Je bedoeld de (mind-controlled) gangs op de afterparty's in het witte huis...quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mwah...in de jaren 80 zagen gangs er gewoon zo uit joh. Dat was toen stoer.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:56 schreef Orwell het volgende:
[..]
Je bedoeld de (mind-controlled) gangs op de afterparty's in het witte huis...
Ik ben het daar toch niet mee eens.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Waar het hart vol van is ...
Soort van zoeken naar maatschappelijke acceptatie
quote:Mariken werd er dood verlegen mee; zij pakte haar voorraad weer bijeen en verliet de ongastvrije woning. Zij ging uit de stad, op weg naar oom Gijsbrecht, moe en mismoedig, gekweld door de honger, angstig in de duisternis. En in die angst riep zij om hulp, al was het ook van de duivel. Deze lag al lang op de loer.
Nauwelijks had Mariken in haar nood om hem geroepen, of hij was er al. Hij stond voor haar in de gedaante van een knappe, jonge man. Hij was zo vriendelijk en dienstvaardig, hij zou haar wel helpen. "Wie ben je dan?"
"Ik ben een meester in de zeven vrije kunsten; ik ben Moenen; ik ben rijk en zal je van alles voorzien, waar je hart naar haakt; en ik kan toveren ook."
"O, dat kan oom Gijsbrecht ook. Die heeft een toverboek en daarmee kan hij de duivel wel jagen door het oog van een naald."
En zo wist hij haar te bekoren, dat zij met hem mee zou gaan. Maar zij moest haar naam veranderen; Mariken, nee, dat hoorde Moenen niet graag. En ook mocht zij het kruisteken niet meer maken.
Nee, zij wou haar naam niet missen, het was zulk een zoete naam.
Nu, dan alleen de eerste letter maar; ze zou dan Emmeken heten.
Je wil niet weten wat voor verschillende soorten metal, maar ook klassiek ik luisterquote:Op donderdag 30 juli 2009 01:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik ben het daar toch niet mee eens.
Ok die over beat it vind ik zelf ook niet het meest overtuigend, maar de andere video's getuigen naar mijn mening wel van zeer groot inzicht in de werking van de menselijke geest en hoe die gemanipuleerd wordt in satanische richting. Ik kijk niet vrolijk verder.
Daar doelt Ali niet op denk ik. Waarschijnlijk bedoelt ie dat het om meer subtiele invloeden vanuit de muziek gaat. Dingen die zo 1 2 3 geen invloed lijken te hebben op je gedrag en dergelijke, maar dat ze je langzaamaan steeds verder van God vervreemden. En dat is volgens de christenen het doel van Satan.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je wil niet weten wat voor verschillende soorten metal, maar ook klassiek ik luister
Toch weet ik 100% zeker dat ik geen enkele duivelse invloed in me heb, sterker nog, ik zou uberhaupt nooit iemand kwaad kunnen doen en gun iedereen een eerlijke kans, waar dan ook.
Wat maakt mij dat?
Ik ontken zelf niets, hoewel ik het bestaan van een duivel eigenlijk ook gewoon in twijfel trek.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:05 schreef Dragorius het volgende:
Maar ik ontken het bestaan van een Satan, dus dan wordt het toch extra lastig? Ik geloof bewust niet in zo'n bestaan. Ook niet in "een" God tevens. Ik heb een ander "geloof"
En ik weet 100% zeker dat je dat wel hebt. Dat heeft iedereen namelijk. Bepaalde muziek en beelden kunnen het alleen versterken. Niemand is 100% puur.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je wil niet weten wat voor verschillende soorten metal, maar ook klassiek ik luister
Toch weet ik 100% zeker dat ik geen enkele duivelse invloed in me heb, sterker nog, ik zou uberhaupt nooit iemand kwaad kunnen doen en gun iedereen een eerlijke kans, waar dan ook.
Wat maakt mij dat?
In dat geval kan je satan nog steeds als representatie van dingen zien, zoals egoïsme, hebzucht, narcisme, perversie, agressie, haat, geweld, misleiding, onderdrukking, ongevoeligheid, exploitatie, gierigheid, psychotische denkbeelden, grootheidswaanzin, bedrieglijkheid, diefstal, onvolwassenheid, geen zelfrespect, hedonisme, nihilisme, overemotioneel, opgeblazen, arrogantie, etc. etc. Allemaal zaken die niet samen kunnen gaan met 'puurheid': eerlijkheid, vredelievendheid, naastenliefde, doorzettingsvermogen, maximale potentieel, bescheidenheid, nederigheid, geduld, reinheid, etc.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:05 schreef Dragorius het volgende:
Maar ik ontken het bestaan van een Satan, dus dan wordt het toch extra lastig? Ik geloof bewust niet in zo'n bestaan. Ook niet in "een" God tevens. Ik heb een ander "geloof"
En je hebt een avatar van een man die aan zijn eigen tepel likt (Family guyquote:Op donderdag 30 juli 2009 10:28 schreef Dragorius het volgende:
Het enige "duivelse" verwijt dat ik mezelf zou kunnen maken is overemotioneel kunnen zijn met bepaalde zaken.
In de bijbel wordt drugs 'pharmacea' genoemd geloof ik.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:59 schreef birrrd het volgende:
Hmm ik vraag me af in hoeverre het slechte gewoon niet bij de mens hoort. Zoals al is gezegd is het vrijwel onmogelijk om puur te zijn, lijkt mij dat het kwade niet los kan staan zonder het goede en andersom. Nogal zwart-wit uitgelegd, maar misschien moet je het maar ook zo zien. Van het kwade kan je leren; hoe het niet moet dus, waardoor er misschien wel een hernieuwde definitie van goed ontstaat.
En het christendom is tegen drugsgebruik? Waarom "zie" of ervaar je sommige slechte dingen (zoals eerder beschreven drugservaringen van users) dan op die momenten zo sterk waardoor je inzichten krijgt die je na je drugsroes goed kunt gebruiken..? Is dat dan niet het "goede"?
Ik vind hem ook meer Op Crowley lijken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar die Album hoes:
- All seeing eye
- en wie zien we daar rechts onder in? Juist, Albert Pike, en wie dat is? zie link: http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Pike
Een vrijmetselaar...en wat voor een...
Overigens beweren sommigen dat die man Alistair Crowley is. Ook een freemason en zou zich zwaar met occulte zaken bezighouden.
en zo zijn er nog veel meer tekenen van een Masonic achtergrond...
Ik ook eigenlijk. Overigens kan het ook nog zo zijn dat Jackson niet eens heeft geweten wie er met die kerel wordt bedoeld. De (zieke) geest van een Mark Ryden heeft die hoes ontworpen. Dit soort zaken zijn een terugkerend thema in zijn werk.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:34 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik vind hem ook meer Op Crowley lijken.
Met alle respect, even daargelaten of de duivel sowieso wel bestaat, maar wat je nu zegt is wel erg simpel. "Duivels" is in dit verband natuurlijk synoniem voor alles wat volgens gelovigen en mensen met een moraal 'slecht' is. Dit kan dus, zoals de waarheid in de post onder je suggereert extreem 'groepsmaturbatie' (dude wtfquote:Op donderdag 30 juli 2009 10:28 schreef Dragorius het volgende:
Het enige "duivelse" verwijt dat ik mezelf zou kunnen maken is overemotioneel kunnen zijn met bepaalde zaken.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 31 juli 2009 01:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Whoehoeeeeeeeeeeee!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn topique is still alive!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Elk filmpje vereist meerdere weergaven en een kennis van het occulte om er iets uit te kunnen halen.quote:The art of realizing meaningful coincidence in the seemingly mundane with mystical or esoteric significance."
--Jake Kotze, The Brave New World Order weblog
Synchromysticism appears to be a relatively new phenomenon within the outer fringes of the online Occult, Esoteric and Conspiracy circles. It involves taking a slew of movies, music lyrics, historical happenings and so-called "esoteric knowledge", and drawing connections between all elements usually to prove a general or specific point of the authors. The justification or the rationality for this type of activity usually involves a direct or indirect reference to the "collective unconscious mind", thus the "Synchro-" in "Synchromystical", refering to Synchronicity.
Thus the ability to (for example) draw paralells between the movie "Stargate" and its actor Kurt Russell, and that same actors role in Escape From New York where he lands a "glider" atop one of the worldtrade centers. The connection between the "Stargate" and a plane or plane-like object flying towards one of the Twin Towers is here made through an actor who was one of the main characters in both movies. They call these types of people or connectors "Resonators".
Here we have the 3 elements which normally seem to make up Synchromysticism:
Occult Knowledge - often involving esoteric fraternities, cults and secret rituals.
Politics - almost always involves the "elite", the hidden masterminds which seem all-prevalent in conspiracy theories (probably because they have the money and therefore the power).
Mass Media - this is usually where the effects of the interaction between the previous two show up, either on purpose or as
a side-effect of synchronistic occurence.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |