Hoi!,
Ik heb al eerder topics hiervoor voorbij zien komen, maar die zijn al wat ouder en ik wil graag even wat uptodate info;
Momenteel huur ik (van een particulier) een huisje in pittoresk dorpje in het midden van ons land. Daar moet ik uit, aangezien de eigenaar de onderliggende winkelpanden en onze (vier appartementen, twee staan er leeg) appartementen wil verbouwen. Nu weet ik dat ik in ieder geval drie maanden + 1 voor ieder woonjaar oprottermijn heb, maar aangezien ik verhuizen MOET heb ik toch ook recht op verhuisvergoeding/uitkoopbedrag? Ik lees op nu.nl (een artikel van een jaartje terug) al dat dat kan oplopen tot duizenden euro's.
http://www.nu.nl/economie(...)iculiere-sector.htmlBijkomend is dat ik toch al op zoek was naar andere woonruimte (alhoewel mijn huidige verhuurder dat niet weet) en daar al wat voor op het oog heb (een koophuis). Wat is nu wijsheid? Mezelf uit laten kopen en een x bedrag meenemen dat ik in het nieuwe huis kan stoppen? Hem met vervangende woonruimte laten komen en daar niks mee doen? En heeft iemand een flauw vermoeden wat voor bedrag ik kan verwachten?
Overigens de termijn is vrij kort - ik weet dat de verhuurder het over oktober/november wil hebben en dat is te snel (met 3+1 kom ik op eind november).
Alvast bedankt.