FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Misleidende website douchecabine
JDxdinsdag 28 juli 2009 @ 12:12
Ik heb 3 weken geleden een douchecabine besteld.

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/Broyeurspecialist/?menu=article&categoryID=43952&articleID=7132114

Ziet er erg makkelijk uit en zo sterk dat er een truck overheen kan rijden. Ding heeft me 360 euro gekost inclusief bezorging en ben net begonnen met in elkaar zetten. Heb hem gisteravond bezorgd gekregen.

Wat blijkt, de onderdelen passen niet goed in elkaar (toch wel belangrijk ivm water overlast) en er zitten ook nog eens 30 tot 40 schroefjes bij. Dat staat niet vermeld op de site. Ik dacht dat je hem zo in elkaar kon klikken. Ben al bijna een anderhalf uur bezig en het ding is zo gammel als wat.

Kan ik hem nog weer laten ophalen en mijn geld terug krijgen ofzo?
TNAdinsdag 28 juli 2009 @ 12:13
Die foto's op die website !
snoodstdinsdag 28 juli 2009 @ 12:14
Je had eigenlijk al onraad moeten ruiken toen je al die lachende gezichten op die in-elkaar-zet-foto's zag. Dat kan helemaal niet, lachend iets in elkaar zetten. Daar horen tranen en vloeken en schelden bij.
Winner_Tacodinsdag 28 juli 2009 @ 12:14
Sorry maar dit had je toch kunnen weten? Die plaatjes met lachende mensen alleen al
poiuytrdinsdag 28 juli 2009 @ 12:15
Whaha

Op de foto's te zien zie je al dat dit een systeem van niks is. Je kunt geloof ik nog beter zelf 2 muren omhoog metselen in de je badkamer!
Xlargedinsdag 28 juli 2009 @ 12:15


makkie88dinsdag 28 juli 2009 @ 12:17
denk dat je je geld terug kan krjgen
Klaas.Kopkaasdinsdag 28 juli 2009 @ 12:17
Owned!
Flurrydinsdag 28 juli 2009 @ 12:17
Als die vrouw met dat pittige kapsel het kan, dan moet jou dat toch ook lukken?

Overigens is een broyeur een poepvermaler
Darkomendinsdag 28 juli 2009 @ 12:18
daarnaast, welk bedrijf dat gebruik maakt van een site zoals 'mijnwebwinkel' zijn prutsers.
Hephaistos.dinsdag 28 juli 2009 @ 12:18
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:13 schreef TNA het volgende:
Die foto's op die website !
Hephaistos.dinsdag 28 juli 2009 @ 12:20
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:12 schreef JDx het volgende:
Ik dacht dat je hem zo in elkaar kon klikken. Ben al bijna een anderhalf uur bezig en het ding is zo gammel als wat.

Staat op de website dat je hem zo in elkaar kan klikken?
TNAdinsdag 28 juli 2009 @ 12:20


Nohhh, het is écht een douchecabine!!



Hihi, Jan heeft zijn broek net weer aangetrokken!
snoodstdinsdag 28 juli 2009 @ 12:21
Is het eigenlijk een man of een vrouw .
Flepkedinsdag 28 juli 2009 @ 12:22
Wheeheh:

Je hebt nog minstens 2 doe-het-zelvers nodig (niet inbegrepen )
ktnxbyedinsdag 28 juli 2009 @ 12:23
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:12 schreef JDx het volgende:
Kan ik hem nog weer laten ophalen en mijn geld terug krijgen ofzo?
Je bent al te laat om je te beroepen op de wet 'koop op afstand', afgaande op 'ik heb 3 weken geleden...' tenzij je hem pas deze week hebt ontvangen? dan heb je zeven werkdagen om de koop te ontbinden.

Maar dan hoop ik voor je dat je wel de verpakking heel hebt gelaten. Overigens zal de verkopende partij hardstikke dwarsliggen gaan smijten met argumenten zoals 'je hebt het al gebruikt' en 'de verpakking is naar z'n grootje'

Veel succes met je recht halen in dit geval, ondanks dat je misschien gelijk hebt.
Lkwdinsdag 28 juli 2009 @ 12:24
Bij een koop op afstand (via internet bijvoorbeeld) heb je altijd recht van retour. Gedurende 7 dagen geloof ik.
Flepkedinsdag 28 juli 2009 @ 12:24
Whut, ts is een man?
GodsSondinsdag 28 juli 2009 @ 12:24
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:22 schreef Flepke het volgende:
Wheeheh:
[ afbeelding ]
Je hebt nog minstens 2 doe-het-zelvers nodig (niet inbegrepen )
Maar die kunnen het wel met een hand in de zak....
Hephaistos.dinsdag 28 juli 2009 @ 12:24


Er zit een afvoerpijp in m'n gaatje
ktnxbyedinsdag 28 juli 2009 @ 12:25
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:24 schreef Lkw het volgende:
Bij een koop op afstand (via internet bijvoorbeeld) heb je altijd recht van retour. Gedurende 7 dagen geloof ik.
Zie post boven je. Zeven dagen na ontvangst van de goederen. Het verhaal verteld niet wanneer het product ontvangen is.
Volpezdinsdag 28 juli 2009 @ 12:26
Ja, ik had de leverancier niet echt geloofd... beetje erg neppe foto's.
Maar goed, gekocht is gekocht en het is gewoon klote als het niet werkt.
Volgens mij kan je hem wel terugsturen als het product niet is wat er beloofd wordt.

Er staat ook: Een jaar volledige garantie

maar lees artikel 6 en 7 van de algemene voorwaarden maar eens door. Daar staat wat je moet doen, wanneer dit moet en hoe.
Snakeydinsdag 28 juli 2009 @ 12:27
En waar haal je water vandaan?
The_strangerdinsdag 28 juli 2009 @ 12:28
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:25 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Zie post boven je. Zeven dagen na ontvangst van de goederen. Het verhaal verteld niet wanneer het product ontvangen is.
quote:
Heb hem gisteravond bezorgd gekregen.
ktnxbyedinsdag 28 juli 2009 @ 12:28
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:26 schreef Volpez het volgende:
Maar goed, gekocht is gekocht en het is gewoon klote als het niet werkt.
Dat is natuurlijk onzin.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:28 schreef The_stranger het volgende:

[..]


[..]
Daar heb ik even overheen gelezen. In dat geval heb je een goede kans mits je het in fatsoenlijke staat kan terugsturen.
Noorkdinsdag 28 juli 2009 @ 12:31
Die gratis boodschappentas is wel mooi meegenomen.
Volpezdinsdag 28 juli 2009 @ 12:31
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:28 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin.
[..]
Dat is geen onzin.
Hij heeft het nu eenmaal al gekocht en zit nu dus met de gebakken peren.
Mssn begrijp jij me verkeerd, maar wat ik dus wil zeggen:
ik had het al nooit gekocht, want ik zou die website niet helemaal vertrouwen, maar goed, je hebt dat wel gedaan, en nu heb je een probleempje.

Maar goed, zoals ik al zei in de edit: lees de algemene voorwaarden en in artikel 6 en 7 staat wat je kan/moet doen.

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/Broyeurspecialist/?menu=category&categoryID=434885
Lkwdinsdag 28 juli 2009 @ 12:34
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:23 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Je bent al te laat om je te beroepen op de wet 'koop op afstand', afgaande op 'ik heb 3 weken geleden...' tenzij je hem pas deze week hebt ontvangen? dan heb je zeven werkdagen om de koop te ontbinden.

Maar dan hoop ik voor je dat je wel de verpakking heel hebt gelaten. Overigens zal de verkopende partij hardstikke dwarsliggen gaan smijten met argumenten zoals 'je hebt het al gebruikt' en 'de verpakking is naar z'n grootje'

Veel succes met je recht halen in dit geval, ondanks dat je misschien gelijk hebt.
Bij een beetje kwaliteitszaak heb je ook het recht om uit te proberen. Zolang je het product maar niet beschadigd hebt, kun je het ook opengemaakt terugsturen.

Ik heb zelf een paar keer probleemloos op deze manier opengemaakte producten geretourneerd, maar altijd wel eerst gebeld met de klantenservice. Als je netjes en vriendelijk bent, kom je er vaak wel uit. En je kunt vervolgens een verwijzing naar dat gesprek meesturen met je retourzending, kan ook geen kwaad.
ktnxbyedinsdag 28 juli 2009 @ 12:35
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:31 schreef Volpez het volgende:

[..]

Dat is geen onzin.
Hij heeft het nu eenmaal al gekocht en zit nu dus met de gebakken peren.
Mssn begrijp jij me verkeerd, maar wat ik dus wil zeggen:
ik had het al nooit gekocht, want ik zou die website niet helemaal vertrouwen, maar goed, je hebt dat wel gedaan, en nu heb je een probleempje.
Ik ga hier geen tijd verspillen om jou een lesje consumentenrecht te geven.
quote:
Maar goed, zoals ik al zei in de edit: lees de algemene voorwaarden en in artikel 6 en 7 staat wat je kan/moet doen.
Zonder uberhaupt de link te bekijken staan Algemene Voorwaarden nooit boven de Nederlandse Wet. Ze kunnen daar dus neerzetten wat ze willen maar zolang het niet strookt met de wet, zijn deze direct ongeldig.
Lkwdinsdag 28 juli 2009 @ 12:39
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:31 schreef Volpez het volgende:
Maar goed, zoals ik al zei in de edit: lees de algemene voorwaarden en in artikel 6 en 7 staat wat je kan/moet doen.

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/Broyeurspecialist/?menu=category&categoryID=434885
Wat een hufters, ze dwingen mensen hun klachten via een aangetekende brief kenbaar te maken. Hoezo drempels opwerpen en geen service bieden? Ik vraag me af of je dit volgens de wet van je klanten mag eisen.
Volpezdinsdag 28 juli 2009 @ 12:42
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:35 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Ik ga hier geen tijd verspillen om jou een lesje consumentenrecht te geven.
Hoef je ook echt niet te doen aangezien ik hier al voldoende vanaf weet.
Ben met vlag en wimpel geslaagd voor deze onderdelen van mijn opleiding en weet wat je kan doen, moet doen en waar je het op moet zoeken als je het niet weet.
[..]
quote:
Zonder uberhaupt de link te bekijken staan Algemene Voorwaarden nooit boven de Nederlandse Wet. Ze kunnen daar dus neerzetten wat ze willen maar zolang het niet strookt met de wet, zijn deze direct ongeldig.
Ja, maar er staat op het eerste gezicht niets vreemds in de algemene voorwaarden en het is nooit verkeerd deze even door te nemen vóór je iets koopt of voor je gaat klagen.

Daarnaast vraag ik me af of TS hier al contact over heeft gehad met het bedrijf in kwestie en wat daar gezegd werd?


Wijze van handelen bij een defect product in Nederland:
Klacht voorleggen aan de verkoper. Je kan bellen en als er mondeling niet tot een oplossing wordt gekomen dit schriftelijk doen. (zie evt. Consuwijzer voor voorbeeldbrieven).
De verkoper moet aantonen dat een eventuele schade jouw fout is en wil hij het echt niet vergoeden/de schade oplossen, dan kan je de koopovereenkomst ontbinden. Dit moet je schriftelijk laten weten aan de verkoper.

Je kan evt. naar het Juridisch Loket voor meer informatie en hulp of je rechtsbijstand bellen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Volpez op 28-07-2009 12:49:09 ]
ktnxbyedinsdag 28 juli 2009 @ 12:46
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:42 schreef Volpez het volgende:
Ja, maar er staat op het eerste gezicht niets vreemds in de algemene voorwaarden en het is nooit verkeerd deze even door te nemen vóór je iets koopt of voor je gaat klagen.
Ik heb hier _geen_ les in gehad maar ik zie wel onredelijk bezwarende uitsluitingen instaan. Bijvoorbeeld dat je artikelen niet uit de verpakking mag halen. Dat staat natuurlijk haaks tegen het hele idee van de wet KoA. Deze is juist in het leven geroepen om klanten van webwinkels in staat te stellen zich eigen te maken van de eigenschappen van een product omdat ze deze t.o.v normale winkels niet hebben. (*)

Dan is het ook onredelijk bezwarend om te eisen dat je iets niet uit de verpakking mag halen, want anders kan je immers niet de eigenschappen van een product beoordelen? Neem bijvoorbeeld een USB-stick in een blister-verpakking. Dat is natuurlijk onredelijk bezwarend om te eisen dat de verpakking niet mag beschadigen.

De eerste de beste advocaat die hier de vloer mee aanveegt, mocht het zover komen. Vreemd dat ze je dat in je opleiding niet verteld hebben.

(*) uitzonderingen, bijvoorbeeld computer-software waarbij geen verzegelingen mogen worden verbroken, daargelaten.
icecreamfarmer_NLdinsdag 28 juli 2009 @ 12:48
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:39 schreef Lkw het volgende:

[..]

Wat een hufters, ze dwingen mensen hun klachten via een aangetekende brief kenbaar te maken. Hoezo drempels opwerpen en geen service bieden? Ik vraag me af of je dit volgens de wet van je klanten mag eisen.
lijkt mij sterk, als je rechtsbijstand hebt zou ik die even bellen.

voor de rest die plaatjes
Volpezdinsdag 28 juli 2009 @ 12:51
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:46 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Ik heb hier _geen_ les in gehad maar ik zie wel onredelijk bezwarende uitsluitingen instaan. Bijvoorbeeld dat je artikelen niet uit de verpakking mag halen. Dat staat natuurlijk haaks tegen het hele idee van de wet KoA. Deze is juist in het leven geroepen om klanten van webwinkels in staat te stellen zich eigen te maken van de eigenschappen van een product omdat ze deze t.o.v normale winkels niet hebben. (*)

Dan is het ook onredelijk bezwarend om te eisen dat je iets niet uit de verpakking mag halen, want anders kan je immers niet de eigenschappen van een product beoordelen? Neem bijvoorbeeld een USB-stick in een blister-verpakking. Dat is natuurlijk onredelijk bezwarend om te eisen dat de verpakking niet mag beschadigen.

De eerste de beste advocaat die hier de vloer mee aanveegt, mocht het zover komen. Vreemd dat ze je dat in je opleiding niet verteld hebben.

(*) uitzonderingen, bijvoorbeeld computer-software waarbij geen verzegelingen mogen worden verbroken, daargelaten.
Wat jij onredelijk bezwarend noemt hoeft niet zo te zijn...
En wat jij zegt dat ze niet in mijn opleiding hebben behandeld, hebben ze dus wel. Maar:

Het gaat hier om hygiëne. Het is dus logisch dat wanneer hij de douchecabine uit de verpakking haalt en hij bedenkt zich na 2 keer douchen, dat deze niet zomaar ff in de verpakking terggestopt kan worden en teruggezonden kan worden. Maar wat ik als aanvulling nog in de post zette is de normale manier van handelen bij een defect product in nederland.(zie onderstaand). Ik ga hier wel uit van een defect, aangezien TS aangaf dat de delen niet goed in elkaar paste.

Klacht voorleggen aan de verkoper. Je kan bellen en als er mondeling niet tot een oplossing wordt gekomen dit schriftelijk doen. (zie evt. Consuwijzer voor voorbeeldbrieven).
De verkoper moet aantonen dat een eventuele schade jouw fout is en wil hij het echt niet vergoeden/de schade oplossen, dan kan je de koopovereenkomst ontbinden. Dit moet je schriftelijk laten weten aan de verkoper.

Je kan evt. naar het Juridisch Loket voor meer informatie en hulp of je rechtsbijstand bellen.
ktnxbyedinsdag 28 juli 2009 @ 12:55
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:51 schreef Volpez het volgende:
Het gaat hier om hygiëne. Het is dus logisch dat wanneer hij de douchecabine uit de verpakking haalt en hij bedenkt zich na 2 keer douchen, dat deze niet zomaar ff in de verpakking terggestopt kan worden en teruggezonden kan worden.
Daar heb je een goed punt. Dat is idd ook een van de uitsluitingen in de wet.
quote:
Ik ga hier wel uit van een defect, aangezien TS aangaf dat de delen niet goed in elkaar paste.
Het product hoeft natuurlijk niet defect te zijn om de koop te ontbinden natuurlijk.
Volpezdinsdag 28 juli 2009 @ 12:58
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:55 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt. Dat is idd ook een van de uitsluitingen in de wet.
[..]

Het product hoeft natuurlijk niet defect te zijn om de koop te ontbinden natuurlijk.
Nee, maar ik begreep van TS dat dit wel de reden was dat hij het product niet wil.
makkie88dinsdag 28 juli 2009 @ 13:59
schopjw klb? iig niet dig?
Volpezdinsdag 28 juli 2009 @ 14:07
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:31 schreef Noork het volgende:
Die gratis boodschappentas is wel mooi meegenomen.
daar zou ik het wel voor doen
mgerbendinsdag 28 juli 2009 @ 14:24
Is er al iemand op het idee gekomen dat TS gewoon totaal niet handig is?
Kijk naar die foto's - die ene vent zet fluitend met een hand in zijn zak die douchecabine in elkaar.
Misschien moet TS gewoon vragen of die vent langskomt om het voor hem te doen - dan kan hij met zijn twee linkerhanden even een in-elkaar-zet-premie uittellen en is iedereen tevreden.
Swetseneggerdinsdag 28 juli 2009 @ 14:29
Wat wil je nu doen? Die cabine hacken? DoSsen? Wat?
Snakeydinsdag 28 juli 2009 @ 14:30
Schopje naar WGR.
Swetseneggerdinsdag 28 juli 2009 @ 14:31
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:51 schreef Volpez het volgende:

[..]

Wat jij onredelijk bezwarend noemt hoeft niet zo te zijn...
En wat jij zegt dat ze niet in mijn opleiding hebben behandeld, hebben ze dus wel. Maar:

Het gaat hier om hygiëne. Het is dus logisch dat wanneer hij de douchecabine uit de verpakking haalt en hij bedenkt zich na 2 keer douchen, dat deze niet zomaar ff in de verpakking terggestopt kan worden en teruggezonden kan worden. Maar wat ik als aanvulling nog in de post zette is de normale manier van handelen bij een defect product in nederland.(zie onderstaand). Ik ga hier wel uit van een defect, aangezien TS aangaf dat de delen niet goed in elkaar paste.

Klacht voorleggen aan de verkoper. Je kan bellen en als er mondeling niet tot een oplossing wordt gekomen dit schriftelijk doen. (zie evt. Consuwijzer voor voorbeeldbrieven).
De verkoper moet aantonen dat een eventuele schade jouw fout is en wil hij het echt niet vergoeden/de schade oplossen, dan kan je de koopovereenkomst ontbinden. Dit moet je schriftelijk laten weten aan de verkoper.

Je kan evt. naar het Juridisch Loket voor meer informatie en hulp of je rechtsbijstand bellen.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977
BansheeBoydinsdag 28 juli 2009 @ 15:41
Ik snap de koper, als je zulke foto's ziet ben je meteen verkocht.

²
jitzzzzedinsdag 28 juli 2009 @ 15:45
Alleen al vanwege de foto's zou ik nooit iets kopen bij de webwinkel
Isdatzodinsdag 28 juli 2009 @ 15:51
.

M'n stagebegeleider keek me net vragend aan toen ik hardop moest lachen.
jitzzzzedinsdag 28 juli 2009 @ 15:56
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:51 schreef Isdatzo het volgende:
.

M'n stagebegeleider keek me net vragend aan toen ik hardop moest lachen.
Ik moest hier serieus mn best doen om niet keihard te gaan lachen
Isdatzodinsdag 28 juli 2009 @ 15:57
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:56 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik moest hier serieus mn best doen om niet keihard te gaan lachen
Hier lukte het niet .

Kijk die foto's dan .
Blikdinsdag 28 juli 2009 @ 15:58
ik kon een glimlach ook niet onderdrukken
jitzzzzedinsdag 28 juli 2009 @ 15:59
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hier lukte het niet .

Kijk die foto's dan .
En ik dacht dat TellSell al foute plaatjes gebruikte, maar dit? Dit slaat echt alles
Isdatzodinsdag 28 juli 2009 @ 16:00
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:59 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

En ik dacht dat TellSell al foute plaatjes gebruikte, maar dit? Dit slaat echt alles
Wie opent er 1 in ONZ ?
Kreatordinsdag 28 juli 2009 @ 16:01
Briljante foto's idd.
jitzzzzedinsdag 28 juli 2009 @ 16:05
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wie opent er 1 in ONZ ?
Klikkerdeklikklik

Handleiding om een douchecabine te bouwen
JDxdinsdag 28 juli 2009 @ 16:08
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:24 schreef mgerben het volgende:
Is er al iemand op het idee gekomen dat TS gewoon totaal niet handig is?
Kijk naar die foto's - die ene vent zet fluitend met een hand in zijn zak die douchecabine in elkaar.
Misschien moet TS gewoon vragen of die vent langskomt om het voor hem te doen - dan kan hij met zijn twee linkerhanden even een in-elkaar-zet-premie uittellen en is iedereen tevreden.
Hij zit al in elkaar hoor, hij is ook niet voor mij dus ik zit er niet zo mee, maar het gaat erom dat het helemaal niet zo'n portable ding is zoals ze zeggen. Je moet alles vast zetten met schroeven etc, er zijn geen voorgeboorde gaten, dus je boort rechtstreeks in het plastic, op hoop van zegen.

Kit is niet nodig zeggen ze, nou ik ga de randjes echt nog wel kitten straks. En hij kraakt als een gek. Het zijn in feite gewoon 3 plastic platen, van de spul als je het schud krijg je zo'n mooi geluidje, wobbe-wop, 't zijn gewoon flexibele platen.

Maar goed, ik zie wel.
JDxdinsdag 28 juli 2009 @ 16:09
Trouwens nog iets, hij is gemaakt voor chinezen ofzo, want de douchekop is niet verstelbaar en komt bij mij ongeveer tot bij mn nek.
Sinitidinsdag 28 juli 2009 @ 16:10
Die foto's
Zelvadinsdag 28 juli 2009 @ 16:14
quote:
binnen 7 dagen
quote:
de goederen dienen ongebruikt te zijn
quote:
Uit oogpunt van hygiene dienen broyeurs welke worden retourgezonden te zitten in de originele geplastificeerde verpakking welke onder geen voorwaarde verbroken mag zijn.
quote:
onder aftrek van eventuele verzendkosten.
quote:
2. Klachten van de koper, die betrekking hebben op gebreken aan zaken die uiterlijk waarneembaar zijn, moeten door de koper binnen zeven dagen dagen na levering (of binnen zeven dagen dagen na factuurdatum), indien de zaken niet aan de koper (konden) worden geleverd, aan ons ter kennis worden gebracht.
quote:
Dit dient te geschieden per aangetekende brief
quote:
Gebreken die ten tijde van de levering niet uiterlijk waarneembaar waren, noch bij een zorgvuldige en tijdige controle konden blijken, moeten door de koper binnen zeven dagen dagen na het aan het licht treden van deze gebreken aan ons ter kennis worden gebracht op de wijze als vermeld in lid 2.
quote:
4. Ieder vorderingsrecht van de koper jegens ons betrekking hebbend op gebreken in de door ons geleverde zaken, vervalt indien:
a. de gebreken niet binnen lid 2 en 3 hiervoor gestelde termijnen en/of niet op de daar aangegeven wijze aan ons ter kennis zijn gebracht;
quote:
d. De toepassing van het gebruik van de zaken met betrekking tot welke de klachten zijn geuit door de koper wordt voortgezet;
quote:
5. In geschillen omtrent de kwaliteit van de door ons geleverde zaken zal een door ons aangegeven te goeder naam bekend staand bureau een bindende uitspraak doen.
quote:
Artikel 7. Aansprakelijkheid
1. Uitsluitend indien de garantieverplichtingen terzake de door ons geleverde zaken niet door derden (zoals fabrikanten) op zich zijn genomen, kan de koper jegens ons (garantie-) aanspraken doen gelden. Onze aansprakelijkheid is in dat geval beperkt tot gebreken die een gevolg zijn van fabricage- en materiaalfouten.
quote:
4. Behoudens eventuele verplichtingen van ons uit hoofde van het bovenstaande zijn wij nimmer gehouden tot betaling van enigerlei schadevergoeding aan de koper en anderen, tenzij er sprake is van opzet of schuld onzerzijds (door degenen die ons voor aansprakelijk houdt met de middelen rechtens aan te tonen). blijft het gekochte binnen de overeengekomen tijd af te nemen en wij Met name zijn wij ook nimmer aansprakelijk voor gevolg- of bedrijfsschade, directe- of indirecte schade, hoe ook genaamd winstderving en stilstandschade daaronder begrepen - geleden door de opdrachtgever, diens ondergeschikten en bij of door hem tewerkgestelde of derden ontstaan, door hele of gedeeltelijke (her)leveringen van zaken, vertraagde of ondeugdelijke levering, of het uitblijven van levering van zaken of door de zaken zelf.
quote:
7. Verzendkosten voor retourzendingen komen ten laste van de koper tot nadrukkelijk is vastgesteld dat de garantieclaim een fabricage of materiaalfout 100% rechtvaardigd.
quote:
6. De koper is verplicht het risico van brand en diefstal ten aanzien van de niet betaalde zaken te verzekeren en op ons verzoek deze verzekering aan te tonen.


Laat ik maar stoppen.

Ik hou al een tijdje een lijst in mijn hoofd bij met bedrijven die het niet zo nauw nemen met de wet, maar deze staat met een hele grote stip bovenaan.

Edit: Nee toch nog eentje:
quote:
De buitengerechtelijke incassokosten bedragen minimaal 8 % van de hoofdsom met een minimum van EUR. 250,00 alles exclusief omzetbelasting.


[ Bericht 3% gewijzigd door Zelva op 28-07-2009 16:21:22 ]
Kreatordinsdag 28 juli 2009 @ 16:20
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:14 schreef Zelva het volgende:
Ik hou al een tijdje een lijst in mijn hoofd bij met bedrijven die het niet zo nauw nemen met de wet
Interessant zeg. Heb je je postzegelverzameling verkocht ofzo? .

Ik heb de telefoonnummers van enkele tienduizenden lekkere wijven in m'n hoofd zitten. Hou ik voor mezelf. is ook een hobby.
doctor.starbucksdinsdag 28 juli 2009 @ 16:29
jum jum jum


ik vergeet spontaan mn pretiumleed
die AV, ik heb een printje gemaakt. Leuk voor tijdens de les !
BansheeBoydinsdag 28 juli 2009 @ 16:30
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:01 schreef Kreator het volgende:
Briljante foto's idd.
Lol, en wat dacht je van die jaren 70 impressie en uitdrukkingen.

²
XcUZ_Medinsdag 28 juli 2009 @ 16:32
Wat een site ook . 'Bekend van de Mediareclame'
Nijnsdinsdag 28 juli 2009 @ 16:42
Kom op TS, de site alleen al ziet er onbetrouwbaar uit. Hoe kan je nou daar iets kopen..?
Steengijldinsdag 28 juli 2009 @ 16:45
Zou wel leuk zijn als een er een bezoekje wordt gebracht aan die lui op een Peter R. de Vries-achtige manier.
Blikdinsdag 28 juli 2009 @ 16:46
Dit kan alleen maar een hoax zijn, niemand besteld daar toch?
Acinonyxdinsdag 28 juli 2009 @ 19:58
Sowieso, als je een bouwpakket-douche koopt dan roep je het bij voorbaat al over jezelf uit