abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:36:36 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_71385851
Kreeg zowaar alweer de melding dat we allemaal moeten uitkijken naar de belgische Naomi van Loon.
quote:
VERMIST

Hoi, (snel)doorsturen is het minste wat je kunt doen.

Beste mensen,

Graag zoveel mogelijk doormailen

Beste mensen

Dit meisje op de foto is mijn dochter.
Ze is 13 jaar en is sinds 2 dagen verdwenen.
De politie heeft geen enkel spoor en doet alles er aan om haar te vinden.
Ik ben doodongerust en kan alle hulp gebruiken in het vinden van mijn dochter.
Politie Deurne-Noord is het kantoor waar u moet zijn moest je een tip hebben van waar ze kan zijn.

Stuur dit aub verder door aan zoveel mogelijk mensen want hoe meer mensen dit mailtje bereikt hoe groter de kans is om haar terug te vinden
Haar naam is Naomi van Loon en is ongeveer 1m60 groot.
Ze heeft blauwe ogen met een bruine karee en is licht vol slank.
Ze werd het laatst gezien in Deurne-zuid op de waterbaan.
Help mij m'n dochter vinden

Sandra van Loon

afijn een maand geleden kreeg ik dus ook al een ditzelfde berichte n toen had ik haar naam eens gegoogled en wat bleek:
quote:
[url=http://www.vermist.nl/index.php?id=51&tx_eftrosvermist_pi12[resultaten]=5&tx_eftrosvermist_pi12[pointer]=0&tx_eftrosvermist_pi12[showUid]=408&cHash=4ad27041a1]Naomi van Loon terecht[/url]

De 13-jarige Naomi Van Loon uit Merksem (België) is weer thuis.

Nadat ze twee weken geleden wegvluchtte uit een jongereninstelling, klopte ze aan bij haar moeder. De jeugdbrigade pikte Van Loon onmiddellijk na haar thuiskomst op. Ze verschijnt vandaag voor de jeugdrechter in Antwerpen.

Naomi's verdwijning werd gezien als minder onrustwekkend omdat ze bekend staat als een kind dat veel wegloopt. Haar moeder startte daarom met een mediacampagne om het meisje terug te vinden. Ze is naar eigen zeggen tevreden dat haar dochter terecht is, maar tegelijkertijd is ze teleurgesteld omdat ze niet bij haar mocht blijven. Omdat ze onder toezicht staat van de jeugdrechtbank en ze daar vandaag moet verschijnen, werd ze in afwachting daarvan weggehaald en "opgesloten". Dat is naar verluidt de normale procedure.
quote:
Vermiste tiener Naomi van Loon

Soms krijg je berichtjes wel tien keer binnen. Zo gaat het dezer dagen met het mailtje over de vermissing van Naomi van Loon uit Deurne. Aanvankelijk dachten we op de krant dat 13-jarige Naomi uit Deurne in Nederland komt, maar vorige week bleek het een Belgische zaak te zijn. Omdat niemand eigenlijk precies weet hoe het zit, ben ik me er toch eventjes in gaan verdiepen. Velen op internet denken, blijkens berichtjes op fora, namelijk dat het een zogenaamde hoax is, een nepbericht. Die krijg ik ook voldoende binnen, zoals het verhaal over de vangrailcamera's, dat hier onlangs op de redactie werd rondgestuurd. Zo'n bericht kan jaren over het web zwerven en is gewoon door iemand verzonnen.

Velen stellen ook vraagtekens bij het mailtje over Naomi. Zo is het wat slordig opgesteld, zonder hoofdletters en leestekens. Op internet is verder ook weinig te vinden over het waarheidsgehalte en staat ze nergens officieel als vermist vermeld, dus heb ik de politie in België even gebeld. Het mooie is dat er bij onze zuiderburen zelden persvoorlichters meekijken. Dus kreeg ik eerst -na het aanhoren van een geruststellend wachtdeuntje-een meneer van de politie aan de Lasborslei in Deurne aan de lijn. Die vertelde dat ze veel telefoontjes krijgen, maar eigenlijk niets weten over een eventuele vermissing. Bel het hoofdbureau maar, was zijn boodschap. Daar vertelde een vriendelijke dame dat er inderdaad een onderzoek liep en gaf me het telefoonnummer van de jeugd- en zedenpolitie.

"De mama heeft het op de computer gezet en ze was een beetje sneller dan wij. Maar we moeten het meisje niet in Nederland zoeken," vertelde de aardige vrouwelijke rechercheur me daar. Er werkt volgens haar een team van zeven mensen aan de zaak. Toen ik suggereerde dat er gezien het grote team dan toch zeker sprake moest zijn van een zorgwekkende verdwijning met verdenking van een misdrijf, antwoordde ze hevig ontkennend. Nee, het gaat hier om een 'wegloper', zoals dat in politietermen heet. Maar wel een hele jonge wegloper, die gewoon zo snel mogelijk terug thuis moet komen. Rondzenden in Nederland van het mailtje van mama heeft echter weinig zin, gaf ze me nog mee. Tot zover dus Naomi.

In de regio was afgelopen week ook een 17-jarige zoek. De tiener was donderdag ook al verdwenen, maar toen snel weer terug. Vrijdag verdween ze opnieuw. Ik zal de politie nog eens naar haar zaak vragen. Ik heb eerder al over geblogd over vermiste kinderen. Weglopers vragen aandacht, van de politie en van hun ouders. Die laatsten zijn vrijwel altijd dodelijk ongerust en zullen er alles aan doen om hun kind weer veilig thuis of bij de opvang terug te krijgen. Het is denk ik de angst van iedere vader of moeder: niet weten waar je kind is.

UPDATE: de regiopolitie meldt desgevraagd dat de 17-jarige weer terecht is.
Dus ze was binnen 2 weken alweer terecht, maar zal op het internet tot in de lengte ten dage vermist zijn. Ik zie het nou al helemaal voor me:

"oma, ik kreeg net een mailtje dat ik naar iemand moet uitkijken die dezelfde naam heeft als u"
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_71385892
Is dat het zusje van Jordy?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:41:07 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_71385909
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:40 schreef Rijpie het volgende:
Is dat het zusje van Jordy?
dat zou wel het wegloopgedrag verklaren
[..]
pi_71386141
Ik zou haar doen.
pi_71386155
Over 5 jaar
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:00:01 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_71386163
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:59 schreef Patrickfovic het volgende:
Over 5 jaar
maar allee, mag ik ge blazen?
[..]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:00:51 #7
260599 StefanoSanders
Glad en Stijlvol
pi_71386182
Ach internet. Sowieso iedereen die je dit soort onzin mailt moet gelijk geblokkeerd worden natuurlijk.
Alles wat onder doorstuur mailtjes valt is spam. Of ik het vermiste kind hond of moeder nou gezien heb ja of de nee. Ik stuur altijd standaard terug doorstuur mailtjes doe ik niet aan.

Ook irritant van die moeders of oma's die zogenaamde grappige mailtjes gaan doorsturen.
Stefano Sanders
Glad en stijlvol
pi_71386187
Deurne ook bij Antwerpen, in Belgie.
Zetten ze er ook niet bij.
Eerst niet dus.

Heb stuk of 30 van deze mailtjes gehad (kom uit Deurne, NL) , allemaal van mensen uit het dorp die niet lezen.
Sappig !!
  Forum Admin dinsdag 28 juli 2009 @ 09:02:44 #9
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_71386216
quote:
licht vol slank
Zeg dan gewoon "ze heeft wat babyvet op haar heupjes"
  Boks-Chick dinsdag 28 juli 2009 @ 09:27:29 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71386575