Werken, kinderen én het huishouden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:01 schreef jortkeldert het volgende:
De directrice van een grote klant van ons is ook zo`n kut feminist. Ze mag dr kut wel laten
En daarbij heeft het feminisme weinig goeds voor de vrouw gebracht. Nu moeten ze én werken én de kinderen fixen. Eerst hoefden ze alleen maar de kinderen te doen.
Precies, er moet wel eten klaar staan als ik thuis kom van kantoor.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Werken, kinderen én het huishouden.
Dat laatste zinnetje van je. Dan kan ik je hierbij alvast vertellen dat feminisme nooit haar taak gaat volbrengen. 90% van de mannen zal een vrouw altijd keuren wel/niet neukbaar.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:30 schreef AquaMaryn het volgende:
bla bla bla...
Zeggen dat feminisme iets is voor lelijke vrouwen geeft dus al aan hoe ontzettend nodig de beweging nog is. Pas als een vrouw als volwaardig persoon wordt gezien en niet slechts wel/niet neukbaar, dán pas heeft feminisme haar taak volbracht.
Heeft gesproken, een feministe.
Precies. Een telefoniste of secretaresse moet toch vooral neukbaar zijn dunkt me.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:37 schreef Stakky het volgende:
[..]
Dat laatste zinnetje van je. Dan kan ik je hierbij alvast vertellen dat feminisme nooit haar taak gaat volbrengen. 90% van de mannen zal een vrouw altijd keuren wel/niet neukbaar.
Dus suces met je feminisme
Goed gezegd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:30 schreef AquaMaryn het volgende:
Feminisme gaat er gewoon om dat vrouwen in de maatschappij op gelijke voet horen te staan als de man. En dat is niet zo.
Het forceren van dingen zoals positieve discriminatie helpt weinig. Iedereen moet er anders over gaan denken: het idee dan mannen en vrouwen gelijk in waarde zijn, niet alleen financieel maar ook sociaal, seksueel en evolutionair, zou even normaal moeten zijn in onze maatschappij als vrijheid van meningsuiting.
Maar vrouwen worden nog steeds als 'minder' gezien: minder waard als werknemers, mind waard als persoon (het zogenaamde 'zwakkere' geslacht) en seksueel is het al helemaal erg want doorgaans wordt de vrouw gewoon gezien als een object zonder eigen seksualiteit, wiens enige claim op seksgebied het pleasen van mannen is. Het idee dat een vrouw niet meer waard is dan de fysieke goedkeuring die ze krijgt van mannen.
Zeggen dat feminisme iets is voor lelijke vrouwen geeft dus al aan hoe ontzettend nodig de beweging nog is. Pas als een vrouw als volwaardig persoon wordt gezien en niet slechts wel/niet neukbaar, dán pas heeft feminisme haar taak volbracht.
Het is veel te ver doorgeschoten. Het fatsoenlijk opvoeden van kinderen is nuttiger dan het aanhouden van een of ander pseudo-ambiteus kutbaantje en de kinderen dumpen in een opvangtehuis.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:39 schreef Fingon het volgende:
Vind je dan niet dat het is doorgeschoten?
Ik ben het wel eens met GoeRoe86, in plaats van dat (mede)feministes blij zijn dat je nu zelf de keuze hebt om te gaan werken of kinderen te krijgen en niet te gaan werken, wordt je scheef aangekeken als je kiest voor kinderen, eerst was het veprlicht kinderen, nu is het verplicht werken met eventueel kinderen erbij.
Diut is helemaal waar, het zit gewoon in ons DNAquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:37 schreef Stakky het volgende:
[..]
Dat laatste zinnetje van je. Dan kan ik je hierbij alvast vertellen dat feminisme nooit haar taak gaat volbrengen. 90% van de mannen zal een vrouw altijd keuren wel/niet neukbaar.
Mijn gedachte is dat je steling uitermate sexistisch is. Het bijzondere is dat (ik weet niet hoe oud jij bent) onze moeders bewust en onbewust een hoop potjes hebben gebroken om de hedendaagse vrouw de kans te geven zich te ontwikkelen zoals ze wilt. De stelling en denkwijze zoals jij die hier uit is gewoon het afzetten van een generatie tegen die van zijn ouders(vrij puberaal eigenlijk).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:53 schreef Halcon het volgende:
Stelling: Feminisme is uitgevonden door lelijke vrouwen, zodat lelijke vrouwen meer kans denken te maken op een goede baan.
Ik ben het hier mee eens. Een ander argument voor feminisme kan ik niet bedenken. Wat is jullie gedachte?
Dan zit je in het verkeerde subforum.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:58 schreef Halcon het volgende:
Ik bedoel de beweging an sich. Het antisexistische lijkt me helemaal een puntje van de vadsige pottenbrigade.
Waaruit blijkt dat dan volgens jou?quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:06 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]
Dan zit je in het verkeerde subforum.
Net als jij een absurd conservatieve mening uit heb je hetzelfde met het feminisme. Er zijn een hoop dingen die geschreven worden in femistische bladen die kant nog wal raken. Daarentegen bewijs jij met je stelling de waarom NL nog lang niet klaar is met het emanciperen van het land.
Dat is allemaal wel leuk en aardig enzo en mag van mij ook wel, maar dan verwacht ik van een vrouw hetzelfde als van een man, of een man moet de priveleges krijgen die een vrouw ook heeft. Maar zolang man en vrouw fundamenteel verschillend zijn zullen ze ook verschillend behandeld moeten wordenquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:30 schreef AquaMaryn het volgende:
Feminisme gaat er gewoon om dat vrouwen in de maatschappij op gelijke voet horen te staan als de man. En dat is niet zo.
Ooit zeiden ze dat vrouwen nooit zouden mogen stemmen, zwarten altijd slaven bleven, en homo's niet mochten trouwen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:37 schreef Stakky het volgende:
[..]
Inderdaad.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:15 schreef AquaMaryn het volgende:
[..]
Je hoeft geen feminist te zijn om in te zien dat er iets serieus mis is met die manier van denken.
Het idee dat gelijkheid tussen de seksen betekent dat de vrouw alles moet doen wat de man doet, klopt ook niet. Dat is namelijk net zo seksistisch: vrouwen worden dan nog steeds verwacht zich aan te passen aan het gedrag en de cultuur van de 'dominante' sekse, de mannen dus.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:11 schreef zquing het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel leuk en aardig enzo en mag van mij ook wel, maar dan verwacht ik van een vrouw hetzelfde als van een man, of een man moet de priveleges krijgen die een vrouw ook heeft. Maar zolang man en vrouw fundamenteel verschillend zijn zullen ze ook verschillend behandeld moeten worden
Maar is het niet juist het feminisme dat ervoor heeft gezorgd dat de vrouw zich steeds meer als een man ging gedragen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:22 schreef AquaMaryn het volgende:
[..]
Het idee dat gelijkheid tussen de seksen betekent dat de vrouw alles moet doen wat de man doet, klopt ook niet. Dat is namelijk net zo seksistisch: vrouwen worden dan nog steeds verwacht zich aan te passen aan het gedrag en de cultuur van de 'dominante' sekse, de mannen dus.
Dan ben ik ook een feminist, al zullen vele vrouwen dat tegen sprekenquote:In plaats daarvan moeten mannen en vrouwen gelijk staan zoals ze zijn, en moet niet de één naar de ander omhoog of omlaag gepusht te worden. Mannen hoeven niet ineens gevoelig te gaan doen (tenzij ze dat willen) en vrouwen hoeven niet ineens bitches te zijn om autoriteit te verkrijgen. Gelijkheid tussen de seksen gaat veel verder dan dat. Het is alleen jammer dat weinig mensen zich dat kunnen voorstellen. Feminisme betekent niet vrouwen die moet streven te zijn zoals mannen, of mannen die moeten buigen voor vrouwen. Het is gelijkheid: inzien dat vrouwen en mannen biologisch, neurologisch, psychologisch nogal van elkaar verschillen, zonder die verschillen als zwaktes en sterktes te zien en op basis daarvan mensen met meer of minder respect en waarde behandelen.
Wat ik merk is dat ze wel gelijk behandeld willen worden, maar niet willen begrijpen dat ze rechten hebben die mannen niet hebben. Ik vind de man niet beter dan de vrouw(eigenlijk stiekem wel, maar dat is alleen voor mn eigen ego), slechts andersquote:Je statement dat vrouwen en mannen verschillend zijn, en dus verschillend behandeld moeten worden, klopt wel en niet. Verschillend betekent niet 'meer of minder'. Ja, je gaat met mannen anders om dan met vrouwen, vrouwen doen dingen anders dan mannen. We denken zelfs compleet anders. Maar dat wil niet zeggen dat de één beter is dan de ander.
Als je met die rechten zwangerschapsverlof bedoelt, het gelijktrekken daarvan is ook een feministisch standpunt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:28 schreef zquing het volgende:
[..]
Wat ik merk is dat ze wel gelijk behandeld willen worden, maar niet willen begrijpen dat ze rechten hebben die mannen niet hebben. Ik vind de man niet beter dan de vrouw(eigenlijk stiekem wel, maar dat is alleen voor mn eigen ego), slechts anders
quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:41 schreef ElisaB het volgende:
Ik vind 'm briljant en ben het met je eens!
Leuke tekst, al draaft hij een beetje doorquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:58 schreef Matthijs- het volgende:
Hebbes!
'De Vloek van het Feminisme', door Andreas Kinneging
De spijker op zijn kop, helemaal goedquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:30 schreef AquaMaryn het volgende:
Het forceren van dingen zoals positieve discriminatie helpt weinig. Iedereen moet er anders over gaan denken: het idee dan mannen en vrouwen gelijk in waarde zijn, niet alleen financieel maar ook sociaal, seksueel en evolutionair, zou even normaal moeten zijn in onze maatschappij als vrijheid van meningsuiting.
Maar vrouwen worden nog steeds als 'minder' gezien: minder waard als werknemers, mind waard als persoon (het zogenaamde 'zwakkere' geslacht) en seksueel is het al helemaal erg want doorgaans wordt de vrouw gewoon gezien als een object zonder eigen seksualiteit, wiens enige claim op seksgebied het pleasen van mannen is. Het idee dat een vrouw niet meer waard is dan de fysieke goedkeuring die ze krijgt van mannen.
Welke plichten doel je dan op?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:59 schreef Plasterk het volgende:
Feminisme blijft mislukken zolang vrouwen alleen de rechten en niet de plichten willen dragen.
Kijk, ik vind het normaal dat een vrouw dezelfde rechten heeft als de man, in onze samenleving. Stemrecht bijvoorbeeld. Genoeg mannen over welke ik een veel en veel lagere mening heb dan menig vrouw. Dus wat dat betreft kan geslacht mij niks schelen. In die zin zijn we dus evenveel 'waard' ja.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:30 schreef AquaMaryn het volgende:Iedereen moet er anders over gaan denken: het idee dan mannen en vrouwen gelijk in waarde zijn, niet alleen financieel maar ook sociaal, seksueel en evolutionair, zou even normaal moeten zijn in onze maatschappij als vrijheid van meningsuiting.
Wat 'volwaardig' is, is subjectief. Als je bedoelt: gelijk aan de man, zal dat nooit gebeuren. Vrouwen blijven vrouwen. Mannen blijven mannen.quote:Zeggen dat feminisme iets is voor lelijke vrouwen geeft dus al aan hoe ontzettend nodig de beweging nog is. Pas als een vrouw als volwaardig persoon wordt gezien en niet slechts wel/niet neukbaar, dán pas heeft feminisme haar taak volbracht.
En daarna pijpen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Werken, kinderen én het huishouden.
Exact. Die biologische verschillen uiten zich ook in gedrag en andere typisch vrouwelijke en mannelijke kwaliteiten. Daarom heeft het gewoon geen zin om op bepaalde vlakken mannen en vrouwen gelijk te trekken.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:55 schreef Kaar68 het volgende:
Deze laatste vraag gaat voorbij aan de biologische verschillen tussen man en vrouw, die er nu eenmaal zijn. Mannen zijn gespierder en sterker (over het algemeen), dus vandaar de gescheiden tenniscompetitie. Vrouwen zijn biologisch uitgerust om kinderen te baren, vandaar het zwangerschapsverlof. Ouderschapsverlof is voor beide ouders mogelijk, zorgen kan de man net zo goed.
Omdat na scheiding vaak het kind naar de moeder gaat en er veel tijd in het kind gaat zitten waardoor er geen fulltime baan inzit, part time werken dus voor vanzelfsprekend minder loon. En de vader dan maar zeuren terwijl die vaak alleen maar de weekeindjes heeft en doordeweeks kan doen en laten wat ie wil.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:36 schreef josvr het volgende:
De meeste vrouwen zijn pro-emancipatie als het hun goed uitkomt (rechten). Als het hun slecht uitkomt dan even niet (plichten).
Kan iemand mijn b.v. vertellen waarom er nog steeds PARTNER-ALLIMENTATIE bestaat? Kinderallimentatie oke (=kosten kinderen verdelen), maar waarom moet (in 99% van de gevallen) de man na de echtscheiding ook nog dokken voor een gedeelte van het levensonderhoud van de exvrouw?
Waarom worden kinderen na de scheiding meestal toegewezen aan de vrouw?
En zo zijn er nog wel een hoop meer voorbeelden te geven.
Kortom: vrouwen zijn heel geemancipeerd als het hun uitkomt en anders even niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |