abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71561305
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:24 schreef sp3c het volgende:

ik hoor trouwens ook verder geen argumenten van de voorstanders van deelname
Pfff... we zitten hier voor Piet Snot een topic vol te typen .
pi_71563637
Er liepen net militairen door mijn stad in uniform en eentje haalde het in zijn hoofd om een klokhuis op straat te gooien.
pi_71563661
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:07 schreef Godtje het volgende:
Er liepen net militairen door mijn stad in uniform en eentje haalde het in zijn hoofd om een klokhuis op straat te gooien.
Schande
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:10:05 #204
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71563721
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:24 schreef sp3c het volgende:
ik hoor trouwens ook verder geen argumenten van de voorstanders van deelname ... behalve van Bob
Misschien moet je gewoon je hoofd uit je aars halen en het begin van dit topic lezen.
[KNE]-Mod
  zondag 9 augustus 2009 @ 23:04:38 #205
265629 dopy14
mag ik je ding doen?
pi_71746766
ik vind dat militairen in de gay parade mee zouden mogen lopen maar niet in hun uniform. wel herkenbaar in een defensiebootje misschien maar ik vind heet te ver gaan om in uniform in zo'n parade mee te doen. niet dat ik iets tegen homo's heb. Ik ken 6 homo's en het zijn zeer vriendelijke mensen. maar ik vind ook dat je een bepaalde integriteit te behouden hebt.
Op woensdag 28 oktober 2009 20:49 schreef Stoeprand het volgende:
''Ik heb de kleinste penis hier.''
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 23:10:40 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71746985
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:33 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Pfff... we zitten hier voor Piet Snot een topic vol te typen .
zo zou je het kunnen noemen ja

mwah, 'jullie' zijn vooral bezig met een topic lang tegenstanders van deelname af te bekken
nie tmeer dan verdiend in sommige gevallen maar echt een coherent argument voor deelname komt er niet uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_71747501
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:04 schreef dopy14 het volgende:
maar ik vind ook dat je een bepaalde integriteit te behouden hebt.
Homo's of de gay parade zijn niet integer?

@ Sp3c
Als het da ineens gedraait wordt dat defensiepersoneel nergens buiten mag komen met kleding in het groen/blauw aan.. waarom zouden we dat in hemelsnaam moeten verdedigen?
Het gaat hier om een emancipatie-optocht met nette en stoute deelnemers. ING/Philips etc worden ook niet als vies en stout bedrijf gezien nu hun logo op een nette boot stond in een parada waar ook mannen in zwembroek stonden...
In uniform is prima. laat juist de acceptatie zien.
dag
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 23:32:01 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71747733
het wordt helemaal niet zo gedraait dat defensiepersoneel nergens buiten mag komen met kleding in het groen/blauw dat zit je er zelf nu bij te verzinnen ...

je mag niet in uniform gaan feesten, dat is niets nieuws en geld niet alleen voor homosexuele feestjes
daarnaast zit er nu eenmaal een politiek tintje aan de gay pride en dat is al helemaal niet de bedoeling ... het leger kan en mag geen politieke mening aandragen, daar krijg je staatsgrepen van en in het meest donkere geval krijg je de Waffen SS, dat heeft helemaal geen fuck te maken met of die bootjes er al dan niet netjes uit zien, het mag gewoon niet, niemand niet en homo's dus ook niet

dan is het aan de politiek om ieder jaar te bepalen of het wel of niet mag, dit jaar dus wel maar ga er niet vanuit dat het een of ander recht is wat volgend jaar ook mag
pi_71747896
canalparade is een feestje maar idd veeeeel meer een politiek statement. Van NL richting andere landen. Waarom daar defensie niet bij gebruiken?
Cohen trouwde ook 3 semi-amerikaanse stelletjes als boodschap naar de VS. Barstensvol politiek dus. En dat defensie niet met politiek verward/besmeurd mag worden.. ! Nederland dringt nu eenmaal graag zijn normen en waarden aan anderen op met militair machtsvertoon, das historisch gezien dus perfect verantwoord.
dag
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 23:42:29 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71748041
helemaal niet

het leger gaat niet op eigen houtje op pad omdat het land in kwestie niet onze normen en waarden hebben
de politiek besluit dat net zoals ze besluiten of er wel of niet militairen mee varen op zo'n bootje
Cohen is trouwens ook geen militair
pi_71748149
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:42 schreef sp3c het volgende:
helemaal niet

het leger gaat niet op eigen houtje op pad omdat het land in kwestie niet onze normen en waarden hebben
de politiek besluit dat net zoals ze besluiten of er wel of niet militairen mee varen op zo'n bootje
Cohen is trouwens ook geen militair
maar wel politiek. Als die het wenselijk vinden dat defensie zich als homovriendelijk dient op te stellen en vinden dat de gay parade daarvoor een prima uithangbord is (net als bedrijven, overheden en politie dat vinden), dan is het toch geen enkel probleem?
Net alsof een uniform iets belangrijks is. Dat vinden de opgefokte alfamannetjes die daar hun status uit moeten halen misschien, maar respect verdien je, die krijg je niet voor niets bij een stukkie stof. Tis werkkleding en als je je bedrijf presenteert kun je dat best aanhebben.
dag
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 23:51:17 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71748274
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:46 schreef Peter het volgende:

[..]

maar wel politiek. Als die het wenselijk vinden dat defensie zich als homovriendelijk dient op te stellen en vinden dat de gay parade daarvoor een prima uithangbord is (net als bedrijven, overheden en politie dat vinden), dan is het toch geen enkel probleem?
dat zeg ik toch al de hele tijd?
quote:
Net alsof een uniform iets belangrijks is. Dat vinden de opgefokte alfamannetjes die daar hun status uit moeten halen misschien, maar respect verdien je, die krijg je niet voor niets bij een stukkie stof. Tis werkkleding en als je je bedrijf presenteert kun je dat best aanhebben.
pffffff nu diskwalificeer je jezelf

ga anders is met homosexuele militairen praten of hun uniform belangrijk is, waarom denk je dat ze het zo belangrijk vinden dat ze in uniform aan die canal pride mee mogen doen?
omdat het zulke mooie kleren zijn?

allemaal opgefokte alfamannetjes zeker?

zo'n discussie is een beetje vervelend als alleen de ene kant de andere kant mag beledigen ...
pi_71748561
Ik zeg niet dat iedereen in uniform zo is. maar bijv. TS zou ik daar zeker wel onder scharen n.a.v. zijn reacties hier. En dat vind ik fout. Uniform is werkkleding en een manier om je baas te representeren. Dat doe je ook op de gay parade en moet kunnen.
Het is belangrijk om het als werkkleding te laten zien, omdat je normaal daar ook in rond loopt.
Degenen die er moeite mee hebben omdat het uniform besmeurd/beledigd zou worden vin dik wel alfamannetjes die hun eigen status uit dat stukkie stof moeten halen ipv uit hun daden...
dag
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 00:08:56 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71748722
als het simpelweg werkkleding was dan zouden er niet zoveel regels aan vastzitten

je representeert iets, niet alleen dat je jezelf door de AMO hebt heen weten te slepen maar de geschiedenis van je eenheid en van je land en je dient daar respectvol mee om te gaan ... beetje feesten op een boot valt daar dus niet onder en je politieke mening uitdragen ook niet want je voorgangers die de status aan dat stukkie stof hebben gegeven hadden nu eenmaal niet allemaal dezelfde mening

het blijft een politieke beslissing en geen vrijgevochten recht oid
pi_71748912
quote:
beetje feesten op een boot valt daar dus niet onder

Feesten op een boot? Een beetje stijf op het achterdek staan, los van de heen-en-weer deinende mensen van de ING/philips etc... Deze collega's van je stonden niet echt te feesten daar, die stonden daar een signaal af te geven en netjes te zwaaien naar het publiek dat hard voor ze klapte!
quote:
en je politieke mening uitdragen ook niet want je voorgangers die de status aan dat stukkie stof hebben gegeven hadden nu eenmaal niet allemaal dezelfde mening
50 jaar geleden was homoseksualiteit een ziekte, ook voor een legerarts. Moeten die meningen en denkbeelden ook via dat uniform nu nig gelden? Komop, meningen en waarden veranderen. Defensie dient niet te discrimineren, dus de oude gedachten dat homo's er niet thuis horen zijn tegenwoordig wel weg mag ik hopen.. Dat het in de praktijk nogsteeds moeilijk kan zijn voor homo's is juist iets waar ook defensie aan zou moeten werken en een steuntje in de rug als een deelname aan de canal parade lijkt me meer dan welkom.

Volgend jaar met een paar marine-bootjes meevaren zeg ik!
dag
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 00:20:49 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71749027
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Feesten op een boot? Een beetje stijf op het achterdek staan, los van de heen-en-weer deinende mensen van de ING/philips etc... Deze collega's van je stonden niet echt te feesten daar, die stonden daar een signaal af te geven en netjes te zwaaien naar het publiek dat hard voor ze klapte!
maakt mij dat nou uit ... misschien zijn het gewoon hele stijve kerels

point remains te same
quote:
[..]

50 jaar geleden was homoseksualiteit een ziekte, ook voor een legerarts. Moeten die meningen en denkbeelden ook via dat uniform nu nig gelden? Komop, meningen en waarden veranderen. Defensie dient niet te discrimineren, dus de oude gedachten dat homo's er niet thuis horen zijn tegenwoordig wel weg mag ik hopen.. Dat het in de praktijk nogsteeds moeilijk kan zijn voor homo's is juist iets waar ook defensie aan zou moeten werken en een steuntje in de rug als een deelname aan de canal parade lijkt me meer dan welkom.
nee dat zeg ik niet, ik zeg dat je niet kunt spreken voor de rest en dat doe je wel als je je uniform aantrekt want die is representatief voor het hele groene circus
quote:
Volgend jaar met een paar marine-bootjes meevaren zeg ik!
zeg ik ook maar jij leest niet en dat maakt de discussie wat frustrerend
pi_71749119
Ik reageer niet altijd op alle punten omdat de discussie dan zo langdradig wordt, das niet bedoelt om de boel te frustreren .
Maar ik zie iemand in het legerpak liever als persoon dan alleen als 'jan soldaat' . Ik neem aan dat de burger dat ook wel kan zien.

ot: Paddy wil binnenkort eens naar Den Haag/strand komen, en langs jou ff een keer wat bedenken
dag
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 01:36:16 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71750137
ja ik ook maar in legerpak is het wel jan soldaat en voor jan soldaat gelden heel erg veel regels

ot wist ik al van maar mevrouw is zo sloom
pi_71757221
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:24 schreef Peter het volgende:

[..]

Homo's of de gay parade zijn niet integer?

@ Sp3c
Als het da ineens gedraait wordt dat defensiepersoneel nergens buiten mag komen met kleding in het groen/blauw aan.. waarom zouden we dat in hemelsnaam moeten verdedigen?
Het gaat hier om een emancipatie-optocht met nette en stoute deelnemers. ING/Philips etc worden ook niet als vies en stout bedrijf gezien nu hun logo op een nette boot stond in een parada waar ook mannen in zwembroek stonden...
In uniform is prima. laat juist de acceptatie zien.
ING en Philips hebben dan ook geen voorbeeldfunctie. Next.
pi_71757457
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:02 schreef Peter het volgende:
Ik zeg niet dat iedereen in uniform zo is. maar bijv. TS zou ik daar zeker wel onder scharen n.a.v. zijn reacties hier. En dat vind ik fout. Uniform is werkkleding en een manier om je baas te representeren. Dat doe je ook op de gay parade en moet kunnen.
Het is belangrijk om het als werkkleding te laten zien, omdat je normaal daar ook in rond loopt.
Degenen die er moeite mee hebben omdat het uniform besmeurd/beledigd zou worden vin dik wel alfamannetjes die hun eigen status uit dat stukkie stof moeten halen ipv uit hun daden...
Jouw gelul over alfamannetjes en status uit een stuk stof halen
Wat een gebrabbel over niks zeg. Het uniform mag gewoon niet misbruikt worden voor zoiets smerigs als de Gay Pride. Doe dat maar op een andere manier, maar niet op dat toneelstuk met blote mannen die elkaar lopen te berijden.
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 12:44:40 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71757461
politie wel. previous?
pi_71758919
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:44 schreef sp3c het volgende:
politie wel. previous?
Previous?
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 14:23:48 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71760640
tegenovergestelde van next
pi_71761038
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:44 schreef Lightning_NL het volgende:

Wat een gebrabbel over niks zeg. Het uniform mag gewoon niet misbruikt worden voor zoiets smerigs als de Gay Pride. Doe dat maar op een andere manier, maar niet op dat toneelstuk met blote mannen die elkaar lopen te berijden.
Wat is het uniform voor jou dan?
Ja, ik generaliseer.
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 14:56:03 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71761558
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:44 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

zoiets smerigs nog wel ...

al die naakte kerels hebben lol met elkaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')