Omdat 't een cover isquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:28 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Afgelopen...
woow vooral Red Right Handwaarom hebben ze die niet in godsnaam op het album gezet? veel beter dan PA imo
Wordt een bonustrack voor de Japanse editie, no worries dus.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:28 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Afgelopen...
woow vooral Red Right Handwaarom hebben ze die niet in godsnaam op het album gezet? veel beter dan PA imo
What If You Were Right The First Time is nog wel wat harder denk ik.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:38 schreef Haunter het volgende:
Net terug van een paar dagen strand, en zit nu meteen het album te luisteren... wow!Heerlijk.
Pretty Visitors MOET haast wel het heftigste nummer van AM zijn
Ohja, die is ook heerlijk! Maar die is vooral snel, PV (net als enkele andere nummers op Humbug) zijn heavy.. Van die nummers waar je moeilijk van gaat kijken, en langzaam met je hoofd op en neer gaatquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
What If You Were Right The First Time is nog wel wat harder denk ik.
Heerlijk omschrevenquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:50 schreef Haunter het volgende:
[..]
Ohja, die is ook heerlijk! Maar die is vooral snel, PV (net als enkele andere nummers op Humbug) zijn heavy.. Van die nummers waar je moeilijk van gaat kijken, en langzaam met je hoofd op en neer gaat
Vond ik ook. De drumpartijen kwamen beter over.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:06 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
ik vond CL eigenlijk stiekem beter dan op de plaat.
Vond het eerst ook, maar dat was denk ik gewenning. Ik vind het nu prettiger om naar de studioversie te luisteren.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Vond ik ook. De drumpartijen kwamen beter over.
Wat is volgens jou het "echte" AM geluid? Ik vind dat ze hun eigen geluid wel enigszins bewaard hebben, maar daarnaast vooral een volwassen en heavy sound hebben neergezet, die ik erg waardeer op dit momentquote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:18 schreef Cavalier1 het volgende:
Ik vind het toch jammer dat het ''échte'' AM geluid er niet helemaal in zit.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:31 schreef Haunter het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het "echte" AM geluid? Ik vind dat ze hun eigen geluid wel enigszins bewaard hebben, maar daarnaast vooral een volwassen en heavy sound hebben neergezet, die ik erg waardeer op dit momentBen juist blij dat ze niet het zelfde trucje hebben uitgehaald als voorheen. Een goed voorbeeld vind ik The Kooks, die hetzelfde trucje hebben gebruikt en daardoor een album gemaakt hebben die veel minder blijft hangen en totaal niet spannend is. Zonde vind ik dat.
Ik vind de sound van de eerste 2 albums authentieker. Zonder compromissen. Harder, rauwer en origineler.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:31 schreef Haunter het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het "echte" AM geluid? Ik vind dat ze hun eigen geluid wel enigszins bewaard hebben, maar daarnaast vooral een volwassen en heavy sound hebben neergezet, die ik erg waardeer op dit momentBen juist blij dat ze niet het zelfde trucje hebben uitgehaald als voorheen. Een goed voorbeeld vind ik The Kooks, die hetzelfde trucje hebben gebruikt en daardoor een album gemaakt hebben die veel minder blijft hangen en totaal niet spannend is. Zonde vind ik dat.
Niet erg ambitieus. Kijk, als Humbug nou vol zou staan met slechte nummers had je een punt, maar het staat vol met goede en originele nummers. Ja, het klinkt heel anders, maar als je met een andere sound ook goede muziek kan maken, waarom zou je jezelf dan niet mogen ontwikkelen? Beter dan 5 nagenoeg exacte albums uitbrengen, die dan wel weer 'lekker rauw' zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:30 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Ik vind de sound van de eerste 2 albums authentieker. Zonder compromissen. Harder, rauwer en origineler.
Wat mij betreft hadden ze juist hetzelfde trucje mogen herhalen, want dat is wat ze zo goed maakt. Je moet niet gaan veranderen om het veranderen, zodat je kan zeggen dat je muziek verder is ontwikkeld. Blijf gewoon dicht bij jezelf, en doe wat je het beste kan.
Nagenoeg hetzelfde is overdreven. Als je de nummers één voor één luistert kan je in veel gevallen horen op welk album ze passen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niet erg ambitieus. Kijk, als Humbug nou vol zou staan met slechte nummers had je een punt, maar het staat vol met goede en originele nummers. Ja, het klinkt heel anders, maar als je met een andere sound ook goede muziek kan maken, waarom zou je jezelf dan niet mogen ontwikkelen? Beter dan 5 nagenoeg exacte albums uitbrengen, die dan wel weer 'lekker rauw' zijn.
Dat is misschien omdat dit ablum nieuw is en je er nog niet aan gewend bent, ik hoor wel duidelijk dat het dezelfde band is.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:40 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Nagenoeg hetzelfde is overdreven. Als je de nummers één voor één luistert kan je in veel gevallen horen op welk album ze passen.
Dit album had ook van een andere band kunnen zijn, de twee voorgaande niet. Dat vind ik jammer. Want ze hadden juist iets unieks.
Zou goed kunnen!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is misschien omdat dit ablum nieuw is en je er nog niet aan gewend bent, ik hoor wel duidelijk dat het dezelfde band is.
quote:what came first, the @zanelowe profile slogan or the arctic monkeys lyric?
skinnermike
Mike Skinner (The Streets)
Vind ik niet, juist op die plaat staan heerlijke nummers die nooit gaan vervelen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:40 schreef Merkie het volgende:
Ik luisterde gisteren nog eens naar het debuut, en eigenlijk vind ik die helemaal niet zo goed in vergelijking met FWN (en Humbug, hoewel die vergelijking eigenlijk nauwelijks te maken is). Ik snap dat het een grote hit was, maar FWN is in alle opzichten eigenlijk beter en zal de tijd des tands ook beter doorstaan denk ik.
Zoals Zane Lowe zelf al zei: "@skinnermike as we all know, the Monkeys follow no-one." En zo is hetquote:
Gelukkig maarquote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:47 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Zoals Zane Lowe zelf al zei: "@skinnermike as we all know, the Monkeys follow no-one." En zo is het.
Hopelijk ript iemand het in HD, hebben we tenminste een gedeelte van de web transmission in goede kwaliteit.quote:Arctic Monkeys on The Culture Show
Arctic Monkeys shall be appearing on The Culture Show next week. The band shall be interviewed and tracks from the recent Web Transmission shall be broadcast.
The Culture Show airs on BBC 2 in the UK on Wednesday 5th August at 7.00pm
Dance Little Liar vanaf 2.59quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:23 schreef Haunter het volgende:
Iemand al een persoonlijk hoogtepuntje tot nu toe?
Voor mij toch wel Dance Little Liar vanaf 3.17, ik wist niet wat ik hoorde de eerste keer!
Ik vind het eerste album nog altijd het beste album. Catchy as tits on parade! .quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:40 schreef Merkie het volgende:
Ik luisterde gisteren nog eens naar het debuut, en eigenlijk vind ik die helemaal niet zo goed in vergelijking met FWN (en Humbug, hoewel die vergelijking eigenlijk nauwelijks te maken is). Ik snap dat het een grote hit was, maar FWN is in alle opzichten eigenlijk beter en zal de tijd des tands ook beter doorstaan denk ik.
Ja, ik vind FWN ook echt stukken beter. Eerst niet, maar misschien komt het omdat ik nu zelf ook ouder ben ofzoquote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:40 schreef Merkie het volgende:
Fire And The Thud vind ik erg goed. Maar ik luister eigenlijk bijna altijd met de lyrics erbij (Winamp plugin), dat biedt veel meerwaarde bij nummers als Fire And The Thud en Cornerstone. Kan ik wel aanraden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik dacht eerst dat Secret Door een saai nummer was, maar die is eigenlijk best wel geweldig.
My Propeller, Potion Approaching, Fire And The Thud en Cornerstone vind ik minder goed, maar de rest van het album is lekker, het is wel anders dan de vorige albums, maar zeker niet minder goed. Vooral Pretty Visitors is![]()
Die plugin heb ik toevallig ook, dus dan zal ik eens een keertje luisteren met de lyrics erbij.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Fire And The Thud vind ik erg goed. Maar ik luister eigenlijk bijna altijd met de lyrics erbij (Winamp plugin), dat biedt veel meerwaarde bij nummers als Fire And The Thud en Cornerstone. Kan ik wel aanraden.
Heerlijke lyrics soms hoor.quote:And then like a butler pushin on a bookshelf
I'm unveiling the unexpected
quote:
Ben ik de enige die juist elke keer bij deze regels denk "wat is dit nou weer voor een el cheapo rijmwoordenboek versje" ? Tenenkrommend werkelijk.quote:I thought I saw you in the parrots beak
messing with the smoke alarm
it was too loud for me to hear her speak
and she had a broken arm
helemaal nietquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:24 schreef El_jefe07 het volgende:
Btw, nog vergeten te melden hier.. had mijn muziek library op shuffle en kwam dit nummer tegen:
Get Well Soon - Heading Home To The Pole
Lijkt erop dat dit ook is gebruikt in de intro van Apollo DVD? Vond dat al een gave intro (de wachtmuziek in het menu) en dat komt ook voor in bovenstaand nummer. Dacht dat het de Arctic Monkeys zelf waren maar het lijkt toch Get Well Soon te zijn. Kan helaas geen YouTube link vinden dus zelf even zoeken mensen.
Blij dat ze het een en ander gedropt hebben waar ze overduidelijk vorige maand geen plezier meer aan beleefden. Maar toch... Een nummer 1-hit skippen? Give the people what they want...quote:Pretty Visitors
This House Is A Circus
Brianstorm
If You Were There, Beware
Potion Approaching
Fluorescent Adolescent
Cornerstone
The View From The Afternoon
I Bet You Look Good On The Dancefloor
My Propeller
Do Me A Favour
Crying Lightning
Wees blij dat hij zich nog niet heeft gemeld in dit topicquote:Op zondag 2 augustus 2009 04:26 schreef =HellFire= het volgende:
Valt mij wel een beetje tegen dat Tong80 Arctic Monkeys niet kent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt?! "If You Were There, Beware" vind ik één van de hoogtepunten van FWN, wat live ook altijd een goede climax is, maar vooral "The View From The Afternoon" is het laatste beetje wat me nog doet denken aan de energieke live-sets uit de begin-periode.quote:Op zondag 2 augustus 2009 04:56 schreef Merkie het volgende:
"The View From The Afternoon" en "If You Were There, Beware" mogen ze wel weglaten van mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |