bronquote:Nou goed, dan zetten wij het e.e.a. maar weer recht. Ik presenteer Hugo Braakhuis, een van de organisatoren van de Gay Pride.
Meneer was nietsvermoedend aan het knuffelen met zijn homoseksuele vriend in Amsterdam toen hij opeens werd uitgescholden door een groep jongens. Het liep uit op een vechtpartij, waarbij zijn vriend de meeste trappen mocht opvangen. Diep triest dat homoseksuelen nog steeds niet met rust worden gelaten door hun medeburgers.
Maar wie waren die medeburgers dan? Onze vriend Hugo zegt in een interview tegen de Volkskrant: ''Groepje van 6/7 jongeren, 18/19 jaar... ennuh... Marokkaanse komaf. Ja, feiten mogen genoemd worden.'' Tegen Gay.nl zegt hij: ''De daders waren Marokkaans uitziende jongens, maar ik zag er ook een blonde jongen bij.'' Ha, hij noemt hier in ieder geval al ??n niet-Marokkaan. In werkelijkheid blijkt er nog minder van te kloppen.
In een uitzending van NOVA wordt hem gevraagd ongeveer 10.08 min:
''De politie... euhm... hebben wij gebeld en gevraagd om wie gaat het, wat voor groep jongens zijn dat. En die politie zegt heel uitdrukkelijk 'normaal doen wij dat niet, maar in dit geval hechten wij er aan om te vertellen dat het gaat om... euh jongens die wij vast hebben gezet... om blanke Nederlandse jongens'. Klopt dat met uw waarneming?''
Hugo:
''Ja, dat is waar. De vraag natuurlijk of er Marokkanen bij betrokken waren. Probleem is er zijn er twee voortvluchtig. Inderdaad er waren ook autochtone jongens bij betrokken en die VIER zijn ook vastgezet''
Dus om het samen te vatten. Meneer werd aangevallen door een groep jongens. Hij geeft soms aan dat het gaat om Marokkanen, dan weer dat het gaat om Marokkanen met een blond jongen ertussen en bij NOVA erkent hij zelfs dat er blanke Nederlanders bij betrokken waren... om precies te zijn minimaal vier. Vier blanke autochtonen wat de politie onderschrijft, waarmee het maximale aantal betrokkene Marokkanen is gedaald tot twee, dat overigens net zo niet-Marokkaans kan zijn als de vier eerder opgepakte niet-Marokkanen.
Meneer Braakhuis, als de vier blanke Nederlanders overeenkomen met uw waarnemingen... waarom vindt u het dan nodig om de Marokkanen zo op de voorgrond te noemen? Als u de afkomst toch zo belangrijk vond, had u net zo goed gelijk kunnen aangeven dat het ging om minimaal vier blanke Nederlanders... of zie ik ze vliegen? Wie zet deze vier jongens even het land uit? Of gaan we toch over op de methode 'knieschijfjes schieten'?
En dan ging het vast niet om z'n geaardheid.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:20 schreef Catch22- het volgende:
als het nederlanders waren hadden ze het vast verdient
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:26 schreef beelz het volgende:
Die Nederlandse jongeren zijn waarschijnlijk opgestookt door Marokkanen.
Hoezo? Dan zijn het gewoon gristenen. Die zijn ook niet homovriendelijk hoor, niet alleen moslims hebben daar patent opquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:57 schreef uiterstaardig het volgende:
Autochtonen die zich bekeerd hebben?
Dikke fail voor iedereen in dat topic.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:27 schreef KomMaar het volgende:
marokkaans uitziende jongens volgens de onderstaande link![]()
Everyone’s gay in Amsterdam
Ik ga me langzamerhand afvragen of hij überhaupt wel is aangevallen?quote:Vier blanke autochtonen wat de politie onderschrijft, waarmee het maximale aantal betrokkene Marokkanen is gedaald tot twee, dat overigens net zo niet-Marokkaans kan zijn als de vier eerder opgepakte niet-Marokkanen.
Nou ja, ik ben allang blij dat het toch nog aan het licht is gekomen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:16 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ga me langzamerhand afvragen of hij überhaupt wel is aangevallen?
En ja, dat er groepen blanken zijn die ook niet vies zijn van potenrammen is niets nieuws. Sorry, maar dat is wel iets waar ik me ook gruwelijk kwaad om maak. Het komt wel degelijk veel te veel voor (discriminatie tegen homo's)
Deze kerel maakt trouwens zichzelf ongelooflijk belachelijk.
Dat een woordvoerder van de politie trouwens niet eerder tegen die uitspraken is ingegaan snap ik ook niet. Wekelijk belachelijk. (eigenlijk zijn ze medeverantwoordelijk)
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben allang blij dat het toch nog aan het licht is gekomen.
Waarom lijkt jouw (gloednieuwe) username zoveel op die van Whiskey_Tango?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:20 schreef Winner_Taco het volgende:
Wat maakt het uit welke nationaliteit de daders hebben? Nee dan lekker verkrampt ontkennen dat het Marokkanen waren. Zeer geloofwaardig....
Wie of wat is een Whiskey Tango? En waarom zou dat genoemd moeten worden? Het waren ook geen Belgen , Fransen , Grieken of Amerikanen ...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom lijkt jouw (gloednieuwe) username zoveel op die van Whiskey_Tango?
Als blijkt dat het geen Marokkanen waren, dan moet dat ook gezegd worden.
Is de vraag niet meer 'waarom liegt die en zegt dat het Marokkanen waren'?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:28 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Wie of wat is een Whiskey Tango? En waarom zou dat genoemd moeten worden? Het waren ook geen Belgen , Fransen , Grieken of Amerikanen ...
Moet de media voortaan bij elk bericht neerzetten welke bevolkingsgroepen het NIET waren , omdat een groepje Marokkanen zich gesdiscrimineerd voelt?
De bron van TS is ook gewoon niet onpartijdig. Allemaal berichten in de trend van "Moslima ontslagen na conflict over bedrijfskleding" , "Eersherstel na benaming 'drugsrunner'" en "Oproepen tot boycot Albert Heijn-to go "quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Is de vraag niet meer 'waarom liegt die en zegt dat het Marokkanen waren'?
En uiteraard, als dan later blijkt dat het geen Marokkanen waren krijg je een rectificatie, dat is heel normaal
Dus alles waar een rectificatie of een moslim positief mee in het nieuws komt is niet serieus te nemenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:41 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
De bron van TS is ook gewoon niet onpartijdig. Allemaal berichten in de trend van "Moslima ontslagen na conflict over bedrijfskleding" , "Eersherstel na benaming 'drugsrunner'" en "Oproepen tot boycot Albert Heijn-to go "
Niet serieus te nemen dus.
zal toch wel een andere bron zijn behalve dezequote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:41 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
De bron van TS is ook gewoon niet onpartijdig. Allemaal berichten in de trend van "Moslima ontslagen na conflict over bedrijfskleding" , "Eersherstel na benaming 'drugsrunner'" en "Oproepen tot boycot Albert Heijn-to go "
Ja, het lijkt mij wel belangrijk dat een vals bericht (van de aangever) wordt gerectificeerd.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:28 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Wie of wat is een Whiskey Tango? En waarom zou dat genoemd moeten worden? Het waren ook geen Belgen , Fransen , Grieken of Amerikanen ...
Moet de media voortaan bij elk bericht neerzetten welke bevolkingsgroepen het NIET waren , omdat een groepje Marokkanen zich gesdiscrimineerd voelt?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:06 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hoezo? Dan zijn het gewoon gristenen. Die zijn ook niet homovriendelijk hoor, niet alleen moslims hebben daar patent op
Euhm, volgens mij zal er wel degelijk getuchtigd worden in de kerk wanneer bekend is dat christenen (en nu heb ik het wel over Nederland) Homo's mishandelen. In het nieuwe testament staat dat die straf niet aan de mens is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:06 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hoezo? Dan zijn het gewoon gristenen. Die zijn ook niet homovriendelijk hoor, niet alleen moslims hebben daar patent op
Poten rammen is dan ook een oerhollandse uitdrukking, bestond al lang voor de eerste grotere groepen moslims in dit land verschenen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:15 schreef Waterwereld het volgende:
En je maakt mij werkelijk niet wijs dat niet-gelovigen dit niet doen. Zijn er naar verhouding meer van dan je denkt.
We hebben het hier over Nederland. Iets andere cultuur tegenwoordig toch? Maar jij doet dus precies hetzelfde. Zet voor je post eens moslim neer i.p.v Katholiek.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Poten rammen is dan ook een oerhollandse uitdrukking, bestond al lang voor de eerste grotere groepen moslims in dit land verschenen.
Daarnaast, als je zo ziet wat sommige groepen van andere geloven zo presteren, hoe geliefd homo's bvb zijn in het katholieke Polen, om maar een voorbeeld te noemen
anders moet je de filmpje bekijkenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:41 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Het heeft niks met christelijk, Marokkaans of islamitisch te maken. Potenrammen is oer-Nederlandse folklore.
Ik snap wel dat de homobeweging zich bedreigt voelt door de islam en dat ze eisen dat de profeet alsnog met terugwerkende kracht de herenliefde gaat bezingen. Maar dat is nog geen reden om geweld tegen homo's in de schoenen van de Marokkanen te schuiven. Het is een versimpeling en het is een boosaardige versimpeling.
Nee, dat zie je verkeerdquote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:15 schreef Waterwereld het volgende:
Jij leidt het telkens weer richting geloof...nou ja, richting christelijk geloof. Wanneer er moslim had gestaan reageer je weer anders (begint me op te vallen
Die 300+ reacties komen meestal omdat de goedpraatbrigade binnen komt, en dat half Fok! daar over heen valt, en de goedpraatbrigade valt daar dan weer over heen, en zo gaat het door tot het topic vol is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:45 schreef KomMaar het volgende:
Bij zo'n topic verwacht je natuurlijk 300 + reakties [ afbeelding ]
Handen in eigen boezem steken hebben ze nooit meegekregen
Hoeveel Albino-Marokkanen kunnen er in 020 rondlopen? Die 'ene blonde' moet toch te vinden zijn?quote:Een week voor de GayPride in Amsterdam is organisator Hugo Braakhuis samen met een vriend belaagd en aangevallen door een groepje homofobe jongeren.
Bedrieglijke rust
Na dat het aantal geweldsplegingen tegen homo's in Amsterdam de afgelopen jaren sterk was opgelopen, besloot de politie hier harder tegen op te treden.
Volgens proGay-voorzitter Frank van Dalen noemt de rust van afgelopen tijd 'bedrieglijk': 'Met een week voor de Amsterdam Gay Pride waar we vieren dat we onszelf mogen zijn, wordt helaas duidelijk dat we nog steeds niet altijd veilig onszelf kunnen zijn.'
De aanval had donderdagochtend plaats, vertelt de organisator van het Amsterdamse homo-evenemnt vandaag in dagblad De Telegraaf.
Braakhuis liep in de nacht van woensdag op donderdag na een avondje stappen rond kwart over viermet een vriend over het Amsterdamse Rembrandtplein. Toen ze elkaar ter afscheid zoenden, werden ze door een groepje jongeren uitgescholden voor 'kankerhomo's'.
Geschopt
Toen de vriend van Braakhuis hier iets van zij, werden hij en Braakhuis geschopt en geslagen. 'Mijn vriend heeft verschillende kneuzingen en wonden aan het gevecht overgehouden,' zo verklaarde Braakhuis tegen de krant.
Volgens de voormalige cafébaas hadden zijn belagers een Marokkaans uiterlijk - 'maar er was ook een blonde jongen bij'. De politie was snel ter plaatse.
Aanhoudingen
De politie Amsterdam-Amstelland bevestigt tegenover elsevier.nl dat er dezelfde avond nog aanhoudingen zijn verricht. Volgens homo-organisatie ProGay zijn vier belagers opgepakt. Dat het om voornamelijk Marokkaanse jongeren zou gaan, kan de politie nog niet bevestigen.
Gelezen. Er waren dus blijkbaar ook blanke daders. Soit, het zij zo.quote:
Het betreft hier allemaal blanke daders die vast zaten, diezelfde daders hadden een Marokkaanse uiterlijk volgens de potenrammer. Hoe groot is de kans dat de nog voortvluchtige daders Marokkanen zijn aangezien de potenrammer eerder loog?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gelezen. Er waren dus blijkbaar ook blanke daders. Soit, het zij zo.
Maar wel weer typisch, dat onze hoofdstedelijke politie de 'blanke daders' zo voortvarend in de kraag heeft gevat, en dat er van de 'bruine daders' weer eens elk spoor ontbreekt
Welke bruine daders?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gelezen. Er waren dus blijkbaar ook blanke daders. Soit, het zij zo.
Maar wel weer typisch, dat onze hoofdstedelijke politie de 'blanke daders' zo voortvarend in de kraag heeft gevat, en dat er van de 'bruine daders' weer eens elk spoor ontbreekt
Zucht..quote:
Ofwel, de twee die nog niet opgepakt zijn, zouden wellicht "bruin" kunnen zijn.quote:Vier blanke autochtonen wat de politie onderschrijft, waarmee het maximale aantal betrokkene Marokkanen is gedaald tot twee, dat overigens net zo niet-Marokkaans kan zijn als de vier eerder opgepakte niet-Marokkanen.
Ja, maar daders die wellicht bruin kunnen zijn is wat anders dan bruine daders. Of ze zijn bruin, of ze zijn net zo blank als de rest van de daders die voor Marokkaan werden aangezien/uitgemaakt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ofwel, de twee die nog niet opgepakt zijn, zouden wellicht "bruin" kunnen zijn.
Zeer onbetrouwbaar maroc.nl.quote:
Ik lees in het artikel dit:quote:
Natuurlijk, Nederlanders hebben helemaal geen hekel aan homo's. Want, dat kan gewoon niet. Dat bestaat niet. Dat is ook de reden dat dit topic nog geen deeltje 6 heeft, zoals het er de vorige zomer aan toe ging.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:23 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik lees in het artikel dit:
"''Ja, dat is waar. De vraag natuurlijk of er Marokkanen bij betrokken waren. Probleem is er zijn er twee voortvluchtig. Inderdaad er waren ook autochtone jongens bij betrokken en die VIER zijn ook vastgezet''
Wat is nu waar en wat is nu niet waar?
Volgens mij hebben Nederlandse mannen an sig (op wat fanatici uit Staphorst na) geen problemen met de homofiele medemens ? Zelf denkt ik dat het gaat om een "gemengd" groepje van Marokkanen en Nederlanders.
En dan nog.... Als je zovaak bij homo-geweld betrokken bent als etnische groepering dan lijkt het me logisch dat mensen bij incidenten eerst aan jou denken.
Nogmaals , als jij 500 x betrapt bent met stelen in de Hema dan zal bij elke schijn van diefstal door je verleden negatief voor je uitpakken. Dus ook als je toevallig wél een keer echt vergeten bent iets af te rekenen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Natuurlijk, Nederlanders hebben helemaal geen hekel aan homo's. Want, dat kan gewoon niet. Dat bestaat niet. Dat is ook de reden dat dit topic nog geen deeltje 6 heeft, zoals het er de vorige zomer aan toe ging.
Homo's zijn cool. Waar moeten ze anders stenen naar gooien in de woestijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Natuurlijk, Nederlanders hebben helemaal geen hekel aan homo's. Want, dat kan gewoon niet. Dat bestaat niet. Dat is ook de reden dat dit topic nog geen deeltje 6 heeft, zoals het er de vorige zomer aan toe ging.
Ach kom jij er weer binnen met deze grootste huilpost van het hele topic, wie zegt dat Nederlanders geen hekel hebben aan homo's? Trek je foutieve en niet behulpzame conclusies ergens anders.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik snap die heisa niet. Alsof het wettelijk verplicht is dat mensen voorstander moeten zijn van openlijke homo-uitingen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Poten rammen is dan ook een oerhollandse uitdrukking, bestond al lang voor de eerste grotere groepen moslims in dit land verschenen.
Daarnaast, als je zo ziet wat sommige groepen van andere geloven zo presteren, hoe geliefd homo's bvb zijn in het katholieke Polen, om maar een voorbeeld te noemen
Voorstander zijn, of ze het ziekenhuis in slaan zit nog wel verschil in. Ik ben geen voorstander van hoofddoekjes, maar ik sla toch ook niet elke moslima het ziekenhuis in?quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik snap die heisa niet. Alsof het wettelijk verplicht is dat mensen voorstander moeten zijn van openlijke homo-uitingen.
Dat is een verschil, maar iedereen gaat dan ook verschillend om met provocaties. De een loopt door als hij wordt uitgescholden, de ander timmert er meteen op.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Voorstander zijn, of ze het ziekenhuis in slaan zit nog wel verschil in. Ik ben geen voorstander van hoofddoekjes, maar ik sla toch ook niet elke moslima het ziekenhuis in?
Ja maar is een zoen of omhelzing van twee mannen provocatief te noemen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is een verschil, maar iedereen gaat dan ook verschillend om met provocaties. De een loopt door als hij wordt uitgescholden, de ander timmert er meteen op.
Ja. Dat blijkt ook wel dagelijks in de media.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja maar is een zoen of omhelzing van twee mannen provocatief te noemen?
Ik vind het anders frappant dat je dat nog provocatief kan noemen in een stad als Amsterdam.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Dat blijkt ook wel dagelijks in de media.
Waarom zou dat frappant zijn? Juist de overdreven uitingen in een stad als Amsterdam zijn provocatief.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik vind het anders frappant dat je dat nog provocatief kan noemen in een stad als Amsterdam.
Overdreven uiting?quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom zou dat frappant zijn? Juist de overdreven uitingen in een stad als Amsterdam zijn provocatief.
Een knuffel geven vind ik nou niet bepaald een overdreven uiting van 'n geaardheidquote:Meneer was nietsvermoedend aan het knuffelen met zijn homoseksuele vriend in Amsterdam toen hij opeens werd uitgescholden door een groep jongens.
Twee homo's die elkaar aflebberen in een massa mensen in hartje Amsterdam lijkt me niets anders te zijn dan een provocatie. Net zoals al dat gedoe op die bootjes.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Overdreven uiting?
[..]
Een knuffel geven vind ik nou niet bepaald een overdreven uiting van 'n geaardheidAls ze nou in Staphorst elkaar aan het aflebberen waren dan had ik je gelijk gegeven, maar een knuffel in Amsterdam?
Mee eens, maar er staat een knuffel geven.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Twee homo's die elkaar aflebberen in een massa mensen in hartje Amsterdam lijkt me niets anders te zijn dan een provocatie. Net zoals al dat gedoe op die bootjes.
Niet helemaal waar.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Mee eens, maar er staat een knuffel geven.
Ik ga uit van wat er in de bron staat in deze, niet meer en niet minder. Een halve neukpartij daar te midden van een groep mensen was wel provocatief geweest inderdaad. Maar om ze in elkaar te slaan, dat nou ook weer nietquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet helemaal waar.Er staat knuffelen, dat kan best wat meer zijn dan een simpele knuffel.
Er staat knuffelen en dat is ook nog eens een vrij omvangrijk begrip.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik ga uit van wat er in de bron staat in deze, niet meer en niet minder. Een halve neukpartij daar te midden van een groep mensen was wel provocatief geweest inderdaad. Maar om ze in elkaar te slaan, dat nou ook weer niet
Ik ga uit van mijn definitie van knuffelen, namelijk elkaar omhelzen en eventueel zoenen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er staat knuffelen en dat is ook nog eens een vrij omvangrijk begrip.
Dat kan dus al provocerend zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik ga uit van mijn definitie van knuffelen, namelijk elkaar omhelzen en eventueel zoenen.
Dan moet je wel heel intolerant zijn wil je dat een provocatie zien om te gaan schelden/slaan.quote:
Intolerant is een subjectief begrip en mensen reageren heel verschillend om provocaties natuurlijk. Geweld moet je in beginsel afkeuren natuurlijk, dat begrijp ik wel.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dan moet je wel heel intolerant zijn wil je dat een provocatie zien om te gaan schelden/slaan.
Haha oke, hier kan ik niet meer op in gaan want we zijn 't eensquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Intolerant is een subjectief begrip en mensen reageren heel verschillend om provocaties natuurlijk. Geweld moet je in beginsel afkeuren natuurlijk, dat begrijp ik wel.
Dan stopt de discussie helaas.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Haha oke, hier kan ik niet meer op in gaan want we zijn 't eens
Ik snap niet waarom 2 mensen (ongeacht geaardheid) die hun partner aflebberen opeens provocatief bezig zouden zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Intolerant is een subjectief begrip en mensen reageren heel verschillend om provocaties natuurlijk. Geweld moet je in beginsel afkeuren natuurlijk, dat begrijp ik wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |