abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71413936
Stelling: Feminisme is uitgevonden door lelijke vrouwen, zodat lelijke vrouwen meer kans denken te maken op een goede baan.

Ik ben het hier mee eens. Een ander argument voor feminisme kan ik niet bedenken. Wat is jullie gedachte?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:59:08 #2
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_71414137
Feminisme blijft mislukken zolang vrouwen alleen de rechten en niet de plichten willen dragen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:00:28 #3
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_71414174
Feminisme faalt omdat het doorgeschoten is waarin de vrouw alleen maar een nieuwe rol wordt geschoten in plaats van het feit dat het vrouwen de keuze laat zelf te kiezen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:01:05 #4
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_71414188
De directrice van een grote klant van ons is ook zo`n kut feminist. Ze mag dr kut wel laten plamuren maar blijkbaar heeft ze het wel ver kunnen schoppen.

En daarbij heeft het feminisme weinig goeds voor de vrouw gebracht. Nu moeten ze én werken én de kinderen fixen. Eerst hoefden ze alleen maar de kinderen te doen.

jammer jammer jammer
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:04:33 #5
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_71414308
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:01 schreef jortkeldert het volgende:
De directrice van een grote klant van ons is ook zo`n kut feminist. Ze mag dr kut wel laten
En daarbij heeft het feminisme weinig goeds voor de vrouw gebracht. Nu moeten ze én werken én de kinderen fixen. Eerst hoefden ze alleen maar de kinderen te doen.
Werken, kinderen én het huishouden.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_71414347
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Precies, er moet wel eten klaar staan als ik thuis kom van kantoor.
pi_71415107
Feminisme gaat er gewoon om dat vrouwen in de maatschappij op gelijke voet horen te staan als de man. En dat is niet zo.

Het forceren van dingen zoals positieve discriminatie helpt weinig. Iedereen moet er anders over gaan denken: het idee dan mannen en vrouwen gelijk in waarde zijn, niet alleen financieel maar ook sociaal, seksueel en evolutionair, zou even normaal moeten zijn in onze maatschappij als vrijheid van meningsuiting.

Maar vrouwen worden nog steeds als 'minder' gezien: minder waard als werknemers, mind waard als persoon (het zogenaamde 'zwakkere' geslacht) en seksueel is het al helemaal erg want doorgaans wordt de vrouw gewoon gezien als een object zonder eigen seksualiteit, wiens enige claim op seksgebied het pleasen van mannen is. Het idee dat een vrouw niet meer waard is dan de fysieke goedkeuring die ze krijgt van mannen.

Zeggen dat feminisme iets is voor lelijke vrouwen geeft dus al aan hoe ontzettend nodig de beweging nog is. Pas als een vrouw als volwaardig persoon wordt gezien en niet slechts wel/niet neukbaar, dán pas heeft feminisme haar taak volbracht.

Heeft gesproken, een feministe.
En dat vind ik er dus van.
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:37:40 #8
169150 Stakky
Pazz douche
pi_71415316
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:30 schreef AquaMaryn het volgende:
bla bla bla...

Zeggen dat feminisme iets is voor lelijke vrouwen geeft dus al aan hoe ontzettend nodig de beweging nog is. Pas als een vrouw als volwaardig persoon wordt gezien en niet slechts wel/niet neukbaar, dán pas heeft feminisme haar taak volbracht.

Dat laatste zinnetje van je. Dan kan ik je hierbij alvast vertellen dat feminisme nooit haar taak gaat volbrengen. 90% van de mannen zal een vrouw altijd keuren wel/niet neukbaar.

Dus suces met je feminisme
Nessuno attaca noi senza essere punito.
pi_71415366
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:37 schreef Stakky het volgende:

[..]

Dat laatste zinnetje van je. Dan kan ik je hierbij alvast vertellen dat feminisme nooit haar taak gaat volbrengen. 90% van de mannen zal een vrouw altijd keuren wel/niet neukbaar.

Precies. Een telefoniste of secretaresse moet toch vooral neukbaar zijn dunkt me.
pi_71415372
Vind je dan niet dat het is doorgeschoten?
Ik ben het wel eens met GoeRoe86, in plaats van dat (mede)feministes blij zijn dat je nu zelf de keuze hebt om te gaan werken of kinderen te krijgen en niet te gaan werken, wordt je scheef aangekeken als je kiest voor kinderen, eerst was het veprlicht kinderen, nu is het verplicht werken met eventueel kinderen erbij.
Beneath the gold, bitter steel
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:41:21 #11
263440 birrrd
letterpret
pi_71415407
quote:
Feminisme gaat er gewoon om dat vrouwen in de maatschappij op gelijke voet horen te staan als de man. En dat is niet zo.

Het forceren van dingen zoals positieve discriminatie helpt weinig. Iedereen moet er anders over gaan denken: het idee dan mannen en vrouwen gelijk in waarde zijn, niet alleen financieel maar ook sociaal, seksueel en evolutionair, zou even normaal moeten zijn in onze maatschappij als vrijheid van meningsuiting.

Maar vrouwen worden nog steeds als 'minder' gezien: minder waard als werknemers, mind waard als persoon (het zogenaamde 'zwakkere' geslacht) en seksueel is het al helemaal erg want doorgaans wordt de vrouw gewoon gezien als een object zonder eigen seksualiteit, wiens enige claim op seksgebied het pleasen van mannen is. Het idee dat een vrouw niet meer waard is dan de fysieke goedkeuring die ze krijgt van mannen.

Goed gezegd.
one day I fly awaaaaaaay
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:41:46 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_71415418
Ik vind 'm briljant en ben het met je eens!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_71415476
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:39 schreef Fingon het volgende:
Vind je dan niet dat het is doorgeschoten?
Ik ben het wel eens met GoeRoe86, in plaats van dat (mede)feministes blij zijn dat je nu zelf de keuze hebt om te gaan werken of kinderen te krijgen en niet te gaan werken, wordt je scheef aangekeken als je kiest voor kinderen, eerst was het veprlicht kinderen, nu is het verplicht werken met eventueel kinderen erbij.
Het is veel te ver doorgeschoten. Het fatsoenlijk opvoeden van kinderen is nuttiger dan het aanhouden van een of ander pseudo-ambiteus kutbaantje en de kinderen dumpen in een opvangtehuis.
pi_71415752
quote:

[..]

Diut is helemaal waar, het zit gewoon in ons DNA
pi_71415770
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:53 schreef Halcon het volgende:
Stelling: Feminisme is uitgevonden door lelijke vrouwen, zodat lelijke vrouwen meer kans denken te maken op een goede baan.

Ik ben het hier mee eens. Een ander argument voor feminisme kan ik niet bedenken. Wat is jullie gedachte?
Mijn gedachte is dat je steling uitermate sexistisch is. Het bijzondere is dat (ik weet niet hoe oud jij bent) onze moeders bewust en onbewust een hoop potjes hebben gebroken om de hedendaagse vrouw de kans te geven zich te ontwikkelen zoals ze wilt. De stelling en denkwijze zoals jij die hier uit is gewoon het afzetten van een generatie tegen die van zijn ouders(vrij puberaal eigenlijk).

What's next, terugdraaien van het kiesrecht of vrouwen weer ontslaan als ze gaan trouwen?

Ik lees je stelling nog eens, wat bedoel je eigenlijk?
De beweging an sich of antisexistische maatregelen mbt werk of wat?
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_71415799
Ik bedoel de beweging an sich. Het antisexistische lijkt me helemaal een puntje van de vadsige pottenbrigade.
pi_71415968
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:58 schreef Halcon het volgende:
Ik bedoel de beweging an sich. Het antisexistische lijkt me helemaal een puntje van de vadsige pottenbrigade.
Dan zit je in het verkeerde subforum.

Net als jij een absurd conservatieve mening uit heb je hetzelfde met het feminisme. Er zijn een hoop dingen die geschreven worden in femistische bladen die kant nog wal raken. Daarentegen bewijs jij met je stelling de waarom NL nog lang niet klaar is met het emanciperen van het land.

Ik begrijp je motivatie eigenlijk niet als het over de beweging gaat. Het hebben van gelijke kansen(en beloning) op werk is een deel van het doel van de feministische beweging maar er zijn meer zaken die er toe doen. Je begrijpt toch ook wel dat in het verleden de vrouwen in de samenleving als 2e rangs burgers werden gezien.

[ Bericht 19% gewijzigd door Sam_Raimi op 29-07-2009 01:14:49 ]
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_71416031
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 01:06 schreef Sam_Raimi het volgende:

[..]

Dan zit je in het verkeerde subforum.

Net als jij een absurd conservatieve mening uit heb je hetzelfde met het feminisme. Er zijn een hoop dingen die geschreven worden in femistische bladen die kant nog wal raken. Daarentegen bewijs jij met je stelling de waarom NL nog lang niet klaar is met het emanciperen van het land.
Waaruit blijkt dat dan volgens jou?
  woensdag 29 juli 2009 @ 01:11:31 #19
122997 zquing
Drama Junk
pi_71416067
quote:
Dat is allemaal wel leuk en aardig enzo en mag van mij ook wel, maar dan verwacht ik van een vrouw hetzelfde als van een man, of een man moet de priveleges krijgen die een vrouw ook heeft. Maar zolang man en vrouw fundamenteel verschillend zijn zullen ze ook verschillend behandeld moeten worden
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_71416125
quote:

[..]

Ooit zeiden ze dat vrouwen nooit zouden mogen stemmen, zwarten altijd slaven bleven, en homo's niet mochten trouwen.

Sociale vooruitgang in de maatschappij is nooit onmogelijk. Natuurlijk blijf je potentiele partners als aantrekkelijk of niet aantrekkelijk bestempelen, maar het gaat meer om het basisidee dat het blijkbaar acceptabel is om vrouwen zo te behandelen, en dat ze niets waard zijn als een man haar niet wil. Dat is bullshit, en hoog tijd dat vrouwen dat niet meer pikken. Seksisme is iets dat alle vrouwen negatief beinvloedt, ongeacht hoe mooi of lelijk mannen ze vinden, en het is niet minder schadelijk dan rascisme: je wordt behandelt alsof je minderwaardig bent, op basis van 1) je geslacht (waar je niet eens een keuze in hebt) en 2) je uiterlijk (hoeveel kan je dat nou beinvloeden zonder plastische chirurgie). Ben je blond met een IQ van 145? Gefeliciteerd, je gaat nog steeds je leven lang grappen aanhoren over domme blondjes en moet jezelf bewijzen tegenover mannen met een IQ van 90. Heb je grote borsten en een nog groter tennistalent, en laat je daarom je borsten verkleinen? Sorry, je tieten zijn mannen meer waard dan je carrière als vrouwelijke topsporter.

Je hoeft geen feminist te zijn om in te zien dat er iets serieus mis is met die manier van denken.
pi_71416197
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 01:15 schreef AquaMaryn het volgende:

[..]
Je hoeft geen feminist te zijn om in te zien dat er iets serieus mis is met die manier van denken.
Inderdaad.
pi_71416244
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 01:11 schreef zquing het volgende:

[..]

Dat is allemaal wel leuk en aardig enzo en mag van mij ook wel, maar dan verwacht ik van een vrouw hetzelfde als van een man, of een man moet de priveleges krijgen die een vrouw ook heeft. Maar zolang man en vrouw fundamenteel verschillend zijn zullen ze ook verschillend behandeld moeten worden
Het idee dat gelijkheid tussen de seksen betekent dat de vrouw alles moet doen wat de man doet, klopt ook niet. Dat is namelijk net zo seksistisch: vrouwen worden dan nog steeds verwacht zich aan te passen aan het gedrag en de cultuur van de 'dominante' sekse, de mannen dus.

In plaats daarvan moeten mannen en vrouwen gelijk staan zoals ze zijn, en moet niet de één naar de ander omhoog of omlaag gepusht te worden. Mannen hoeven niet ineens gevoelig te gaan doen (tenzij ze dat willen ) en vrouwen hoeven niet ineens bitches te zijn om autoriteit te verkrijgen. Gelijkheid tussen de seksen gaat veel verder dan dat. Het is alleen jammer dat weinig mensen zich dat kunnen voorstellen. Feminisme betekent niet vrouwen die moet streven te zijn zoals mannen, of mannen die moeten buigen voor vrouwen. Het is gelijkheid: inzien dat vrouwen en mannen biologisch, neurologisch, psychologisch nogal van elkaar verschillen, zonder die verschillen als zwaktes en sterktes te zien en op basis daarvan mensen met meer of minder respect en waarde behandelen.

Je statement dat vrouwen en mannen verschillend zijn, en dus verschillend behandeld moeten worden, klopt wel en niet. Verschillend betekent niet 'meer of minder'. Ja, je gaat met mannen anders om dan met vrouwen, vrouwen doen dingen anders dan mannen. We denken zelfs compleet anders. Maar dat wil niet zeggen dat de één beter is dan de ander.
  woensdag 29 juli 2009 @ 01:28:51 #23
122997 zquing
Drama Junk
pi_71416309
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 01:22 schreef AquaMaryn het volgende:

[..]

Het idee dat gelijkheid tussen de seksen betekent dat de vrouw alles moet doen wat de man doet, klopt ook niet. Dat is namelijk net zo seksistisch: vrouwen worden dan nog steeds verwacht zich aan te passen aan het gedrag en de cultuur van de 'dominante' sekse, de mannen dus.
Maar is het niet juist het feminisme dat ervoor heeft gezorgd dat de vrouw zich steeds meer als een man ging gedragen?
quote:
In plaats daarvan moeten mannen en vrouwen gelijk staan zoals ze zijn, en moet niet de één naar de ander omhoog of omlaag gepusht te worden. Mannen hoeven niet ineens gevoelig te gaan doen (tenzij ze dat willen ) en vrouwen hoeven niet ineens bitches te zijn om autoriteit te verkrijgen. Gelijkheid tussen de seksen gaat veel verder dan dat. Het is alleen jammer dat weinig mensen zich dat kunnen voorstellen. Feminisme betekent niet vrouwen die moet streven te zijn zoals mannen, of mannen die moeten buigen voor vrouwen. Het is gelijkheid: inzien dat vrouwen en mannen biologisch, neurologisch, psychologisch nogal van elkaar verschillen, zonder die verschillen als zwaktes en sterktes te zien en op basis daarvan mensen met meer of minder respect en waarde behandelen.
Dan ben ik ook een feminist, al zullen vele vrouwen dat tegen spreken
quote:
Je statement dat vrouwen en mannen verschillend zijn, en dus verschillend behandeld moeten worden, klopt wel en niet. Verschillend betekent niet 'meer of minder'. Ja, je gaat met mannen anders om dan met vrouwen, vrouwen doen dingen anders dan mannen. We denken zelfs compleet anders. Maar dat wil niet zeggen dat de één beter is dan de ander.
Wat ik merk is dat ze wel gelijk behandeld willen worden, maar niet willen begrijpen dat ze rechten hebben die mannen niet hebben. Ik vind de man niet beter dan de vrouw(eigenlijk stiekem wel, maar dat is alleen voor mn eigen ego), slechts anders
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 29 juli 2009 @ 02:12:12 #24
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_71416881

Kon 't niet laten.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_71521585
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 02:12 schreef Xebber het volgende:
[ afbeelding ]

Kon 't niet laten.
pi_71521870
Maakte dit jaar een herexamen Nederlands. Stond nog een leuke afkeurende tekst in over het feminisme. Even zoeken..
Oh really?
pi_71523666
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 01:28 schreef zquing het volgende:

[..]

Wat ik merk is dat ze wel gelijk behandeld willen worden, maar niet willen begrijpen dat ze rechten hebben die mannen niet hebben. Ik vind de man niet beter dan de vrouw(eigenlijk stiekem wel, maar dat is alleen voor mn eigen ego), slechts anders
Als je met die rechten zwangerschapsverlof bedoelt, het gelijktrekken daarvan is ook een feministisch standpunt.
pi_71523706
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:41 schreef ElisaB het volgende:
Ik vind 'm briljant en ben het met je eens!
Ja doei.
pi_71524304
quote:
Leuke tekst, al draaft hij een beetje door
pi_71526063
De meeste vrouwen zijn pro-emancipatie als het hun goed uitkomt (rechten). Als het hun slecht uitkomt dan even niet (plichten).

Kan iemand mijn b.v. vertellen waarom er nog steeds PARTNER-ALLIMENTATIE bestaat? Kinderallimentatie oke (=kosten kinderen verdelen), maar waarom moet (in 99% van de gevallen) de man na de echtscheiding ook nog dokken voor een gedeelte van het levensonderhoud van de exvrouw?

Waarom worden kinderen na de scheiding meestal toegewezen aan de vrouw?

En zo zijn er nog wel een hoop meer voorbeelden te geven.

Kortom: vrouwen zijn heel geemancipeerd als het hun uitkomt en anders even niet.
pi_71527639
Tuurlijk, de meeste vrouwen vinden het eigenlijk heel prettig om bij het zwakke geslacht te horen. Dat is ook waar het emancipatie beleid zal blijven falen. 95% vind het stiekem wel best zo.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_71531020
quote:

De spijker op zijn kop, helemaal goed
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_71547878
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:59 schreef Plasterk het volgende:
Feminisme blijft mislukken zolang vrouwen alleen de rechten en niet de plichten willen dragen.
Welke plichten doel je dan op?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71551738
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:30 schreef AquaMaryn het volgende:Iedereen moet er anders over gaan denken: het idee dan mannen en vrouwen gelijk in waarde zijn, niet alleen financieel maar ook sociaal, seksueel en evolutionair, zou even normaal moeten zijn in onze maatschappij als vrijheid van meningsuiting.
Kijk, ik vind het normaal dat een vrouw dezelfde rechten heeft als de man, in onze samenleving. Stemrecht bijvoorbeeld. Genoeg mannen over welke ik een veel en veel lagere mening heb dan menig vrouw. Dus wat dat betreft kan geslacht mij niks schelen. In die zin zijn we dus evenveel 'waard' ja.

Maar je kan niet ontkennen dat mannen en vrouwen nu eenmaal verschillen. En die verschillen uiten zich in bepaalde verstandhoudingen in de maatschappij. Er zit iets fundamenteels achter bepaald gedrag dat wij mannelijk of vrouwelijk noemen. Het is inmiddels duidelijk hoe de rollenverdelingen vroeger en héél vroeger (oertijd) lagen. Dit was geen toeval maar volgde logisch uit de verschillen tussen de man en de vrouw.

In de huidige maatschappij proberen we alles wel gelijk te trekken, maar ik ben van mening dat, wat betreft vrouw-man, dit op bepaalde vlakken een bij voorbaat verloren strijd is. Op eerder genoemde vlak als 'stemrecht' vind ik het juist heel goed dat dit is gebeurd, en we moeten er zeker naar streven om vele vooroordelen uit de wereld te helpen. Maar ook al zou dat gebeuren, dan nog blijven mannen en vrouwen verschillend en zijn beide seksen (gemiddeld) 'beter' op hun eigen gebieden.
quote:
Wat 'volwaardig' is, is subjectief. Als je bedoelt: gelijk aan de man, zal dat nooit gebeuren. Vrouwen blijven vrouwen. Mannen blijven mannen.

Ik zie trouwens niet wat er minder waardig is aan het baren van kinderen, verzorgen van kinderen en/of onderhouden van huishoudens, al dan niet in combinatie met een typisch vrouwelijke (deeltijd)baan.

Tot slot heb ik een vraag voor de feministen onder ons: hoe zien jullie de, ik zeg maar wat, tennis-sport graag? Met onderscheid tussen mannen en vrouwen? Of mengen we het voortaan?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:55:14 #36
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_71553209
Deze laatste vraag gaat voorbij aan de biologische verschillen tussen man en vrouw, die er nu eenmaal zijn. Mannen zijn gespierder en sterker (over het algemeen), dus vandaar de gescheiden tenniscompetitie. Vrouwen zijn biologisch uitgerust om kinderen te baren, vandaar het zwangerschapsverlof. Ouderschapsverlof is voor beide ouders mogelijk, zorgen kan de man net zo goed.

Ik ken genoeg vrouwen die partneralimentatie betalen voor de man, zelfs als de kinderen bij de vrouw verblijven. Het gaat namelijk om wie het meest verdient, de minst verdienende kan dan partneralimentatie aan de meestverdienende vragen, ongeacht het geslacht. Niets ongelijkheid dus. Overigens vind ik persoonlijk dat partneralimentatie een achterhaald iets is, ieder moet in staat zijn z'n eigen broek op te houden (gezondheidsredenen uitgezonderd).
Kinderen worden vaak toegewezen aan degene die reeds de meeste zorg verleende, en dat is toch vaak de vrouw. Sinds kort is een ouderschapsplan na de scheiding verplicht, daarin wordt aangegeven hoe alles rondom de scheiding geregeld zal gaan worden m.b.t. de kinderen. Co-ouderschap is hierbij het streven, de zorg rondom de kinderen gelijk verdelen dus.

Ik denk dat gelijkheid het streven is, rekening houdend met biologische verschillen tussen beide partijen. Hoe je hier invulling aan geeft, bepaal je zelf (samen met je partner).
Ik werk, zorg het meest voor de kinderen, en doe het meeste in het huishouden. Mijn man maakt meer uren, heeft veel zwaarder werk, en is daarom 's avonds vaak gevloerd. Vandaar dat wij ons in deze verdeling uitstekend kunnen vinden, prima toch?
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_71556170
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En daarna pijpen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_71560993
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:55 schreef Kaar68 het volgende:
Deze laatste vraag gaat voorbij aan de biologische verschillen tussen man en vrouw, die er nu eenmaal zijn. Mannen zijn gespierder en sterker (over het algemeen), dus vandaar de gescheiden tenniscompetitie. Vrouwen zijn biologisch uitgerust om kinderen te baren, vandaar het zwangerschapsverlof. Ouderschapsverlof is voor beide ouders mogelijk, zorgen kan de man net zo goed.
Exact. Die biologische verschillen uiten zich ook in gedrag en andere typisch vrouwelijke en mannelijke kwaliteiten. Daarom heeft het gewoon geen zin om op bepaalde vlakken mannen en vrouwen gelijk te trekken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:49:32 #39
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_71563222
Stelling is niet correct.

Kansbenutting is niet iets wat je kunt reguleren. Wat je wel kunt doen is een rechtvaardig speelveld creëren.

Als een vrouw naast je staat aan de lopende band met alle factoren hetzelfde behalve geslacht, dan dient het loon ook gelijk te zijn. Dit geld ook voor andere beroepen.

Als een vrouw een opleiding tot arts/bouwvakker/ict'er wil doen dan moet dat mogelijk zijn.

etc..

Dat heeft geen reet te maken met uiterlijk. Je uiterlijk is een onderdeel van je "kansenpakket", je kunt slim/sociaal/sterk/aantrekkelijk/ondernemend/muzikaal/etc.. zijn. Dat wil niet zeggen dat je je uiterlijk niet mag gebruiken om je "kans" te vergroten, net zoals je je opleiding of netwerk mag gebruiken.

De meeste argumenten over natuurlijke rollen zijn wel aardig, maar het gaat om het hebben van de keuze en dat niet iemand anders voor jou bedenkt dat je dat niet mag doen omdat je man/vrouw bent. Vrouwelijke stratenmakers zijn bijvoorbeeld zeldzaam omdat dit van nature zeer lastig is om gelijkwaardig werk te verrichten ten opzichte van mannen.

Maar dat wordt snel de andere discussie van "niets is zo oneeerlijk als verschillende personen gelijk te behandelen". En die ga ik liever niet aan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_71563570
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:36 schreef josvr het volgende:
De meeste vrouwen zijn pro-emancipatie als het hun goed uitkomt (rechten). Als het hun slecht uitkomt dan even niet (plichten).

Kan iemand mijn b.v. vertellen waarom er nog steeds PARTNER-ALLIMENTATIE bestaat? Kinderallimentatie oke (=kosten kinderen verdelen), maar waarom moet (in 99% van de gevallen) de man na de echtscheiding ook nog dokken voor een gedeelte van het levensonderhoud van de exvrouw?

Waarom worden kinderen na de scheiding meestal toegewezen aan de vrouw?

En zo zijn er nog wel een hoop meer voorbeelden te geven.

Kortom: vrouwen zijn heel geemancipeerd als het hun uitkomt en anders even niet.
Omdat na scheiding vaak het kind naar de moeder gaat en er veel tijd in het kind gaat zitten waardoor er geen fulltime baan inzit, part time werken dus voor vanzelfsprekend minder loon. En de vader dan maar zeuren terwijl die vaak alleen maar de weekeindjes heeft en doordeweeks kan doen en laten wat ie wil.
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_71565196
Op zich ben ik ook voorstander voor gelijke rechten. Gelijke lonen, gelijke behandeling, etc.
Wij vrouwen moeten er echter voor waken om hier niet te ver in door te slaan. Het is een feit dat mannen tegenwoordig geen 'echte' mannen meer zijn gewoon omdat ze niet meer weten hoe ze dat moeten zijn. De vrouw maakt ze tot metroseksueel, de vrouw kan alles zelf, de vrouw wil alles zelf doen maar vervolgens zichzelf wel afvragen waar toch al die 'echte' mannen zijn gebleven...
beetje tegenstrijdig

P.s. ik ben er hier ook een van..hihi
Krols
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')