geen Somalië?
and google still fucks with you.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:49 schreef Monidique het volgende:
Lopen toch negerts rond en er zit toch olie?quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:49 schreef Monidique het volgende:
hoezo somalia. dit topic gaat over het volgende slachtveld, kenia. een ooit erg welvarend land. ook leuk voor toeristen. en gelukkig is het zuiden nog steeds ok. het noorden, waar moslims net zo positief oprukken als ratten, een stuk minder.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zoals gezegd: 'Somalia mosque dead' levert niets relevant op. Google wil niet meewerken met mij, kennelijk.
Ze waren bekend bij justitie, maar ze werden niet actief gevolgd door de AIVD. Dit werd ook uitgelegd.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:48 schreef Wheelgunner het volgende:
Wekt weer niet echt vertrouwen in de capaciteiten van onze inlichtingendiensten dat die jongens die 'bekend' zijn, ineens opduiken in die hoek van de planeet....
en ze stomen door tot overal de schelle piepstem van de imaam om 5 uur in de morgen door de luidsprekers schalt om te bidden en de rest van de dag geen reet meer wordt gedaan. door de mannen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 00:23 schreef jkdjjsop het volgende:
Kenia is een prachtig land met een kleine moslimminderheid. Iran is een prachtig land en tevens een islamofascistische heilstaat. Lijkt me dat je in Kenia meer te zoeken hebt.
Wat ben je toch ook objectief zeg, Zienswijzequote:Op vrijdag 31 juli 2009 01:07 schreef Zienswijze het volgende:
Mondique, omdat je het zo vriendelijk vraagt, zal ik je de situatie in Nigeria en Somalie even kort uitleggen.
Dat zeg ik ook. Kijk maar: "Het Nigeriaanse leger had vandaag ook meer dan 100 radicale moslimrebellen gedood."quote:Op vrijdag 31 juli 2009 01:15 schreef FloydP het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook objectief zeg, Zienswijze![]()
Voortaan ook maar melden dat deze extremistische moslims in zowel Somalië als Nigeria door het leger (dat overwegend moslim is) worden aangepakt. Daar gaat je moslims-zijn-gevaarlijk-verhaal.
Je bent een lachertje Zienswijze. Als het je uitkomt heb je het over alle moslims en strooi je met termen als jizjah, ummah etc., als het je niet uitkomt heb je het alleen maar over "moslimstrijders" en niet over gewone moslims.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 01:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook. Kijk maar: "Het Nigeriaanse leger had vandaag ook meer dan 100 radicale moslimrebellen gedood."
Verder heb ik in mijn post nergens gezegd dat moslims gevaarlijk zijn. In mijn post spreek ik dan ook over moslimstrijders en niet over gewone moslims. Daar gaat je verkapte poging om mij te beschuldigen.
Moslims lijden onder moslims, dus moslims zijn niet te vertrouwen? Heb je een poging gedaan om de posts van Zienswijze kort weer te geven?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:03 schreef Slappy het volgende:
Zie je maar weer dat Moslims niet te vertrouwen zijn zelfs hun eigen bevolking lijdt onder het terreur.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Moslims lijden onder moslims, dus moslims zijn niet te vertrouwen? Heb je een poging gedaan om de posts van Zienswijze kort weer te geven?
http://www.elsevier.nl/we(...)ouden-in-Brussel.htmquote:Nederlandse moslimjongeren aangehouden in Brussel
donderdag 30 juli 2009 12:20
De vier Marokkaanse en Somalische Nederlanders die ervan verdacht worden banden te onderhouden met terreurorganisaties, zijn bij aankomst in Brussel opgepakt.
De Afrikaanse Unie strijdt hard tegen al-Shaheeb De Afrikaanse Unie strijdt hard tegen al-Shaheeb
Bekijk de video van RTL Nieuws
Door Kenia uitgezette mannen opgepakt
Dat maakte het Openbaar Ministerie vandaag bekend.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken liet eerder vandaag weten dat de vier Nederlanders woensdagavond in Kenia op het vliegtuig naar Nederland zijn gezet.
In de boeien
De jonge mannen zijn vanochtend op het vliegveld van Brussel aangekomen. Daar werden ze direct in de boeien geslagen op verdenking van deelneming aan een terroristische organisatie.
De nationale recherche heeft vanochtend huiszoeking gedaan op twee woonadressen van de mannen. Daarbij is een grote hoeveelheid documenten in beslag genomen.
Eén van de verdachten blijkt een oude bekende van justitie. Hij werd in 2005 aangehouden in Azerbeidzjan, nadat hij met twee anderen geronseld was voor de jihad. Het vermoeden bestond dat ze onderweg waren naar Irak om daar te vechten voor hun islamitische geloof.
Radicale denkbeelden
Volgens de NOS behoren de mannen tot een groep moslims die de Haagse As-Soennah-moskee niet meer in mag vanwege hun radicale denkbeelden. De AIVD hield hen al in de gaten.
De Keniaanse politie hield de vier maandag aan op de grens van Kenia met Somalië. De 'Nederlandse' mannen worden ervan verdacht de islamitische opstandelingenbeweging al-Shabaab in Somalië te helpen, zei een lokale functionaris woensdag.
Niet verdacht
Drie van de vier 21-jarigen zijn in Marokko geboren, de vierde in Somalië. Ze zijn maandag aangehouden, toen ze in een gehuurde truck onderweg waren naar de Noord-Keniase plaats Kiunga.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |