komt mij niet geheel onbekend voor, ben zelf ook meer een nachtdier dan dagdierquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:30 schreef Halcon het volgende:
Sinds het uitbreken van de kredietcrisis is om de een of andere reden het aantal werkgerelateerde mails dat op de meest onmogelijke tijdstippen wordt verstuurd enorm toegenomen.
Collega´s lijken er een sport van te maken om op tijdstippen als 23:15, 03:14 of 04:58 nog wat rapportages door te mailen. Vaak is het ook zo dat je de hele dag niets zinnigs doorgemaild krijgt en als je ´s ochtends de mailbox opent, zie je een hele shitload aan email verstuurd op dit soort tijdstippen. Ik heb ook de indruk dat het enige doel is om duidelijk te maken "kijk mij nog eens bezig zijn in de nachtelijke uurtjes".
Wie is dit nog meer opgevallen de laatste tijd?
alsof het iets positiefs is dat je niet goed genoeg bent om je werk gewoon in de daarvoor bedoelde uren af te ronden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:30 schreef Halcon het volgende:
Ik heb ook de indruk dat het enige doel is om duidelijk te maken "kijk mij nog eens bezig zijn in de nachtelijke uurtjes".
Het zijn vaak wel de types die vooral zichzelf in een goed daglicht willen zetten en schijt hebben aan de rest inderdaad.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:32 schreef mrfool het volgende:
is ook opgevallen.
Tevens zijn dat de gevaarlijke 'naai' collega's.
Dat denkt men kennelijk wel. Het is begonnen met mailtjes die net na kantooruren werden gestuurd, daarna zo rond de klok van 10, toen tegen middernacht en nu zijn zelfs mailtjes in de nachtelijke uren of hele vroege ochtend meer regel dan uitzondering.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
alsof het iets positiefs is dat je niet goed genoeg bent om je werk gewoon in de daarvoor bedoelde uren af te ronden.
Als men expres van dit soort debiele tijdstippen gaat instellen is de actie zo mogelijk nog triester.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:40 schreef swarmahoer het volgende:
je kan toch instellen hoelaat je wil dat hij verzend of ontvangtof bepaalde mailtjes zelfs verstuurd
Beetje ambtenaren mentaliteit, daarmee ga je 't niet reddenquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:16 schreef Halcon het volgende:
Mensen worden betaald om overdag druk bezig te zijn op hun kantoortje. Ze worden niet betaald om overdag de hele dag uit hun neus te vreten om dan 's nachts de wekker te zetten en een mailtje te sturen om te laten zien hoe betrokken ze zijn bij de zaak.
27 mails waarvan 26 spam?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:17 schreef Halcon het volgende:
Laatst keek ik voor het laatst om 21.00 uur en de volgende ochtend had ik 27 nieuwe emails.
Met de hele dag niets doen en doen alsof je wat doet door een enkel mailtje te sturen op een wazig tijdstip is ook geen graadmeter voor een glanzende loopbaan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Beetje ambtenaren mentaliteit, daarmee ga je 't niet redden
Stress dus.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:46 schreef Halcon het volgende:
Jawel en dan krijg je het standaard geneuzel over deadlines en druk....
Ik heb meer het idee dat het een combinatie is van waardeloos time-management en een soort onderlinge competitie met als winnaar degene die de meeste emails weet te versturen op tijdstippen dat iemand normaalgesproken slaapt.quote:
De meeste mails versturen is een zwaktebod, ik stuur ze alleen wanneer echt nodig.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat het een combinatie is van waardeloos time-management en een soort onderlinge competitie met als winnaar degene die de meeste emails weet te versturen op tijdstippen dat iemand normaalgesproken slaapt.
Om 04:18 hoeven ze bij mij in elk geval niet aan te kloppen om iets uit te leggen. Het wedstrijdje "meeste mails sturen" is hier overigens al sinds ver voor de kredietcrisis gaande.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
De meeste mails versturen is een zwaktebod, ik stuur ze alleen wanneer echt nodig.
Wanneer ik iets wil uitleggen ga ik persoonlijk langs of kan dat tegenwoordig niet meer?
Wat zijn dat voor nieuwsberichten? Ik kan mij niks bij voorstellen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Om 04:18 hoeven ze bij mij in elk geval niet aan te kloppen om iets uit te leggen. Het wedstrijdje "meeste mails sturen" is hier overigens al sinds ver voor de kredietcrisis gaande.Dat vind ik ook al zoiets inderdaad.
We hebben er eens eentje gehad die het presteerde om per dag 5 a 10 copy-pastes van "interessante" nieuwsberichten door te sturen aan het hele bedrijf.
Je kijkt wel graag neer op de wat intelectueel wat minder bedeelden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:00 schreef Halcon het volgende:
We hebben er eens eentje gehad die het presteerde om per dag 5 a 10 copy-pastes van "interessante" nieuwsberichten door te sturen aan het hele bedrijf.
Geneuzel over beurskoersen in de Telegraaf, berichten waarin het CPB wat dingen meldt, geneuzel over poederbrieven en meer van dat soort dingen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:07 schreef JustMeP het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor nieuwsberichten? Ik kan mij niks bij voorstellen..
Dat is dan wel weer een beetje sneu.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:40 schreef swarmahoer het volgende:
je kan toch instellen hoelaat je wil dat hij verzend of ontvangtof bepaalde mailtjes zelfs verstuurd
Poederbrieven nu nog steeds?quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geneuzel over beurskoersen in de Telegraaf, berichten waarin het CPB wat dingen meldt, geneuzel over poederbrieven en meer van dat soort dingen.
Nee hoor, totaal geen stress en dat is ook nergens voor nodig. Ik gaf het gewoon als voorbeeld om aan te geven wat voor soort nutteloze nieuwsberichten die knakker constant aan het doormailen was.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:27 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ah je zit dus ook in de stress om je baantje.
Ok je zit nog in de ontkenningsfase.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee hoor, totaal geen stress en dat is ook nergens voor nodig. Ik gaf het gewoon als voorbeeld om aan te geven wat voor soort nutteloze nieuwsberichten die knakker constant aan het doormailen was.
Tegenwoordig kun je ook reageren op interne nieuwsberichten.
Mensen worden steeds meer betaald om gewoon resultaat op te leveren, ongeacht wanneer, waar en hoe. Er vanuit gaan dat je wordt betaald om tussen 8.30 - 17.00 uur je ding te doen of aanwezig te zijn is zo 19-honderd-iets.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:16 schreef Halcon het volgende:
Mensen worden betaald om overdag druk bezig te zijn op hun kantoortje. Ze worden niet betaald om overdag de hele dag uit hun neus te vreten om dan 's nachts de wekker te zetten en een mailtje te sturen om te laten zien hoe betrokken ze zijn bij de zaak.
Daar ben ik het wel mee eens, maar bij mij hangt er gewoon nog een prikklok naast de deur en wordt elke minuut teveel of te weinig gewoon verrekend. Als ze op resultaten willen sturen is dat bij mij meer dan welkom, maar dan moeten ze ophouden met sturen op tijd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:30 schreef Kumusta het volgende:
[..]
Mensen worden steeds meer betaald om gewoon resultaat op te leveren, ongeacht wanneer, waar en hoe. Er vanuit gaan dat je wordt betaald om tussen 8.30 - 17.00 uur je ding te doen of aanwezig te zijn is zo 19-honderd-iets.
Het Nieuwe Werken maakt het inderdaad mogelijk dat mensen op een dergelijke manier met hun werk bezig zijn. Maar zoiets is niet even van vandaag op morgen ingevoerd. De meeste mensen voelen zich niet erg prettig bij dat soort cultuurveranderingen en zullen er enorm aan moeten wennen of mogelijk zich zelfs verzetten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:00 schreef morpheus_at_work het volgende:
Heet het nieuwe werken , mix van privé en werk 24 uur per dag
Een beetje ziek?quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:56 schreef SvenM het volgende:
Lol. Ik doe af en toe thuis via de webmail nog wel eens mailtjes kijken, en als iemand dan een vraag heeft die ik snel kan beantwoorden doe ik dat gewoon. Maar rapportages sturen om 5:00 is een beetje ziek
Bij mij staat het ook geheel los van de crisis. Het is meer het geval dat je nu eenmaal niet kunt afdwingen dat je vanaf tijdstip x tot tijdstip y op je scherpst bent. En zoals iemand hier al eerder aangaf, sommige zaken kun je overdag niet goed doen omdat het te rumoerig is en je veel wordt gestoord. Dat je elkaar 's avonds telefonisch gaat lastigvallen vind ik dan net als jij wel weer te ver gaan. Dan dring je namelijk je eigen afwijkende werkstijl op aan een ander.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:04 schreef Marrije het volgende:
Ik zag dat voor het uitbreken van de crisis al regelmatig.
Op zich niks mis mee dat iemand een e-mail om 21.00 uur of snachts verstuurt, wel jammer dat er dan collega's zijn die om 21.05 uur gaan bellen, 'heb je het al gelezen, wat vind jij daarvan'
Wauw cool....quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:41 schreef MarkyB het volgende:
Ik heb wel eens met mijn zatte kloten op een zaterdag avond na het stappen een sollicitatiemail de deur uit gedaan, puur voor de lol.
1 week later was ik aangenomen, ben alleen nooit aan de slag gegaan
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:32 schreef mrfool het volgende:
is ook opgevallen.
Tevens zijn dat de gevaarlijke 'naai' collega's.
De OP niet goed begrepen zeker?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:30 schreef Kumusta het volgende:
[..]
Mensen worden steeds meer betaald om gewoon resultaat op te leveren, ongeacht wanneer, waar en hoe. Er vanuit gaan dat je wordt betaald om tussen 8.30 - 17.00 uur je ding te doen of aanwezig te zijn is zo 19-honderd-iets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |