Bij deze het overzicht. Ik ben gelukkig nog van de begintijd van alle spelletjes, dus ik vind dat ik recht heb op spreken

Dit zullen niet per se de diepste of beste spellen zijn aller tijden, maar liever, de spellen die mij het meest hebben beïnvloed of geraakt (vernieuwend, mooi, leerzaam, grijsgespeeld etc).
01. Half-Life: Counterstrike (PC) - helemaal gaargespeeld, doe 't af en toe nog.
02. Alien vs. Predator II (PC) - te leuk. Human zijn is fokking eng, alien zijn is fokking snel. Speel 't nogsteeds online.

03. Baldur's Gate II (PC) - Beste RPG. Punt.
04. Tekken III (PlayStation) - uuuuren tegen m'n veel te irritant goede broertje gespeeld 8)
05. Starcraft (PC) - Beste RTS. Punt.
06. Neverwinter Nights (PC) - Beste open world - tal van fanmade quests die je kon volgen. Toentertijd ook schitterende engine.
07. Dungeon Keeper II (PC) - It's good to be bad. Slap those imps! Sac those heroes!
08. Half-Life II (PC) - Verhaal blijft goed, en dan met zwaartekrachtapparatuur met mensen slingeren is gewoon erg leuk.
09. Mortal Kombat (Arcade machine) - het was nieuw en leek echter dan Street Fighter. Veel statiegeldflessen voor ingeleverd

10. Fallout (PC) - ontzettend goede sfeer, heel anders neergezet, lage systeemvereisten. Uber!
11. Sid Meier's Pirates! (AtariST) - rondvaren, scheepjes zinken, geld verzamelen.. verslaafd.
12. Civilization IV (PC) - Op emperor en 18 spelers Culture Victory gehaald, nu de laatste nog.
13. Silent Service II (AtariST) - onderzeeërtje spelen en jappen zinken.
14. Dune 2 (PC) - zo'n beetje de eerste RTS, heeft me ook de nodige proefwerken gekost

15. Baldur's Gate (PC) - Voorloper van beste RPG, en ook geniaal.
16. Red Alert (PC) - eindeloos tegen vrienden gespeeld, eindeloos mensen pissig gekregen

17. Rogue (AtariST) - voorloper van NetHack.
18. Quake II (PC) - de eerste FTS waar ik echt goed in was.
19. Starglider (AtariST) - een van de eerste 3d (wireframe) spellen voor de ST. Uuuuuren mee verspeeld

20. MetalKnights (PC) - een van de eerste multiplayer internet spelletjes. Reteverslavend.
21. Carmageddon II (PC) - eindelijk 'n kans om juist je NIET aan de verkeersregels te houden!
22. Xenon (AtariST) - het origineel, en godsonmogelijk om uit te spelen. Ik heb Lvl3 nog gehaald.
23. Lords of Chaos (AtariST) - Soort vereenvoudigd AD&D, toentertijd zeer mee geamuseerd.
24. Populous 2 (AtariST) - Voor God spelen, wie wil 't niet!
25. Diablo II (PC) - Simpel hack en slash, erg vermakelijk.
En nog een paar anderen die me hebben geholpen door de tijd heen: pacman, bubblets, pong! (da originale!), digdug, defender of the crown, nethack, mario kart, zelda, prince of persia, en nog een hele berg anderen